Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Introduktioner

Go down 
+73
Kischii
pandachan
XxMyxWouldxX
endre82
Michaelis
Akutenshi Uke
CakePie
Zhean
Neko-cosplayer
Saya
Manna
FifiIsBored
Beretta
OldMagician
Dustbunnie
Julie
Snickers
LiChan
Pallas
Amano
makrel
Ichiri
Mitsu
Saki
Sovemis
Taylor
MuseumBizarro
manda
Suilad
gaaralove
Maru
frkmm
Idril
wolter
BakaYukiko
dark_dream
Kiksen
Ziggimaguagua
Angel
Charlie
Risushi
Akatsuki
Calfuray
Leechy
Ponpyon
midiya-chan
Kaneko
Miasachie
Anori
TrekkieGrrrl
Miki
Kawauchi
Zin
Cherizard
Chazzi
DekinaiYo
birdie
KONFETTI
Dina
jeanet kaulitz
Kirie
chuchu
Kurisu
Horisont
Hirin
Nerdystreak
Lilly
Effle
Prinsessen
Mariko
Katia
Riki
Lucie
77 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste
ForfatterBesked
Lucie
Admin
Lucie


Antal indlæg : 116
Age : 42
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 6:21 am

Denne tråd er beregnet til at præsentere sig selv i.
Det er et godt sted at starte, når man er et nyt medlem.

Jeg er godt nok et smågammelt medlem, men siden vi nu starter forfra, vil jeg da lige introducere mig selv, bare som et eksempel. :3

Navn: Stine
Alder: 27
Bopæl: København
Dukker: Violante [DES], Yshbéal [VDES], Justine [Miyu], Aubrey [Juri 2005], Ambroise [V. elf Yder], Iselin [Dolkot Kiss], Persephone [Elf Elly Banji], Sebastien [Dollshe Saint], Joss [SDF Ethan], Christian [SDF Abadon], Lex [Soom Beryl], ? [SSDF 08'man], ? [DIM Minimee Sakurai Atsushi], 'MiniLex' [BambiCrony Gun].

Jeg så første gang en ABJD i et blad tilbage i 2003 og var meget fascineret af den. Men jeg fandt først frem til hobbyen i starten af 2005, bl.a. gennem Mary, som skrev til mig på DoA. Dengang (*tager rollatoren frem*) var der nemlig ikke noget der hed Resin Garden. Men det blev der! Mary startede nemlig forummet i april 2005, og jeg har været medlem lige fra begyndelsen.
Jeg købte min første dukke på samme tidspunkt. Siden da er der kommet mange dukker til, faktisk fjorten af dem, og der kommer sikkert flere.
Pas på, det er en meget vanedannende hobby! XD
Tilbage til toppen Go down
Riki

Riki


Antal indlæg : 56
Age : 38
Geografisk sted : Holbæk, Danmark
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 6:44 am

Så kan man også lige få opdateret det gamle (^ ^)

Navn: Riki
Alias: Patheticreature/patheticcreature
Alder: 23
Bopæl: Bor med min mini-Chihuahua Jun i en to-værelses i Holbæk (men er meget i Sjælør hos kæresten).
Beskæftigelse: At sikre forskningens fremskridt med mine utrolige pakke-evner på en hemmelig base (plastiks-fabrik) i Roskildes ydre grænser 8D

Dukker: Nobu [Volks SD13 Shiro Tachibana], Mitsuko [Luts Delf Lishe], Jeong-Woo [Luts Delf Shiwoo tan], Kruspe [IH Soo-Ri head], Pyra [Luts Zuzu Delf Persi]
Første møde med abjd: I 2003 da jeg så Leechy's fantastiske Volks Ryo. Han var så fascinerende og smuk at jeg måtte have en selv og eftersom jeg væltede mig selv i penge (NOT!) valgte jeg at gå efter Volks limited Shiro Tachibana. Siden har jeg haft mange dukke-planer, men hverken nok penge eller nok overskud. Øvøv! Det er dog blevet til et par stykker, så jeg klager ikke (meget).

Andre interesser: My little pony's, at tegne/male/skrive, jeg elsker at bage og være husmor-agtig. Jeg elsker musik og har en bred smag, men hovedsageligt holder jeg mig til rock (gammelt rock. Jeg er blevet for gammel til at kunne følge med alle de nye kunstnere der dukker op). Japansk og celtisk er også at foretrække. Jeg kan lide forskellige former for design, men holder mig mest i afdelingen for tøj og tilbehør. Jeg er vild med historie, fabler og mytologi og kan lide at fordybe mig i bøger.

Andet om mig: Jeg kan være en anelsemeget arrogant, men det er kun fordi jeg er det. Jeg vil nu selv påstå at jeg kan være meget sød også. Jeg tilpasser mig mine omgivelser, så jeg kan ikke helt sætte ord på hvordan jeg er. Jeg elsker dyr og tuder når jeg er nød til at aflevere Jun (vi må ikke have hund i min kærestes lejlighed). Jeg er typen der kan blive så besat af ting at jeg muligvis kan tale om andet, men ikke tænke på andet (er pt besat af Rammstein). Jeg elsker venner og er afhængig af dem, men er meget meget dårlig til at pleje venskaber. Jeg har en håndfuld tattoos og piercinger, men er ikke decideret vild med det. Det kommer an på hvem, hvad og hvor.

Hvorfor ABJD's: Udover at være utroligt smukke er abjd's superb til kreative folk. Hvem har ikke ønsket at se en selvopfundet character irl? Tøj man ikke selv lige ville gå i kan man stadig lave da dukkerne bare kan gå med det. Man bør ikke kede sig med en abjd i hænderne.
Tilbage til toppen Go down
Katia

Katia


Antal indlæg : 92
Age : 36
Geografisk sted : Lille Skensved
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 7:22 am

Jeg er nu heller ikke ny.. men xD


Navn: Katia (pudsigt nok)
Alder: 21
Bopæl: En 3 værelses lejlighed i Holbæk som jeg fylder ud sammen med min kærestøh, som synes at det er noget af en besynderlig hobby jeg har mig xD
I gang med: 3. år på HHX... Ja jeg er langsom xD Men hellere langsomt og sikkert. Hohoh

Resin børn jeg deler hjem med:
Jerome (LK - Hero), som var et limited Leekeworld fullset, men ham er der ikke meget fullset over mere, da det eneste der er tilbage fra det sæt, er et par bukser <.<;;
Sachi (B&G - Freya), faktisk så var det en fejl at jeg kom til at købe hende, men når jeg nu sidder med hende, så er hun nu kær x3
Taro (Volks msd - Rock), han skal bare være der for at være en nuttet ting x3
Marawén (DIM - Fantasia), hende håber jeg bare på snart bliver solgt <.<;

Hmm. Og nå ja.. Fik min første dukke tidligt i foråret 2006 xD
Jeg så et billede på Geekculture fra j-popcon 2004, der bare fik mig til at ønske mig en sindssygt meget. (Faktisk er det dette billede der fik mig til at blive interesseret. Jeg var ved at gå i spåner da jeg så det xD http://www.geekculture.dk/visbillede.php?id=5695 )
og til j-popcon 2005 kunne jeg beglo en IRL, også begyndte jeg at spare op :3

Ud over det så er der ikke så meget andet at sige, end at jeg er uber nørd som lider af samlermani ;__; *sidde med en samling på over 400 mangaer + næsten alle disney klassikere (det er dyrere end man skulle tro x__x) og laller WoW & Sims2* sigh. Men det er nu hyggeligt x3
Tilbage til toppen Go down
http://www.katia.dk
Mariko

Mariko


Antal indlæg : 29
Age : 29
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 7:33 am

Navn: Julie
Alder: 14
Bopæl: Ved grænsen
Dukker: Akira [AoD Rao], [DZ Hid].
Beskæftigelse: Folkeskole >_<

Jeg opdagede ABJD's i starten af 2008, og i Marts modtog jeg min første dukke, nemlig Akira ^__^

Andet om mig: Jeg kan rigtig godt lide Manga og Anime, og tegner også selv. Jeg kan også godt lide RPG's, selvom kun er NH for tiden ^^. Jeg spiller desuden også klaver.
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 7:38 am

Navn: Anne
Alder: 25
Bopæl: Aarhus
Beskæftigelse: Læser biologi på Aarhus Uni.
Dukker: Volks SD16 Garnet (NS) ; Volks SD16 Ruby (tan) ; Volks Yo-Tenshi Yuh (NS) ; Ringdoll Zombie Sol (grå) ; Elfdoll Ruru (tan) ; Elfdoll Ruru (NS)

Første møde med abjd: I 2006 flyttede jeg til Sjælland for at læse, og en af mine nye venner havde sådan en flot dukke! Jeg var solgt med det samme, dog havde jeg absolut ingen penge til en dukke før begyndelsen af 2008, hvor jeg købte min første pige.


Sidst rettet af Prinsessen Man Maj 05, 2014 8:45 pm, rettet i alt 10 gange
Tilbage til toppen Go down
Effle

Effle


Antal indlæg : 107
Age : 32
Geografisk sted : Vejle
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 7:42 am

Uh, ja.. God idé xD
Jeg har godt nok skrevet en før, men kan jo lige så godt gøre det på ny : D

Navn: Louise
Alias: F'er
Alder: 17 - 3/6-91
Bopæl: Vejle
Beskæftigelse: Handelsgymnasieelev 2008-2011
Dukker: Ingen endnu, men forventer at modtage min Soom Kanoa endten her i slutningen af Dec 08 eller starten af Jan 09

~
Tilbage til toppen Go down
Lilly

Lilly


Antal indlæg : 72
Age : 32
Geografisk sted : Nord/vest-jylland
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 8:28 am

Navn: Johanne
Alder: 17
Bopæl: Et godt stykke fra Thisted
Dukker:
Ravenna, oftest kaldet Raven (LE CP BW SS Vampire Yder mod)
Ivy (CP NS SS Lishe)
og Aeryn (CP BW SS Lishe).
Beskæftigelse: 2.g i gymnasiet

Jeg opdagede ABJD da jeg i 2005 så en udsendelse (Rundfunk, hvis nogen kan huske det ^^) hvori bl.a. Leechy var gæst. Hun var, så vidt jeg husker, iført GL og havde en Volks dukke på skødet. Hun fortalte om begge dele, og jeg blev fascineret af de smukke, livagtige dukker og billederne man kunne tage af dem. Jeg søgte på 'ABJD' på google, og brugte mange, mange timer på at side at kigge på billeder, hovedsageligt fra events i Japan. Pludselig faldt jeg over en side med billeder, der var ejet af en dansk pige - Marie, eller M-chan. Jeg fandt frem til hendes hjemmeside, og skrev en besked til hende. Hun fortalte at hun havde i sinde at oprette et dansk forum til at diskutere ABJD, dele billeder osv., og inviterede mig til at joine når det var færdigt, hvad jeg endte med at gøre Smile
Det er mærkeligt at alt det gamle er væk, men jeg er super glad for at vi allerede har et nyt forum, og så mange aktive medlemmer der er friske på at bygge nyt. Hvor er det nogen seje tøser vi er herinde Smile
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 8:38 am

Navn: Marie (brugernavn: Mary)
Alder: 30
Bopæl: København
Dukker: Morgan [SD13 Nana], Freja [EE Peach], Jonathan [IH D Lion], James [ED K], Herminius [GD Igon], Christophe [Soom Hyun-un], Chromeykins [DZ BB July], Aleister [DollShe Saint], Grå [Soom Glot] og River [Luts Bory].
Webside: http://a-moosed.deviantart.com/

Jeg var i Japan for nogle år tilbage og kom ind i nogle Volks-butikker, hvor jeg så Super Dollfies for første gang i virkeligheden (jeg havde set billeder af dem på nettet før). Jeg syntes, de var utrolig flotte og ville meget gerne have en, men jeg vidste stortset intet om dem og besluttede at vente. (Til gengæld købte jeg nogle Dollfies.) Jeg købte min første ABJD i starten af 2004. Lidt over et år senere købte jeg min anden, og så er det åbenbart blevet ved siden da, for flokken af dukker er i hvert fald vokset stødt.

I april 2005 oprettede jeg forummet Resin Garden (og var siden med til at genoprette det d. 28. december 2008), hvor jeg fungerer som administrator på nuværende tidspunkt.

Jeg er uddannet cand.mag. i engelsk med religion som tilvalg og arbejder som oversætter/undertekster for et firma, som bl.a. leverer til Discovery, BBC og Canal +. Derudover underviser jeg voksne i engelsk.
Inden for dukkehobbyen kan jeg lide at lave faceups, modificere, lave rekvisitter, tage billeder, at sy tøj og lave fotohistorier. Og taget til træf og møde andre dukkefolk. Jeg har en række andre kreative interesser også.


Sidst rettet af Mary Ons Jun 15, 2011 6:59 pm, rettet i alt 3 gange
Tilbage til toppen Go down
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 8:45 am

Navn: Helene
Alder: 15
fødselsdag: 21 Juni 1993
bopæl: lidt udenfor Bogense
dukker: ingen endnu TT-TT
fremtidige dukker: DreamingDoll Ami & Crobidoll Yeon-Ho
beskæftigelse: 9 klasse..

Lærte ABJD at kende i starten af 2006, men begyndte først at blive interesseret i midten af 2007.
Mit liv går meget op i ting der har med Japan eller Sydkorea at gøre.
For det meste af tiden tilbringer jeg mig foran computeren, hvor jeg blandt andet skriver med venner fra hele verden.
Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
Horisont




Antal indlæg : 36
Age : 34
Geografisk sted : Fredericia
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 9:44 am

Navn: Ann-Kathrine
Alias: Horisont
Kaldenavne: Hori, Yokume, Ak
Alder: 19 år
Fødselsdag: 7 August 1989
Bopæl: Hinnerup – ca. 15 min fra Århus.
Beskæftigelse: Arbejder på Gøgler ( produktions ) skolen i Århus midtby.

Dukker: Zalazar – DoC Si Mira – MiniFee ShuShu Mizumi – Bobobie Elfkin Theodora – Bobobie Isabella

Fremtidige dukker: Souldoll Kentaur Human vers.

Andet: Jeg elsker at synge, bage, sy og idet hele taget være kreativ. Cosplayer også gerne, og er fritidsfotograf. Dog er det ikke så meget af det jeg laver der kommer frem i den direkte offentlighed ( nettet and such ) Da jeg er temmelig genert og har en dårlig selvtillid. Bruger timer på at pusle om mine ABJD’s og finde små accesories til dem. Er lidt af en computernørd og tilbringer dagligt flere timer ved den. ^^; Nogen gange når jeg får inspirationen til det, sidder jeg og skriver historier, både om mine karakterer fra rollespil og mine dukker. Men også om karakterer som pludselig dukker op og bare vil have en plads et sted. Fritidsstuderer også japansk og tysk. ( Har desværre ikke råd til at gå til nogen af delene )

Sjove facts:

Jeg er morsingbo og har boet der halvdelen af mit liv, så når jeg bliver ivrig eller noget nær det snakker jeg oftest morsingbosk, hvilket gør at det er de færreste der kan finde ud af hvad jeg siger.

Jeg elsker tordenvejr, men er skrækslagen for nytårsskyts.

Jeg er skabskøbenhavner. ( Har en tendens til at få en københavnsk accent når jeg snakker i telefon )


Sidst rettet af Horisont Man Dec 29, 2008 9:40 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 10:57 am

Navn: Kirstine
Kaldenavne: Kurisu/Chris
Alder: 19 år
Fødselsdag: 27 Marts 1989
Bopæl: Tæt på Bogense (Nordfyns land)
Beskæftigelse: 3.G på Gymnasium (snart har lidelsen en ende cheers )

Dukker: Nakamori Jun [Luts Delf SHINE] og Nakamori Yuu [Luts Senior Delf Dahila]

Jeg lærte BJD at kende gennem Alice/Noir/? (kært barn har mange navne) i 2005. Hun havde denne ultra skønne white skin EL fra Luts, og jeg blev virkelig betaget af hans skønhed. Det var dog først i 2008 at jeg turde give mig i kast med hobbyen selv, nok også fordi mange af mine venner begyndte. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeMan Dec 29, 2008 1:23 pm

Alias: ChuChu
Kaldenavne:ChuChu
Alder: 20
Fødselsdag: 7 april
Bopæl: Århus./kbh
Beskæftigelse: Studere Very Happy


Dukker:
☆NEO[CP Shiwoo]☆Yuuchi[CP Yder]☆Asuka N. Joey[DK Kiss]☆Ryoshin[DS Hound]☆Dash[Dollmore Kid Boy Asha]☆Daisuke[MNF Soo boy mod]☆MoMo [MNF Shiwoo]☆NAOKO [MNF Sleeping Elf shiwoo]☆Tsuzuki [MNF ShiwooElf]☆Ryzzea[MNF Dark Elf Soo ]☆Jim[bobobie Tory]☆Aaik [bobobie Elf Pixie]☆HIRO [DELF Na-nu-ri-07]
Wishing: Tashi & Azumi

Fremtidige dukker: Tashi & Azumi

Andet:


Sidst rettet af chuchu Fre Jan 16, 2009 8:27 am, rettet i alt 3 gange
Tilbage til toppen Go down
Kirie

Kirie


Antal indlæg : 152
Age : 32
Geografisk sted : Glostrup
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeTirs Dec 30, 2008 12:03 am

Navn: Isabella Louise Olsen
Alias: Kirie, Miko_Chan, SpreeUnit
Alder: 17
Fødselsdag: 28/06 1991
Bopæl: Hedehusene
Dukker: Muse [CP D. Shiwoo V.] [CP Delf Pige krop]
Fremtidige dukker: Helenair, Dina, Mira&Kira
Beskæftigelse: Et lille job I fona og så prodoktionskole ved siden af


Jeg så Hørte første gang ordet ABJD fra Rei-Rei (Det gamle forum) og var rimelig skebtisk i starten over at hvordan kan man købe en dukke til 3000kr? vi snakkede om det i et stykke tid og til sidst kiggede jeg på luts hjemmeside og tænkte at man måske alligvel skulle prøve og give det en chance.. så kig der noget tid og jeg fik bestilt min første dukke.. Like a Star @ heaven Rolling Eyes
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeTirs Dec 30, 2008 8:21 am

Navn: Jeanet
Alder: 22
Bopæl: Hornslet "nær" Århus
Dukker: Katashi (DiM Minimee Kaoru på DZ 72 cm krop) Howel (Unidoll Jace på 70 cm DZ krop)
Beskæftigelse: Arbejder i en børnehave/vuggestue.

Var først vild med Jun Planning dukker, men så fik jeg linket til denne side... I starten var jeg ret skeptisk. Meeeen så blev jeg bare bidt af det.. Har haft et par dukker som jeg desværre har måttet sælge igen... havde en ide til deres chars, men de passede desværre ikke. Nu gør de ^^

Fremtidige dukker: Har ingen planer pt, meeen man ved jo aldrig....
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeTirs Dec 30, 2008 9:19 am

Navn: Nina
Alder: 24
Bopæl: Svendborg, come visit meee~!
Dukker: DOC Too; Ayumu, DOT H. Ducan; Riku, AOD Ryo Feng; Matt, LK Eiden; Daichi

Jeg faldt over ABJDer for, hmm, *tænke* over 1½ år siden da jeg sad og chattede med nogle Japanere på et nedlagt forum dengang kaldet Globee. De gav nogle links til youtube videoer med dollfies og jeg var solgt! De var noget så smukke og livagtige at se på (*-* Men.. Så så prisen på disse dukker og tænkte dem får jeg aldrig råd til! (@_@ Hvad jeg ikke vidste var at jeg kiggede på limited dolls så ikke sært at jeg tænkte de tanker (^^;;
Samme år I november var jeg til J-pop con og så dem for første gang irl og blev endnu mere besluttet på at jeg ville eje sådan en fin lille en en dag koste hvad det ville! Og det kom jeg så også til (^^ Bestilte min første fra DOD den 31. januar i år, og gud hvor var ventetiden laaaang (x.x Men det var ventetiden værd! Fik Ayumu (DOD Too) i april, 14 dage inden Riku kom hjem, og derefter fulgte Matt (bedre kendt som Ren (juli)) og til sidst Daichi (september). Draco (DZ Yue) kommer hjem engang i det nye år sammen med hans lille fe-agtige ven (^-^


Sidst rettet af Ruki Fre Jan 02, 2009 6:02 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Dina

Dina


Antal indlæg : 30
Age : 32
Geografisk sted : København - Østerbro
Registration date : 30/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeTirs Dec 30, 2008 10:58 am

Introduktioner SL380114-kopi
Navn: Dina
Alder: 17 (12/12-91)
Bopæl: København Ø
Dukker: Maki (Mod. DOD DOC Tender Too) & Namba (Mod. DIM Minimee Sleeping Cloud)
Webside: Gogo No Ame

Baggrund i ABJD verdenen
Jeg er ikke sikker på hvornår jeg opdagede ABJDs som sådan, da jeg over tegnebordet.dk havde set en masse dukker - uden at tænke videre over hvad de var for nogen. Men interessen må have været opstået engang i starten af 2005. I april 2005 blev jeg medlem af Resin Garden, og bestilte min første dukke - en DOC Tender Too fra Dream of Doll. Jeg har ham stadig, da han er en dukke jeg aldrig vil kunne sælge. Så ham komme i nok til at se sammen med mig fremover.

Efter det investerede jeg i en DOD DOC Tender Yen og en AR Little Fair Ren Girl, men de er dog begge blevet solgt videre. Min interesse for ABJDs blusser op engang imellem, men er blot én ud af mange interesser. Desuden har jeg lige solgt en Eluts Fairyland MiniFée RUTH Boy.

Udenfor hobbyen
Går på Ørestad Gymnasium's kunstneriske linje (Musik A, Engels A, Mediefag B), samt arbejder i sushi restauranten i Fields som tjener. Ud over det interesserer jeg mig meget for mode, musik, photoshoots, gaybars, bodymodification, koncerter og at rejse.


Sidst rettet af Dina Ons Jul 15, 2009 6:33 am, rettet i alt 4 gange
Tilbage til toppen Go down
http://www.myspace.com/gogonoame
KONFETTI

KONFETTI


Antal indlæg : 79
Age : 32
Geografisk sted : Nykøbing Sj.
Registration date : 30/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeOns Dec 31, 2008 4:50 am

Navn Camilla
Alder 17 år
Bopæl Nykøbing Sj.
Beskæftigelse Odsherreds Gymnasium, 2.AS
Dukker Leisha Ayugai (White Lisa Rubik)

Første møde med ABJD's var til J-Popcon 2006 hvor jeg blev så fascineret af de smukke dukker i montrene. Jeg begyndte straks at spare sammen og fik faktisk råd, men så var det jo liiie at man godt ville have et kamera, og så nogle nye animes og så var alle pengene væk >_< Her i 2008 begyndte jeg så atter at spare sammen, først til en af hankøn, men fandt senere ud af at han var udsolgt og Limited >_< Så faldt jeg så over Leisha XD

Fremtidige dukker Seimei Ayugai, Tashy, Geisha, Reaper

Andre interesser Jeg interesserer mig generelt meget for Japan og Japans kultur. Anime og manga fylder en stor del i min hverdag. Wolf'S Rain, Hellsing, Trinity Blood, Ginga Nagareboshi Gin og Ginga Densetsu Weed er bl.a. nogle af de serier der står mit hjerte nært. Og self. yaoi! Jeg er en stor fan af gysere, specielt SAW og Hannibal filmene
Tilbage til toppen Go down
birdie

birdie


Antal indlæg : 17
Age : 54
Geografisk sted : Norge
Registration date : 30/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeOns Dec 31, 2008 5:29 am

Navn: Birgit
Alder: 38
Bopæl: Sør-Norge, med samboer og to sønner på 6 og 9
Beskæftigelse: Jeg har utdannelse som fysioterapeut, men jobber som grensesnittprogrammerer (webkoder)
Dukker: Pi (Cherishdoll Faith Chubby), Simon (Alchemic Labo U-noa L-bi), Ceres (Domuya D-1 30 Potpourri) - venter på en AoD Mo

Første møde med dukkerne:
Det husker jeg ikke nøyaktig. Har vært i japan-fokuserte forum (primært pixel sprites og character branding, som Sanrio, San-X etc) siden ca 2003, og via medlemmer der ble jeg introdusert til både bjds, Blythe og senere Pullips. Falt fullstendig for Dollmore's Lilis Liv rundt 2005, og syntes hun var _altfor_ dyr. Tidlig i 2006 kjøpte jeg en liten Jun Planning dukke i serien Class Mate, og nesten to år senere fikk han en venninne. Så gikk det ennå et halvt år før jeg kjøpte min første Pullip - fremdeles fordi jeg ikke syntes jeg kunne ta meg råd til en bjd. Pullipen vant meg over fullstendig, og raskt hadde jeg 15 stykker..! Da jeg merket at dukkeinteressen var så oppslukende, fant jeg ut at jeg i grunnen kunne ta meg råd til en "ordentlig" dukke også, og i løpet av høsten 2008 anskaffet jeg 3 stykker, og venter på en fjerde. Som en kuriositet kan jeg nevne at dukken som startet det hele for meg, Lilis Liv, falt hardt og brutalt fra min ønskeliste da jeg så eierbilder av henne...

Hvorfor ABJD's:
Vanskelig å svare på. De er veldig vakre, og jeg har vel alltid vært svak for søte/vakre leker (tidligere samlet jeg på plushies). De er fantastiske foto-objekter, og fotografering er min andre hovedinteresse. Til slutt er de inspirerende mtp. alle former for kreativitet, ikke bare fotografering, men også søm (lage klær), tegning, fantasi (dikte historier).

Andre interesser:
Fotografering, bøker, musikk, film/anime, reising (mye i Danmark, med ungene, Tyskland/Moseldalen, og England), en beskjeden samling av designleker og actionfigurer. Webdesign var en hovedinteresse i mange år, men etter at jeg begynte i full jobb som programmerer har jeg ikke lenger så stor glede av å jobbe med det på fritiden. Jeg tenker allikevel å ta noen kurs i multimediedesign (Illustrator, Flash) og å jobbe mer med klassiske medier (blyant, tusj, pastell).
Tilbage til toppen Go down
DekinaiYo

DekinaiYo


Antal indlæg : 188
Age : 32
Geografisk sted : København
Registration date : 31/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeOns Dec 31, 2008 5:46 am

Navn: Anne Sophie (Nick: Mi-chan)
Alder: 17
Bopæl: Sønderjylland
Beskæftigelse:1.G i Gymnasiet, opvasker og børnepasning.

Intro: Jeg har intresseret mig for ABJDs i et lille stykke tid, men intréressen er først lige begyndt at "tage overhånd xD Udover ABJDs lever jeg for Japan (haha, big surprise Shocked ) og overlever ikke uden J-Rock, J-Fashion eller Asiatiske Dramas Very Happy
Udover lige Japan (OMG er det muligt?!) intresserer jeg mig også for samfundet og er meget politisk engageret.Ydermere elsker jeg poesi, horror movies og cupcakes xD (mine interesser er overalt xD) Jeg elsker også manga, anime, bøger og dyr ;D Jeg har en hund der hedder BoBo der betyder alt for mig ;D
Det var vist det.

Dukker: Min dejlige DollZone Mo-2 blev shippet idag *tilbageholdt glæde* xD
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeOns Dec 31, 2008 10:06 am

Navn: Maria
Alder: 19
Bopæl: Skødstrup, Århus
Dukker: Hazuki (DF SS Shiwoo mod hybrid)

Jeg kan ikke helt præcist huske mit første møde med dukker, men det har været omkring 05/06, hvor jeg kiggede på nogle billeder af dem på nettet. Det var vist to af Izams (DoA) dukker, som cosplayede nogen fra the GazettE xD Jeg opgav dog hurtigt idéen, om at få sådan en dukke, da jeg opdagede prisen på dem. Jeg blev ved med at være facineret af dem og så omkring nytårstid 07 besluttede jeg mig spontant for at købe mig en dukke xP

Af andre interesser er der anime, musik fra asiatiske lande (især japansk og thailandsk), sprog, dorama, at lave grafik og jeg plejede også at lave hjemmesider for nogle år siden, men det får jeg ikke rigtig gjort mere, dog overvejer jeg snart at gå i gang igen.
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Cherizard

Cherizard


Antal indlæg : 47
Age : 30
Geografisk sted : Vestjylland, struer
Registration date : 31/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeFre Jan 02, 2009 2:11 am

Navn: Anna.

Alder: 15 år.

Bopæl: i nærheden af struerxD

Beskæftigelse: Opvaskerx3 (dejligt job, masser af penge)

Dukker: (snart) Vampire (minifee shiwoo) (glæder mig helt vildt!x3)

Interesser: jeg intereserer mig for kunst, blandt andet anime, gode historier, billeder, sten (statuer) og tegninger Surprised Og så intereserer jeg mig for godt håndværk, og det var derfor jeg faldt så meget for disse dukker! Wink

Personlighed: Jeg er ligefrem i tale, men bryder mig ikke om at være for meget sammen med andre mennesker end dem jeg har kendt det meste af mit liv (jeg er somregel meget sky, og regner med at det hele ender i fiaskoer, men det ender altid godt^^).
scratch

mmm..hvad mere kan man sige om jeg selv scratch

dyrxD!: jeg har en dejlig vild hund som heddder Nikitax3 hun er halv dobberman og halv shæferx3 og en dejlig kat med en vild personlighed, hun hedder stjernex3 ("hej stjerne!" #ae# #FLÅ# #RIVE# #SKRIGE#^^)

I spørg bare hvis i vil vide merex3!
Glæder mig til at skrive med jerx3!
Tilbage til toppen Go down
Zin

Zin


Antal indlæg : 265
Age : 32
Geografisk sted : Amager
Registration date : 02/01/09

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Re: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeLør Jan 03, 2009 1:31 am

Navn: Julie
Alias: Zin (eller en sjælden gang Zinling - hvis det andet ikke er langt nok Razz )
Kaldenavne: Kald mig bare Zin ^w^ hedder jeg helst
Alder: 17
Fødselsdag: 26 august 1991
Bopæl: LANGT ude på landt x3 tja, Tommerup Stationsby er nok det nærmeste. (det er på Fyn, hvis nogen skulle være i tvivl. I "nærheden" af Odense xP )
Beskæftigelse: tja... lige startet i gymnasiet (wow... det er faktisk et halvt år siden OwO" føles ikke sådan <__<) så jeg er en af de der særlige 1m'er sunny


Dukker: Nanoko [soom gem Kyrie hoved på en domuya flexi krop, det hele i WS] ^-^ & Claudius [Delf Lu-Wen]

Wishing: ??? [SDF Anette] queen

Fremtidige dukker: ??? Like a Star @ heaven I love you Like a Star @ heaven

Andet: Jeg elsker dyr, og har selv katte (nok mit ynglingsdyr), men kan faktisk lide de fleste dyr, når de opfører sig ordentligt. cat monkey pig albino
Der udover holder jeg meget af at læse, især fantasy (har dog ikke så meget tid til det, og det irriterer mig grusomt) og film er også et stort interesseområde for mig. Og så er der selvfølgelig mine venner, som jeg forsøger at være sammen med, det er bare svært når man bruger hele dagen på gymnasiet, transporten til og fra, og lektier, og når der er en del man gerne vil se noget mere til. >A<"
Jeg elsker at møde nye mennesker, men jeg er en mærkelig blanding af at være genert go have let ved at snakke med "fremmede" mennesker. ^3^ så.. tja... Jeg vil enormt gerne snakke med jer ALLE sammen!! cheers

Senere fik min veninde Mashimero en dukke og præsenterede mig for RG. ^w^ og jeg blev forelsket i dukkerne med det samme. Først i 2007 købte jeg min første dukke (Nanoko, en SM WS Kyrie på flexi body).

Herunder står der faktisk intet af interesse XwX
Synes altid der er for lidt tid >a< Har så travlt med gym at min pige for det meste bare sidder i skabet og glor. v_v Og da jeg heller ikke rigtig har haft råd til at give hende en følgesvend har hun ikke rigtig fået lov til at blive vist så meget frem.
Men nu har jeg så bestemt mig får at gøre noget ved det! Når jeg får tid, skal jeg virkelig have gjort noget drastisk ved min dukke-hobby ^-^" og har allerede bestildt min dreng hjem, så han er på vej fra Luts Very Happy



Tjaa.. det var vist lige det jeg sådan kunne komme på at skrive. ^-^
Men I er skam også velkommen til at skrive en pm til mig hvis der er noget I kunne have lyst til at spørge om. pirat


Sidst rettet af Zin Tirs Mar 03, 2009 8:47 pm, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Kawauchi

Kawauchi


Antal indlæg : 1
Age : 35
Geografisk sted : oksbøl
Registration date : 03/01/09

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeLør Jan 03, 2009 10:56 am

Navn: Mikki Kawauchi
Alder: 19 (20 om 5 min! >__<)
Bopæl: oksbøl (20km vest fra Esbjerg)
Dukker:N/A (forløbig..)

Hey allesammen~
Nyfundet Dukke køber, samler, indfanger, slaver?? ¨
anyways, så har jeg nettop fået mig overtale til at få min egen lille dukke :3
endnu ikke kommet da den er blevet bestilt for ganske få dage siden~

vil i vide andet kan i bare spørge løs :3
Tilbage til toppen Go down
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeLør Jan 03, 2009 11:14 am

Er herller ikke helt ny, men wth :3

Navn: Dorte
Kælenavne: Miki, Muffin, Musen
Alder: 18
Stjernetegn: Metal Hest / Skytte
Bopæl: Skannerup (ca. 30 min fra Århus)
Beskæftigelse: Th.Langs VUC og HF, Tilkalder i Tiger, Silkeborg
Dukker: 4 hele puki'er, 7 faceplates og et MNF DES hovede

Lidt om mig: Jeg er en aktiv Pige der ikke er for god til at sidde stille for længe af gangen. Jeg Går pt. på mit første år af VUC enkeltfag på th.langs i Silkeborg.
Jeg jeg et fritidsjob der lyder på at stå i kasse hos Tiger, Sjovt nok også i Silkeborg, her er jeg gerne 2-3 x3timer om ugen.
I min så ellers rigtige fritid står den på råhygge, Jeg har mine dukker, venner og min kæreste (Kawauchi) at holde styr på. Så jeg pendler lystigt frem og tilbage mellem Esbjerg og hjem, og alle andre mulige steder i landet :3
Min dukkeforøgelse er sat lidt på standby af den grund at jeg spare op til at tage med svigerfamilien til japan sommeren 2009, men derefter, så skal der købes dukker hjem igen :3
Udover alt dette, så nyder jeg at tegne, og trods min manglende indspiration om job i fremtiden, tror jeg en lille tatovør gemmer sig i min mave ;3 Men det vil tiden vise!


Hvis du vil vide mere om mig, så spørg endelig, eller Læs om Metal hesten (kinisisk stjernetegn) på Wikipedia xD
Tilbage til toppen Go down
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitimeLør Jan 03, 2009 11:16 am

God idé at genstarte denne tråd ^_^

Navn: Lisbeth
Alias: Trekkie (TrekkieGrrrl men folk kløjs altid i de tre r'r...)
Alder: 43
Bopæl: Århus
Beskæftigelse: Togfører hos DSB.

Jeg opdagede dukkerne for snart et år siden, da min datter, Gii-sama, købte Ace af Xandorram herinde fra. Jeg syntes ellers det var fuldkommen TÅBELIGT at gi' så mange penge for en dukke.. det varede så lige til jeg så den - få dage senere havde jeg bestilt en til mig selv... og nu sidder jeg og venter på dukke nummer 9 og 10 >_<

Jeg startede ud med en meget stor dukke på 70 cm, men de er krympet stille og roligt, så nu samler jeg mest på Pukier. De har osse den fordel at de ikke er så dyre Wink - og så har de alligevel stadig alle fordelene af større dukker Smile

Jeg er moderat japan-interesseret. Forsøger at lære sproget sådan lidt i fritiden og hygger mig med at lave bentoer i massevis. En skønne dag vil jeg gerne derover og se landet, men realistisk set sker det nok først når jeg vinder i Lotto, såeh...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Introduktioner Empty
IndlægEmne: Sv: Introduktioner   Introduktioner Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Introduktioner
Tilbage til toppen 
Side 1 af 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: