Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Vaskning? ^^

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
xKatashix

xKatashix


Antal indlæg : 51
Age : 29
Geografisk sted : Møn ^^
Registration date : 23/08/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 1:34 am

Jeg ved ikke om jeg har postet det rigtigt, sååeh ^^
Men altså, min der er røget noget aske på Hakus tøj, så jeg tænkte på om man må vaske det, ligge det til rens eller blød eller sådan noget? For jeg vil ikke risikere at ødelægge det tøj som har været så dyrt ^^
Så håber at i vil komme med et godt råd :3
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 2:07 am

Det skulle da ikke være noget problem at vaske det, men pas på med varme.
Tilbage til toppen Go down
xKatashix

xKatashix


Antal indlæg : 51
Age : 29
Geografisk sted : Møn ^^
Registration date : 23/08/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 2:22 am

Håber at du har ret ^^
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 3:02 am

Jeg tror måske du skal vente på et lidt mere sikkert svar ingen du går i gang, jeg er ikke sikker.
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 3:56 am

Dette er et råd jeg har hørt fra Helene! Og jeg går selv igang nu Razz

- Hæld noget kogene vand i en bajle/håndvask. Det skal helst være så varmt at du ikke liiige kan stikke en finger i. Så brug en ske..
Hæld noget vaskepulver i, og rør rundt. Lad det ligge nogle min. og rør rundt igen. Behøver ikke være så precis. Smile
Til sidst skal det bare hænges til tørre.. Wink

Ikke særlig svært vel? xD
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Gæst
Gæst




Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 3:58 am

^Er du sikker på det?
Vil så varmt vand ikke krømpe tøjet? D:
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:05 am

Det var det jeg syns hun sagde.. xD MEN jeg går selv igang, og så kan jeg bedre svare.. ^^

men helst omkring 30 grader ^^; høhø..
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Gæst
Gæst




Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:12 am

uuuh.
Jeg håber du har ret xD
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:37 am

OKAY! Very Happy

Jeg har hældt varmvand i håndvasken.. målt efter med hånden, det var liidt varmt.. Wink
hældte en hel te ske opvaskemild i håndvasken.. OMO.. rørte rundt, til vandet ikke var gennemsigtigt mere..
Lagde så bukserne i, og begyndte at gide og gide.. (brugte min topmeltåt, da det var Puki tøj Wink )
Nu har jeg lagt det til tørre! ^^
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
xKatashix

xKatashix


Antal indlæg : 51
Age : 29
Geografisk sted : Møn ^^
Registration date : 23/08/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:40 am

Jeg hældte noget lunkent vand i en balje, tog mega lidt sæbe og hældte deri før at jeg lagde bukserne i vandet og begyndte at gnubbe på pletten.
Og hang dem til tørre ^^
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:45 am

Også sådan jeg gjorde!! ^^
Jeg håber at det hjælp.. ^^;
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 4:50 am

Nu kommer det jo an på hvad tøjet er lavet af; men jeg vil råde fra at bruge kogende vand - lige meget hvad det er for noget tøj. Jeg er absolut ikke god til at vaske tøj; men jeg ved af bitter erfaring med mine børns tøj at meget kryber når man koger. Wink

Derudover er der også meget købe-dukketøj hvor der f.eks. er dele der er limet på, og dem ville jeg holde langt væk fra vand hvis overhovedet muligt. Lunkent vand med lidt sæbe kan nu også tage det meste.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Sovemis

Sovemis


Antal indlæg : 96
Age : 36
Geografisk sted : midtjylland
Registration date : 13/07/09

Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Re: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 9:37 am

Hvis du ikke ved hvad for noget materiale tøjet er lavet af, skal du holde dig langt væk fra kogende vand. (og jeg vil gerne indrømme at jeg selv er kommet til at øbelægge noget af mit eget tøj, fordi jeg ikke lige fik tjekket hvad det var lavet af inden jeg vaskede det xD)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Vaskning? ^^ Empty
IndlægEmne: Sv: Vaskning? ^^   Vaskning? ^^ Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Vaskning? ^^
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: