Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvilken var din første ønskedukke?

Go down 
+25
Akatsuki
Isabella
Kurisu
mystearica
Prinsessen
Dionza
Siriusly_James
Angel
yokomo
Charlie
Chazzi
Lucie
jeanet kaulitz
Heceta
Dina
Ziggimaguagua
Kinu
Nerdystreak
Xandorram
wolter
Astrid
Kaneko
Katia
Lilly
Riki
29 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Riki

Riki


Antal indlæg : 56
Age : 38
Geografisk sted : Holbæk, Danmark
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 18, 2009 11:21 am

Tilbage (i tidernes morgen) da du først besluttede dig for at få en abjd, hvilken dukke ville du have og hvorfor? Fik du den og har du den stadig? Er det stadig en dukke du vil have eller har du mistet "gløden"?

Den første dukke jeg ville have var Volks SD Megu.
Hvilken var din første ønskedukke? Main
Dengang kendte jeg kun til Volks dukker og jeg syntes Megu (Nana/Sara) var vildt sød. Grunden til at det lige blev Megu skyldes at jeg har en svaghed for sort hår.
Den dag i dag har jeg aldrig haft en Megu, men jeg ønsker stadig at skaffe mig en. Også selvom jeg ikke længere har en character til hende (hun var den første dukke jeg ville bruge til Keiko).
Tilbage til toppen Go down
Lilly

Lilly


Antal indlæg : 72
Age : 32
Geografisk sted : Nord/vest-jylland
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 18, 2009 11:11 pm

Ja, i tidernes morgen kendte jeg ikke andet end Volks og Unoa (Lusis, Sist og Unoss). Dengang browsede jeg ikke flere forskellige dukkesalgssider som jeg gør i dag, men blot én: nemlig Volks'. Jeg forelskede mig fuldstændigt i Yori - hun var simpelthen den smukkeste dukke, jeg kunne forestille mig, og hun var den første dukke jeg virkeligt brændende ønskede mig. Gudfader der er sket meget på 4 år! Så mange nye firmaer, ideer og koncepter.
Og så må man sige min ønskeliste er vokset ganske betragteligt...

Hvilken var din første ønskedukke? Main
Tilbage til toppen Go down
Katia

Katia


Antal indlæg : 92
Age : 36
Geografisk sted : Lille Skensved
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 18, 2009 11:35 pm

Uha. Den aller første dukke jeg blev forelsket i var DoD - Camine.. Indtil jeg så ejer billeder af ham, så faldt han slet ikke i min smag alligevel, så ved ikke om han gælder som min første ønske dukke, da det jo ret hurtigt ændrede sig igen ^^'
Derefter besluttede jeg mig for at jeg hellere vil starte med en pige, da de jo måtte være nemmere hvad angår tøj (man kan smide en pige i alt).
Også blev jeg helt pjattet med SOOMs Dillui. Det hoved købte jeg så. Hende modtog jeg tidligt 2006. Og derefter købte jeg en CP krop til hende, og hun var så komplet/samlet 28/03/06.

Hvilken var din første ønskedukke? DSC00058
https://2img.net/h/i72.photobucket.com/albums/i182/Katia87/Jihihihihiiil/DSC00057.jpg

Solgte hende så videre til RedCurse/Xness 1-2 år senere.
Jeg er nu stadig ret pjattet med den mold, men jeg har til vane med at ville skifte alt ud og prøve noget nyt engang imellem ^^
Tilbage til toppen Go down
http://www.katia.dk
Kaneko

Kaneko


Antal indlæg : 208
Age : 30
Geografisk sted : The Time Vortex
Registration date : 02/01/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 1:22 am

Min første ønskedukke var CP Soo Dark Elf, men det ændrede sig efter et halvt eller helt år (tror jeg), da jeg skulle til at bestille. Så bestemte jeg mig nemlig for at tage et kig på CP Yder, og jeg var fuldkommen solgt.. så ham købte jeg i stedet :3 det valg har jeg ikke fortrudt.
Tilbage til toppen Go down
Astrid

Astrid


Antal indlæg : 357
Age : 31
Geografisk sted : København
Registration date : 05/01/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 2:58 am

Da jeg startede, var like alle dukker mine yndlingsdukker xD (okay, der var undtagelser Razz)
Men den første dukke, jeg besluttede, at jeg bare måtte eje, var AR Ren <3 Og hende købte jeg og har stadig i dag :3
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 3:18 am

Jeg kiggede først på en MSD, men syns de var for store x'D
Men da Helene snakkede om Puki'er, blev jeg solgt, og bestilte min helt engen Puki Pipi, i sommers 2008.. Wink
Og har ham stadig xD <3 (men hans karakter blev dog ødelagt da jeg holdte ham, for føreste gang.. ^^; Men senere fik jeg mig en MNF, som fik den karakter x'D og Puki'en blev en sød lille dreng, ved navn Sakras x'D )
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 35
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 4:01 am

En DOD Wi xD

Hvilken var din første ønskedukke? Wi3-1

Den første ABJD jeg så i virkeligheden var en DOD U som var Keis og jeg kendte kun det firma fra Kimmiko og Remi.
Men blev så introduceret for Luts hvor jeg fik min første dukke fra, en NS El :3


Sidst rettet af Xandorram Tors Feb 19, 2009 7:43 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 4:14 am

Min første ønske dukke var en DOT Lahoo indtil jeg lagde øjnene på en DOT H.Ducan til J-pop con 2007. Købte ham også kort tid efter og har haft ham i snart godt et år (^^
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 7:42 am

Ooh, godt spørgsmål. :-) Jeg er én af de "gamle" (altså i dukkehobbyen XD) fra dengang, da der ikek var ret meget andet end Volks på markedet. Så min første ønskedukke var vist én af de fire SD13 søstre, hvoraf jeg så købte Nana (og stadig har hende). Den første ønskedukke, jeg aldrig fik, var nok Tsubasa (den anden af de fire limited edition Tokyo-drenge) også fra Volks.
Tilbage til toppen Go down
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 9:45 pm

Min første ønskedukke var Volks Hewitt version 1. http://www.angelden.net/volks/msd/hyuui.php men da den jo kostede dyrt og ikke var lige sådan til at få fat på købte jeg en version 2 da de udkom og det blev min første dukke :3 http://www.angelden.net/volks/msd/hyuui2nd.php


Sidst rettet af Kinu Tors Feb 19, 2009 10:03 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 10:02 pm

Min all-time favorit var/er(/og vil måske altid være ^^) MigiDoll Ryu
(Han var ikke til salg da jeg startede, så jeg lagde min kærlighed på DoD Homme Ducan ^_^ men jeg endte med at købe Shall i stedet... jeg ville helst starte med en pige, fordi jeg regnede med at sy en masse tøj (hvilket jeg så også kom til) og det er sjovest til piger...)
Nu har jeg så Ryus hoved, men det har vist sig at være for stort Sad Jeg kan ikke få ham til at passe på noget sådan rigtig... Så det fortsætter nok som ulykkelig kærlighed til de billeder jeg kan finde på nettet ^_^' (og Maddox <3)
Tilbage til toppen Go down
Dina

Dina


Antal indlæg : 30
Age : 32
Geografisk sted : København - Østerbro
Registration date : 30/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 11:32 pm

Den første dukke jeg blev forelsket i var DOD DOC Tender Too. Og sådan blev han den første dukke jeg købte. Havde ikke set så mange ABJDs før, så måske er det mere et tilfælde at han var en af de første jeg så. Men efter at jeg havde kigget på en masse andre dukker, var jeg stadig sikker på at det var en Tender Too jeg ville have.
Jeg ejer stadig min første dukke og har hele vejen igennem været glad for at jeg købte ham. Måske vil han få en ny shell engang, men ville stadig ikke sælge min Tender Too. Han har for mig en utrolig stor affektionsværdi og så tæt en bond at jeg ikke ville kunne give ham fra mig (desuden er han gammel, så tvivler på at der er nogen der ville gide at købe ham, med mindre jeg solgte ham for en latterlig pris)
Tilbage til toppen Go down
http://www.myspace.com/gogonoame
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeFre Feb 20, 2009 8:24 am

min første sådan rigtige drømme dukke var en Custom house sct mina, hende fra Doll master
Sukker stadigt over hende når jeg ser hende til salg på doa, men med den pris hun ligger på, kommer jeg nok aldrig til at eje min drømme dukke Sad
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeLør Feb 21, 2009 5:27 am

Den første ABJD jeg ønskede mig var en Dollshe Hound.

Ejede et hoved et kort stykke tid, men fik aldrig gjort noget ud af ham, så solgte ham ret hurtigt igen...
Tilbage til toppen Go down
Lucie
Admin
Lucie


Antal indlæg : 116
Age : 42
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeLør Feb 21, 2009 10:27 am

Jeg bestemte mig ret hurtigt for at købe en Dark Elf Soo fra Luts, så hun nåede vel ikke rigtig at blive en ønskedukke, før jeg faktisk havde købt hende.

På samme tid var jeg også ret forelsket i en Cebee fra Custom House, nemlig en limited der hed Deep Sorrow. Hende fik jeg jo aldrig, men et eller andet sted kunne jeg stadig godt tænke mig en Cebee. Jeg ved dog ikke lige hvad jeg skulle bruge hende til.

Den heldige ejer har lagt billeder op her: http://www.dollseye.com/deepsorrow/index.html

Og så er der flere billeder af Cebees forskellige looks her: http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?t=108504&highlight=customhouse
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeLør Feb 21, 2009 11:38 am

Hmm, hvis jeg husker rigtigt, var min første drømme dukke en Homme Ducan fra DOD.. Jeg elskede billederne på DODs side, men efterhånden som jeg så flere og flere ejerbilleder af ham, brød jeg mig mindre og mindre om molden. Så jeg fik aldrig købt den xD
Herefter tror jeg at Delf Woosoo blev min drømme dukke. Jeg vil stadig vildt gerne have en, men synes bestemt ikke at jeg har $1000 til bare at købe hovedet. Så jeg går bare og drømmer om at Luts re-releaser ham <3
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Gæst
Gæst




Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 25, 2009 3:44 am

Min første ønskedukke var en limited fra Dollmore som jeg desværre ikke kan huske navnet på..
Mener det var noget i stil med Lie eller lei? XD
Jeg var fuldkommen forelsket i ham kan jeg huske ^^
Ville så gerne have haft ham men havde ikke pengene til ham og jeg kan til tider stadig sukke lidt over det billed jeg har hængende af ham på skabet ^^
Men han var limited til 40-50 stykker så vidt jeg husker XD
Så sandsynligheden for at finde ham til en fair pris er nok ikke så høj? XD
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 25, 2009 8:17 am

Dengang jeg begyndte at kigge på dukker, der kendte jeg også kun Volks, selvom der garanteret fandtes en masse andre også :0 Jeg kunne vildt godt lide Cyndy, men da jeg var overbevist om, at jeg ville have en dreng (og de forekom ikke så ofte som piger, hos Volks), så blev jeg helt forelsket i Magical Michael (som jeg stadig omtaler som "magiske Michael"), en af deres Limited dukker.

Hvilken var din første ønskedukke? Magiskemichael

Den dag idag synes jeg stadig dukken er flot, men kunne nok ikke finde på at købe den. Det er mere dens outfit jeg falder for nu - generelt er Volks ikke så meget min stil, men det var hvad jeg kendte. Magiske Michael var vel mit første dukkecrush.

Så en dag, der fandt jeg tilfældigt linket til Custom House. Af en eller anden grund, så var jeg overbevist om, at disse dukker var noget helt andet, men det skyldtes måske, at dukkerne ikke var ABJD'er i mit hoved, men bare Volks-dukker.
Dog blev jeg igen forelsket i en limited, nemlig Jun (mener jeg, at han hed).
Kan desværre ikke lige findet billedet, sådan pt, men hvis han er så fantastisk som jeg husker, kunne det faktisk godt være, at det stadig kunne være en, jeg kunne ønske mig. Han er i hvert fald mere "min stil" end Volks ^0^
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeOns Feb 25, 2009 11:36 pm

Min var faktisk Soo Dark Elf, fra Eluts..
Syntes hun har jordens dejligste ansigt Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Angel

Angel


Antal indlæg : 18
Age : 36
Geografisk sted : Denmark, Odense
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeTors Feb 26, 2009 12:11 am

Min første drømmedukke var Vampire Dark Elf Soo fra CP. Jeg fik endda skaffet mig et hoved engang, men det viste sig efterhånden, at hun ikke var mig i sidste ende. ^^'
Ellers har jeg ikke rigtig haft en drømmedukke. Jeg købte Beryl da jeg opdagede, hun var kommet, så hun nåede aldrig at blive en drømmedukke ^^' Jeg har også fortrudt, jeg købte hende, for det var mest hornene/hovene, jeg faldt for, og dem kom der jo flere af sidenhen ^^'
Tilbage til toppen Go down
http://angelspage.dk
Siriusly_James




Antal indlæg : 52
Age : 37
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 06/02/09

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeFre Apr 24, 2009 1:36 am

Det var Luts Kid Delf Cherry Boy. Hans ansigt er perfekt til den karakter, jeg har arbejdet med (i originale historier) siden 1997. Jeg drømte om ham længe... Desværre passer kropbygningen overhovedet ikke til karakteren, så jeg har aldrig købt ham... *ønsker der eksisterede buttede BJDs* "Drømmedukken" var et drømmehoved... XD
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeLør Apr 25, 2009 10:39 am

Den første dukke, jeg faldt for, var Iplehouse's Soo Ri. Han er vist stadig min yndlingsdukke. Jeg ejer dog ingen BJDs endnu Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
Dionza

Dionza


Antal indlæg : 56
Age : 31
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeLør Apr 25, 2009 8:26 pm

Første gang jeg fik øje på dukkerne, og fik kigget mig lidt omkring på nogle dukker sider, blev jeg helt forelsket i DoD - Camine! *W*, men på det tidspunkt var jeg 14 år, og var først lige kommet ind i hobbyen, og havde ingen anelse om hvor og hvordan jeg skulle få fat i en dukke T_T

Senere så jeg så ejerbilleder, og blev ret skuffet, så min første blev en DS Orlando, hvilket var lidt af et tilfælde, da jeg ikke kunne lide de billeder af hende fra Doll-zone den gang, der er så kommet nye nu ^^

Overvejer nu meget at købe Camine en dag, bare fordi det var den første!
Tilbage til toppen Go down
http://www.dionza.blogspot.com
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeMan Apr 27, 2009 8:41 am

Min første drømme dukke var en limited udgave af Dolkot Leaf (LM 55 - Ekaterina), og efter at have sparet en masse penge sammen, fik jeg hende Smile
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitimeMan Apr 27, 2009 9:28 am

min drømme dukke var en kid delf hoodoo. jeg forelskede mig bare i molden ved første blik, det lidt sagmodige udtryk var ikke til at stå for Smile troede også det var en pige da jeg dengang ikke var vant til de femine drenge molds.

det blev også den jeg fik som min første bare med en pige krop. den enelse skuffelse er at jeg ikke kan lægge en ordenlig faceup på hende men øver mig stadig og har skiftes hendes faceup ud 6 gange nu. kan nu holde nogenlunde ud at se på faceuppen Laughing
men jeg holder meget af hende og kan ikke forestille mig at sælge hende
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvilken var din første ønskedukke? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvilken var din første ønskedukke?   Hvilken var din første ønskedukke? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvilken var din første ønskedukke?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Hvilken type kamera har I?
» Hvilken nationalitet er din dukke?
» ENDELIG! Hvilken fin julegave!~ Pakkeåbning!
» Sandpapir hvilken str bruges til hvad?
» Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: