Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D

Go down 
+2
Hirin
Sovemis
6 deltagere
ForfatterBesked
Sovemis

Sovemis


Antal indlæg : 96
Age : 36
Geografisk sted : midtjylland
Registration date : 13/07/09

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeTors Nov 18, 2010 1:38 pm

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår


Det hele startede med at jeg fik this guy i julegave
Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D 21842_1301221123989_1034267011_930534_7370295_n
(han har dog fået en krop nu)

Men altså, fik anskaffet ham en wig, men den sad bare helt forkert på ham, og så var det jeg en sag stod hjemme ved de der forældre, og kiggede ud på vores dejlige heste.
En ide kom til mig, jeg ville prøve at lave en wig selv.. af hestehår!!
Vi har fire heste, to haflinger og to shetlandsponyer. Så var det jo bare at vælge farve. Men jeg gik et stykke tid og spekulerede over hvordan jeg skulle gøre det, havde masser af tid, for havde sommerferie. Men jeg nåede da frem til en plan.

Det man skal bruge er:
En pony (I dette tilfælde en ved navn Lille Karen, kaldetBette Karen)

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D 154684_1607769867516_1034267011_1712563_2646990_n


(har rodet min computer igennem, og tilsyneladende er BetteKaren lige netop den eneste af hestene som ikke er på nogle som helst billeder xD så i må nøjes med de resterende tre.. en søster og hendes veninde)

Og en saks



Og så går man ellers bare i gang med at tage de totter man synes passer i nuancen. (Jeg klippede lidt hist og her, for ikke at give hende en skallet plet der ville se dum ud. Men dog ikke i pandehåret)

Bagefter vaskede jeg det, for sådan en manke er ret fedtet xD Jeg kan godt lide lugten af hest, men det er ikke så lækkert at arbejde med.
Mens hårene er våde, lægges det mellem to stykker tyl og giver det en tur gennem symaskinen for at holde dem fast. Derefter han den eneende klippes til så det er mere lige. Når håret er tørt skal enderne have lidt klar neglelak, igen får at holde hårene bedre fast. (har dog desværre ingen billeder af lige netop dette)
På den måde ender man op med flere hår bundter/trimler.


Da hårstrimlerne var færdige, syede jeg den lille ”hue” som egentlig udgør wiggens bund. (Havde ikke rigtig noget ordenligt stof på det tidspunkt, så klippede bare et stykke af et stykke tøj som alligevel skulle smides ud, og lavede det af den, total prof xD (elastikstof.. fordi jeg er en spasser til det med mål)

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D 149044_1607769347503_1034267011_1712560_5595108_n

Så gik jeg i gang med at sy hår strimlerne på, som jeg nu lige syntes det ville passe.


Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D 155540_1607769627510_1034267011_1712562_8355287_n


… og det er så, så langt som jeg er nået.. har ingen anelse om det bliver godt eller ej, for har aldrig prøvet at lave sådan noget før. Aner heller ikke om der skulle være en lettere måde at gøre det på, men jeg har det sjovt med mit lille projekt xD

I er velkommende til at smide en kommentar eller stille spørgsmål n__n (kan dog ikke svare på nogle mål eller et bestemt mønster hårstrimlerne er sat på med, for det ved jeg ikke xD;;; )
Tilbage til toppen Go down
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeTors Nov 18, 2010 6:23 pm

det ser rigtig spændende ud! Very Happy
indtil videre ser det da meget lovende ud og jeg glæder mig til at se resultatet ^-^
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
Iah




Antal indlæg : 11
Age : 33
Geografisk sted : Midtjylland
Registration date : 14/11/10

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeTors Nov 18, 2010 10:53 pm

Uuuuh! Elsker virkelig den idé! Du er så genial og kreativ XD

Har set parykken IRL og jeg kan godt sige jer; den er FANTASTISK! Selvom den ikke er færdig, så kan jeg bare se for mig, hvor flot den er XD
Er helt oppe at køre over den, som om det var mit eget projekt X'D

Ej, men glæd jer til at se resultatet, for det gør jeg! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Zhean

Zhean


Antal indlæg : 202
Age : 32
Geografisk sted : Esbjerg
Registration date : 14/09/10

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeTors Nov 18, 2010 11:09 pm

mega kreativt OwO... glæder mig til at se resultatet <3
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeFre Nov 19, 2010 4:56 am

Glæder mig til at se det færdige resultat! Skal selv igang med sådan et projekt da jeg har en del kanekolon liggende fra wigs der lige er blevet klippet til da de var for lange eller andet.
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 28
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeLør Nov 20, 2010 5:31 am

Omg!! whuuuut >xD
kan man det??
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Sovemis

Sovemis


Antal indlæg : 96
Age : 36
Geografisk sted : midtjylland
Registration date : 13/07/09

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeMan Nov 22, 2010 8:44 am

hehe det ved jeg ikke xDD men det er det jeg er ved at finde ud af : P
jeg glæder mig også til at se hvad det bliver til xD ;;
Tilbage til toppen Go down
Princess

Princess


Antal indlæg : 59
Age : 46
Geografisk sted : Århus/Danmark
Registration date : 08/02/09

Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitimeTirs Nov 23, 2010 3:55 am

Wow det er cool fundet på Very Happy

Har selv en masse hestehår, så det kunne da være sjovt at prøve selv Wink

Men der ser flot ud, spændende hvordan den vil se ud, den du er er ved Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/fnokkers
Sponsoreret inhold





Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Empty
IndlægEmne: Sv: Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D   Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Vis os din/e hjemmelavet wig.
» Hjemmelavet dukke
» Magician of Creation - Mit Aladdin projekt
» Vis os dit nyeste sy-projekt!
» Taske projekt

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: