Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Gode råd til bevaring af wigs

Go down 
+3
Manna
Xandorram
chuchu
7 deltagere
ForfatterBesked
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 11:00 pm

Ledte lidt efter en slaks Tips-Tricks og Gode råd tråd, så ved ikke om denne her er helt malplaceret, men...

Jeg har nu længe leget med extentions og da min første til hverdagsbrug blev meget hurtigt slidt, spurte jeg en professionel ind til en del, omkring Wigs af kunstig fibre, og hvordan man undgår slid og får dem til og beholde glansen (ja det her er måske mest til dem med Fiber wigs til dukkerne, og de lange af slaksen) de Wig earfarne kender nok rådene men ville dele dem med vores Evt. Newbies ^^

Tips:

Exclamation Friser aldrig din dukkewig med en plastic børste! de slider ubeaskriveligt meget på håret, heller ikke en med plastic knubber! den skal være 100% stål for og undgå direkte slid på hårets overflade! (En paryk Anti-slid børste kan købes utrolig billigt I danmarks Glitter shopper)
Exclamation Vask ALDRIG en dukke wig med shampoo! hvis den skal vaskes så skyl den under lunkent vand, og friser forsigtigt igennem dem imens
Exclamation Føntør ALDRIG din patyk med mindre din Føntørre har en køleblæs funktion (at kunne blæse koldt luft)
Exclamation Hvis wiggen har mistet glansen kan du spraye den med silikone hår spray, det fås hos de fleste frisøre
Exclamation Glat aldrig parykken med et glattejern! det smelter den sku af OwO (duuh)
Exclamation Jo du kan Faktisk godt Lave krøller i en sådan kunstig wig, men det skal være med Varme Curlers (Glitter butikken har en guid + matrialerne)


(mini tip= Dette gælder også Cosplaywigs ^^)
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeOns Aug 12, 2009 11:44 pm

Gode og nyttige tips, det var en god idé ^^

Dog trpede jeg ikke det var et problem at vaske wigs med shampoo da jeg har hørt om folk på DOA der har gjort dette for at fx vaske hårvoks ud af dem igen. Og angående føntørring, ja, det sætter sine spor på en wig, men vis man fx skal ændre form på wiggen, så synes jeg det virker som en god varme-kilde ^^
(Udover kogende vand, det er bare meget vanskeligt at kontrollere nogle gange)
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeTors Aug 13, 2009 2:58 am

Et lille spørgsmål, hvordan med opbevaring af wiggen? Er der nogle metoder der er bedre end andre for at undgå at wiggen filtre/tager skade ol. for lige nu hænger min ekstrawig bare på min telefon, med en cowboyhat på toppen (hvilket er meget festligt, men det gør det lidt svært at svare telefonen xD) Og har det nogen betydning hvilket materiale parykken er lavet af? Kunne godt forestille mig at furwigs er mere tolerente...

På forhånd tak for hjælpen ^^
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeTors Aug 13, 2009 7:53 am

Når wigsne ikke er på dukken, er mine i et hårnet og i en af de der pringles chips rør (de bitte små) det er super praktisk!! og låget er gennemsigtgit så du kan se hvilke wigs der er i hvilke bøtter ^^

DÅSEN
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeTors Aug 13, 2009 8:31 am

chuchu det var sku en smart opbevarings metode..tusind tak for det fra en wig narkoman lol
Tilbage til toppen Go down
Horisont




Antal indlæg : 36
Age : 34
Geografisk sted : Fredericia
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeTors Aug 13, 2009 9:07 am

Til det der med wig-vaskning.. Så har jeg med min seneste ( mennesks-størrelse ) paryk fået mig en tutorial til hvordan man vasker wigs uden at ødelægge dem.
Er ret sikker på den tutorial også vil kunne bruges på dukke-wigs..?
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeTors Aug 13, 2009 12:11 pm

Post den endelig søde horisont <3

Heceta: Nyohohoho.. :3 det også praktisk til og sende dem i xD tape om og klistermerkat med adresse og så afsted med posten XP
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeFre Aug 14, 2009 10:18 am

Jamen så vil jeg da også lige komme med mit besyv på hvordan jeg vasker parykker Smile

1: Jeg starter med at lave et vandbad, middelvarme, så kommer jeg et par dråber almindelig shampoo (DET SKREV HAN BARE IKKE!!!) i vandet, plasker lidt rundt med fingrene, så det skummer en smule...
2: Så tager jeg parykken og ved pandehåret, ned i vandet og køre den rundt i 8 taller (er han skør eller???), det gør så at man ikke stresser håret og at sæben bliver ligelidt fordelt...
3: Når parykken er gennemvædet af vand, tager jeg den op, hælder vandet ud (husk lige der er til flere parykvaske) og kommer rent middelvarmt vand i og renser parykken ved at køre den i 8 taller endnu engang, det gør jeg til der ikke er mere sæbe i den.
4: Når parykken er vasket, så sætter jeg dem på et viskestykke, dvs. at jeg sørger for at parykken står op og ikke ligger ned (han må sgu da ligge billeder ind!!!), så lader jeg den tørre helt og former den efterfølgende.
5: Når parykken er fuldstændig tør, så vender jeg vrangen ud på den, så selve håret er beskyttet af det stof der holder sammen på det hele, på den måde undgår man slitage, nullermænd, hunde og kattehår, hvis det er en kort paryk, man kan gøre det samme med de lange, her vil jeg dog lige sige at de har bedst af ikke at ligge indelukket, men det er bare mig Wink

Jeg bruger samme metode som man bruge til menneskeparykker da ligheden er slående! og man nogengange bruger den samme slags hår til parykkerne Smile
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitimeFre Aug 14, 2009 6:07 pm

(så fik jeg krafter til at læse denne post igennem, og svare xD )
jeg havde ellers tænkt på at lave sådan en tråd, da jeg har 2 wigs der bare ligger og venter på deres 'dukke-ejer' Razz

Men nu hvor tråden alligevel er oppe kan jeg vel lige så godt stille mine spørgsmåls! hehe..
Kan en furwig endelige godt gå i stykker? når jeg tager min MNF (Ikras) med nogle steder ligger han i min taske, og hans wig falder så af og ligger nede i tasken, når jeg så tager den op er den helt flad! (sjovt nok.. Da den jo sikkert bliver mast.. Rolling Eyes )
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Sponsoreret inhold





Gode råd til bevaring af wigs Empty
IndlægEmne: Sv: Gode råd til bevaring af wigs   Gode råd til bevaring af wigs Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Gode råd til bevaring af wigs
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nye wigs [Eliza - LTF Bisou]
» Løse wigs er en plage!
» Alpaca wigs! (Minifees)
» gode venner
» Byttet wigs (Adrien og Katashi)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: