Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?

Go down 
5 deltagere

Hvilken type figur er din dukke?
Baseret på kendt person/idol (fx skuespiller, sanger, historisk person)
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap0%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Baseret på virkelig person (personligt bekendtskab, fx kæreste eller barn)
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap2%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 2% [ 1 ]
Fiktiv person fra fx bog/film/tegneserie
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap10%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 10% [ 6 ]
Har ikke specifceret udseende eller personlighed
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap5%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 5% [ 3 ]
Har specificeret udseende, men ikke som sådan en personlighed
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap5%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 5% [ 3 ]
Original figur fx fra egen historie/tegneserie/rollespil med allerede eksisterende personlighed/baggrundshistorie
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap34%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 34% [ 21 ]
Personlighed opdigtet specifikt til dukken
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap44%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 44% [ 27 ]
Andet
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_lcap2%Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Vote_rcap
 2% [ 1 ]
Totale stemmer : 62
 

ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeTors Maj 28, 2009 9:16 am

Mange gør deres dukke til en bestemt "person" - de lader den have en bestemt tøjstil, øjenfarve, osv. og tillægger den en specifik personlighed. Men hvor kommer alt dette fra? Køber man en dukke og finder så på en figur, den kan være? Eller har man allerede en færdigarbejdet baggrundshistorie til den? Skal den forestille en kendt person, nogen man kender eller er det vilkårligt, hvordan den ser ud fra dag til dag?
Nogle har nok mere end én type "dukke-personlighed", så derfor kan man sætte kryds ved så mange muligheder som passer. Og man er også meget velkommen til at uddybe svaret med forklaringer. :-)
Tilbage til toppen Go down
Zin

Zin


Antal indlæg : 265
Age : 32
Geografisk sted : Amager
Registration date : 02/01/09

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeFre Maj 29, 2009 7:08 am

har det lidt specielt med det. :p
Jeg ved jeg vil have en dukke, og har efterhånden fundet 4 personer jeg SKAL have som dukker. Personerne og deres personlighed bliver udviklet i samarbejde med dukker og min fantasi.

fx. vidste jeg at jeg skulle have en pige til Gray på et tidspunkt. Så kigede jeg på dukker og fandt pludselig ud af at hun skal være mørk og egypter. Og derefter fandt jeg et egyptisk navn til hende, og viderudvikler hendes historie derudfra Smile

Det skørt, og personerne ændre sig også efterhånde som jeg ser dukkerne.
Fx har jeg først fundet ud af at Hisoka er vild med lilla og hans tøjsstil da han kom som dukke Wink
Men grundlæggende har jeg en idé om hvem jeg skal have Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeFre Maj 29, 2009 7:18 am

Lige nu har jeg et twilight flip, som kun er gået endnu mere amok fordi jeg længe har ledt efter en grund ti lat få vampyr dukker.
Så derfor er det faldet mig naturligt at skabe dem, men ikke fra filmen, men fra bøgerne. Jeg føler jeg har en større indvirkning selv på hvordan de skal se ud når jeg tager udgangspunkt i bogen og ikke filmen.
Jeg gør det fordi jeg syntes det er sjovt, og og fordi jeg elsker de personer.

Jeg har også dukker som er helt igennem skabt i mit eget hoved, dog med lidt hentet inspiration fra demoner der igennem tiderne er skrevet om i vores historie.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeLør Maj 30, 2009 11:47 pm

Tak for svarene og stemmerne. :-) Det er sjovt at se, at så mange dukker har baggrundshistorie/personlighed af den ene eller den anden art eller et specificeret udseende. Det må betyde, at mange bruger den som et led i en kreativ proces.

Mine dukker (med en enkelt undtagelse, en meget lille ABJD, som sådan set mere eller mindre bare agerer dukke for de andre) er alle baseret på (originale) figurer, som eksisterer i forvejen. Disse figurer er (hoved)personer i forskellige historier, som jeg skriver på. De fleste hører til i samme univers (som jeg begyndte at skrive om i 2004 og stadig gør) og de har alle én eller anden relation til hinanden (fx er de venner, i familie, kolleger etc.). Derudover har mange af dem en art forhold til figurer, som bliver skrevet om af andre, og mange af disse findes i dukkeform også (fx bor Kinus Daniel og Kaoru sammen med min Herminius, Lucies Lex har haft med min Christophe at gøre, Haruka_Kites Jae Suk og 714s Lude er venner af James og Leechys Ghost er i virkelighed en modificeret klon af min Jonathan - alt sammen i historier, vi har skrevet).
Dukkerne er altså for mig primært en tredimensionel repræsentation af karakterer, der er del af historier, som jeg selv skriver. Og siden de nu er dukker, laver jeg særlige "dukkehistorier" også - fx er Roomies-fotohistorierne ikke baseret på allerede-eksisterende noveller; de er mere "hvad nu hvis ..?"-historier som tager udgangspunkt i dukkernes (og dermed de figurer, de er baseret på) personligheder og respektive indbyrdes forhold.
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeSøn Maj 31, 2009 7:49 am

Jeg har længe ønsket mig en dukke, men før det ligesom begyndte at blive en realitet, havde jeg aldrig tænkt over en karakter. Men så designede jeg, faktisk ret tilfældigt, nogle drenge hvor jeg tænkte "wow, de ville gøre sig godt som dukker!", og så kom personligheden stille vandrende bagefter.
Men men men, så fik jeg jo muligheden for at købe Pernilles dukke, og pludseligt stod jeg med et pigehovede, som jeg overhovedet ikke vidste hvad jeg skulle bruge til, men alligevel ikke ville af med. Jeg besluttede mig så for, at hovedet lignede en rollespilskarakter jeg har, der hedder Nanna, så det var hende jeg ville have; købte endda fur for at sy hende en paryk. Men da jeg så fik fat i den hvide paryk, som dukken har nu, ændrede jeg alle mine planer. Den paryk var simpelthen for sød og dejlig, så jeg måtte finde på noget nyt. Så jeg er nu igang med at designe en personlighed specielt til den her dukke, som blev den pigedukke, som jeg aldrig troede jeg skulle have.
Der kan man se 8D
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
KONFETTI

KONFETTI


Antal indlæg : 79
Age : 32
Geografisk sted : Nykøbing Sj.
Registration date : 30/12/08

Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitimeTirs Jun 30, 2009 8:53 am

Rigtig interessant tråd må jeg sige =D Det er spændende at vide hvordan vi alle sammen mere eller mindre har forskellige fremgangsmåder at lave vores dukker på (:

For mit vedkomne har jeg lavet en person, historie og personlighed til en specifik dukke, det gælder for Leisha. Da jeg faldt for hende havde jeg ikk noget i tankerne, og fandt derfor først ud af hendes historie og person da jeg havde bestilt hende. Dette gælder også for en dukke jeg er faldet for nu og som jeg vil skaffe mig senere, dog har jeg opdigtet hende inden at hun er i nærheden af min varetægt xP Men jeg har en ide af at jeg skal have denne dukke og at hun skal være sådan og sådan.
Den næste dukke jeg har "in mind" er baseret over et RP som jeg har spillet ihvertfald i et år. Oprindeligt er det en hund der så nu bliver "dukke-fisceret", men her er det stort set tale om at jeg ved hvordan personen skal være inden jeg fandt hende som dukke (:

Så for mit vedkomne har jeg krydset af i: "Personlighed opdigtet specifikt til dukken" & "Original figur fx fra egen historie/tegneserie/rollespil med allerede eksisterende personlighed/baggrundshistorie" ^^
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?   Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Dukke-typer: Baseret på idoler, fiktive figurer, egne historier eller andet?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ude i den fri natur (mange dukke typer)
» Krypten år 2014 (Mange dukke typer) sort humor og perversiteter advarsel !!!
» første dukke, dreng eller pige?
» Billeder af andet end dukker i dukkegalleriet - og billeder med andet end dukker i fokus
» Grøn eller grå kat?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Dukkedesign og karakterudvikling-
Gå til: