Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvordan planlægger du en ny dukke?

Go down 
+10
Gabriel
Dina
Kinu
Lilly
DekinaiYo
mystearica
Astrid
Kirie
Miki
jeanet kaulitz
14 deltagere
ForfatterBesked
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTirs Jan 20, 2009 5:10 am

Kunne godt tænke mig at vide hvordan I planlægger købet af en ny dukke.

Er det synes af en ny mold der gør at "den må i bare have" - så kommer personligheden og karakteren bagefter.

Eller er den en karakter I har haft længe og så leder I efter den rigtige mold.

Eller noget halt andet?

Personligt laver jeg karakteren først, men det gjorde jeg ikke i starten og det forvirrede mig når jeg fik en ny dukke. Så var det sværere at bonde med den synes jeg....
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTirs Jan 20, 2009 5:35 am

Det er meget forskelligt tror jeg, er det ihvertfald for mit vedkommende xD

I starten var det bare om at finde en sød dukke og da han/hun så var bestilt kunne man gå igang med karakter tænkning ^^

I min "karierre" Har det skiftet meget imellem idé først og dukke først

Men Lige PT. Sidder jeg bare med en overordnet idé om hvad type dukke jeg vil have, størrelse, udtryk, osv. og så sidder ejg ellers med min skitseblok alt imens hovedet kører på højtryk med personligheder og karakter-træk ^__^
Tilbage til toppen Go down
Kirie

Kirie


Antal indlæg : 152
Age : 32
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 29/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTirs Jan 20, 2009 7:51 am

Jeg har vist prøvet lidt afhvert gennem den tid jeg har kendt dukkeverden og det er gået lidt op og ned, om jeg bonder eller ikke bonder xD

Den allerførste var vist et rent skud i tågen, ingen "ordenlig" karakter men bare for at prøve at se hvordan denne Abjd hobby var.. så ændrede jeg på hende et par gange og tænkte "Nej jeg prøver sku noget nyt og lader hende her forblive i mine minder" selvom at jeg dog savner min Soony (SD) mold kommer jeg nok ikke til at genskabe hende bounce

Nuvel, så fik jeg øje på en MSD pige og købte hende, imellem tiden fandt jeg så på en karakter til hende, historie og personlighed. Det gik okay i starten men måtte indrømme til sidst, jeg bliver simplenhen nød til at planlægge før jeg køber! >___<
Imellem tiden kom en lille Tiny pige. Jeg ville nok "opsnuse" hvordan sådan en så ud og hvordan det føltes med en lille bette dukke.. Igen gik det fint i starten men jeg havde brug for penge x__x så hun røg..

Imellem tiden har jeg haft øje på en bestemt mold- nemlig en E-an fra DOD. Jeg begyndte så småt at skrabe et par historier sammen og med lidt tid fandt jeg endelig noget jeg kunne bonde med, selvom jeg ikke har Dukken endu^___^ bonder stadig med den karakter, så det bliver et sikkert køb.. Very Happy

Nu bestemte jeg mig for at jeg ville have en dreng.. Han skulle så være en Del af min E-ans historie (Helenair) så jeg byggede langsomt op med hans personlighed, historie som passer sammen, udseende og til sidst en mold der passer til hans charme^^

Nu holder jeg så fast ved at jeg bygger karakteren op først og finder molden bagefter,I stedet det med først at købe en dukke og så tænke "Hvad nu?" eller først ved hjælp af at kigge på de forskellige molds og så langsomt bygge personlighed, historie ect. mens man samtidig kan få et indblik i hvordan ens karakter ser ud=)..

Men ja det er jo så bare hvad jeg har oplevet og lært igennem de seneste små 2 år haha xD
Tilbage til toppen Go down
Astrid

Astrid


Antal indlæg : 357
Age : 31
Geografisk sted : København
Registration date : 05/01/09

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:47 am

I 5/6 tilfælde har jeg haft en karakter i baghovedet xD Sådan har jeg det bedst. Jeg frygter virkeligt meget ikke at kunne bonde med en dukke, grundet at jeg ikke har en karakter til den.
Da jeg besluttede at købe min DZ Yuu, havde jeg ingen reel karakter til ham, men der dannedes så småt en karakter dagene på til, at jeg skulle købe ham, og da jeg havde haft ham et par dage, faldt det hele ligesom på plads.
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 5:03 am

jeg tar bare end mold jeg er helt forelsket i Very Happy og finder på karakteren efter.
men jeg viste min nummer to skulle være en minifee og se meget sød og uskyldig ud og hedde shima. havde ført kigget på en woosoo efter en tid blev det til en shiwoo, en del andre, shiwoo og endte til sidst på woosoo igen så det blev ham Very Happy
Tilbage til toppen Go down
DekinaiYo

DekinaiYo


Antal indlæg : 188
Age : 32
Geografisk sted : København
Registration date : 31/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 7:53 am

Jeg tror slet ikke jeg ville kunne overskue det, hvis jeg ikke opbyggede karakteren først.
For det meste ved mig, for jeg inspiration til karakterer fra litteratur, film, musik eller hverdagsoplevelser, og hvis de virkelig danner et skarpt billede af en personlighed jeg synes om og kan relatere til, giver det i sig selv mig lyst til at købe en ny dukke. Så ja karakteren først, dukken derefter.
Kort sagt tænker jeg ikke bare "neej, nu vil jeg altså ha en ny dukke, " men nærmere "neej, nu har jeg fundet på en genial personlighed, så nu vil jeg ha en ny dukke!"
Så hvis jeg ikke havde nogen fantasti ville jeg nok helt lade være med at købe dem. Synes noget af det fedeste ved ABJDs er at man kan designe deres personlighed. Tror da der er mange der har det sådan ;D
Tilbage til toppen Go down
Lilly

Lilly


Antal indlæg : 72
Age : 32
Geografisk sted : Nord/vest-jylland
Registration date : 29/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTors Jan 22, 2009 2:11 am

I de fleste tilfælde har jeg en karakter fra noget af mit skriveri, som jeg gerne vil have 'levendegjort', og så går jagten ellers ind på en dukke der passer til denne. Med min første dukke passede karakteren bare ikke rigtigt alligevel, så jeg endte med at forme en ny om hende, som passede en del bedre Smile
Tilbage til toppen Go down
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTors Jan 29, 2009 8:27 am

Jeg har figurene først. De høre til i de universer jeg skriver i sammen med Mary, Lucie og Leechy, hhv. Monochrome world og... Jeg tror ikke den anden har et navn. Lad os for nemheds skyld kalde den noget tilfældigt... Det kunne være TUTII. Anywho, på nuværende tidspunkt har jeg syv karaktere, fem i den ene verden og to i den anden, hvis historier jeg arbejder på, og samtidig prøver at få som dukker XD Når jeg skal vælge have en ny dukke skal den naturligvis minde om karakteren. jeg lægger gerne vægt på næse, øjnform og kindben, i den rækkefølje og eventuelt hvilke ting der skal moddes og hvor omstændigt det ville blive. Hudfarve også, i de tilfælde hvor de endten er meget mørke eller meget blege. Det skulle jo gerne passe sammen med de andre ^^;
Tilbage til toppen Go down
Dina

Dina


Antal indlæg : 30
Age : 32
Geografisk sted : København - Østerbro
Registration date : 30/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTors Jan 29, 2009 12:03 pm

Tror egentlig at jeg først forelsker mig i molden, og så arbejder på dukkens personlighed. Men de fleste gange har jeg allerede en personlighed til dukken så snart jeg ser den. Så det er faktisk en meget okay blanding af en mold jeg v´finder fascinerende, og en karakter jeg allerede har i hovedet. Så uddyber jeg personligheden og baggrundshistorien ved at svare på skemaer. Som ting med biografi, yndlinds dit-og-datten, opførelse... Desuden sætter jeg mig også ind i karakterens fysiologiske, sociologiske & psykologiske træk. F.eks.:

Fysiologiske træk:
Køn, alder, højde og vægt, farver, kropsholdning, udseende, defekter, arveanlæg...

Sociologiske træk:
Klasseforhold, arbejdsforhold, privatforhold, uddannelse, religion, race/ nationalitet, samfundsindstilling, interesser...

Psykologiske træk:
Moralopfattelse, personlig ambition, frustrationer, temperament, livsattitude, komplekser og fikse ideer, opførsel/ opdragelse, talenter, kvaliteter, intelligens...
Tilbage til toppen Go down
http://www.myspace.com/gogonoame
Gabriel

Gabriel


Antal indlæg : 54
Age : 32
Geografisk sted : århus
Registration date : 29/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTors Jan 29, 2009 9:55 pm

for mig der det blandet. Jeg har et par karaktere jeg leder efter dukker til og så er der nogle dukker jeg forsøger at finde en perfekt karakter til. Jeg har ingen dukke endnu og kan derfor ikek sige hvad der virker bedst for mig men er bange for at jeg vil ahvde letter ved at finde en dukke og lave en karakter end at finde en dukke til mine karaktere da jeg har usandsyndligt høje krav til hvor meget den skal lige den tiltængte karakter.
Tilbage til toppen Go down
d.ark




Antal indlæg : 1
Age : 114
Geografisk sted : London, UK
Registration date : 20/01/09

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeSøn Feb 01, 2009 2:43 am

Dukken foerst - personlighed kommer med hvad faceup den ender med og hvilket toej ansigtet og selve krop skulpturen ender med at inspirere.

Selvfoelgelig har jeg nogen ideer naar jeg foerst lige ser modellen men det holder ikke altid lige naar den saa ankommer og man ser den i virkeligheden og ikke paa et super-photo-shoppet salgs billede.
Tilbage til toppen Go down
http://www.darkdollhouse.com
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeLør Feb 14, 2009 9:58 am

Min første dukke var ren kærlighed til molden ^^ jeg havde overhovedet ingen ide før jeg sad med hende i hænderne og hendes karakter kom først da hun fik sin wig på :p Desuden har hun stadig ikke rigtig nogen "historie" som nogle af de andre dukker herinde... Hun er bare Kim ^^

nr. 2 (som lige er indkøbt) var rent impulskøb, men det var mere fordi jeg fik sådan nogle tanker ala "Argh! Han er Sesshoumaru!" og "Nurh! Lille Chibi-Sess ^^" og så kunne jeg ikke lade være :p så man kan sige at karakteren og dukken kom samtidig...

men jeg har aldrig sådan rigtig planlagt en karakter eller en dukke på forhånd...
Tilbage til toppen Go down
RainyXday

RainyXday


Antal indlæg : 102
Age : 29
Geografisk sted : Sønderjylland - Gram
Registration date : 05/07/09

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTirs Jul 07, 2009 10:22 am

Jeg finder først ud af hvordan jeg mere eller mindre vil ha han skal være (i personlighed) og hvis der er et eller andet træk jeg gerne vil ha, som fx. hvis han nu skulle ha meget fremhævede kindben eller såen et eller andet, og så kværner jeg som regel de sider jeg handler fra totalt igennem.... Very Happy
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitimeTirs Jul 07, 2009 11:05 am

Øhm... jeg ser der er én til salg herinde... og så køber jeg den, hvis jeg da har pengene... Wink

Det er måske fordi jeg stadig er så ny indenfor bjd; men jeg falder stort set for alle dukker jeg ser. Jeg har et ganske
alvorligt problem, for jeg kan simpelthen ikke stoppe. Nu har jeg snart 9 dukker, og der er flere dukker til salg herinde
som jeg gerne ville have fingre i. Heldigvis har jeg ikke råd til dem, for hvis jeg købte alle dukker jeg kan lide ville jeg
snart ikke kunne være derhjemme mere....

Jeg tror det er fordi jeg ikke har set så mange dukker 'live' endnu. Derfor kan jeg ikke bestemme mig med hensyn til
hvilken retning jeg vil gå i. Samtidig har jeg et andet 'alvorligt problem' - jeg kan ikke skille mig af med dukkerne igen.
Ikke engang selvom jeg bliver lettere frustreret over at jeg ikke får givet dem navne eller 'personligheder' før der
kommer nye dukker ind af døren...

Men nu skal det være slut. Ingen nye dukker mere... Ihvertfald ikke før alle dem jeg har nu - eller dem der er på vej -
har fået navne og personligheder. Så - derfor vil jeg gerne bede jer alle om ikke at sætte flere dukker til salg i år.. Laughing
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Sponsoreret inhold





Hvordan planlægger du en ny dukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan planlægger du en ny dukke?   Hvordan planlægger du en ny dukke? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvordan planlægger du en ny dukke?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Dukke par <3
» dukke chatten
» Sanding af tan dukke?
» Portræt af din dukke.
» Dukke alfabet ~

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Dukkedesign og karakterudvikling-
Gå til: