Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 hjælpe til slipning af Næse

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeOns Maj 06, 2009 9:43 am

Jeg har længe gået og overvejet at slipe min lille drenges næse. syntes bare at den er alt for spis i det.

jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre uden at jeg ødelægger noget.

Så hvordan gør jeg?
hvilke værktøjer skal jeg bruge?
er der en særlig måde at gøre det på?

her er et billede af ham. han er en anglestudio abel (mener jeg er ikke helt sikker. Kan ikke huske lige nu...Pineligt Embarassed )
hjælpe til slipning af Næse P4260199


Kan jeg bruge samme metode hvis jeg vil slipe andet af dukken? bare til hvis jeg fik lyst.
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 36
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeOns Maj 06, 2009 10:15 pm

Uanset hvad skal der laves en ny face-up bagefter Smile Men det er ganske nemt. Jeg anbefaler to slags sandpapir: 350 korns og 800 korns.
Start med 350 korns, det tager lidt mere. Benyt vand under slibningen da det opsamler støvet så at du ikke indhalere det, samt vasker det væk så du kan se resultatet. Slib desuden i cirkler, det giver det pæneste resultat.
Slib som det passer dig indtil du har det ønskede resultat, så går du over til at bruge 800 korns, på samme måde.
Det "fin" sliber det hele så at du får et meget pænere resultat Smile

Og jo, sådan kan du gøre hvor du end ønsker at slibe Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeTors Maj 07, 2009 1:19 am

mange tak for det. Så vi jeg prøve at kaste mig ud i det og håbe på det bedste.

og det vil ikke ødelægge hans face-up...for han har ikke rigtig nogen. kun noget sort om øjnene. så det skal jeg heldigvis ikke tænke på.
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeLør Maj 09, 2009 8:19 am

Jeg har snakker lidt med familie om de havde noget sandpapir og med de korn. der havde de desværre ikke, men de kom med noget der fik mig til at tænkt.

hvis jeg sliber næsen på ham Vil han så gå ned i værdig?

og hvis jeg sliber næsen.hvordan for jeg den så blank igen, som resten af resinen er?
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeLør Maj 09, 2009 8:31 am

Isabella skrev:
hvis jeg sliber næsen på ham Vil han så gå ned i værdig?

Nu er jeg så bare en Amatør.. høhø..
Men jeg vil gætte -
At han ryger ned i værdig, for jo ældre han bliver, og sådan..
MEN hvis han næse bliver rigtig, rigtig flot! Kan han VEL godt ryge lidt op?
Medmindre det ikke bliver så flot.... >__<

Isabella skrev:
og hvis jeg sliber næsen.hvordan for jeg den så blank igen, som resten af resinen er?
Jeg vil tro at hans næse ikke har farve på sig? som hans øjnbryn, og læber osv. Derfor vil det nok ikke skade resin farven, hvis du sliber lidt på næsen? Den vil stadig være samme farve, som den normale Resin farve, som dukken har..

Det er det samme hvis du fjerner brysterne på en pige dukke.. Smile

Jeg håber at du forstod bare en smule.. ^^;
Ellers så skriver en af de andre forhåbelige nok..!
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeOns Maj 13, 2009 5:54 am

okay mange tak Wolter.

så må jeg lige overveje om jeg gør det. for jeg har heller ikke penge til at gå ud og købe det sandpapir jeg skal bruge.

et sted tror jeg også at man bare skal hoppe ud i at prøve at slibe et eller andet. ellers lære man det jo aldrig. alle har jo været nye i det. der for tør jeg godt hoppe ud i at prøve at slibe næsen på ham....lad os håde at det alligevel går godt. hehe
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeOns Maj 13, 2009 5:59 am

Isabella - Det var så lidt! Smile

Jeg forstår dig godt! Jeg skal osse selv slibe lidt på min MNF ShuShu's mund.. >__<
Jeg har dog ikke fået det hele rigtige sandpapir, Men jeg prøver alligevel.. ^^;

MEN ellers vis du er bange for at det går i vasken, kan du sikkert få en af de andre til det?
Det koster self bare.. :/ Men det bliver så meget pænt! x'D

MEN jeg ønsker dig ihvertfald held og lykke! Smile
Og jeg glæder mig til at se hvad du finder på!
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Haruka_Kite

Haruka_Kite


Antal indlæg : 245
Age : 32
Geografisk sted : Storkøbenhavn
Registration date : 29/12/08

hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitimeTors Maj 14, 2009 3:13 am

Isabella skrev:
og det vil ikke ødelægge hans face-up...for han har ikke rigtig nogen. kun noget sort om øjnene. så det skal jeg heldigvis ikke tænke på.

Der må jeg nok beklageligvis skuffe dig, for det bliver den nok. Ser du, du vil slibe i det lag af MSC, han har på, og du vil kunne se en afvigelse i farven på næsen og resten af ansigtet, også selvom du sprayer hovedet igen derefter. Generelt er den bedste idé, når man skal til at lave modificeringer på sine dukker, at man først renser dem helt. Men når han nu - som du siger - kun har lidt sort omkring øjnene osv., er det jo heldigvis nemt at få lavet en ny faceup på din dreng. (;

Derudover synes jeg ikke, ens dukke nødvendigvis går ned i værdi, hvis man laver modificeringer. Som Wolter sagde, afhænger det selvfølgelig i høj grad af, om det er blevet noget makværk, men hvis det ser godt ud, bør det ikke have indflydelse på en senere salgspris. Herinde har vi da masser af flotte dukker, som har været udsat for en eller anden form for modificering. (;
Men nu er det nu en gang ganske almindeligt, at en dukke taber værdi, jo ældre den bliver.

Held og lykke!
Tilbage til toppen Go down
http://haruka-kite.deviantart.com/
Sponsoreret inhold





hjælpe til slipning af Næse Empty
IndlægEmne: Sv: hjælpe til slipning af Næse   hjælpe til slipning af Næse Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
hjælpe til slipning af Næse
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: