Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvilken type kamera har I?

Go down 
+10
nightfly
Kirie
wolter
Pallas
Haruka_Kite
Manna
mellaney
lille_Aki
boots
Nerdystreak
14 deltagere

Hvilken type kamera har I?
Mobiltelefonkamera
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap10%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 10% [ 5 ]
Digitalkamera (almindeligt/kompakt)
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap44%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 44% [ 21 ]
Digitalt spejlreflekskamera (DSLR)
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap44%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 44% [ 21 ]
Analogt kamera (med film i)
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap0%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Analogt spejlrefleks kamera (med film i)
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap2%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 2% [ 1 ]
Andet (fx webcam eller scanner)
Hvilken type kamera har I? Vote_lcap0%Hvilken type kamera har I? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totale stemmer : 48
 

ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 1:44 am

Hvad bruger I primært, når I tager dukkebilleder? Det kunne være sjovt at danne sig et overblik over, hvilke typer kameraer som er mest udbredt i hobbyen.
Kommenter gerne jeres kameravalg. - Er det godt at tage dukkebilleder med? Er det fornuftigt til prisen? Hvad er fordelene og ulemperne?

(Jeg ved godt, at mange har mere end et kamera, i og med de fleste mobiltelefoner har et indbygget, og man ofte har et andet også. Spørgsmålet her handler om, hvad I mest/helst bruger til dukkebilleder.)
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 3:19 am

Jeg er desværre ikke i stand til at tage billeder af flot opstillede dukker med projektører eller i lystelt eller lignende, så derfor har jeg et almindeligt digitalkamera (Canon PowerShot A470). Det har kun 7,1 megapixels - og er ikke specielt godt; men godt nok til mit behov lige nu. Hvis jeg nogensinde kommer igang med nogen billedhistorier eller photoshoots af mine dukker er jeg ikke sikker på at det er godt nok. Da jeg er hæmmet fysisk af en kronisk sygdom bliver det nok aldrig det store I ser fra mig rent foto-mæssigt...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Gæst
Gæst




Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 3:23 am

Jah... jeg har bare et normalt digitalt videokamera xD men jeg syntes selv det tager awesome billeder xD og det er vist sådan et... Traveler DV500, aaaner ikke hvad det betyder (fail) godt nok har det kun 5 megapixel, og 8X zoom... Men det er ellers helt fint xD
Tilbage til toppen Go down
lille_Aki

lille_Aki


Antal indlæg : 457
Age : 36
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 24/04/09

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 3:24 am

fik køb mig en Canon E0S 1000 som er en Spejlrefleks kamera her i Juli og har slet fortrudt siden XD den er nogenlunde brugervenlig og rigtig god når man tænker over at den kun kostede 3000 kr

syndes selv den tager gode billeder af dukkerne <3

det eneste ulempe er nok den fylder lidt i sær vis man var vant til en lille kompakt digitalt kamera >_<


Sidst rettet af lille_Aki Lør Sep 18, 2010 4:39 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
mellaney

mellaney


Antal indlæg : 169
Age : 32
Geografisk sted : Odense
Registration date : 04/04/09

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 3:45 am

Fik mig en Canon sx200 her i julegave sidste år og er rigtig god til at tage billeder med (12,1 megapixels), og også optager film ^^ even though at det er et digitalkamer er det nok en af de bedste på marked dengang (anbefalet af eksperter og reviews ^^)
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeLør Sep 18, 2010 9:46 am

Jeg har et kompakt nikon digitalkamera, og et canon spejlrefleks til rådighed, men kan ikke huske modelnr. på nogle af dem.
Tilbage til toppen Go down
Haruka_Kite

Haruka_Kite


Antal indlæg : 245
Age : 32
Geografisk sted : Storkøbenhavn
Registration date : 29/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeMan Sep 20, 2010 5:09 am

Yes, en tråd jeg mener at kunne bidrage til! (puha jeg har også været inaktiv på det sidste...)
Jeg bruger et Nikon D3000 DSLR for det meste - men jeg er lidt af en fotonørd efterhånden og har derfor også et par kameraer mere at vælge imellem. Det nyeste, jeg har erhvervet mig, er et Canon PowerShot G11, som jeg nu bruger som kompaktkamera i stedet for mit Sony DSC-P200. Det er super brugervenligt, har stort set ligeså mange megapixel som mit spejlrefleks (10,2 op mod 10,0, som jo er en kææææmpe forskel....), og så er det praktisk, at LCD-skærmen kan slås ud og drejes. Helt klart et, jeg kan anbefale!
Jeg bruger en del tid på fotografi, både for min egen skyld og i forbindelse med min stilling som frivillig fotograf for foreningen Copenhagen Pride. Jeg synes ligesom, man vænner sig til størrelsen på et DSLR. Jeg kunne løbe rundt i en gyngende, dansende parade, mellem vogne og mennesker, og jeg følte mig slet ikke hæmmet af størrelsen, selvom jeg også havde et andet kamera hængende om halsen. (:
Jeg har stadig en lidt fjollet drøm om en dag at eje et Nikon D700 - og jeg har derudover planer om at få mig et Fujifilm Instax MINI 7s - der fungerer med instant film. Bare for sjov. 8D


Sidst rettet af Haruka_Kite Tors Sep 23, 2010 12:58 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://haruka-kite.deviantart.com/
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeMan Sep 20, 2010 5:30 am

Jeg har har et Nikon D70 DSLR og jeg eeelsker det.
Desværre bruger bruger jeg ikke nær så meget tid på at tage billeder, som jeg ville ønske at jeg gjorde (gav det nogen mening?).
Jeg købte brugt for snart to år siden. Det var kun nogle måneder gammelt og næsten aldrig brugt og jeg fik det til en fjerdedel af originalprisen. Så hvis men gerne vil have et DSLR kamera og ikke har så mange penge, kan det være en mulighed at købe et brugt. Man kan være heldig at spare en masse.


Det lyder måske mærkeligt, men noget at det bedste ved mit kamera er lyden når det tager et billede :3 Men ved at man tager et billede
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeTirs Sep 28, 2010 11:30 pm

Tak for alle jeres svar. Jeg synes, det er interessant at høre om. Smile

Og nu vil jeg da udbrede mig om mine personlige holdninger til emnet:
Jeg bruger et digitalt spejlreflekskamera (et Canon EOS 500D, som jeg deler med Kinu; vi bor sammen, så det var en praktisk/billigere løsning). Jeg er meget tilfreds med det. Før det blev købt, lånte jeg et Canon EOS 450D og et Nikon D3000 (af hhv 714 og Haruka_Kite, de venlige mennesker Smile) og legede lidt med dem, og jeg blev virkelig glad for dem. Jeg mener bestemt ikke, at man bliver en god fotograf af at have et godt kamera eller vice versa - jeg har set dygtige folk tage fantastiske billeder med et kompakt digitalkamera. Men spejlrefleks kan lige nogle ekstra ting og får gerne en bedre dybde og skarphed med på billederne, uden man behøver gøre/kunne ret meget. Og så har de det med at kunne tage billeder hurtigere (hvilket ikke er så relevant med dukker, men hvis man kan lide at tage billeder af fx dyr, så er det et kæmpe plus). Jeg har ikke fortrudt investeringen på nogen mulig måde og er faktisk blevet mere interesseret i fotografi. Kan man lide at rode med indstillinger, have muligheden for ekstern blitz, nye objektiver etc. og kunne skræddersy det hele, som man vil have det, så er spejlrefleks fantastisk.
Det kommer nok an på, hvordan man har det med fotografi. Er det en overvejende del af hobbyen og man tager på locations og udtrykker sig gennem fotografi, så et det en ting. Hvis man derimod ønsker at vise sine dukker frem, men hobbyen fx handler om at samle eller lave tøj, er det nok en anden. Eller sagt på en anden måde: Hvis man gerne vil tage FOTOS af dukker, så mener jeg, at spejlrefleks er optimalt. Hvis man gerne vil tage fotos af DUKKER, så må det være "nok" med et kamera, der kan gengive motivet tilfredsstillende. - Det afhænger nok af ens fokus (utilsigtet ordspil XD).

Pallas>> Åh, lyden! Den er også fantastisk! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeTirs Sep 28, 2010 11:59 pm

Jeg brugte mobil ind til jeg fik lov at låne min fars kamera.. Jeg aner ikke hvad det hed, blot at det var et ditital kamera med 3,4 MP..

Nu husker jeg så ikke hvornår jeg købte mit eget kamera - Maj? :c
Men jeg har den samme som Lille-Aki (canon EOS 1000D)

Jeg er utrolig glad for mit kamera, og jeg synes det funger rigtig godt.. ^^
VI har selvfølgelige vores kampe, da den nogle gange gerne vil bestemme selv.. O.o
Men det tyder selvfølgelige bare på at man ikke kan finde ud af det x'D
Jeg kender en masse der har prøvet det, som står og bander over mit kamera (eller skolens da jeg valgte det samme kamera som dem)

Hvis man øver lidt med kameraet, så finder man hurtigt ud af hvad det er kameraet vil.. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Guest
Gæst




Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeMan Nov 15, 2010 8:33 am

Hvis jeg dog kunne få mig selv til at lade være med at prioritere dukker højere end et nyt kamera havde jeg andet og bedre end det Samsung S750 7,2 mp kamera jeg har, men oh well, jeg klare mig fint indtil videre dog har jeg haft kig på et Cannon EOS1000, men ved ikke, hvad er godt som et begynder spejlrefleks kamera? Gerne Cannon og gør ikke noget det ikke er det nyeste af det nyeste.
Tilbage til toppen Go down
Kirie

Kirie


Antal indlæg : 152
Age : 32
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 29/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeOns Dec 15, 2010 4:51 am

Jeg bruger et Nikon D90 med et standard objektiv, ville øsnke jeg er bedre til at bruge det men I fail soo much sometimes. Ud over det har jeg et Nikon Coolpix S620 som jeg også kan finde på at bruge en gang imellem men, jeg ender nok med at give det til min storebror fordi han godt vil have et Kamera/videokamera i et.
Tilbage til toppen Go down
nightfly

nightfly


Antal indlæg : 247
Age : 37
Geografisk sted : Grenå
Registration date : 19/12/09

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeOns Dec 15, 2010 5:27 am

Weeeeeeeeeee har et digitalt spejlrefleks kamera til låns for tiden... ^w^
Tilbage til toppen Go down
http://bloody-danish.deviantart.com/
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeTirs Jan 04, 2011 10:54 pm

Er nu den stolte ejer af mit foerste DSLR kamera, et Canon EOS 1000D <3
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeOns Jan 05, 2011 4:38 am

Jeg har et Canon EOS 450D, som jeg er super glad for! Jeg har dog en lille drøm om at opdatere til et EOS 50D, men det er pengepungen ikke helt enig i. Det skal nu heller ikke være lige foreløbig, for selvom jeg har haft mit kamera i snart et år, føler jeg, at jeg stadig har utrolig meget at lære.
Jeg har altid godt kunnet lide at tage billeder, også før jeg kom ind i dukke hobbyen, men efter jeg har fået spejlrefleks er det blevet meget værre. xD

Jeg skal også skaffe mig et lille kompakt kamera en dag, da det ikke er altid man har lyst til at slæbe sådan et stort kamera med rundt. Dog har jeg ikke helt fundet ud af hvilket det skal være (+ SOOM meget gerne må lade vær med at udgive dukker man gerne vil have Rolling Eyes ).
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Souly

Souly


Antal indlæg : 140
Age : 30
Geografisk sted : Grenaa
Registration date : 09/04/11

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeMan Apr 15, 2013 12:31 am

Jeg bringer lige denne tråd tilbage!

Jeg går lige nu og leger med ideén om at købe et DSLR, så ville meget gerne høre hvilke kameraer folk bruger lige nu, og eventuelt, hvad de synes om dem C:


Derudover bruger jeg lige pt et almindeligt digitalkamera. Et Canon PowerShot A495

Det er 10 megapixel, og er ærlig talt ikke et særlig godt kamera til det, jeg vil bruge det til :/

Jo da, det er helt fint til prisen (jeg tror nok jeg gav 500kr. eller mindre for det), men jeg kunne godt tænke mig bedre zoom indstillinger, og flere muligheder at vælge mellem.
Og det er også helt fint som begynder kamera. Det her bare en utrolig lang shutter-time, hvis jeg skal tage billederne i ordentlig kvalitet/med nok detaljer, og det er super nemt lige at kommer til at rykke bare lidt på det, så billederne bliver en smule rystede :C
Tilbage til toppen Go down
http://soule-evans.deviantart.com
LilGrump

LilGrump


Antal indlæg : 93
Age : 41
Geografisk sted : Herning
Registration date : 20/10/14

Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitimeFre Apr 10, 2015 5:32 am

Jeg har lige købt mit første DSLR kamera - et Nikon D3300! Very Happy Glæder mig til at lære at bruge det!

Da jeg startede i BJD hobbyen, brugte jeg et gammelt Canon Ixus 40. Senere skiftede jeg over til bare at bruge kameraet på min iPhone 5, da jeg ikke var tilfreds med mit Canon kamera mere (og batteriet til det ikke kunne holde spændingen mere, og jeg ikke gad at bruge penge på et nyt).

Er så glad for endelig at have købt et ordentligt kamera! \o/
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilken type kamera har I? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken type kamera har I?   Hvilken type kamera har I? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilken type kamera har I?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nyt kamera, skal bruge ideer
» Hvilken var din første ønskedukke?
» Hvilken nationalitet er din dukke?
» ENDELIG! Hvilken fin julegave!~ Pakkeåbning!
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: