Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Pasteller~

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Raito

Raito


Antal indlæg : 24
Age : 31
Geografisk sted : Danmark, Nordjylland
Registration date : 29/12/08

Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitimeMan Sep 07, 2009 12:18 am

Okay, nu tør jeg endelig sætte mig til at lægge en rigtig face-up på, så vil være HELT sikker på at jeg køber de rigtige pasteller!
Link til pasteller

Kan jeg godt købe den? Razz Skal være sikkeer~

Og så har jeg 120 Faber-Castell Polychromos farveblyanter, men bagpå står der at de er 'oil-based' .. Betyder det, at der er olie? Er det ikke noget med, at der ikke må være olie i det man bruger til face-uppen? Shocked

Hvad skal jeg ellers købe ind, til face-up? Noget til at lave male øjenvipper med bounce Hvad er det, det er lavet af? Er det også pasteller, eller er det blyant?
Tilbage til toppen Go down
Guest
Gæst




Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Sv: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitimeMan Sep 07, 2009 1:30 am

Kridtene må du gerne bruge til face-ups, men farveblyanterne skal du nok lade være med da der er olie i og farven kan risikere at trænge ind i resinen.
Du skal så også bruge MSC, forseglingslak, som bruges først til at lave et beskyttende lag før du begynder at male på ansigtet og så hver gang en del af face-uppen er færdig.
Øjenvipper bliver også malet på, hvis det da er de nederste du taler om, ellers kan man købe dem separat på div. dukke sites ^^
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Sv: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitimeMan Sep 07, 2009 3:09 am

Jeg har købt de pasteller fra samme sted og samme kasse, de er vildt hurtige til at sende, der gik ikke mere end 2 dage, så havde jeg dem, men jeg har også købt en lille kasse med 64 fra SOOM, de er ikke specielt gode, men der er nogle neonfarver med, de er tilgengæld seje Smile
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Sv: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitimeMan Sep 07, 2009 6:22 am

Hm, kan ikke rigtig se om de nævnte pastelkridt er oliebasere eller ej. o_o Betegnelsen "pasteller" er noget udvandet herhjemme. Hvis de smitter af når du rører ved dem (som almindeligt kridt) kan de sandsynligvis bruges. Oliebasere pasteller er mere hårde og fedtede.
Jeg kan anbefale Inscribe Soft Pastels. De kan fås hos fredaldeous.co.uk. For ca 100 kr kan du få 48 stk, og det er inklusive fragt fra England. Smile Du kan også få endnu større pakker med endnu flere farver, hvis det frister.

Lige en tilføjelse angående blyanter og øjenvipper... Få fat i nogle akvarelfarveblyanter. Very Happy De kan både bruges våde og tørre, men især tørre er de gode til at tegne de nederste øjenvipper. Køb nogle af en god kvalitet, ellers giver de ikke meget farve (og de knækker hele tiden xD). Stabilo og Derwent har jeg gode erfaringer med, Faber Castell er også godt.

Pensel kan være utroligt svært at styre, og pensler i en ordentlig størrelse er svære at opdrive i Danmark.
Hvis du alligevel vil prøve med pensel, så få fat i nogle pensler fra din lokale warhammer/rollespilsbutik (ja, dem til at male warhammer-figurer med xD). De har en pensel ved navn "Wargamer: Insane Detail" :3 Det er vist den mindste de har. Kikser det med øjenvipperne, er den stadig god til eyeliner. n_n Du kan enten bruge almindelig akvarelmaling eller akrylmaling fortyndet med vand. Akrylmaling dækker dog meget mere og er sværere at "slette igen" med vand.

Men husk: Især når du arbejder med våde ting, er det vigtigt at forsegle undervejs med et hurtigt sprøjt msc i ny og næ! Det er rart at kunne slette nogle mislykkede malede detaljer med lidt vand uden at miste blushingen nedenunder. Wink
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Sv: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitimeMan Sep 07, 2009 8:11 am

Raito: De pasteller du vil købe er de allerbedste, de er ikke oliebaserede og de bliver brugt af de største kunstnere og de fleste som laver Face-Up´s herinde, så du kan trygt købe dem Smile Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Sponsoreret inhold





Pasteller~ Empty
IndlægEmne: Sv: Pasteller~   Pasteller~ Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Pasteller~
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: