Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Permanent farvning af Puki Puki

Go down 
+3
manda
boots
chuchu
7 deltagere
ForfatterBesked
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Feb 12, 2010 12:59 am

Nu var jeg simpelthen så træt af dukken ikke bille beholde farven med Blush så jeg tog baghovdet på pukipuki'en og favrede det grøn med min oliebaseret markers, og rensede det med sprit! og den fik den perfecte skinlike grønne permanent farve, så nu har jeg så farvet ham helt, og det er meget precist og permanent! ^^ ingen pletter eller klumper!! jeg er så glad Very Happy selvom det kostede mig to grønne olie markers xD

jeg kan dog ikke svare på om det var et held det blev så precist og perfect så jeg kan ikke love det vil virke for andre, så det er på eget ansvar ^^

Nu skal han bare have Face-up Very Happy og en passende pænt siddene wig (den gamle furwig så for stor og dum ud)

Ps. jeg ved ikke hvoffor men Lyset fik det til og se mere skinnene og sløset ud end det er i virkeligheden :/
Permanent farvning af Puki Puki SDC11544


Sidst rettet af chuchu Fre Feb 12, 2010 3:18 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Feb 12, 2010 1:47 am

Hvor er det blevet flot. Jeg ville ikke selv turde - slet ikke når det er permanent - men det ser rigtig godt ud. Nu mangler han bare et par tentakler så er han den perfekte space-puki.. LOL
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Feb 12, 2010 7:15 am

Wauw, ej hvor ser det godt ud! Very Happy Meget jævnt resultat og dejlig naturlig farve.
Hvad er det for nogle oliebaserede markers? o.o Hvor kan man få sådan nogle og hvad hedder de?
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Feb 12, 2010 7:52 am

Lidt synd at baggrunden også er grøn.. >o<
Men ellers er han blevet mega nuttet! Very Happy Godt gået! ^^
Fortæl når du har prøvet at give ham en faceup!


OG LOL til Boots kommentar! XDDD
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Feb 12, 2010 8:13 am

det er blevet flot Smile han ser rigtig sød ud i den farve
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeTirs Jun 22, 2010 1:07 pm

De Markers jeg brugte hedder: LETRASET ProMarker- Permanent Twin-Tip og farven er Meadow Green
www.letraset.com ^^
Tilbage til toppen Go down
Kirie

Kirie


Antal indlæg : 152
Age : 32
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 29/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeTirs Jun 22, 2010 11:15 pm

Sidder lidt og overvejer om det er et godt alternativ og få sin egen puki puki mere Whiteskin på den her måde, evt også ens større dukker fik en omgang med en hvid marker, puha det bliver nok lidt dyrt men muligheden er der i fremtiden måske? for hvis det har samme effekt bare med hvid kan jeg ikke se det større problem (i stedet for at slibe ens dukker hele tiden) xD
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeTors Nov 18, 2010 4:15 am

Jeg vil gerne farve min egen WS puki og jeg har købt sådan et par Letraset markers, men jeg kan slet ikke få det til at fungere :/ Det bliver meget ujævnt (jeg har heldigvis kun prøvet på indersiden indtil videre).
Hvor længe lod du farven sidde inden du rensede den af?
Og når du skriver "rensede" mener du så med svamp eller skyllede du bare? For det går meget let helt af kanterne, når jeg prøver at tørre det (forsigtigt) af med en klud.
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Nov 19, 2010 3:44 am

Altså indersiden af dukker er oftest mere grov i det, så der kan det nemt blive ujævnt.

bruger du msc inden du farver for det kan suge markersne forskelligt og give ujævnhed, jeg malede direkte på den glatte resin ^^

Det jeg helt precist gjorde var jeg for e.k.s.

Tog en faceplate og malede med små cirkel bevægelser den grøn, taldte til 20 og tørrede det af med et tørt stykke toriletpapir
sådan at de små våde klatter forsvandt og farven ikke ville ende med og suge mere nogle steder end andre, det gjorde jeg igen og igen indtil jeg syntes
farven var kraftig nok, der efter dækkede jeg af med msc for og beskytte den ^^

Altså

1. mal en del af dukken
2. tæl til 20-30 sec.
3. pus den med tørt stykke toriletpapir/køkkenrulle.
4- gentag hvis farven ikke har suget eller farven ikke er kraftig nok.

jeg vaskede faktisk kun dukken af med klart vand to dage efter, så dukken kunne ligge og suge farven godt ind i resinen ^^



Igen vil jeg gentage at resin er noget underligt matriel og det kan suge meget forskelligt fra dukke til dukke da støbningen aldrig er 100% ens.
så derfor kan det nok godt kræve både øvelse og ja der er en selvrisiko på ikke alle dukke er lige modtagelige over for eks. markers ^^ jeg ved blot det virkede for mig! ^_^ men dette var så også den 3 dukke jeg farvede grøn, og faktisk den sværeste af dem Smile da det nu skulle være permament og I resinen, før i tiden var det blot acrylstøvs blushing uden på msc men det skallede så let af ^^

håber virkelig det vil fungere for dig ^_^
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Nov 19, 2010 5:14 am

Mange tak! Jeg vil prøve igen, så Smile

Lige et opklarende spørgsmål: Du skrev i første post at du rensede med sprit? Men det skal man altså ikke?
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Nov 19, 2010 2:16 pm

Altså længe efter jeg var færdig, gav mig dukken en Face-up der blev lidt.... dum så rensede med sprit og der røg farven ikke af ^^ det er ikke en nødvendighed og rense den med sprit Smile men det Burde ikke få farven til og falme hvis den har haft en chance til og trænge ind~ men det er meget forskelligt fra dukke til dukke ^^ <3
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitimeFre Nov 19, 2010 7:35 pm

Ah. Jeg prøvede at rense det overskydende med sprit efter et par timer : /
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Permanent farvning af Puki Puki Empty
IndlægEmne: Sv: Permanent farvning af Puki Puki   Permanent farvning af Puki Puki Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Permanent farvning af Puki Puki
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Beskidte børn [Puki Pipi & Puki Pukisha]
» Komplet farvning af dukke
» Dukke skal farves... permanent!
» ¤=Puki Showoff=¤ (Puki Flora med mere)
» Demon ko [puki pipi & Puki pukisha]

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: