Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 HJÆLP!!!! Photoshoot Block!

Go down 
+2
boots
chuchu
6 deltagere
ForfatterBesked
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 10:59 am

unskyld den dumme tittle men kunne ikke komme på andet >_< *gok gokgok*
Okay, jeg har endelig gjort neo sådan at jeg er tilfreds med ham men 1. jeg har ikke en skid forstand på camaraer! 2. jeg har ingen idder til andet end front billeder, og det blir hurtigt kedeligt.. og nu er jeg bare multi lost... jeg vil gerne være mere kreativ med ham, ikke bare for mig men for jer andre så i kan få mere historie ud af ham, men ja... somsagdt prøvet trappen. prøvet sofaen, alt ser bare tåbeligt ud... så hvad er bedst i en lejlighed for de ikke er helt mørke,. har i idder til poses, og steder.... (ikke at i skal digte historien for mig ^^ bare måder hvor i har god earfaring!?) har et alm, simens camara med blitz og macro, auto og det der tegn med bjergene og ansigter... kan nogen give råd til en dummie som mig ^^
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 11:31 am

Jeg har ikke meget forstand på at tage billeder, så dér kan jeg ikke hjælpe dig; men jeg vil anbefale dig at tage 'en million milliard' billeder af ham. Med og uden blitz - med og uden makro - på afstand - tæt på - i alle mulige (og umulige) stillinger. Tag billeder oppefra - nedefra - fra siden - bagfra.... osv osv...

Bagefter sætter du dig behageligt tilrette og kigger billederne igennem. Øv dig i at beskære m.m. - lær din dukke at kende gennem billederne.

Det er jeg begyndt at gøre med een dukke af gangen. Jeg opdager hele tiden nye gode vinkler - og indimellem bliver jeg helt forbavset over hvor søde, smukke, grimme, uhyggelige, tåbelige osv. mine dukker kan se ud alt efter hvilken vinkel de er taget fra. Måske kan nogen af billederne bruges til en historie - måske ikke - men så finder du ud af hvordan du bedst tager billeder af ham når du vil vise bestemte situationer.... Du kan også lade ham sidde og læse i en bog - se fjernsyn - eller whatever... Bare skyd løs!
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
dark_dream

dark_dream


Antal indlæg : 130
Age : 29
Geografisk sted : danmark/nordjylland
Registration date : 04/02/09

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 1:30 pm

her kommer råd fra en nybegynder (yeeah) O///O
ret gerne på mig vis i syntes det lyder forkert ^^'

Hvis du vil være kreativ med ham så prøv at se på hvad du laver sådan i hverdan ^^
måske en aften ser du en gyser film som skræmmer livet af dig eller hvor du sidder og ler (nu ved jeg så ikke om det passer til ham) så sæt ham i sådan en afslappet posering så godt han nu kan eller en anspændt (hvad ved jeg) også kan man nok hurtig lave en foto-story fx

man kan også sige en linje "jeg er kommet ud af badet"
så tag fra den linje man starter i et billdede af han kommer ud med konklæde(staves?) og så måske står lidt 'du skal ikke tage billeder jeg er kun iført konklæde!'
og så kan den nok hurtig udvikle sig længer (det kommer nok an på personligheden)

P.s har ikke lavet nogen foto-story eller andet før så det hele kunne for den sags skyld være forkert o///o
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 9:45 pm

I wuwe u two nau..! Det er kanon god hjælp!!
Tak <3
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Jul 22, 2009 10:00 pm

Dét kender jeg godt. Hm.
Altsp, jeg ved ikke så meget om Neo hvordan han er eller sådan, men jeg plejer egentlig bare at tage min dukke og mit kamera og smutte udenfor og finde et sted der passer i omgivelserner til karakteren, fx. et væg med graffiti, en mørk baggård, en solskindsplet på græsset etc etc.
Også plejer jeg bare at stille den i alle muklige tænkelige poses og så bliver der lige så stille dannet en slags historie inde i mit hovede som jeg så prøver at gå efter og få frem i billeder.

Billeder behøver jo ikke at være af dukkens ansigt, du kan jo også tage billeder af dens fødder, torso, hænder etc.
Der er ingen grænser eller regler indenfor den slags fotografi - ikke inden for fotografi i det hele taget - du kan gøre lige hvad du vil.
:3

Jeg håber det gav mening og var bare en lille smule hjælpsomt o...O
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 12:41 am

Det som jeg har gjort meget med Jimmie i starten var mest at tage ham med ud, og så ellers kigge rundt i haven og så få idéer imens (Det kan self. også sagtens være indendørs). Det kan sagtens være off-charakter billeder, da din opgave, som de andre også siger, er at finde ud af at bruge en masse vinkler, og måske også finde ud af hvor meget din dukke egentlig kan. Finde ud af hvilke mulige og umulige stillinger han kan stå, sidde, hænge mm. i. Det er hyggeligt og lærerigt på samme til, en win-win situation xD Så se at komme i gang ^^
Tilbage til toppen Go down
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Feb 03, 2010 6:59 am

Gode forslag, der allerede er kommet. Very Happy
Hvis du mangler inspiration til en "historie", kan du tage udgangspunkt i en genstand. En genstand, der på en eller anden måde kan være interessant at fotografere, om det så er en dukketing eller noget fra din hverdag. Find på al mulig interaktion mellem dukken og genstanden, skift fokus osv. Det kan være alt muligt: en flaske sprut, en nøgle, en mobiltelefon, et brev, en pen, mad.. hvadsomhelst! Smile

Leg med lyssætning (når det er indendørs, kan du eksperimentere med forskellige lamper, evt dækket til med farvet stof eller lign.) Jeg så et enormt fedt photoshoot herinde, hvor dukken var fotograferet inde i en vasketøjskurv - lyset kom ned i små stråler og dannede det smukkeste mønster af lyspletter. Leg med den slags, se og du har noget, der kan lave sjove skygger. Eksempelvis blondestof, hullet papir, persienner, you name it. Very Happy Lige linjer, tern og den slags giver mulighed for virkelig at understrege ansigtets og kroppens form.

Leg med overraskende vinkler og ekstremt perspektiv. Kroppen bliver forkortet på de underligste måder, når man går helt tæt på fx en fod og tager billedet derfra. n__n Prøv at hent inspiration fra billeder af virkelige mennesker, og prøv at fange stilen. Se på rigtige modelfotoshoots, de billeder, som folk ligger på facebook, myspace osv.. Der er nogle stiltræk, man kan fange i dukkefotos og derved gøre dem realistiske. :]

Håber det kunne bruges. n__n
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitimeOns Feb 03, 2010 7:26 am

det er altid godt at søge inspiration i sange og musik i det hele taget..efter min mening. :3
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
Sponsoreret inhold





HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Empty
IndlægEmne: Sv: HJÆLP!!!! Photoshoot Block!   HJÆLP!!!! Photoshoot Block! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
HJÆLP!!!! Photoshoot Block!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» writers block (sard & Xiao chi) Adult story
» ridse i msc'en - HJÆLP!
» HJÆLP jeg er så sulten...
» Rensning af Wig - Hjælp?
» Face-up hjælp!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: