Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?

Go down 
+9
MorbidNeeds
Jolle
Marha
Rigi-chan
Zhean
Dustbunnie
jeanet kaulitz
714
Nerdystreak
13 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeSøn Mar 21, 2010 7:21 am

Der er, generelt set, to typer mini-dukker: Dem, der har barnlige/ikke voksne proportioner (fx Kid Delf og Mini Super Dollfie) og dem, som er mere modne at se på (fx MiniFee og Unoa).
- Men hvad for nogle typer har I, og hvilken alder skal de forestille at have?
Hvor gamle tror I, firmaerne selv har tænkt sig, dukkerne skal se ud?
(Hvis I har andre størrelser af dukker også, hvordan bruger I så minierne sammen med dem - som børn, lave personer, en anden race væsener eller noget helt andet? Eller bruger I dem ikke sammen med andre størrelser?)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeSøn Mar 21, 2010 7:45 am

Altså, jeg har en MSD, på ca 43-44 cm! En DollZone Hi for at være præcis!
Hans karaktere er ca 14-16 år, og efter min mening passer hans krops bygning fint nok til den alder!

Jeg tror at Dollzone har ville havde ham lidt ældre, for på forhandler bilederne ser han meget voksen ud xD Men jeg er over hovedet ikke sikker o.o

Og jeg er igang med at spare op til en SD på 62 cm, og jeg har da allerede bestem deres forhold! bare med en del aldersforskel.
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeFre Mar 26, 2010 1:22 am

Jeg har to msder. Dvs, den ene venter jeg på kommer hjem. :3
Den ene, Bambicrony June, købte jeg fordi den ligner min yndlingsmusiker helt utroligt meget (er overbevist om at firmaet har haft kigget på ham, da de lavede molden XD), og jeg bruger den som en slags chibi af en virkelig person. Lidt ligesom nogle gør med deres tinies; har chibi-versioner af andre karakterer.

Den anden, en Bory Untold Story LE, skal være en form for dødsengel, og skal forestille altid at have eksisteret. Hans fremtoning er som en 16-17årig, men det er blot en fysisk ting. Jeg forestiller mig hans udseende er sådan, fordi det er på det tidspunkt at kroppen er friskest.

Mht. hvor gamle firmaerne har tænkt sig at dukkerne skal se ud... Jeg tror forskellige firmaer har forskellige ideer. Fx synes jeg at June på Bambicronys billeder så ud til at skulle forestille en ældre teenager; afbilledet med guitar og en rimelig hardcore attitude. Han kunne sagtens have været en SD.
Jeg synes at Luts' billeder af Bory LEen virker til at gøre ham en smule yngre end Junes præsentation - At han udseendemæssigt er 14-15 år. Og derfor bliver den mørke kontrast med sorte vinger og en le; kutte og nazi-inspireret uniform ret interessant. Man tager noget uskyldigt og gør mørkt.
Andre gange synes jeg at man ser MSDer afbilledet til at skulle være unge - 10-12 årige børn. Og så er der Iplehouses minier, hvor det virker som om at de teknisk set også er unge mænd. Kroppene er ret veltrænede, og jeg synes de stilistisk snildt kunne være SDer. Ringdolls MSDer virker til at være som voksne dukker, bare en anden størrelse.

Jeg har det sådan... MSDer (og tinyer) giver mig mulighed for at dyrke den mere stiliserede slags dukker. Jeg foretrækker at mine SDer og større er realistiske i ansigtstrækkene; små øjne, detaljeret struktur etc, og derfor er det sjovt for mig at have stiliserede, mindre dukker.

Jeg ved ikke om jeg ville bruge mine MSDer sammen med SD dukker - fordi det egentlig ikke var meningen at der skulle være størrelsesforskel på dem. Karaktererne er ikke som sådan relateret, selvom Ludes møde med Thanatos kunne være interessant, så det er ikke nødvendigt at gøre. I det hele taget foretrækker jeg at lave photoshoots med 1-2 dukker max. Men det er en anden tråd. XD
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeTors Apr 08, 2010 11:13 am

Jeg har haft lidt forskellige typer msd'er gennem tiden. Den første var da jeg næsten lige var kommet ind i hobbyen. Han var en DiM minimee (kan simpelthen ikke huske af hvem det var). På daværende tidspunkt havde jeg også en Featherfall Finn (sd), og da min minimee var lavet over en voksen person, kunne jeg simpelthen ikke få dem til at fungere sammen. Ikke at jeg havde købt ham for at de skulle fungere sammen, men det passede bare helt forkert i mit hoved. Han mindede mest af alt om en dværg ved siden af Finn.
Den anden msd jeg har haft var en Dollmore U-jee dreng (har faktisk haft ham 2 gange høhø). Med ham var det helt anderledes idet hans træk var så unge, at han passede super som en "lillebror" til mine andre dukker.

Konklusion: Jeg kan ikke have dukker der ikke på en eller anden måde kan fungere sammen (de er lidt alle sammen i familie her). Så derfor ser jeg msd'er som "børn"/unge teens - udelukkende pga deres størrelse.
Havde jeg kun haft msd'er havde dette måske set anderledes ud.
Tilbage til toppen Go down
Dustbunnie

Dustbunnie


Antal indlæg : 175
Age : 70
Geografisk sted : Århus - sådan omtrent.
Registration date : 22/01/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeOns Okt 27, 2010 11:15 am

Jeg har nu 10 MSDer og de er alle voksne. (DollZone, MNF, SoulKid, Narae, AOD og en Lati Blue på DZ krop)

En af mine MNFs har 4 børn - en af dem er adopteret. Børnene er to LittleFees (25cm) og to PukiFees. (16cm)

Jeg har også to RealPukis (lige under 10cm) og de er magiske væsner. De bor i skoven. Jeg har også en DollZone Fox som er en slags magisk væsen. Det vil sige den har ikke rigtig nogen magiske egenskaber, men er betydeligt klogere end en hund og bor hos mennesker. Den er ikke et menneske, men er heller ikke rigtigt et dyr.

Og forresten er nogle af mine andre dukker også magiske. Mine LittleFees og PukiFees har alle spidse ører og selv om deres mor er menneske er deres far (som vi ikke ved noget som helst om) højst sansynlig ikke helt menneskelig. Og en af mine DollZone piger er halvt trold.

De bor dog alle i den samme verden. Eller faktisk eksisterer de alle på to forskellige planer - i deres egen verden, og her hos mig i min lejlighed. De komunikerer kun med mig på det sidste plan.

Jeg har to dukker som falder fuldstændig udenfor dette. De passer slet ikke ind sammen med de andre, men p.g.a. særlige omstændigheder kunne jeg ikke få mig selv til at sælge dem. Den ene er en Soom Mini Gem Uyoo elf som er samme størrelse som en Barbiedukke - og altså med en voksen krop. Den anden er en Tinybear Moona som også har voksen facon og er 16cm.

Dustbunnie
Tilbage til toppen Go down
http://dustbunnies-bjds.blogspot.com/
Zhean

Zhean


Antal indlæg : 202
Age : 32
Geografisk sted : Esbjerg
Registration date : 14/09/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeOns Okt 27, 2010 9:50 pm

Min MSD dukke Chase er 19 år ^^
Eftersom jeg venter på en 28cm dukke der skal være 15 xD..
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeTors Okt 28, 2010 2:55 am

Pheo skal forstille en på 15 >xD
selvom man slet ikke kan se at hun skulle forestille en teenager, så flad som hun er xD
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeTors Okt 28, 2010 3:12 am

Jeg har Elisabeth som skal være 20+ , hun er en Dollzone Shoyo-3 og jeg tror lidt at DZ havde tænkt hende at være meget yngre Razz Selvom hun har bryster og er lidt buttet Razz
Og Harley som er 14 år Smile Hun er en Resinsoul Mei, og her tror jeg at jeg har aldern ok rigtig Razz Bortset fra at hendes bryster virker lidt store... ^^

(Og så har jeg en SD på 15 år XD Og de har noget med hinanden at gøre)
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Dustbunnie

Dustbunnie


Antal indlæg : 175
Age : 70
Geografisk sted : Århus - sådan omtrent.
Registration date : 22/01/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeTors Okt 28, 2010 3:31 am

Nu kan helt voksne kvinde godt være næsten totalt flade og ganske unge teenagere kan have ganske meget facon. Jeg mener, da jeg var 11 kunne jeg udfylde en B skål selv om jeg var slank. Når jeg kørte rundt med min lillesøster i barnevogn, var der mange som troede jeg var 16 - 17 år og at hun var min. Og de fandt mig frygtelig barnlig og irriterende fordi jeg opførte mig som en 11 årig. Suk! Og min kusine kunne ikke komme ind og se en flim der var forbudt for børn under 12 - og hun var på det tidspunkt 19.

Min pointe er, at det kan være meget svært at bedømme alderen ud fra udseenet. Så hvorfor skulle det ikke være det samme med BJDs?


Dustbunnie
Tilbage til toppen Go down
http://dustbunnies-bjds.blogspot.com/
Jolle

Jolle


Antal indlæg : 1
Age : 25
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 26/01/12

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeTors Jan 26, 2012 8:00 am

Elleve, tror jeg. :-) Hun er en Kid Delf.
Tilbage til toppen Go down
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeFre Okt 26, 2012 3:39 am

Min MSD dreng er 10år gammel.
Tilbage til toppen Go down
CakePie

CakePie


Antal indlæg : 33
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 01/06/11

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeMan Feb 04, 2013 4:52 am

Min MSD dreng er 19 - 21, jeg kan ikke helt finde ud af hvilken, og "20" er sådan et kedeligt tal :p
Min MSD pige derimod er gammel.. men det er fordi hun er en engel. Hun er omkring 235 år, tror jeg, men ligner en på samme alder som min dreng.
Min anden, incoming, MSD pige er også gammel, men hun ser relativt ung ud - 23 eller 26 - og er en "nature goddess/demon" ting ^^

Børn er de i hvert fald ikke :)
Tilbage til toppen Go down
http://www.alex-autumn.deviantart.com
noodle_kun

noodle_kun


Antal indlæg : 95
Age : 40
Geografisk sted : Midtjylland, Århus
Registration date : 09/06/11

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeMan Feb 04, 2013 5:34 am

Min Dollzone dreng er sen teenager/først i tyverne
Mine 2 andre er noget yngre, en 13-14 år tror jeg. Har faktisk ikke lagt så meget tanke i det
Tilbage til toppen Go down
Kakurosu

Kakurosu


Antal indlæg : 6
Age : 30
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/04/13

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: alder og tid har det nogen betydning?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeOns Jun 19, 2013 7:30 am

donnu, Naomi og Hazel er nok imellem 12 og 14 - Vlad er måske 23 til 25
Tilbage til toppen Go down
Nii-san_obsessed

Nii-san_obsessed


Antal indlæg : 37
Age : 30
Geografisk sted : Aarhus N
Registration date : 08/05/12

Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitimeOns Jun 19, 2013 8:59 am

Har 2 kid delf'er, en dreng og en pige. Min dreng er ca 13 år, og min pige er 11-12 år. Tror selv luts har tænkt at de er i alderen 10-14 år afhængig af hvilken mold det er, og hvordan man "laver" dem. 

Har en SOOM Pel og hende vil jeg nok sætte til 12-13 år, da hun også har en barnlig krop, dog med mere former end en kid delf. Tror også det er ca den alder SOOM har tænkt hende til, men er ikke sikker.

Derudover har jeg 2 x Bobobie Ariel med 2 forskellige kroppe. Den ene ligner en på ca 15, hvilket hun også er for mig, og den anden på 18-20 år. Har ingen ide om hvad de har tænkt. 

Min Island doll Wallace er for mig ca 16 år, men tror den er ment som at ligne en 17-20 årig.

Min AoD An er 17-18 år, hvilket jeg også tror deres muscular drenge er. 

Og til sidst har jeg en mnf pige som er ca 16-18 år for mig, og tror også det ca. Er så gammel de er fra Fairyland, men de Lan også sagtens være 20+? :3
Tilbage til toppen Go down
https://www.facebook.com/NiisanObsessed
Sponsoreret inhold





Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?   Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvilken type kamera har I?
» Hvilken var din første ønskedukke?
» Har jeres dukkesmag ændret sig?
» ENDELIG! Hvilken fin julegave!~ Pakkeåbning!
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: