Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Lad os snakke Kameraer!

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitimeSøn Okt 02, 2011 7:27 am

Hejsa RG folk!

Jeg søgte på 'kamera' og fandt en lignene tråd, men ikke helt i den stil som jeg gerne vil snakke kamera på Smile
Så håber det er okay at jeg laver denne...


Så, jeg er ved at lede efter et rigtigt godt dukke kamera! Og jeg vil gerne hører hvilke slags kameraer I ville anbefale...

- Hvorfor? Hvad gør lige netop dette kamera godt at bruge?
- Er det nemt at bruge?
- Tilbehør? Er det en nødvendighed eller bare godt at bruge?
- Pris klasse...
- Evt. andre ting.

Sådan lidt en guide til et godt kamera Smile
Måske også billed eksempler på hvad kameraet kan og hvordan det billede opnås ^___^


Håber folk vil være med til at diskutere kameraer! X3
Og at der ikke kommer for mange katte klør frem Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Sv: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitimeSøn Okt 02, 2011 8:27 am

Hvor godt er "rigtig godt"? - Eller med andre ord: Er du i en speciel prisklasse eller har du et kamera, som det skal være bedre end? Er der eventuelt bestemte funktioner, som du mangler nu eller godt kunne tænke dig?
Tilbage til toppen Go down
Marha

Marha


Antal indlæg : 404
Age : 32
Geografisk sted : Århus
Registration date : 09/02/10

Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Sv: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitimeSøn Okt 02, 2011 8:36 am

Tak for flytningen Mary X3 Havde glemt kategorien her x'D

Altså, rigtig godt er efter folks egen mening... Hvis de har erfaring med flere forskellige...
Prisklasse, rimelig... Altså jeg vil gerne høre om alle kameraer! Men det jeg personligt er interesseret i er kamearer som ikk koster over 6000 kr x'D
Funktioner, det er jo det jeg gerne vil hører om 8D Bombarder mig!
og...
Det jeg søger i et kamera, er et som kan tage klare helt close-up og detalje billeder, et som kan tage gode billeder i forvrænget lys, et som man kan indstille i sort/hvid, supia og alt det der XD Nemt at bruge eller lærer at bruge, autofokus?, men stadig kan tage billeder af landskaber, og skole projekter X3

Men igen, jeg er meget interesseret i alle slags kameraer! Og hvorfor folk mener det er godt ^^

Tilbage til toppen Go down
http://www.marha.deviantart.com/
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Sv: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitimeSøn Okt 02, 2011 8:52 am

kan da skrive lidt om min affaring med mit kamera

Type: Nikon D60 spejlrefleks med AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR (Vibration Reduction) Image Stabilization Linse
Fra: pixmania.com, købt i 2007 (mener jeg)
Pris: 3.400 kr (kamera + taske + 4gb memory card
Facts:
- 10,2 MP (Megapixels)
- kan tage 3 billeder i sekundet
- 2,5 inch LCD skærm
- har 8 forprogrameret settings: Auto, Auto Flash-OFF, Portrait, Landscape, Child, Sports, Close Up and Night Portrait
Min vurdering:
- fordele: det er ret simpelt og nemt at finde ud af, også selvom man ikke aner noget om kamera'er. der skal ikke met til at tage nogle ret gode billeder.Billede kvaliteten er meget bedre end små lommekamera'er og man kan redigere billeder direkte på kameraet.
- ulemper: Den kan ikke bruges til billeder med meget lidt lys (men det kan de fleste normale kamera'er ikke), Den kan kun tage billeder i to formater, jpg (gør at billederne bliver meget "pixeliseret" og man mister noget billede kvalitet) og NEF (gør billederne i god kvalitet og skarpe, men kan kun åbnes med NX program). Desuden er det jo et ret stort kamera der fylder lidt. Jeg foretrækker flere fokus punkter end de 3 der dette kamera har.

optatere nok på et tidspunkt
Tilbage til toppen Go down
FrkLynge

FrkLynge


Antal indlæg : 139
Age : 33
Geografisk sted : Aalborg
Registration date : 07/02/12

Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Sv: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitimeMan Feb 13, 2012 9:07 pm

Det her er en gammel tråd, men jeg vil gerne hijacke den, såfremt Marha ikke har noget imod det. Nu har vi jo set hinandens billeder og jeg er da lidt nysgerrig om hvilke kameraer man bruger, så kan man inspirere hinanden, og forhåbentlig få svar på nogle spørgsmal.

Personligt bruger jeg mest min telefon. Det er en iPhone 4S og jeg er godt tilfreds med HDR kvalitet. Det kan Ikke gøre noget fancy eller Tage mere end et billede pr 5 sekund, men heldigvis flytter dukkerne sig ikke så meget.

Ud over det bruger jeg et analog kamera. Det tager 1000 år at fremkalde billeder men detaljerne er fantastiske. Det er lomography Diana Mini, og meget handy da jeg bruger det som assecorie Very Happy

Hvad synes i om disse valg og hvilke kameraer bruger i?
Tilbage til toppen Go down
http://nico-robins.livejournal.com/
Sponsoreret inhold





Lad os snakke Kameraer! Empty
IndlægEmne: Sv: Lad os snakke Kameraer!   Lad os snakke Kameraer! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lad os snakke Kameraer!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: