Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvordan definerer DU "grail dukke"

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitimeTors Maj 21, 2015 11:21 pm

Som titlen siger. Der er mange måder ordet "grail" bliver brugt på. Oftest har folk deres helt egen opfattelse af, hvad en grail er for dem. Hvad er din?

Jeg ser grail dukker, som dukker der bare er perfekte til den character, jeg vil bruge dem som. Nogen dukker passer godt til deres characters, andre er som skabt til den.
F.eks. dengang jeg så en Iplehouse SID Giorgio, så jeg bare min character Tahir. Eller dengang Iplehouse EID Rebecca udkom, havde hun bare det perfekte ansigt at bruge til Connor.
For mig, har "grail" udtrykket intet med pris at gøre, så jeg er egentlig ligeglad om min grail er super dyr eller super billig.

Hvad med jer andre?
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitimeTors Maj 21, 2015 11:46 pm

Hmmm, den skulle jeg lige sidde og tænke over. Jeg har altid set andres grail dukker, som deres ønske-dukke over dem alle. Som i, at der ikke er nogen man ønsker mere end den. Men syntes det du siger faktisk er en bedre fortolkning af hvad en grail dukke er. For det jeg nævnte ovenover begrænser dets betydning. Men der hvor jeg selv har fået ''grail-følelsen'' er da jeg connectede med min Paprika, og at jeg vidste det var den perfekte sculpt og at hun var fuldført. Har det også sådan, at man sagtens kan have flere grail dukker. cat
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitimeFre Maj 22, 2015 1:05 am

For mig er en grail-dukke den/de dukker man ikke kan holde op med at gå tilbage og kigge på, som man smiler ved tanken om, og som man bare VED er perfekt. Det kræver ikke at dukken har en karakter, har faceup, tøj eller noget, det er bare den følelse man får over den. Derfor har jeg det sådan lidt anstrengt med ordet 'grail' fordi det lidt implicerer at der er én dukke (one doll to rule them all)...måske er det kun mig, men synes ikke der for mig kan findes en enkelt dukke...der bliver jo hele tiden lavet nye og jeg ser hele tiden nye flotte ejer billeder af fantastiske sculpts jeg måske ikke før havde overvejet. Derfor ser jeg 'grail' mere som følelsen af, at "Yes! Den her dukke gør mig glad!". Mine PW piger har også bare den ekstra dimension, at jeg skriver ret meget med Peak's Woods, så jeg glæder mig altid over, at jeg har købt dukker af de dejlige mennesker der bare vil gøre ALT for at du har en behagelig oplevelse med dem. *^^*
Der er også den dimension til min Iplehouse Lawrence, at min skønne veninde Prinsessen er med til at gøre hele fornøjelsen det vildere og federe, fordi det bare bliver ekstra sjovt at eje ham når man har nogen at dele glæden med Very Happy
Så ja, for mig er det egentlig mere et 'state-of-mind' end en pedestal. ;P
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 37
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitimeFre Maj 22, 2015 5:05 am

For mig er grail dukker, de dukker der altid står på min ønskeliste, men som jeg nok aldrig køber enten fordi de er for dyre eller slet ikke findes eller bare ikke passer ind i min dukkeflok. For mig betyder grail noget jeg aldrig får, men som jeg ønsker mig - bare ikke stærkt nok til at ville ofre hvad de ville koste.

Så det kunne være Volks SD17 Reisner the Scarface, fordi han gerne står i $3000-5000 når han er til salg. Jeg vil ikke give så meget for den dukke.
En anden grail dukke er en Elfdoll Hazy i light Brown, men hun findes ikke mørkere end real skin. Jeg ville kun kunne få den dukke som recast og det vil jeg ikke, så hellere undvære.
Også Volks SD16 Amelia er en af mine grail dukker, men jeg ville ikke ane hvad jeg skulle bruge hende til. Og Iplehouse Carina, fordi hun er så fin, men jeg har ikke en plan med hende.

Volks SD16 Ruby var længe en grail dukke for mig, men så besluttede jeg mig for at købe hende (koste hvad det vil!), så nu hvor jeg har hende, ser jeg hende ikke som en grail, men bare som 'en dukke'.
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitimeLør Maj 23, 2015 1:52 am

Jeg har meget samme mening som Prinsessen. Det er en dukke jeg elsker, kigger på hele tiden, men som jeg bare ikke kan se jeg nogensinde får råd til, og havde jeg lige de penge liggende i en skuffe, skulle der ligge mange ved siden af før jeg brugte dem på en dukke.
Men de behøver heller ikke være dyre, jeg ville elske at få en ringdoll Mona, men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge hende til, plus hun sætter mange begrænsninger, men alligevel er jeg helt vild med hende.

Men ja grail dukke betyder nok for mig primært at det er en dukke jeg ved jeg aldrig får råd til, så derfor nøjes jeg med at savle over Dollshe Bermann billeder. Kom han dumpende ned fra himlen ville jeg elske ham, men jeg kan sagtens overleve uden Smile
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvordan definerer DU "grail dukke" Empty
IndlægEmne: Sv: Hvordan definerer DU "grail dukke"   Hvordan definerer DU "grail dukke" Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvordan definerer DU "grail dukke"
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvordan leger du med dukkerne?
» My grail doll is home (soom free choice amber/beryl
» Hvordan gør i?
» pircingere og hvordan
» Hvordan sætter man hove på?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: