Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!

Go down 
+16
Shefura
lonne2
manda
Haruka_Kite
chuchu
Kaneko
Helene
Zin
Lucie
Heceta
Lilly
Animist
Nerdystreak
Astrid
Gabriel
Pallas
20 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2
ForfatterBesked
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 10, 2011 3:42 am

Efter meget, meget, meget lang tid er jeg endelig blevet færdig med Kjolen. Det irriterer mig at det skulle tage mig over 2 år at lave den. Men det viste sig at det var svært at finde de enkelte dele jeg skulle bruge, specielt de bittesmå nitter til korsettet. Men det var også svært at finde noget ordentligt stof, det måtte ikke være for tyndt, men heller ikke for tykt. Og det gjorde det heller ikke nemmere at, jeg havde bestemt mig for at det skulle være en eller anden form for brokade, eller noget der lignede.

Men alt i alt er jeg meget tilfreds med den. Der er sikkert nogle ting der kunne gøres bedre, men taget i betragtning af at, det er første gang jeg har lavet sådan en type kjole, så synes jeg at det er meget godt.


Jeg har egentlig ikke så meget andet at sige, men hvis i har nogle spørgsmål, så spørg endelig.

Så her er den, en håndsyet kopi af en eftermiddagskjole fra 1863.


Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Helfigur1

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Helfigur2

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Helfigur4

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Helfigur3
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 10, 2011 4:20 am

hvor er den bare blevet fin! ^^
er rat så imponeret over at den er håndsyet... tror ikke jeg ville have tålmodighed til at lave såden en stor og detaljeret kjole i hånden.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 10, 2011 6:31 am

Wow, dejligt håndværk! Den er virkelig blevet flot. Smile Stoffet er jo helt perfekt (det er så svært at finde noget med det helt rigtige mønster). Og pasformen er skøn. Jeg synes, det er lykkes dig at ramme stilen utrolig godt. Lækre detaljer med knapperne, kantbåndet og de forskellige lag. *applaus*
Tilbage til toppen Go down
lille_Aki

lille_Aki


Antal indlæg : 457
Age : 36
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 24/04/09

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 10, 2011 7:10 am

er helt enig med Mary Wink kan kun sige Great done!
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 10, 2011 8:10 am

wow hvor er det blevet flot Smile det hele sidder rigtig godt på dukken
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeLør Jun 11, 2011 1:20 am

Tak skal I have Very Happy

PonPyon: Det var faktisk ikke så slemt at sy i hånden. Selve kjolelivet er noget småt pillearbejde, og jeg havde meget mere kontrol over de enkelte dele, end hvis jeg havde brugt symaskine. Skørtet var heller ikke særlig slemt at sy. Det er gigantisk (1 m stof i omkreds), men der var faktisk ikke så meget der skulle syes sammen.

Mary:Tak. Jeg er selv meget glad for stoffet. Jeg fandt det i bunden af mine stofrester, og jeg blev så glad da jeg opdagede at mønstret var i en perfekt skala + at der var nok til et sy hele kjolen.
Tilbage til toppen Go down
CakePie

CakePie


Antal indlæg : 33
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 01/06/11

Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitimeFre Jun 24, 2011 9:46 am

Hold da op hvor er den smuk! Ö

Jeg tilbeder dine fantastiske evner med nål og tråd! For søren hvor er det flot!!! :O
Tilbage til toppen Go down
http://www.alex-autumn.deviantart.com
Sponsoreret inhold





Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!   Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!
Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Forrige  1, 2
 Lignende emner
-
» Kjolen som aldrig blev færdig.
» Dexter (dog ikke færdig endnu)
» Endelig et nyt hjem ^^
» Gruppebillede (endelig)
» Endelig... Soom Heliot

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: