Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???

Go down 
+7
Angeldoll
Chazzi
Nerdystreak
Kurisu
Akatsuki
Kei
jeanet kaulitz
11 deltagere
ForfatterBesked
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeTors Mar 20, 2014 11:51 pm

Hmm ville høre om I andre også oplever lignende en gang imellem, eller om jeres karakterer er så faste (fx bundet af et rollespil) at de ikke gør Smile

Anyway: har været nødt til FULDTÆNDIG at ændre på mine dukkers udseende/look/"karakterer", KUN fordi jeg lige skulle prøve noget på May!
Endte med at hende som May "stjal" fra, slet ikke havde en plads her mere! Så hun blev byttet til Aiden <3
Nå, men så stjal Kyrie min Customhouse Srams krop, og så var han bedre som emo end Preston! Så nu skal Preston til at have ny stil!

De forvirrer deres mor! XD

(ved godt jeg skrev dukkernes navne i stedet for molds, men de står i min signatur)

Tilbage til toppen Go down
Kei

Kei


Antal indlæg : 18
Age : 35
Geografisk sted : Århus
Registration date : 10/11/09

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeFre Mar 21, 2014 12:51 am

Kender det udemærket, men mine har heller ikke rigtig faste karakterer. De har navne og en meget grundlæggende personlighed, alt andet er fair game. Kan ikke engang sige hvilken hår og øjenfarve de har, det ændrer sig hele tiden XD
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeFre Mar 21, 2014 1:00 am

Jeg er lidt mærkelig på det her punkt.

Mine character er nemlig faste, men jeg er stadig åben overfor at ændrer dem, hvis jeg finder en bedre ide.
F.eks. var det meningen at Hunter (den Iplehouse nYID Oscar, jeg venter på) skulle have mørke brunt hår, men så fandt jeg en lyse brun/mørke blond wig, som havde det helt rigtige rodede look med slightly krøl i, og så tænkte jeg "jamen måske er det hans hårfarve?"

Det var også meningen at Nadine (Dollgru #12) skulle have været 62-63cm, men så endte jeg med en floating krop, der nogenlunde matchede, så nu er hun 58cm i stedet for. Hun skulle også have været ren tomboy, men så proppede jeg hende i en kjole, og indså hun nok var et miks i mellem en praktisk tomboy, som elsker at dresse op.

Så selvom jeg har faste characters, så ændrer de sig altså hele tiden.
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeFre Mar 21, 2014 3:04 am

Jeg har faste karakterer. Udseenet er også ret fast. Dog ikke mere fast end at jeg godt ville kunne lege med det, men der er ligesom en grundformel der skal overholdes, for at de er de karakterer jeg vil have dem til at være...ved ikke om det giver mening.
Jeg kan dog godt finde på at ændre noget ved en karakter, hvis jeg for eksempel synes, at der er to der kommer til at minde for meget om hinanden, for så ved jeg, at jeg nok ret hurtigt kører sur i dem. Så prøver altid at få mine karakterer til at have hver deres bestemte træk.
Har fundet ud af, at det at give mine karakterer 'yndlingsfarver' ud fra deres personligheder virker ret godt. Så er det visuelt også nemt at se at de ikke er ens. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeSøn Mar 23, 2014 9:03 pm

Skægt emne. Smile
De fleste af mine dukker er bygget op om en ide/figur/person, så de fleste ændringer vil være en ændring af den figurs udseende, ligesom mennesker kan forandre sig (fx kunne en få skæg, blive klippet eller skifte tøjstil). Der har været tidspunkter, hvor jeg har opdaget, at noget klædte en dukke, som jeg ikke havde forventet, eller at jeg harfået en idé til at bruge dukken til noget, som ikke har med den oprindelige ide at gære, og så har jeg lavet et photoshoot med det, men har skiftet den tilbage bagefter.
Jeg har en enkelt undtagelse i flokken, som godt kan skifte, hvis jeg finder på noget andet, men det er også, fordi det for en gangs skyld alene var dukken, jeg faldt for og købte, selvom jeg ikke havde en fast idé til sådan en i forvejen.
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeFre Mar 28, 2014 6:42 pm

Selvom jeg ikke skriver, har jeg en historie i mit hoved med faste characters. Men alligevel synes jeg faktisk, at de er lidt en mellemting af faste og en smule løse. Mange af mine characters er dog også enten modeller eller musikere, så derfor kan de f.eks. godt skifte wigs lige så tosset de vil - det har jeg i hvert fald udnyttet meget på Shay. Den pige har aaaaalt for mange wigs og vil gerne have flere til hende. xD

Derudover havde jeg sidste år købt en April Story krop på omkring de 58cm, som jeg havde planlagt at Charlie skulle have. Men først og fremmest var Charlie meget bubble headed på kroppen og da Shay senere lige skulle låne kroppen til nogle billeder, endte hun med at beholde den. Den passede bare meget bedre til hende i sidste ende. Nu vil jeg så hellere have Charlie på en 62-63cm krop. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Angeldoll

Angeldoll


Antal indlæg : 4
Age : 43
Geografisk sted : Hjørring
Registration date : 18/08/14

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeTirs Aug 19, 2014 2:46 am

Heh det kender jeg godt. Mine dukker har en fast karakter, men hinandens tøj vil de rigtig gerne hugge Razz
Især Kaim (en AoD Ming) han kan ikke lade Atene's (AoD Rao) tøj være, og slet ikke hendes undertøj, Kaim elsker blonder og søde ting så ja, alt det fine mørke goth tøj han har venter på en ny ejer jeg snart skal have bestilt Smile
Tilbage til toppen Go down
Mavis

Mavis


Antal indlæg : 1
Age : 34
Geografisk sted : Vejle
Registration date : 17/02/15

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2015 8:04 am

Jeg har desværre ikke nogle dukker endnu, på trods af at jeg har interesseret mig intensivt for hobbyen i over to år nu.
Men jeg startede med at have en ide til den karakter jeg ville lave.. men så kom der flere og flere ideer og pludselig havde jeg skabt fire karakterer. Den anden får hobbyen som egentlig var til den tredje og den fjerde får hårfarven fra den anden, fordi det passede bedre. Så på den måde stjæler de hinandens karaktertræk i stedet for tøj, parykker og øjne.. endnu Wink
Og indtil jeg får mig nogle dukker, vil det nok blive ved med at være sådan imellem de tre af dem, mere eller mindre. Dog ikke min aller første karakter, hun er enestående og perfekt allerede - får dog mindre uddybninger i sin historie engang imellem Very Happy
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 4:07 am

det sker lidt for ofte her, har dog et par stykker der har deres originale hår og øjne endnu Wink det er som regel fordi den wig jeg havde bestemt på den ene ikke passer så godt som forventet, og da jeg syntes det er en skam ikke at bruge den, ender den på en anden. eller også er der noget tøj eller øjne jeg for sjov prøver på en og det ender med at se fantastisk ud.
Tilbage til toppen Go down
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 4:24 am

Mine dukker stjæler på livet løs af hinanden, og det er kun de stærkeste tyve der overleve hjemme ved mig.

Morgan er nok det største tyv i flokken i øjeblikket:
Marina var pirat, men så kom Morgan og ville være pirat, så hun stjal Marinas overordnede karakter. Så blev Marina sur, og stjal Dalans øjne, og forlangte en ny faceup (forrykt!). Dalan måtte så finde nogle andre øjne, men hun blev solgt inden hun fik nye øjne (den stakkel). Morgan stjal også lille Miss Elliots øjne fordi hun synes de var flotte (hvem stjæler dog fra børn?). Hun stjal også Sienna og Dalans tøj og våben (så nu kan hun forsvare sig mod andre tyve).
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 7:36 pm

Prinsessen skrev:
Mine dukker stjæler på livet løs af hinanden, og det er kun de stærkeste tyve der overleve hjemme ved mig.

Morgan er nok det største tyv i flokken i øjeblikket:
Marina var pirat, men så kom Morgan og ville være pirat, så hun stjal Marinas overordnede karakter. Så blev Marina sur, og stjal Dalans øjne, og forlangte en ny faceup (forrykt!). Dalan måtte så finde nogle andre øjne, men hun blev solgt inden hun fik nye øjne (den stakkel). Morgan stjal også lille Miss Elliots øjne fordi hun synes de var flotte (hvem stjæler dog fra børn?). Hun stjal også Sienna og Dalans tøj og våben (så nu kan hun forsvare sig mod andre tyve).

Din måde at fortælle på er fantastisk, jeg kan næsten se det for mig xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Empty
IndlægEmne: Sv: Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???   Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne??? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Når dukkerne stjæler hinandens tøj/paryk/øjne???
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» HJÆLP... blond paryk smitter af
» søger hjælp til at finde den perfekte paryk
» Søger billig krop til hound paleskin og paryk hjælp.
» Dukkerne i Danmark
» Mick's nye øjne & Wig.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Dukkedesign og karakterudvikling-
Gå til: