Antal indlæg : 130 Age : 48 Geografisk sted : Østjylland Registration date : 02/01/09
Emne: Vis os din/e hjemmelavet wig. Man Feb 23, 2009 1:16 am
Tænkte det kunne være sjovt at få samlet de hjemmelavet wig i en tråd.
Så har du billeder liggende - så smid dem ind her. ^^
<----- is that a home-made wig!
Animist
Antal indlæg : 130 Age : 48 Geografisk sted : Østjylland Registration date : 02/01/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Man Feb 23, 2009 1:35 am
Starter selv med de wigs jeg har lavet indtil nu.
Den første wig jeg lavede, er lavet af en nelonstrømpe med uld syet på.
Yikes med uld.
Den næste er lavet af garn. Opskriften fandt jeg på DOA. Mega sjov at lave, med tidskrævende.
Igen efter den samme opskrift, men med tykt uldgarn.
Phoenix kaninøre er mega besværlige - så for at undgå at ørene skal af ved wig skift, har jeg også lavet nye wig til hende.
Kan ikke lige huske hvad denne type stof hedder! ^^
Den sidste wig er igen den garn wig opskrift fra DOA.
Ved der er mange andre herinde der også har lavet wig - håber I vil ligge jeres billeder ind.
Ziggimaguagua
Antal indlæg : 138 Age : 34 Geografisk sted : Danmark, København NV Registration date : 30/12/08
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Lør Feb 28, 2009 3:53 am
Jeg har også et par stykker ^^
Kims den første jeg lavede og stadig den jeg er gladest for. Lavet efter et tutorial jeg fandt på Flickr (eller var det photobucket?), men det er vist samme stil som den fra DOA. Lavet med to farver fra et tre-farvet nøgle, men det kan ikke rigtig ses på billederne...
Sess-chans. Samme stil, bare med pandehår (der skal klippes til!!! Arg >.< det stritter!)
En meget simpel, kort, lidt hue-agtig fur-wig. Klippet i en "prinsessekrone" (i ved... sådan en aflang firkant med takker på) hvor jeg har syet takkerne sammen for at lukke den i toppen.
En mohawk (gælder den som wig...?) til Sess-chan/Ryoko. Dengang var han en drage-unge :p (og en pige) ved navn Ryoko, men hun blev ret kortvarig... hun blev Sess-chan mindre end en uge efter ^_^' (på de her billeder har jeg også allerede lavet face-uppen til Sess-chan.)
Endnu en wig efter samme model som Kims og Sess-chans. Lavet af samme garn som Kims (næsten. Det her er en lidt lysere version). Alle tre farver er med. Her ses den på mit floating MD Neo hoved og det er lidt svært at se den ^_^' Jeg har ikke nogen bedre billeder lige nu. Den er ligesom Kims, bare tyndere i det og meget længere.
Jeg har også et par stykker mere, jeg har bare ikke billeder af dem lige nu. jeg tager måske nogle i weekenden og lægger op.
Animist
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Lør Feb 28, 2009 6:56 am
Det må være den samme tutorial, for hendes link førte også ind på Flickr. Utrolig sjov at lave. Også sjovt at se de forskellige resultater der kan komme ud af den tutorial. ^^
Glæder mig til at se dine andre hjemmelavet wigs.
Zin
Antal indlæg : 265 Age : 33 Geografisk sted : Amager Registration date : 02/01/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Lør Feb 28, 2009 9:43 am
Vil I ikke lægge et link ind? OwO Ville enormt gerne prøve at lave sådan nogle fantastiske flotte wig's ^-^"
Animist
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Søn Mar 01, 2009 6:14 am
Her er linket til den garnwig fra Flickr. Kan desværre ikke finde ud af sætte den direkte link ind, så det bliver igennem DOA - så kan du også se de garnwigs der er postet der også. ^^
(Har fået ok fra brugeren fra Doa til at ligge linket op her på RG.)
Princess
Antal indlæg : 59 Age : 46 Geografisk sted : Århus/Danmark Registration date : 08/02/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Søn Mar 01, 2009 10:22 am
WOW Så skal jeg vist til at lave parykker nu hehehe De er vel nok flotte lavet Og jeg har en halv million garn nøgler liggende hehehe Det skal nok blive spændende hehehe Knuser fra Tinna
Zin
Antal indlæg : 265 Age : 33 Geografisk sted : Amager Registration date : 02/01/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Man Mar 02, 2009 11:35 pm
yay.. mange tak Men tænkte på.. hvordan laver man den der "hætte" som man sætter garnet på? Det forstår jeg ikke helt ^-^" Er det ikke svært?
Ziggimaguagua
Antal indlæg : 138 Age : 34 Geografisk sted : Danmark, København NV Registration date : 30/12/08
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Tirs Mar 03, 2009 9:35 pm
Zin - det er overhovedet ikke svært... hvis man er god til at hækle ^_^' ellers vil man nok være lidt lost med den... men man kan også bruge stof og så sy en wig-cap og bare sy garn-stråene fast. fx enden af en strømpe kan man sagtens bruge, hvis bare man sætter lidt elastik rundt i kanten så den hænger fast.
Zin
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Ons Mar 04, 2009 5:54 am
Aha ^-^" (Må da øve mig i at hækle ) Mange tak, Animist og Ziggimaguagua:D
boots
Antal indlæg : 426 Age : 63 Geografisk sted : Taastrup Registration date : 06/02/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Ons Mar 11, 2009 3:39 am
Her er mit første forsøg:
Lidt voldsom - måske - til en lille Puki; men den er meget let og så falder den ikke af.
Astrid
Antal indlæg : 357 Age : 32 Geografisk sted : København Registration date : 05/01/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Ons Mar 11, 2009 4:33 am
boots - zOMG, den wig er så bedårende! Det er da helt utroligt <3 Den er måske lidt voldsom, men det gør den egentligt bare mere kær ^^
boots
Antal indlæg : 426 Age : 63 Geografisk sted : Taastrup Registration date : 06/02/09
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Ons Mar 11, 2009 4:39 am
Astrid skrev:
boots - zOMG, den wig er så bedårende! Det er da helt utroligt <3 Den er måske lidt voldsom, men det gør den egentligt bare mere kær ^^
Hihi - ja - lige nu ligger hun og putter sig i den. Måsen passer lige i cap'en og så når selve wiggen helt omkring hende (som et tæppe) - så hun ligger blødt og varmt .... Cute.... Det er en wig med flere funktioner...
boots
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Tirs Mar 24, 2009 6:06 am
Her er nogle flere:
Først Tia med hendes hestehaleparyk
Og så Puk med hendes rottehaleparyk
Gæst Gæst
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Tors Apr 30, 2009 5:23 am
Antal indlæg : 1 Age : 31 Geografisk sted : Danmark Registration date : 28/07/11
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Søn Jul 31, 2011 1:28 am
Her er min første vellykkede wig til Déesse:
Medusa
Antal indlæg : 94 Age : 56 Geografisk sted : Fyn Registration date : 10/06/11
Emne: Sv: Vis os din/e hjemmelavet wig. Fre Aug 26, 2011 8:10 pm
Et super godt mønster (som du kan finde på min blog). Jeg har fundet noget langhåret kunstig pels hos Stof 2000 og det er fantastisk til wigs. De kan redes igennem så man kan klippe helt korte frisurer. Det er ellers en mangelvare BJD-verdenen. Så 'go nuts'. Det er utrolig billigt at lave disse wigs, da 25 cm rækker til mere end 10 styk.