Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Headcap problemer

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Mariko

Mariko


Antal indlæg : 29
Age : 29
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 29/12/08

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeMan Jan 05, 2009 2:48 am

Jaeh.. Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle poste et spørgsmål, da her ikke var nogen "Spøgrsmål, svar og information".

Nå, men jeg har problemer med min dukkes headcap. Den er nemlig røget halv af. Den er spændt fast til resten af kroppen med sådan en s-hook, og nu sidder den, fuldstændig gået af led på dukken. Hvad kan jeg gøre? ._. Har prøvet at skubbe eller løfte den på plads, men det lykkes bare ikke, og jeg aner heller ikke hvordan den skal vende ._. Jeg har også prøvet at få fat i elastikken med en spisepind, men det lykkedes heller ikke. Help?
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeMan Jan 05, 2009 5:44 am

Har du mulighed for at tage et billede af hvordan det ser ud nu? Så er det lidt lettere evt. at komme med forslag til hvad du kan gøre Smile
Tilbage til toppen Go down
Mariko

Mariko


Antal indlæg : 29
Age : 29
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 29/12/08

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeMan Jan 05, 2009 7:07 am

Jo, selvfølgelig ^__^

Headcap problemer IMG_5070
Headcap problemer IMG_5071
Headcap problemer IMG_5072

Photobuckets resizer virker ikke Oo
Tilbage til toppen Go down
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeMan Jan 05, 2009 10:54 am

Hm jeg kan se en tap og to små udskæringer. De der tappe skal jo passe ned i dem, så det burde i al fald hjælpe med til at opklare hvordan den skal vende Smile


Nu ved jeg ikke hvordan du prøvede med spisepinden, men den skal ind i "halsen", under hovedet og altså under S-krogen før du kan hive elastikken nok opad til evt at få fisket den krog ud af headcappen. Så kan du f. eks bruge en almindelig elastik (eller et stykke elastik sådan at headcappen stadig sidder fast, men ikke så totalt uber-stramt at den ikke er til at ha' med at gøre Smile

Ingen af mine har deres headcap sat fast på den måde. En af dem har godt nok en resin-øsken beregnet til det, men det synes jeg er noget bøvl. MEn det er jo så min mening Smile Jeg håber du får den på plads Smile
Tilbage til toppen Go down
Mariko

Mariko


Antal indlæg : 29
Age : 29
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 29/12/08

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeMan Jan 05, 2009 5:11 pm

Det var netop det, jeg prøvede med spisepinden, men elastikken er simpelthen så stram, at den ikke er til at hive i overhovedet. Jeg kan se, at for at få den på plads, så skal den løftes på plads, men jeg kan slet ikke løfte den så stram er den. Bør jeg bare få hende omstringet, hvis hun alligevel trænger til det, tror i?
Nå, men takfor svaret, i hvertfald. Nu ved jeg da hvor den skal hen >_<
Tilbage til toppen Go down
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeTirs Jan 06, 2009 12:22 am

Hvis elastikken er så stram, at du ikek engang kan løfte headcappen af, så ville jeg mene at det nok er en god ide med en restring, da det kan gå ud over dukkens poserings evner.
Tilbage til toppen Go down
Mariko

Mariko


Antal indlæg : 29
Age : 29
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 29/12/08

Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitimeTirs Jan 06, 2009 1:54 am

Det tror jeg, at jeg vil få gjort så ^__^ Mange tak for hjælpen.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Headcap problemer Empty
IndlægEmne: Sv: Headcap problemer   Headcap problemer Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Headcap problemer
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Problemer med at få dukken til at kigge opad

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: