Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]

Go down 
+7
nightfly
manda
Princess
Taylor
mystearica
MuseumBizarro
Ziggimaguagua
11 deltagere
ForfatterBesked
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeLør Jan 09, 2010 8:21 am

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087774 Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087782 Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087787
Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087792Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087795
Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087789 Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1087806


Ikke så meget at sige, egentlig.

Samme mønster som den sidste, bortset fra at denne her har en lidt anderledes krave, en anden obi og en... otaiko-musubi (...? skulle det være ^__^; Den der, der sidder om obi'en) på bagsiden i stedet for en sløjfe.

Jeg er ikke helt tilfreds med billederne :/ men oh, well...
Foret og ydersiden er ikke samme nuance :/ og satinbåndet heller ikke, men man kan ikke rigtig se det.

Den er til salg, btw. Jeg har ikke bestemt mig for en pris... men nok i størrelsesordenen 250 kr. eller deromkring. (PM hvis der er interesse Smile )


Anyways: kritik er MEGET velkomment!
Både positivt og negativt, men jeg er især efter konstruktiv kritik. Er ærmerne for lange? Ser det dumt ud at stoffet er så stift? Er den for klumpet? Er jeg plat når jeg bruger avispapir i stedet for fliseline, bare fordi jeg har for travlt til at tage til byen og købe ind før jeg laver den færdig? (den sidste vil blive fikset i løbet af ugen, btw. Jeg har ikke tænkt mig at prøve at sælge den med avisfyld ^__^; )
Men altså... Den er ikke perfekt. Man kan aldrig lave noget der er perfekt. Så det jeg vil vide er: hvad er der galt med den? Jeg har brugt al den tid den har taget at sy på at kigge på den og jeg har stirret mig blind. Sådan er det med alt hvad jeg laver. Jeg har brug for nogle "beta"er til at finde fejlene. Smile så... Jeg er vild med at høre fra folk, der kan lide den, men jeg vil egentlig helst have noget feedback fra dem der synes der er noget galt Smile

[edit: somMuseumBizarro bemærkede har jeg vist spammet fremstillings-forumet lidt for meget. Så nu udnævner jeg den her tråd til min alt-det-hele-tråd og lægger alle nye ting ind her. Smile ]


Sidst rettet af Ziggimaguagua Ons Jan 23, 2013 5:42 am, rettet i alt 7 gange
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeLør Jan 09, 2010 9:56 am

Du er sindsyg dygtig, men du burde lave 1! tråd med dine fantastiske kimonoer og gerne med hvad størrelse du syer dem i og om du laver commisions på andre dukke størrelser Smile
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeLør Jan 09, 2010 10:02 am

den er rigtig flot Smile
Tilbage til toppen Go down
Taylor

Taylor


Antal indlæg : 457
Age : 32
Geografisk sted : kolding
Registration date : 06/01/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeSøn Jan 10, 2010 12:40 am

sindsyg godt lavet Very Happy den ligner bare rigtig godt :O
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeSøn Jan 10, 2010 2:33 am

MuseumBizarro - det er taget til følge! Smile Jeg har dog allerede en comission-tråd her. Med oplysninger om hvad jeg laver Smile

mystearica og Tiko - Tak ^__^ jeg er glad for at i kan lide den Smile
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeOns Jan 13, 2010 3:34 am

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Gray_dress01Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Gray_dress02Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Gray_dress03Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Gray_dress04Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Gray_dress05

Lille, grå kjole overtrukket med en masse gardin Smile

Det billede hvor man ser den bagfra er lidt rodet... men den er altså symetrisk. Jeg har bare ikke fået "fluffet den op" lige meget på begge sider.

Hatten sidder fast med en knappenål. Skørtet er bundet.

Der er 4 lag i skørtet: ét uigennemsigtigt, to gennemsigtige og et gennemsigtigt med mønster.
Der er 2 lag i toppen: ét uigennemsigtigt og et gennemsigtigt med mønster.
Der er 5 lag i hatten: fem gennemsigtige... og en masse fluff på den ene side.
Tilbage til toppen Go down
Princess

Princess


Antal indlæg : 59
Age : 46
Geografisk sted : Århus/Danmark
Registration date : 08/02/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeOns Jan 13, 2010 4:20 am

Sikken en smuk kjole du har lavet til din pige der Very Happy
Hold da op Shocked
Jeg har intet dårligt at sige om den Very Happy
Super flot Very Happy
Knuser
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/fnokkers
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeTirs Feb 09, 2010 1:00 am

Uhada, det er en hård opgave du sætter os på, når vi skal finde på kritik til så flotte ting. n_n
Skørtet er virkeligt fedt lavet, men overdelen kommer måske til at se lidt kedelig ud i sammenligning, da udskæringen er så lige og fortsætter i samme højde om på ryggen (ligner det).
Du kunne lave en lidt mere corsageagtig form ved at lave kanten køre i en udskæring for derefter at bue nedad ved armhulerne og fortsætte om bag på ryggen. Smile For snørelukningen er jo så flot, den ser man bare kun bagfra.
Altså kunne det være flot med et overdelssnit, der ser mere anatomisk behageligt ud, hvis man kan sige det sådan. xD Noget der følger hendes torsos form lidt mere.
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeSøn Maj 01, 2011 8:17 pm

manda: det er lige præcis sådan noget jeg gerne vil høre Smile tak for det!

Her kommer så den næste:
Maria spurgte om jeg kunne lave et souseiseki-cosplay til hendes MSD, men jeg har ingen msd hjemme at måle på :/ det lykkedes mig ellers at bliver forelsket i kostumet, så jeg lavede et alligevel Smile i puki-størrelse ^_^;

(Næsten) det hele er syet i hånden (lidt af bukserne på maskine).

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P5012063e Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P5012051eZiggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P5012044e

Hatten er helt ad h* til... fordi jeg var for doven til lige at gå ind og tjekke reference-billederne igen, men oh, well. Resten er gået rimeligt, synes jeg. Hun (han? jeg kender ikke karakteren) har ingen skjorte på (ærmerne sidder fast på det sorte livstykke, som sidder fast på bukserne) og saksen er en negle-saks ^_^; den passede i størrelsen, men jeg ville nok ikke bruge den til et rigtig cosplay...

Kappen sidder fast med sløjfen foran (det er derfor båndet er lidt for langt), kappen skal nok laves lidt om (den er for kort) og lægges bedre op næste gang.

Kritik (positivt og konstruktivt) er meget velkomment Smile
Tilbage til toppen Go down
nightfly

nightfly


Antal indlæg : 247
Age : 37
Geografisk sted : Grenå
Registration date : 19/12/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeSøn Maj 01, 2011 11:25 pm

Den er vildt cute... OwO Du har ret i at hatten ser lidt sjov ud, og nu kender jeg ikk karakteren og ved ikk hvordan den skal se ud, men jeg tror du kan redde hatten en hel del, hvis du bare stryger skyggen... ^^
Tilbage til toppen Go down
http://bloody-danish.deviantart.com/
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeMan Maj 02, 2011 12:51 am

D'aww, hvor er det bare kært! Elsker Souseiseki og hendes ouji-outfit, og det der er spot on ^-^
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeMan Maj 02, 2011 5:56 am

IARH!!!!!!!
TO ADOREBLE HEART MELTING +__+
*dies*
>w< <3<3<3<3
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Maru

Maru


Antal indlæg : 293
Age : 33
Geografisk sted : København
Registration date : 23/04/09

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeMan Maj 02, 2011 6:52 am

NEJ HVOR SJOVT!

Jeg har lige lavet sådan et cosplay til mig selv!

Nice lavet! =D
Tilbage til toppen Go down
Enya

Enya


Antal indlæg : 11
Age : 31
Geografisk sted : Hemligt
Registration date : 07/05/11

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeSøn Maj 08, 2011 9:01 pm

Ej hvor er den sød jeg elsker sættet
Hatten kun da godt hvar lidt punt på måske et lile fjer What a Face
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitimeOns Jan 23, 2013 5:42 am

Erh, ja. Tak til jer der har kommenteret på mit tidligere projekt. Undskyld jeg ikke har fået svaret, men jeg har været væk fra forummet i hvad der føles som år... (I realiteten er det vist kun siden sidste januar, men det føles som længre.)

Nu er jeg så småt ved at tage hobbyen op igen, og da jeg ikke har nogen symaskine er det mest de små det går ud over Wink

Undskyld de dårlige billeder. Mit nye kamera og jeg er ikke rigtig blevet gode venner endnu og jeg har måttet lave cropping/resizing i Libra Office Draw, som jeg absolut ikke er glad for >_<

Og undskyld den store mængde tekst. Jeg kan ikke lade være ^_^


Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223637e_zpsfd4f6e6b

Hobbitinspirerede sæt til min Pukier, Oddity og Amadeus

Knappen på vesten har så små huller at ingen af mine nåle kunne komme igennem.
Jeg endte med at "tråde" knappen direkte på tråden og så tråde nålen og hæfte den (knappen) fast bagefter.

Vestens ærmegab er kantet med det samme satin-bånd kjolelivet er snørret med.

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223636e_zps1be36656


Vesten har en lille indsnørring på bagsiden for at den ikke skal se for løs ud. Det ser lidt krøllet ud her, men det er meget pænt i virkeligheden. Bukserne har en fold i hver side, så de bliver mere "fluffy". Det ser sødt ud (synes jeg) og det gør også at dukken beholder en god del "posability" (hvilket er noget af det der gør pukier så fantastisk lækre).

Skørtet har en fejl i blonden bag på. Blonden trevlede mere end jeg havde regnet med, så jeg blev nødt til at hæfte et større stykke af den. Det kommer jeg til at skifte ud (hvis jeg får tid...)

Kjolelivet har en stikning midt på, for at gøre det lettere at forme det om armene.

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223638e_zps9bc5f509


Slipset er bundet rigtigt (en halv windsor, tror jeg... Den eneste jeg kan finde ud af at binde ^_^; ) Det var noget værre pillearbejde, men efter at have syet en krave på skjorten var det ligesom det eneste rigtige at gøre.

Blonden for neden af mamelukkerne kan tages af og/eller sættes på håndledende/ærmerne i stedet, men det ser lidt voldsomt ud.


Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223639e_zpsc197199d

Al tøjet (med undtagelse af kjolelivet og slaget) er uden lukninger. Det sidder som det gør fordi størrelsen passer helt præcist. Bukserne og skørtet kan lige smutte over deres numser og holder skjorterne lukkede bare ved at side som de gør.

Skjorteærmerne er bevidst lave for lange, så de folder. "Pludderærmer".


Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223635e_zps47b21115 "Skal vi køre en tur?"

Med wigs og sko.

Det "mønster" jeg har brugt til skoene kan godt trænge til forbedringer, men dukkerne kan holde balancen i dem, så jeg er absolut glad nok for dem.
Det er svært med læder i den lille størrelse. Det bliver meget let for tykt og der er ikke noget der hedder sømrum, hvis de også skal kunne få fødderne i dem.

Begge wigs er forresten også hjemmesyede. Odditys sidder ikke helt godt her, men den kan være fantastisk sød.

Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223633e_zpsd590a35c"Jeg skal lige have hjælp til at snørre sko!"

Jeg har gjort hvad jeg kunne for at sømrum mv. er så småt som muligt. Til dels for at tøjet ikke skal se klumpet ud, men også for at de skal kunne posere ordentlig i det. Det er lykkedes bedre end forventet. De poserer fint, selv med alle lagene på.

(Cyklen er desuden også en dejlig rekvisit. Man kan få det til at se ud som om de holder den, mens de i virkeligheden bare støtter sig op ad den.)

Her kan man også see kappen (men ikke så godt. Jeg fik ikke noget ordentligt billede af den.)

Den lukkes af et bånd og jeg har vævet stropper af sytråd et par stedet på vejen rundt for at holde det på plads.


Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] P1223629e_zps9899ac53

Jeg håber i kunne lide det og som sædvanlig: Jeg stirrer mig altid blind på mine projekter, så konstruktiv kritik (Også hvis det er noget, der virker åbenlyst) er meget, meget velkomment.

Tak fordi I kiggede med Smile

PS: Positiv kritik takker jeg heller ikke nej til Wink
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Empty
IndlægEmne: Sv: Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]   Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki] Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ziggini's alt det hele [newest: Hobbit-inspireret i str. puki]
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Beskidte børn [Puki Pipi & Puki Pukisha]
» ¤=Puki Showoff=¤ (Puki Flora med mere)
» Demon ko [puki pipi & Puki pukisha]
» Rengørning [Puki pipi and Puki Pukisha]
» venner [Puki Pukisha & Puki Pipi]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: