Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Sag om banning af medlem - Piratkaptajn

Go down 
+13
boots
Miasachie
Kinu
chuchu
Nerdystreak
mellaney
KaptajnPirat
wolter
Taylor
Gigglegeek
yokomo
714
Lucie
17 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
Lucie
Admin
Lucie


Antal indlæg : 116
Age : 42
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 9:41 am

Brugeren Piratkaptajn er blevet bortvist fra Resin Garden med øjeblikkelig virkning. Dette skyldes gentagne regelovertrædelser (chikane af andre brugere og ikke-relevante, upassende kommentarer) samt nægtelse af at følge stabsmedlemmers anvisninger og gåen i rette med dem, når de gav officielle advarsler. - Alt sammen i løbet af en enkelt dag, hvorigennem staben i øvrigt gentagne gange har modtaget klager over hendes opførsel fra forskellige brugere.
Det er første gang, Resin Gardens stab har set sig nødsaget til at tage så drastiske midler i brug i sager af denne art. Vi beklager dybt den forulempelse, som mange medlemmer er blevet udsat for og håber, at alle vil fortsætte deres daglige gøren og laden på Resin Garden trods dagens ubehagelige situation.

Lucie, administrator
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 7:48 pm

Det synes jeg eddermukleme er en god beslutning. Very Happy Det var en rar besked at vågne op til, da jeg kan se der er en masse mennesker der er blevet kede af hendes opførsel. RG er et rart sted at være, og det skal det fortsætte med at være, uden folk der opfører sig barnligt, og er bevidst provokerende og sårende, bare fordi de synes det ser sjovt. Til det findes der den her side.
Jeg er ked af at hun er blevet bootet, for jeg har mødt hende før, og synes egentlig hun var sød dengang, men den her opførsel var bare slet ikke i orden.
Tilbage til toppen Go down
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 10:20 pm

du godeste, der er sket meget mens jeg var væk i en uges tid. Vidste slet ikke det stod galt til med "Piratkaptajn", syntes at de gange jeg snakkede med hende, var hun okay. Er lidt chokeret, men hey, det slags sker, og jeg er glad for at vores admin stab, endnu engnag, har vidst sig at være aktive og på pletten Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Gigglegeek

Gigglegeek


Antal indlæg : 54
Age : 51
Geografisk sted : Østerbro
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 10:53 pm

yokomo skrev:
Vidste slet ikke det stod galt til med "Piratkaptajn"
Vi er alle lettere rystede, tror jeg. Det hele skete indenfor én dag. Jeg havde aldrig før opfattet hende på nogen måde negativt, men igår var hun så fjendtlig og ubehagelig, at jeg er helt enig med stabens beslutning. Hun gjorde det umuligt for dem at handle anderledes, da hun bare ikke ville holde op igen - på trods af gentagne advarsler.
Hold da op en dag det var. Stadig helt forpustet.
Tilbage til toppen Go down
Taylor

Taylor


Antal indlæg : 457
Age : 32
Geografisk sted : kolding
Registration date : 06/01/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 11:06 pm

det er da ret trist at et godt forum som dette har blevet nødt til at "forvise" et af medlemmerne.

men er nu alligevel ret glad for det.
den måde hun opførte sig på.. sådan opføre man sig bare ikke..

især på den måde hun var overfor wolter..
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeTors Jul 23, 2009 11:27 pm

Jeg er rigtig glad for at hun blev smidt ud! Det viser at RG stablen, ikke kun laver advarsler, men virkelige gør noget ved det de siger og mener! Selvfølgelige var det ikke en fornøjelse at hun røg ud, hverken for stablen og hendes venner! Men den opførelse som hun kom med, var ikke accepteret!

Jeg var en af de personer som blev ramt af hendes ord, og jeg følte mig ikke tryg ved hendes kommentar og bemærkninger! Så jeg er lettet over at hun røg ud! Heldigvis fik jeg rigtig mange PM's fra folk på RG, endda nogen jeg ikke har skrevet så meget med! Og jeg er rigtig glad for alle jeres beskeder og trøstene ord! Smile Og jeg er rigtig glad for at folk støttede mig inde i selve tråden! Smile

Jeg føler at RG er blevet et meget bedre sted at være efter det her! Og jeg håber at vi kan lærer en masse af det her! At være sødere ved hinanden og støtte hinanden noget mere!

Tusind tak RG! Very Happy <3
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
KaptajnPirat




Antal indlæg : 1
Age : 33
Geografisk sted : fds
Registration date : 24/07/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 12:19 am

Piratkaptajnen her for måske en sidste gang:

jeg forstår helt ærligt ikke hvad jeg har gjort Wolter der er så slemt?
jeg skrev flere gange i tråden at jeg ikke bestemt gik efter Wolter??
har I overhovedet genlæst hvad jeg har skrevet???

+ jeg forstår ikke hvad der gjorde jeg blev helt banned (jaja jeg fattede så godt nok heller ikke advarsel 2)
men det er hvad det er, det her forum er jo alligevel ikke mig anyway.
Måske fordi jeg er over 13 ?


nå, men det meste var ment meget sarkastisk / for sjovt, så på en måde er lidt ked af at I tog det så alvorligt, men jeg kan ikke tage den her situation seriøst. sorry.


Men bare lige for at blive clean: jeg skrev undskyld til 714, og Wolter gider jeg ikke undskylde til, for jeg har forklaret flere gange i tråden at det ikke var hende jeg bevist gik efter.
Så det er lidt jeres mistake at hun blev til et "offer".

+ det kommentare i gallerierne var da sjove, + jeg skrev også nogle ordentlige ting.
(og boganmendelserne var serious buisness)


men alt i alt : D jeg håber at I kan grine ligeså meget af det her som jeg kan.

ellers er en krisepsykolog vist på tilbud lige pt.
Tilbage til toppen Go down
mellaney

mellaney


Antal indlæg : 169
Age : 32
Geografisk sted : Odense
Registration date : 04/04/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 12:25 am

hvor vildt og jeg som troede at hun/han var okay (tror at det er en pige??? O.o) jeg så nemlig også en af hendes kommentare igår eller var det dagen før men ihvertfald så hun ud til at være okay. meget kan ske på en dag...godt gået RG staff er vildt stolt over jer som staff giv jer selv et klap på skulderen for jeres gode arbejde^^, selvom det kan være nødvendigt nogle gange, trist men nødvendigt.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 12:39 am

Bortvisningen står naturligvis stadig ved magt, og Piratkaptajns (alias KaptajnPirat) konto er nu blevet slettet igen.

For at svare på tiltale, tror jeg bestemt ikke, at der er nogen, som ligefrem "griner" af denne sag. Regler skal overholdes; bliver de ikke det, og ignoreres anvisninger fra ordensmagten, er der desværre ikke anden udvej end denne, men det er bestemt ikke noget, som staben (og givetvis heller ikke andre) finder morsomt.

Tak, på stabens vegne, for opbakning og forståelse. Og igen beklager vi urostiftelsen.

Mary,
administrator
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 3:27 am

Er banning entelig permanent når det er pga. Dårkig opførsel eller bare en midlertidig karantene?

Jeg forstår ved Scamming og pengesnyd og difrekte svinnel at en Banning er Permanent, men jeg kender mange forums der kun Giver Banning på Eks. 6 Mdr for dårlig opførsel, jeg mener.. alle kan jo forbedre sig med lidt tid i "skammekrogen" og tænketid....

Får dårlig opførsel er det nok bare mig personligt... der syns en banning permanent er alt for hård en straf.... men bestemmer jo ikke...

alle kan jo have en dålig periode og fortryde med tiden... ne ^^
Tilbage til toppen Go down
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 3:46 am

Tjo, normalt tænker jeg 6 måneder er fint hvis man rent faktisk har forstået og er ked af at man bliver bannet (det virker ikke sådan i den post hun skrev i denne tråd under kaptajnpirat). Nu er hun blevet bannet to gange, så måske om et års tid? Dette er naturligvis ikke noget officielt, bare mit synspunkt.
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 3:52 am

chuchu skrev:
Er banning entelig permanent når det er pga. Dårkig opførsel eller bare en midlertidig karantene?

Jeg forstår ved Scamming og pengesnyd og difrekte svinnel at en Banning er Permanent, men jeg kender mange forums der kun Giver Banning på Eks. 6 Mdr for dårlig opførsel, jeg mener.. alle kan jo forbedre sig med lidt tid i "skammekrogen" og tænketid....

Får dårlig opførsel er det nok bare mig personligt... der syns en banning permanent er alt for hård en straf.... men bestemmer jo ikke...

alle kan jo have en dålig periode og fortryde med tiden... ne ^^

Hmm. Jeg har det sådan at hun har udmærket været klar over at hun ville blive bannet permanent, hvis hun overtrådte reglerne. Hun fik fair warning og lang tråd, og har haft rigelig mulighed for at slappe af og holde op med at opføre sig som en ... jeg gider ikke engang finde på noget tilstrækkeligt rammende og kreativt, og i det hele taget begynde at respektere reglerne herinde. Det har hun valgt ikke at gøre, og så må hun tage konsekvensen af det.

Så. Sådan er det. ^^
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 4:05 am

Nu mente jeg jo heller ikke Direkte Piratksptajnen.. men at vi måske burde have en Grund regl for hvor langtid banning vare og i hvilke grader man kan blive bannet, om hun er ligeglad nu, kan jo ændre sig om et års tid... Dette er trosaalt der eneste forum i danmark og er man ikke her er man meget isoleret fra dukke hobbyen... men self forstår jeg hendes konsekvens.. jeg mener bare at hvad indebære banning entelig? er det permanent, eller har det noget og gøre med hvor "slem" man har været ^^ er jeg entelig ret nysgeri om.. det var ikke for og tage P-K i forsvar, blodt nysgerihed om hvor mange grader RG har af "straf"


men som eksempel hvis Piratkaptajnen nu kom tilbage om 6 måneder og sagde unskyld og hun vildt gerne vil tilbage, får hun så bare "døren" i hovdet... eller får hun "second chance"??

jeg er blot nysgeri, det er ikke foprdi jeg opverhovdet har noget med Pirstkaptajnern og gøre..
Tilbage til toppen Go down
Miasachie

Miasachie


Antal indlæg : 38
Age : 37
Geografisk sted : Ishøj
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 8:06 am

Puha. Sikke en omgang!

Jeg bliver rigtig glad for at være medlem på et forum hvor Admins/Mods går så meget op i deres (fritids)arbejde, som de gør! Jeg kan kun rose dem for det de gør. Det er Admins/Mods som de her på RG, der gør det trygt for mig at færdes på internettet og fora. Uden så engagerede Admin/Mods ville forummet være en legeplads for scammere og andre slemme mennesker.

Beslutningen som staben har taget, om at banne Piratkaptajn er helt iorden og fuldt ud acceptabel! Hvad andre mener er jeg i realiteten ligeglad med.

Stor ros til staben Smile
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 8:54 am

Som svar på chuchus spørgsmål:
Det har aldrig før været nødvendigt at bortvise medlemmer for andet end grov svindel, og derfor har der aldrig været belæg for overvejelser af denne art. Reglerne udtrykker ikke, at man kan forvente at kunne komme tilbage til Resin Garden efter at være blevet bortvist, især fordi bortvisning kun sker efter flere officielle advarsler og ved grove regelovertrædelser. Men skulle en situation opstå, hvor et bortvist medlem kontakter staben for at bede om mulighed for at genoprette en profil, vil det blive taget op i det enkelte tilfælde, hvor seriøst det er ment og i hvor høj grad der er belæg for at efterkomme forespørgslen.

Mary,
administrator
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeFre Jul 24, 2009 11:47 pm

Jeg må da indrømme at jeg havde det dårligt - og har det stadig skidt - efter at hun blev bannet. I andre fora jeg kommer får man først 24 timers banning - og dermed
en 'second chance'. Jeg har det dog lidt bedre efter at jeg har set hendes kommentarer til det hele. Det lader jo til at hun egentlig er ligeglad - hvis det så er helt rigtigt.

Jeg ved at jeg selv ville blive meget ked af at blive totalt udelukket herfra - jeg ville dog ikke have overhørt de første advarsler som hun gjorde. Dertil er jeg alt for glad
for forum'et her.

Jeg kan bare ikke lade være at spekulere over om hun mon bare har et par dårlige dage - og det kan vi jo alle have... Det har jeg selv - og jeg har ikke fået det bedre
af dét der er sket. Jeg håber bare ikke at mine indlæg har 'pustet til ilden' så hun gik mere over gevind.. Det var ikke min mening. Jeg forsøgte at slå det hele lidt hen
med humor for at opnå en bedre stemning; men dét kan man jo ikke ligefrem sige lykkedes særligt godt.

Kudos til moderatorerne for at have reageret fornuftigt. Jeg fik jo også en del beskeder fra andre medlemmer herinde der følte at hun gik over stregen - og jeg kan forstå
at der var blevet klaget over hende. Jeg var dog ikke een af dem der klagede - dét vil jeg godt have slået fast. Man skal virkelig gå langt før jeg klager til moderatorerne
over nogen; men jeg forstår godt dem der har klaget.

Jeg kender ikke Piratkaptajn - faktisk synes jeg ikke jeg har set så mange indlæg fra hende før - men jeg synes nu at det er for hårdt at banne nogen totalt for dét hun
har gjort over en enkelt dag. Det er jo trods alt kun ord.... Een af de første regler for de fleste fora jeg er medlem af er dog at man ikke må sætte spørgsmålstegn ved
moderatorernes afgørelser. Så det vil jeg så lade være med (selvom jeg jo egentlig allerede har gjort det... Wink

Selve tråden der ligesom startede det hele var dog sund for os, tror jeg. Vi har allesammen fået noget at spekulere over - og jeg tror de fleste af os har noget at lære af den.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 1:38 am

Jef var ikke med men kender PK nok til hun er nem at provokere og tager nogle ting ilde op.. tror måske hun blev ret ophisset og selv-Provokeret, for hun er virkelig Irl en skide sød pige... men ja ^^ hvad ved jeg ^^ uanset hvad skal man tale pænt til alt og alle her, og undgå provokation og nedladelse af hinanden...
Tilbage til toppen Go down
Siriusly_James




Antal indlæg : 52
Age : 37
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 06/02/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 1:57 am

Jeg kender heller ikke PK privat, men kender godt fra mig selv irl, at man kan blive noget så ophidset og komme til at sige en masse dumme ting, hvis man har en dårlig dag - ting, man fortryder senere...
Dog, der er forskel på en ophedet diskussion irl og så et internet-forum... Har jeg en dårlig dag og kan mærke, at "alting" irriterer mig, vil jeg helst holde mig væk fra alt og alle. Jeg kan så risikere, at mine roommates irl alligevel kommer til mig og vil snakke, og så kan det ende i en dum diskussion...
Men et internet-forum kommer jo ikke og banker på ens dør og vil snakke; man bestemmer selv, om man vil gå herind og skrive...
Så hvis PK har haft en sådan "dårlig dag", så synes jeg, at hun burde være "voksen nok" til at kunne sige: "Nej, jeg er godt nok irritabel i dag - jeg kommer igen i morgen, når jeg har det bedre". (Især set i lyset af hendes snak om at være voksen og moden og "over 13", som hun fik skrevet i en post...)
Jeg har absolut ingen forståelse for med vilje at trække andre mennesker ind i ens egen dårlige dag... "Hvis man ikke har noget pænt at sige, bør man tie stille" eller måske nærmere, "hvis man ikke kan sige noget på en pæn måde, bør man tie stille", eftersom problemet med PK mere var måden, tingene blev sagt/skrevet på, end hvad hun egentlig mente, eller påstod hun mente.

Al respekt til staben for deres gode reaktion på en dum situation!
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:03 am

Siriusly_James >> helt enig, jeg mener bare..at en permanent Banning, hvis en person så unskylder og indrømmer det var forkert. og så stadig er permanent bannet.. er ja en alt for hård straf... somsagdt er der ikke flere dukekforums i Danmark så man blir meget isoleret hvis ikke man er her... ^^ er nok bare meget blødhjertet... syns bare alle fortjener en Secont chance.. med mindre man direkte har SCammet snyt og bedraget med vare...for det gør man ikke ved en "dårlig dag" eller af umodenhed ^^
Tilbage til toppen Go down
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:20 am

Ok, nu er jeg ved at være lidt træt...

Jeg kender alt til dårlige dage. Jeg er så træt af at mentale problemer skal være en undskyldning. Jeg har gået til psychiater siden jeg var 9, jeg har været indlagt, jeg "lider" af post traumatisk stress med de værse følger, bla problemer med vrede afhængighed, og jeg har sku ALDRIG opført mig sådan. Der er ingen undskyldning for at svine andre til. jeg fik beskeder fra et par medlemmer igår der var blevet oprigtigt kede af det og der er bare ingen undskyldning, overhovedet!

Jeg har haft mine kontroverser med Piratkaptajn før, og sådan som jeg føler at hun har behandlet mig, magen til mangel på respekt for sine medmennesker skal man lede længe efter, så synes jeg at hun fik en alt for lang line i forvejen, og hun kan ikke have ønsket at være på dette forum, og hun har efter min mening en hel del personlig udvikling der skal foretages før hun har noget at gøre her igen.
Tilbage til toppen Go down
Zidora

Zidora


Antal indlæg : 66
Age : 46
Geografisk sted : Helsinki, Finland
Registration date : 30/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:42 am

Hvis der er plads til én mening til om emnet, så vil jeg bare lige tilföje at jeg forstår godt at man kan få et stik i hjertet over beslutninger, der er hårde og konsekvente, men det er ikke altid en skidt ting at nogen träkker klare gränser op for én og siger fra hvis man går for vidt, snarere tvärtimod.
Jeg håber mods og admins har det fint med deres beslutning - jeg synes bestemt den er rimelig - og hvis der er tale om at et medlem i en sådan situation rent faktisk vender tilbage og vil pröve igen, så er mit gät at den nok bliver taget derfra på fair og rimelig vis.
Tilbage til toppen Go down
Leechy
Admin
Leechy


Antal indlæg : 182
Age : 41
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 30/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeLør Jul 25, 2009 3:59 am

Mary skrev:
Det har aldrig før været nødvendigt at bortvise medlemmer for andet end grov svindel, og derfor har der aldrig været belæg for overvejelser af denne art. Reglerne udtrykker ikke, at man kan forvente at kunne komme tilbage til Resin Garden efter at være blevet bortvist, især fordi bortvisning kun sker efter flere officielle advarsler og ved grove regelovertrædelser. Men skulle en situation opstå, hvor et bortvist medlem kontakter staben for at bede om mulighed for at genoprette en profil, vil det blive taget op i det enkelte tilfælde, hvor seriøst det er ment og i hvor høj grad der er belæg for at efterkomme forespørgslen.

Som Mary også siger så har vi ikke været ude for denne situation før.

Dvs. at skulle Piratkaptajnen pludselig om et stykke tid føle at hun dybt fortryder hendes handlinger og derfor ønsker at vende tilbage, både for at deltage i debatter og den generelle aktivitet på RG på en civiliseret måde, men også undskylde til de medlemmer hun sårede, så vil vi da tage det op til overvejelse om vi føler hun er oprigtig i sit ønske.

Som Kinu siger, så er det at have personlige problemer at kæmpe med, ingen undskyldning overhovedet, hun gør selv et godt eksempel på det.
Jeg ved at vi har medlemmer som til tider har det svært og de har da ikke besluttet sig for at "nu skal det blive sjovt at slås med alle og være sarkastisk (hvilket fungere meget sjældent når folk ikke kan høre ens toneleje) eller tænkt "det er bare lol at kalde folk belastende og kaste verbale sten efter dem! Fatter de ikke det her er totalt morsomt?"
Så Kinu har ret, man kan ikke gemme sig bag sådan noget.

For at opsumere:
Piratkaptajnen fik besked på at tale pænt, men fortsatte med at lange ud til højre og venstre. Hun fik officielle advarsler om at hendes opførsel var uacceptabel og valgte at svare igen på en højst flabet måde og fortsatte derefter med at lægge ubehagelige kommentarer i galleriet. RGs regler siger at man skal adlyde når staben blander sig officielt i debatter (f.eks. for at bede folk holde tråden fri for off-topic snak, eller at folk skal tale pænt) og hun valgte åbenlyst at overskride grænserne gentagende gange.
---

Sådanne angreb på RG og medlemmerne skal tages alvorligt. PK gjorde det klokkeklart at hun var ligeglad med at hendes opførsel gjorde skade, og hun valgte at forklare det hele med at folk tydeligvis ikke kunne tage "lidt sarkasme" og sjov. Så ja, hun mente ikke at noget af alt den drama var hendes skyld, men at problemet klart lå hos resten af RG.
Jeg ved at hun efterfølgende har givet udtryk for at hun ikke er ked af at være blevet bannet andet steds på netteet, så det lader til at beslutning ikke har gjort nogen varig skade.
Tilbage til toppen Go down
http://dollshards.instagram.com/
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeSøn Jul 26, 2009 2:43 am

Nå, nu har de fleste givet deres mening, så det vil jeg også....

generelt synes jeg ikke at det PK skrev var så "stødende" som mange udlægger det som. Og faktisk synes jeg ikke det er fair at oprette sådan en tråd her hvor folk bare kan tilsvine en person.
Især ikke når denne person ikke kan få lov at forsvare sig selv. Jeg ville ønske staben bare havde valgt at skrive at de nu har indskærpet deres regler i stedet for at lave sådan en lynchnings tråd her.
I min mening er det LIGESÅ stødende og fjendsk. Det er ikke sjovt for os der kender og holder MEGET af PK!

Hun har gentagne gange skrevet undskyld både i PMs og i tråden, så folkens lad være at svine hende til her!!!

Bliver simpelthen bare så harm! Så er man ikke en skid bedre selv!
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeSøn Jul 26, 2009 3:02 am

Jeg opfatter ikke denne tråd som en tilsvining af PK - og jeg synes så absolut du skulle tage og læse hendes indlæg i denne tråd endnu en gang.
Den ligner ikke en undskyldning - snarere tværtimod.

Læs også lige grundene til banningen - der var jo mere end en enkelt grund. Som minimum bør man grundigt læse hvad det her egentlig drejer sig
om inden man beskylder andre for noget - hvilket du jo netop gør.

Der er faktisk flere der skriver at de ikke forstår det da de ellers opfatter PK som en sød pige - så jeg har svært ved at se hvor du ser dén tilsvining.
Da det er første gang RG banner et medlem er det nok meget naturligt at en tråd som denne er blevet startet så der kan blive snakket ud. Det synes
jeg er fint nok. Det er ikke normal procedure i de andre fora jeg kommer i - normalt er der lige en kort bemærkning og ikke mere. Jeg synes
moderatorerne fortjener ros for ikke at skjule noget under gulvtæppet og melde åbent ud om hvad der er sket.

Så lige at du har skrevet igen. Nej, jeg er ikke 'tvær' over noget - der er virkelig ingen grund til at blive personling.

Jeg synes moderatorerne har handlet som de skulle - og så er den egentlig ikke længere for mit vedkommende.
Jeg har ihvertfald ikke lyst til at diskutere moderatorernes afgørelse - for det plejer også at være forbudt i de
fora jeg ellers kommer i.


Sidst rettet af boots Søn Jul 26, 2009 3:18 am, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitimeSøn Jul 26, 2009 3:12 am

Boots - du er åbenbart stadig tvær over hvad der er sket, men den undskyldning jeg snakkede om var ikke i DENNE HER TRÅD!

Og JO jeg synes det er tilsvining. Ligeså vel som I må opfatte PKs ord som I vil må jeg vel også opfatte jeres! Eller gælder de regler kun for majoriteten?!

Og jo der var KUN EN grund til banningen. Det hele skete EN dag.

Og jo, I beskylder også PK, og IGEN så må jeg også. Der er IKKE forskel på folk herinde!!!


EDIT: HVis du nu så læste mit indløg ordentligt, så ville du også se at det faktisk var en "klage" over at dette emne overhovedet er gjort til et diskussionsemne af staben! Det burde være blevet låst fra starten!
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Empty
IndlægEmne: Sv: Sag om banning af medlem - Piratkaptajn   Sag om banning af medlem - Piratkaptajn Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sag om banning af medlem - Piratkaptajn
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Sag om banning af medlem - Stardust/Bambi/Dremmel/Dansemus/Ms.Diss

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: RG-nyheder og alt det praktiske-
Gå til: