Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?

Go down 
+36
Katia
Akutenshi Uke
Chazzi
CakePie
Maria
Marha
Hirin
Zhean
Akatsuki
jeanet kaulitz
noodle_kun
Souly
MariyaKyosukeChan
ChibiShin
lupus-wolfy
Saki
mellaney
Amano
DekinaiYo
LiChan
dark_dream
Ziggimaguagua
Kurisu
Risushi
Kiba-kuun
Riki
yokomo
Kinu
wolter
Nerdystreak
Manna
Isabella
Maru
Charlie
Xandorram
chuchu
40 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
ChibiShin

ChibiShin


Antal indlæg : 158
Age : 28
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 13/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeMan Dec 07, 2009 3:38 am

Shartiro - Shartiro er en af mine hunde figurer (fra samme rollespil som Wolter) og min ynglings XD var meget interesseret i dukkehoppyen og så en dag kom Wolter og sagde, "Jeg har fundet den perfekte dukke til Shartiro!"

Sino - kom af at jeg gerne ville have en Flora og så sad mig og Wolter og tænkte over hvad hun skulle hedde og så kom vi på Sino (også en af mine hunde fra rollespillet) da hun passer perfekt til den nuttede rolle XD
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeMan Dec 07, 2009 5:19 am

Jeg ved ikke... Jeg kaldte vel bare Liam for Liam fordi jeg eeelsker det navn xDD Og så fordi det passer så dejligt til hans personlighed <33
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Dec 11, 2009 3:30 am

Min dukke hedder Devil fordi at han er en djævel. ^^ XD
Tilbage til toppen Go down
MariyaKyosukeChan

MariyaKyosukeChan


Antal indlæg : 47
Age : 35
Geografisk sted : Brøndby strand
Registration date : 20/10/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: sikke mange flotte navne   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Dec 11, 2009 4:03 am

Kazu:tjaaa...Kazu's rigtigte navn er Kazuki "Kazu" Tetsu Kyousuke... Kazuki er mit helt egen char fra min egen historie Demon knight..men kazu er hans korte navn..
Tetsu er Kazuki kælenavn og Kyousuke er fra min farvorit J-Drama serie Koshonin Men Kazuki er et særlig navn..og jeg vil helst ikke ha nogen tar det,da det betyder alt for mig
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeTirs Dec 15, 2009 7:06 am

Zastin kom til at hedde Zastin fordi mens jeg ventede sad jeg og så en anime med en character ved navn Zastin som jeg virkelig kom til at elske, og da jeg stod med ham vidste jeg at Zastin bare var navnet ~

Shouta kom sig af hans mold, da han er en Minimee Shou, og jeg i længere tid ikke kunne finde et navn satte jeg bare -Ta til sidst på hans mold ;D

Leiya var et navn jeg egentligt ville have til min kat, men da jeg så fik min Beyla vidste jeg at Leiya bare var navnet ;D
Tilbage til toppen Go down
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Aug 05, 2011 1:10 am

Opdaterer, da jeg nu har tre dukker hjemme og der er sket ændringer i navnene.


Enat - Hun er en fe fra Skotland, så hun skulle have et Skotsk navn. Det endte med at hun ikke bare fik et Skotsk navn, men altså et Gælisk navn... Egentlig staves hendes navn Aodhnait men hun bruger den simplere stavelse Enat. Og så betyder det for resten "lille ild" som jeg synes passer meget godt til hendes flamme-røde hår og slemme temperament.

Mitchel Bailes- Et engelsk navn som kan bruges til både drenge piger. Mitchel er hermafrodit og derfor skulle han/hun have et navn som passede til bege køn. Efternavnet kan jeg ærligt talt ikke huske hvor jeg fandt...

Danny Martins- Skulle egentlig have heddet Daniel, men det var der allerede en der hed i den rollespils-gruppe han originalt er kreeret til, og så er Danny lidt mere unikt at være døbt som. Hans efternavn blev så taget fra fornavnet på en anden dreng i den gruppe, som hed Martin... han så nemlig sej ud og jeg havde ikke niget bedre bud på et efternavn.

Jake - Ikke nogen speciel historie bag, det var bare det han fortalte min kæreste han hed... for mig ville han ikke snakke med!

??? - Har ikke fået hende hjem endnu. Planen er at hun skal være Jake's søster... men nu får vi se når hun dukker op.

??? - Har ikke fået ham hjem endnu heller, og egentlig skulle han have været Danny, men det fandt jeg en anden dukke til... læner mig lidt op ad noget Japansk/Koreansk... Måske, hvis jeg kan få lov af min ven som har opfundet karakteren, kommer han til at hedde Kang-Dae Myung.


Sidst rettet af Souly Lør Okt 01, 2011 9:38 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
noodle_kun

noodle_kun


Antal indlæg : 95
Age : 40
Geografisk sted : Midtjylland, Århus
Registration date : 09/06/11

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Aug 05, 2011 1:42 am

Ja jeg har så valgt at alle mine dukker skal hedde noget med J så det er ikke fordi at navnene har en bestemt betydning for mig.

Jonah skulle egentlig have heddet Jasper men så fandt jeg ud af at en af twilight vampyrerne hedder det og det vil jeg bare ikke have hængende på ham. Så hørte jeg navner Jonah i en tv serie og vidste at det skulle være det han skulle hedde.

Resten er bare kommet af sig selv, har bare fundet på navne med J som jeg godt kan li. Jeg har et navn endnu som jeg ved med sikkerhed at en af mine kommende dukker skal hedde, jeg har bare ikke besluttet mig for hvilken en det skal være.
Det kan nu bare godt være at jeg skal begynde at bruge andre navne end dem der starter med J. det er vist lidt forvirrende for alle andre end mig Razz
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Aug 05, 2011 4:31 am

Mine dukker har deres navne fordi:

Jina - fordi min Cebee havde lidt Migidoll Jina over sig da Heceta havde malet ham (imo anyway) ^^

Sram - Har han faktisk heddet lige siden han kom hjem til mig. Lige meget hvad, så er der ikke andre navne der passer til ham.




Eksdukker (som jeg kan huske grundene til):


Katashi - (Means "firm, hard" in Japanese). Min DiM minimee Kaoru så meget sur ud hele tiden. Samtidig var han lidt en "frækkert", så betydningen af hans navn havde ligesom to betydninger Razz
Hayate - (Means smooth in Japanese). Katashi's modstykke.
Jasper - Skulle oprindeligt have været Jasper Hale fra Twilight, men endte som en anden type. Alligevel beholdt han navnet.



Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeSøn Aug 21, 2011 2:41 am

Jeg lægger ikke meget tanke i navnene på mine dukker, men lidt tanke er der dog.

Gerda: Gerda er taget fra H.C. Andersens "Snedronningen".
Ainan: Et navn jeg selv fandt på. Synes det lyder både feminint og sofistikeret.
Estelle: Valgte navnet udfra, hvad jeg forestillede mig, hendes forældre ville vælge. De havde store forventninger til hende, så de valgte et navn, der lagde op til det.
Andrew: Valgte navnet, fordi han er fra en finere familie, og derfor burde have et navn, der lød sådan.
Scarlet: Søgte efter et sexet navn, som ville passe til en kvinde, der på samme tid også var badass.
Nadine: Tror nok jeg stødte på navnet i en bog engang for lææænge siden. Har kunne lide det siden da, så tænkte jeg ville bruge det.
Rachel: Synes det er sådan et flot navn, og det passer godt til en pige, der er sød, stille og rolig.
Yashi: Okay, jeg indrømmer, jeg var doven med den her. Jeg havde brug for et navn der lød eksotisk, det måtte ikke have en for advanceret stavning, da det skulle passe til et sprog der endnu ikke er opfundet og passe til et barn. Derfor ledte jeg ovre i noget der kunne lyde Japansk, men ikke var det.


Sidst rettet af Akatsuki Tors Nov 22, 2012 11:08 pm, rettet i alt 8 gange
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Zhean

Zhean


Antal indlæg : 202
Age : 32
Geografisk sted : Esbjerg
Registration date : 14/09/10

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeSøn Aug 21, 2011 3:09 am

Meget godt spørgsmål...

Chase: Taget fra en homo bog
Joshua: Taget fra en homo bog (Josh)
Shiki: En karakter jeg har skabt, og har ærlig talt ingen idé hvorfor han hedder det xD
Mr. ???? Kan sige hans navn har noget med solen at gøre Wink haha han er vores "solstråle"
Tilbage til toppen Go down
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeSøn Aug 21, 2011 4:42 am

AhJoo = fordi han er baseret pa den koreanske sange Ajoo hvis rigtige navn er AhJoo.
Haneul aka. ChunHei = hun er koreaner samt jeg elsker begge navne og kunne ikke finde ud af hvilket var bedst så hun bruger begge. XD
GD = baseret på koreansk sanger/rapper G-Dragon/JiYong som også bliver kaldt GD.
TOP = baseret på koreansk sanger/rapper TOP/Tempo/SeungHyun.

hihi det meste af min flok er baseret på koreaner (samt alle af dem er koreaner <3)
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeSøn Aug 21, 2011 5:50 am

Nuværende og fremtidige dukker : D

Harley - Originalt inspireret af Harley Quinn fra Batman :3 Prøvede at finde et andet navn, men det her hang bare ved... Smile
Polly - Hun havde det navn hos sin gamle ejer... Og jeg hang ved Razz (Inspireret af Jack the rippers første offer - Polly)
Lucy - Hun skulle opkaldes efter sin far... Og så måtte vi finde et drenge navn som lød godt til en pige Smile Louis -> Lucy

Lilith - Har altid godt kunne lide navnet og så bestemte jeg at min grail dukke skulle hedde det! : D *random*
Ehmire - Kommer af Trydamere fra LoL x'D Men det blev ændret lidt...
Evelyn - Kommer af Evelynn fra LoL x'D vi skulle finde et sexet navn... Vi tænkte hvem er den mest sexuelle champ i LoL... Evelynn.
Memoria - Latisk og betyder minde Smile Hun har et minde som Chimera gerne vil have fat i, men hun kan ikke huske det, så han gav hende navnet Memoria.
Ophelia - Da jeg så Soom Migma så tænkte jeg straks Ophelia, og tænkte også at hun skulle være inspireret af karakteren Smile

Insomnia - Hun så træt ud x'D og navnet betyder søvnløshed...
Hypersomnia - Hun blev kaldt efter sin søster... Hun sover alt for meget x'D Navnet betyder at man sover for meget Razz

Elisabeth - Det mest brugte victorianske (/ud over victoria) navn Smile
Luna - Hun er en "varulv" så det passede bare godt Smile
Fiona - Min far kom med navnet, og det passede godt Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Maria

Maria


Antal indlæg : 159
Age : 27
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 04/06/10

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeSøn Aug 21, 2011 9:30 pm

Sira: Well.. hun hed Sira iforvejen!

Titanic: ... JEG HAR TITANIC FLIP og så syns jeg hun skulle hedde Titanic.

Appelsin: Det startede med at jeg havde hende med i skole.. og så fordi vi får frugt hver dag på skolen så en der hedder Menda hun hjalp! så, så hun en appelsin og sagde. "HUN KAN HEDDE APPELSIN." og siden der har hun heddet Appelsin ehe. :'3
Tilbage til toppen Go down
CakePie

CakePie


Antal indlæg : 33
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 01/06/11

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeOns Aug 24, 2011 5:39 am

                                                                                Nath 迅 Mörch
                                                                                Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 2ik2hq9
Tjah, han præsenterede sig selv som "Nath Mörch" og siden hen fandt jeg et kinesisk mellemnavn til ham, når han nu kommer fra Kina.
Hans fornavn spiller lidt på at "Nath" lyder lidt som en engelsk udgave af det danske ord "nat" - Nath er ret snigern xD
"Mörch" - hans efternavn - leger lidt med noget tysk :3 (igen noget med at skjule sig i mørket)
"迅" er kinesisk, udtales "Xun" og betyder hurtig. Nath er nemlig ret snigmorder-agtig (nærmere skadedyrsdæmonbekæmper)
Navnet afspejler hans personlighed. Men det kan godt være han er helt anderledes når jeg får ham i hænderne - jeg tvivler dog på det x3
                                                                                Leilani 白 Dandelion
                                                                                Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 2m82kk8
Jeg havde lidt svært ved at finde ud af hvad den lille pige hed, men et eller andet sagde mig at "Leilani" var helt perfekt.
"Leilani" er Hawaiiansk og betyder "himmelsk blomst" eller "himmelsk barn", og eftersom hun har hjorteben, føltest "himmelsk blomst" som en passende mening.
"Dandelion" er indtil videre hendes efternavn, men jeg er ikke helt sikker på at hun beholder det. Dandelion betyder "mælkebøtte" og har noget med hendes fluffy, hvide wig at gøre xD
"白" er kinesisk, udtales "Bai" og betyder hvid. Igen har det noget med hendes hår at gøre, men også med at hun er uskyldig, naturlig og ren af sind :3
Tilbage til toppen Go down
http://www.alex-autumn.deviantart.com
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeLør Okt 01, 2011 7:52 pm

Der er ikke altid nogen større betydning bag de navne jeg vælger til mine dukker. Vælger dem mest fordi jeg kan lide dem. xD

Hazuki: Taget fra forsangeren i det japanske band lynch., som jeg er ret glad for. Og så synes jeg navnet er så pænt.
Takumi: Skulle bruge et japansk navn igen, da det er Hazukis bror og synes at de to navne lød godt sammen.
Eli: Oprindeligt var det taget som et Hebræisk drengenavn og var heldigvis også et pigenavn, da jeg valgte at skifte køn på dukken.
Isi: Et indianer navn, der betyder deer, som jo passer perfekt til ham. xD
Kadie: Skulle bruge et sødt navn, som godt måtte være lidt feminint, selvom Kadie på ingen måde er feminin.
Tarquin: Det passede bare godt til min lille bølle.
Desmond: Jeg havde lige set Lost og var blevet ret vild med navnet, så skulle da have en dukke med det navn.
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Akutenshi Uke

Akutenshi Uke


Antal indlæg : 111
Age : 35
Geografisk sted : (Skifter lidt lige for tiden)
Registration date : 15/06/11

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 08, 2012 3:05 am

Kan ikke se at jeg har svaret herinde så...

Siobhan
Mine forældre er meget hardcore krimi fans, det har de smittet mig med, og Siobhan er en kriminal assistent i den skotske krimi, Rebus (Rebus er navnet på hovedpersonen, som også er ham, Siobhan er er kriminalassistent under)

The Traveler: Kunne jo ikke rigtig kalde ham The Doctor (det navn er jo sådan set allerede taget), som nogen nok ville kunne gætte nu, Doctor Who inspireret, da han er en Doctor Who OC... og syntes at navnet passede godt til hans karakter
Tilbage til toppen Go down
Katia

Katia


Antal indlæg : 92
Age : 36
Geografisk sted : Lille Skensved
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 08, 2012 3:13 am

Taro hedder Taro fordi.... jeg synes Hamtaro var sådan en nuttet tegnefilm, også kiggede jeg på babynamesworld.com og så at Taro betød 'buttet dreng'... så syntes jeg bare passede totalt godt til den lille dreng Razz
Tilbage til toppen Go down
http://www.katia.dk
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Dec 07, 2012 8:13 am

Stort set alle navne jeg har givet ocs, legetøj, dyr etc. er noget jeg har drømt.

Mariik og Akira er navne der er kommet til mig i en drøm og de betyder begge meget for mig eftersom personerne blev skabt for 5-10 år siden og næsten er 'vokset op' sammen med mig.

Ayaka og Yelena er navne jeg har søgt efter. Yelena kom vist fra en film jeg så hvor jeg faldt for navnet, men resten var åbenbart ikke så vigtigt at jeg kan huske det Rolling Eyes Ayaka fandt jeg gennem behindthename.com og navnet føltes bare rigtigt til karakteren.

Rahja var oprindelig en polarulv/usynlig ven jeg havde som barn. Når jeg blev mobbet i skolen og lærerne ikke gjorde noget ved det forestillede jeg mig at hun kom og trøstede mig. Tanken om at der lå en snehvid ulv under mit bord med hovedet på mine fødder gav mig en form for støtte hvor latterligt det så end lyder, men hun var meget vigtig for mig dengang. Jeg glemte hende så en del år, da jeg begyndte at få angst i forbindelse med gymnasiet kom hun tilbage i en drøm. Jeg gik i gang med at tegne hende og hun udviklede sig så til den karakter jeg nu prøver at skabe i dukkeform. Rahja er nok den af mine ocs jeg ville blive mest ked af hvis nogen kopierede.

Alle dukkerne er stadig WIP og Mariik er stadig ikke nået frem, men deres karakterer er fastlagte eftersom dukkerne er købt for at skabe en 3d udgave af personerne fra min roman.
Tilbage til toppen Go down
KevinOcult

KevinOcult


Antal indlæg : 32
Age : 26
Geografisk sted : Amager
Registration date : 13/06/12

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Dec 07, 2012 11:04 am

Ikke alle mine dukker har navne men jeg kan da komme med den lille håndfuld som har. (:

Edmon - Jeg ved det faktisk ikke. Jeg var vel bare ukreativ. xD
Aiden - Jeg viste ikke rigtigt hvad jeg skulle kalde ham. Først prøvede jeg med et eller andet navn som jeg slet ikke kan huske. Da jeg så samme aften så The Ring -Den amrikanske/engelske version hvor der jo osse var en dreng der hed Aiden blev jeg helt forgabt i navnet da jeg syns det var sødt. c:
Liam - Jeg rollespiller online med en veninde hvor hendes fyr hed Liam. Jeg forstillede mig altid som sådan en badass fyr hvilket han slet ikke var. Da jeg så fik dukken gik det op for mig hvor meget det enligt lignede 'min version' af Liam.
Eridan - Well. Igen ved jeg ikke hvorfor. Det skulle passe til Aiden hvilket jeg syns det klarede meget godt.
Dixon - Det kom faktisk lige til mig kort efter jeg havde skrevet det her. Jeg fandt endelig en 'karakter' til min ene dreng. Jeg valgte navnet fordi jeg er meget glad for The Walking Dead og min yndlings karakter er Darely Dixon. Da Darely ikke ville passe godt til min dreng blev det Dixon. (:


Sidst rettet af KevinOcult Fre Dec 07, 2012 11:12 am, rettet 1 gang (Reason for editing : mangel på tekst)
Tilbage til toppen Go down
http://www.flickr.com/photos/83922311@N04
blood-devil

blood-devil


Antal indlæg : 107
Age : 33
Geografisk sted : århus
Registration date : 23/10/11

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeFre Dec 07, 2012 5:41 pm

Mine dukker

Cienight.. Han fik navet da han er vampyr og kunne godt lide navet Night og min kæreste ciel så vi lavet et mix

Kris/snake.. Det kom bare til mig har altid kunne lide navet Kris og snake Fulham fordi han er en slange dæmon

Star...en figur fra en historer min kæreste skriver på

Og den nye Dark..han har mig bare til at tænke på en anime figur med sorte winger og lilla hår
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeLør Dec 08, 2012 4:09 am

Jeg vil lige opdatere her, eftersom jeg har skiftet lidt ud siden sidst.

Ekatarina - Jeg har byttet 'e' ud med 'a' fra det normale Ekaterina, fordi jeg bedre kunne lide med 'a'. Jeg elsker navne der begynder med 'e', og jeg havde længe været vild med det navn. Slår man det op, betyder Ekaterina 'ren' - på engelsk 'pure', mens det samtidig formodes at have forbindelse til den græske gudinde for tortur. Det passer meget godt til hendes karakter. XD

Raina - Hun fik sit nye navn for noget tid siden, samtidig med ny karajter. Raina er hovedsageligt brugt i østeuropa, men stammer fra latin og betyder 'dronning'. Det passer super godt til hendes karakter.

Gillean - Min fyrs karakter skulle være en rødhårret fyr, og jeg tænkte straks på noget irsk. Navnet betyr 'Sankt Johns tjener', hvilket kan gå hen og hentyde til min Gilleans karakter. Hehe han bliver trynet lidt af de to piger fra tid til anden.
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeTirs Apr 14, 2015 8:57 am

Uhh syntes den her tråd kunne være sjov at tage op igen!

Pandora: Hun er i princippet opkaldt efter historien med Pandora's æske, hvor i æsken gemmer på ondskab og ødelæggelse, men hun var for nysgerrig til at lade vær med at kigge. Min Pandora har set det onde i øjnene(bogstavlig talt,) og er blevet forbandet da hun kiggede i æsken.

Kahlu: Kahlu er en gammel karakter, kan ikke huske hvorfor han lige skulle hedde Kahlu.

Gregg: Gammel karakter fra samme historie som Kahlu. Igen ingen videre historie bag navnet.

Skyelar: Hun er min måne prinsesse og hendes navn hentyder til himlen. Og så syntes jeg Skyelar er et flot navn.

Paprika: Fordi hun er som et krydderi, spice så og sige. Hun står for det eksotiske, sensuelle men også varesomme. Ligesom paprika. Smile Fantastisk krydderi men man skal passe på med ikke at bruge for meget. Wink

Aurora: Som i aurora borealis/nordlys. Aurora er min gengivelse af kreativitet og flow, det som jeg forbinder nordlys med. Svingende, uforudsigelig, farverig og utrolig smuk.
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitimeTirs Apr 21, 2015 7:33 am

Morgan O'Malley:
Hun hedder Morgan efter Henry Morgan, der er en af de mest berømte pirater og som er den pirat der har inspireret både Morgen og Nathaniels historier.
Hendes efternavn er taget fra Grace O'Malley, som var en kvindelig pirat.  

Nathaniel Henry Milton:
Han hedder Nathaniel fordi jeg synes det passer til ham og så har to knapt så succesfulde pirater heddet det, hvilket passer godt til at Nathaniel faktisk ikke er pirat, men lader som om. Han er nemlig Kaptain i den britiske flåde.
Henry efter Henry Morgan, som er den pirat hvis liv mest har inspireret Nathaniels.
Milton fordi han skulle have et efternavn, og jeg blev ved med at komme tilbage til Milton. Milton er byen hvor handlingen i "North and South" af Elizabeth Gaskell foregår. Desuden hedder forfatteren til "Paradise Lost" John Milton. Og det alt i alt gjorde at Nathaniel skulle hedde Milton til efternavn.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Dukke-hygge-tingeling (fordi jeg er så god til navne) (Mnf shushu, D.O.C Leya, kid delf cherry)
» Intet lige nu
» Lige nogen hurtige af Adi...
» Adi nu med nyt tøj - lige nogen hurtige billeder.
» Har jeres dukkesmag ændret sig?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: