Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Kjolen som aldrig blev færdig.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Kjolen som aldrig blev færdig. Empty
IndlægEmne: Kjolen som aldrig blev færdig.   Kjolen som aldrig blev færdig. Icon_minitimeMan Maj 13, 2013 12:09 am

For en måneds tid siden gik jeg igang med at sy en ny kjole til Jules. Hun trængte til det, da hun reelt set kun har et sæt tøj.
Det er nok ikke nogen hemmelighed at jeg er vild med historisk mode. Derfor valgte jeg at sy en kjole stærkt inspireret at kjolerne fra 1790'erne.
Jeg lavede en skitse (som jeg ikke kan finde nu, så i stedet får i billederne af de kjoler, som inspirerede mig).

Kjolen som aldrig blev færdig. Kjoleinspiration_zps6070da89

Til kjolen skulle jeg bruge noget tyndt og luftigt stof. Heldigvis havde jeg en lille rest voille og der var lige præcis nok til kjolen. Stoffet var hvidt, hvilket ikke passer særlig godt til Jules, så jeg farvede det gråt med noget stof maling, som jeg havde liggende.
Jeg tegnede mønsteret, klippede stoffet ud og gik i gang med at sy. Det var ikke så let og hurtigt som jeg havde regnet med - jeg blev nødt til at lave nogle små ændringer undervejs. Men alt i alt gik det meget godt....indtil jeg kom til ærmerne...

På et eller andet tidspunkt har jeg lavet en fejl, hvornår og hvordan ved jeg ikke, men det ene ærme var for lille. Det var for smalt og for stramt. Fordi voille er så tyndt, så skal der intet til at ødelægge det. Ærmet sprak simpelthen da jeg forsøgte at give Jules kjolen på.
Jeg kan ikke sy et nyt ærme, da jeg ikke har mere stof. Jeg kan ikke en gang gå ud at købe noget mere. Jeg har farvet stoffet og jeg vil aldrig nogensinde kunne ramme den same farve igen...
Jeg havde overvejet at droppe det andet ærme, men jeg synes ikke at kjolen ser rigtig ud uden ærmer.

Så det er her kjolen er strandet....

Kjolen som aldrig blev færdig. Kjole2_zps98b7ae5e

Kjolen som aldrig blev færdig. Kjole3_zpsaad8c028

Kjolen som aldrig blev færdig. Kjole4_zpsa717df88

Kjolen som aldrig blev færdig. Kjole1_zps6acdd8da
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Kjolen som aldrig blev færdig. Empty
IndlægEmne: Sv: Kjolen som aldrig blev færdig.   Kjolen som aldrig blev færdig. Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 7:40 pm

Hvor er det synd. Den er ellers rigtig flot! Kunne man redde projektet ved at lave den ærmeløs og komme en tynd skjorte under den eller et sjal eller noget bolero-agtigt udenpå? Det er selvfølgelig ikke historisk korrekt sådan, men måske det kunne virke. Ellers er der jo altid mulighed for et photoshoot med ødelagt tøj (jeg forestiller mig noget med uvejr og en våd/forpjusket dukke, evt med mudder på skoene eller sådan noget).
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Kjolen som aldrig blev færdig. Empty
IndlægEmne: Sv: Kjolen som aldrig blev færdig.   Kjolen som aldrig blev færdig. Icon_minitimeMan Maj 27, 2013 6:15 am

Jo, den kunne nok reddes, hvis jeg droppede ærmerne og lavede enten en skjorte eller bolero til. Det var to løsninger jeg selv havde overvejet. Det er nok også hvad jeg ender med at gøre.
Men lige nu er det bar en dum kjole, som mislykkedes, så der gå nok noget tid før jeg har lyst til at arbejde med den igen. Nu har jeg istedet kastet mig over endnu et kjoleprojekt.
Og et photoshoot havde jeg slet ikke overvejet....tænke tænke...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Kjolen som aldrig blev færdig. Empty
IndlægEmne: Sv: Kjolen som aldrig blev færdig.   Kjolen som aldrig blev færdig. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Kjolen som aldrig blev færdig.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Bonus - kjolen
» Det går aldrig af i vask [elfdoll Vivien]
» Så blev man Ejer igen <3 [Pakkeåbning/DIM Girl Event][IMG HVY]
» Dexter (dog ikke færdig endnu)
» Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: