Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeFre Aug 07, 2009 10:52 pm

Det er første gang jeg sidder med en Dollzone dukke (jeg kender jo kun til Bobobie og FairyLand dukker) - og nu har jeg et par spørgsmål jeg godt vil have svar på inden jeg
farer i blækhuset og beklager mig til sælgeren.

Det første jeg bemærkede var at hovedet tiltede rundt - dvs. det er ikke løst; men det sidder simpelthen bare ikke godt på halsen. Når jeg så endelig har fået ham sat/stillet i en posering og lige vil flytte lidt på et ben eller en arm - dddoooiiing - så svupper hovedet frem - eller tilbage - eller til siden.... Og når det svupper helt ned eller op kan man se 'hullet' i hovedet hvor halsen skal sidde... Er det normalt for en Dollzone dukke?

Så er der albuerne. Når han har strakte arme sidder over og underdel ikke helt sammen - man kan se leddet imellem. Er det normalt? Jeg har kigget lidt på Dollzone's billeder; men det er ikke sådan lige at se...

Hænder og fødder sidder på nogen ret spinkle kroge - normalt? Krogen i hovedet er en del kraftigere.

Endelig er der afsmitning på arme og ben og rundt omkring - formentlig fra tøj. Det kan ikke tages af med vand. Sælgeren sagde at dukken var som ny - og ren og pæn; men hvor meget skal man finde sig i - er det normalt og noget man bare accepterer selvom sælger sagde at der ikke var noget? Jeg vil ikke være en brokker; men det er jo lidt ærgerligt hvis drengen skal have korte bukser på og han så ser beskidt ud. Det kan jo også være det går af med nogen skrappere midler. Husholdningssprit, f.eks.? Krop og hovede er også ret gulligt; men det er måske den normale farve?

Er der andet jeg skal være opmærksom på når jeg modtager en Dollzone dukke? Jeg vil virkelig sætte pris på lidt hjælp her. Smile

Jeg sætter billeder ind af ham i billedtråden om lidt. Det er en kedelig pakkeåbning; men ryggen har det ikke så godt, så jeg skulle bare have ham pakket ud så jeg kan få skrevet til sælgeren hvis der er noget...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Gæst
Gæst




DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:36 am

Jeg har lige modtaget en helt nu msd dukke fra Dollzone, og jeg har ikke lagt mærke til nogle bivirkninger ^^' Andet end at elastikken er lidt for stram (tror jeg) Hans arrme, og ben svupperhele tiden væk fra den pose jeg sætter ham i.

Og angående det med hovedet, så er der intet galt med min, hovedet er ikke for løst eller noget. Albuen.. hmmm På min er der en lille 'bue' i underarmen, som 'støder sammen' med over armen, men ellers sidder de ikke 100% tæt samlet.

Jeg har ikke turde at skille ham ad endnu så jeg ved ikke med krogende i fødder og arme ^^'

Og så til hudfarven. Min er N-Y, og den er lidt gullig, så måske erdet meningen?
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:41 am

Hovedet er heller ikke for løst på min - jeg hælder til at min måske også er spændt lidt for hårdt op; men jeg har altså ikke mod på at løsne den. Ikke endnu. Smile
Jeg er kommet til den konklusion at uanset hvad der er normalt eller unormalt for en DollZone dukke, så er Megi nu min - og jeg ville ikke sælge ham for 1 million.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:42 am

Det kan være han simpelthen er strammet for meget, og det gør at hovedet tilter til den ene eller anden side.

Mht problem med misfarvning syntes jeg bestemt du burde skjrive til sælger og få refunderet nogle af dine penge, da varen jo ikke er som beskrevet.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:54 am

Ja - det er også hvad jeg er kommet frem til - altså at elastikken nok er lidt for stram.

Jeg har skrevet til sælger; men hun mener ikke det var så slemt og da det var hendes eneste dukke havde hun ikke noget at sammenligne med..
Men - jeg er kommet frem til at jeg ikke vil af med ham igen - uanset hvad - og da hun formentlig ikke skal ud og købe en ny dukke kan hun jo
være ligeglad med hvad jeg skriver i hendes feedback, så jeg gider ikke diskutere mere med hende. Desuden fik jeg den billigt, så...

Men - det er nu anden gang at jeg har involveret mig i handler med dukkeejere der er ved at forlade hobbyen. Den første handel gik i vasken -
formentlig fordi sælger fik et bedre tilbud efter at have solgt til mig... Sådanne sælgere er totalt ligeglade med om de får dårlige karakterer, da
de jo ikke har noget at miste... Jeg har da heldigvis ikke mistet penge på det - og det gør mig bare endnu mere forsigtig næste gang jeg skal
købe dukke.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:58 am

Som Heceta siger, jeg ville også skrive til sælger og stille nogle (pointy) spørgsmål. Hvor har du købt dukken fra? Lyder som om den er secondhand. Smile

Mht. den gullige farve af selve resinen - prøv at sammenlign med indersiden af headcappen, for at se om resinen er gulnet - resinen inde i headcappen får ikke sollys, og burde have den oprindelige farve (Sådan tjekker jeg om mine dukker evt. er gulnede).

Misfarvningen fra tøj burde kunne fjernes med husholdningssprit, vat og lidt knofedt. Smile Hvis det ikke går væk, ville jeg helt klart brokke mig til sælgeren og bede om at få refunderet nogle penge eller lignende.

Udover at dukken er stringet for hårdt, så kan det være at toppen af halsen/hulningen i halsåbningen på dukken simpelthen er meget glat. Har haft det problem med et par dukker, fx i håndledsled eller skuldre. Lidt spray med msc, eller noget lim fra en limpistol kan give noget friktion, så det bliver hængende som det skal.

Hvor meget gaber leddet? Nogle dukker er ikke altid fabrikerede perfekt, og der kan være små fejl. Jeg synes det er sjældent at leddene passer 110% knivskarpt sammen, men hvis det gaber en del, synes jeg det lidt lyder som en fejl.
Tilbage til toppen Go down
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 9:05 am

syntes bestemt du skal skrive dårlig feedback til hende, og har hun ikke allerede en feedback tråd opretter du bare en for hende.
Lige meget om hun er på vej ud af hobbyen eller ej, så skal hun ikke snyde dig og folk skal vide at hun ikke vil refundere nogle penge når varen ikke er som den skal være, og så er det i og for sig ligegyldigt om du har givet 100 kr for den eller 1500kr. Det er i hvertfald min mening.

Glæder mig til at se når du ligger billeder op hvor slemt det er.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 9:15 am

714: Hun har købt dukken fra Angelesque. Jeg har kvitteringen fra paypal.

Det er den eneste dukke hun har haft og jeg fik det lidt tøj og sko med som hun havde til ham, så hun er ligeglad med dårlig feedback.
Der skal nu også virkelig meget til før jeg giver dårlig feedback til nogen - uanset om det er een der er på vej til at forlade hobbyen.
Derudover har jeg jo nu accepteret handlen (denne tråd blev startet den 7/8 og jeg accepterede handlen for et par dage siden).
Jeg har dog endnu ikke givet hende feedback, da jeg lige vil tænke lidt over om jeg overhovedet vil skrive noget.

Heceta: Jeg har lagt billeder op af ham - under pakkeåbning. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 9:29 am

Hmm. Jeg tror jeg ville skrive noget i retning af "fin transaktion, bla bla, rar at handle med. Da dukken ankom, lagde jeg mærke til nogle ting (misfarvning, mærkeligt led), men ellers var det fint."
En ting er at man ikke vil give negativ feedback af sig selv, fordi det selvfølgelig føles ubehageligt. Smile Men jeg vil da gerne vide som potentiel køber, om folk er til at have med at gøre eller ej. Smile Derfor ser jeg gerne at alle folk får feedback på alle deres handler. ^^
Det er lidt ligesom hvorfor man bør blive hjemme fra arbejde hvis man er forkølet. En ting er at man bør pleje sig selv, en anden ting er at det er ikke en ide at tage på arbejde og smitte alle andre. Smile (okay, måske ikke den bedste sammenligning, men ligger syg for tiden, så det var hvad jeg lige kom på - en ting er som sagt ens eget forhold, noget andet er det 'ansvar' man har overfor andre i forbindelse med at lægge feedback). ^^
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 9:42 am

Jamen det regner jeg også med at jeg vil - altså simpelthen beskrive handlen som den var. Der er jo bare en ting man skal huske på. Hun har forladt hobbyen - jeg er stadig i den mange år endnu (regner jeg da med) - så hvis hun så giver mig dårlig feedback - tja - så står jeg måske med et problem (Der er jo sælgere der ikke handler med nogen der ikke har 100% positiv feedback)... Der skal ingen tvivl herske om at hvis det her var en dukkesælger af de store så ville jeg skrive en dårlig feedback for at gøre andre opmærksomme på de negative ting; men i dette tilfælde er det ikke en storsælger.

Jeg har oplevet dårlig feedback 2 gange i mit liv - på qxl og på eBay - i begge tilfælde var jeg blevet snydt ret groft - i det ene tilfælde fik jeg endda pengene retur fra paypal; men karakteren stod der stadigvæk bagefter - og tæller med dén dag i dag, selvom det er flere år siden... Jeg har ikke overskud til at tage sådan en kamp igen.

Nu har jeg det også sådan at her en uge efter at jeg startede denne tråd faktisk næsten ikke ser fejlene ved Megi. Hans store personlighed og charme overskygger fuldstændig de ting jeg havde at udsætte på ham tidligere. Wink Faktisk er det lidt ligesom når man er blevet forelsket.. haha
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:34 pm

jeg kan ikke finde billederne.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:36 pm

Det er ellers nemt nok at finde tråden; men her er et link: https://resingarden.danskforum.net/fotogalleri-f2/pakkeabning-dz-megi-ns-t1533.htm?highlight=megi
Man kan ikke se nogen af de fejl jeg har nævnt på billederne, så de er nok ikke til megen hjælp.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 8:56 pm

troede du havde lagt en ny tråd op med nærbilleder af fejlene.

Må jeg være så fræk at spørge hvorfor du spørger hvad du skal gøre nu når sælger har snydt dig, når du ikke vil gøre noget ved det alligevel ?
Syntes bare det er underligt først at "brokke" sig, og sætte os andre ind i sagen og så ikke vil tage hank om sagen.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeLør Aug 15, 2009 9:08 pm

Måske skulle du læse mit oprindelige indlæg igen?
Jeg var først og fremmest interesseret i at høre fra DollZone dukkeejere, så jeg kunne få svar
på de spørgsmål jeg havde vedr. selve dukken. Jeg synes ikke rigtigt jeg brokker mig nogen steder...

Og mht. om sælger har snydt mig? Sådan føler jeg det ikke. Sælger har måske ikke været helt ærlig
mht. afsmitningen af tøj; men bortset fra dét har de andre ting jo vist sig at være normale for en
DollZone dukke, så.... Jeg føler mig ikke snydt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeSøn Aug 16, 2009 12:24 am

Jeg syns at I kommer lidt væk fra emnet?

JEG tror jeg at en hver ville spørge ind til dukken, på RG, og så finde ud af tingenen..
Desunden er det jo flere dage siden at Boots har spurgt ind til dukken, og har nu fundet ud af det hele, og vælger ikke at gøre mere ved det.. Jeg syns ikke at hun brokker sig, men mere eller mindre er en smule bekymret over dukken, da det er føreste gang hun ser sådan en! En hver nybegynder er bekymret og spørger herinde på RG!

Hun lavede denne tråd lige da hun havde modtaget dukken, og første gang man holder sin nye dukker, kan man godt finde fejl og blive lidt bekymret! Men det går lidt over med tiden, og pludselige ligger man ikke mærke til de ting, som man gjorde i starten! Smile
Har jeg selv prøvet nogle gange..
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitimeSøn Aug 16, 2009 12:45 am

Lige præcis, Wolter. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Sponsoreret inhold





DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Empty
IndlægEmne: Sv: DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)   DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
DZ Megi er kommet hjem; men... (Dollzone - og et par almene spørgsmål)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» boks åbning! ~mor er kommet hjem!
» Nicholas (DollZone Megi)
» Sparrow er kommet hjem [Elfdoll Ruru Tan / Volks SD16 hybrid]
» to nye dukker der er kommet
» Pakkeåbning (DZ Megi NS)...

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: