Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Dukke skal farves... permanent!

Go down 
+3
boots
wolter
chuchu
7 deltagere
ForfatterBesked
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 4:14 am

1. Okay først og fremmest jeg har købt og modtaget min white skin pukipuki
og han er perfect til min karakter... Men... Han skal have grøn hud
(ja. Jeg ved man kan få tinys der kommer med grøn hud men jeg bryder mig ikke om dem)
han blev så blushed med acryl pasteller, og coatet med msc mange gange og samlet men hver gang jeg sidder ned eller bøjer et led falder lidt af farven af og det ser sjusket og hæsligt ud, så prøvede vi med et tyndere lag msc for måske var det, det tykke lag msc, men det hjalp heller ikke.

Efter som dukken er perfect som min karakter og jeg ved han aldrig skal sælges, vil jeg nu at han skal farves grøn permanent, så det sidder fast og skal mindst slides "meget langsomt" af.

Men jeg vil self gerne at han skal kunne renses ned sprit når hans alm. Face-up er slidt oh skal have en ny uden jeg skal til at male ham helt grøn i hovdet igen (unskyld jeg er ret perfectionistisk siden den her karakter betyder alt for mig)

Men det skal jo også være en farve der ikke har kemikalier der får resinen til st smelte ect.

*suk* er det her helt umuligt for mig? Jeg er så bange for det ikke vil kunne lade sig gøre...

2. Ved i hvor man ka få en helt skrig rød wig til pukis der ikke er fur ^o^ (jeg har en fur til ham og den er ok men den ser så nemt rodet og sjusket og dumt ud til så lille en dukke)

en hver form for hjælp/idder/løsninger/svar vil være mere end en enorm hjælp og jeg vil være så evig taknemmlig for hjælpen .!!! <3


(jeg kan ikke bare droppe karakteren da han er den der betyder mest for mig af alle mine karaktere og
det er også min ældste)
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 4:23 am

Har du prøvet at skille pukien af og farve HVER enkel led? ^^
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 4:39 am

Wolter> det var netop det jeg gjorde selvføljelig. Tror ikke man kan male den samlet.

Jeg er SÅ træt af hvis jeg ska ha en dukke der bare skal stå og jeg skal være bange for at posere med den fordi det så måske skraller af ... *suk*
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 4:48 am

chuchu - Det forstår jeg fuldstædig godt! ^^

Jeg kender ikke så meget til at farve dukkerne.. :/
Jegvil prøve at farve den med akvael farver, bare uden MSC..? Har hørt at farven går ind i resien og sætter sig.. KAN DOG INTET LOVE!! >o<'
Syns bare at have læst det et sted..... høhø.. MEN måske du burde lytte til nogen der ved mere om det.. høhø.. xD
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Gæst
Gæst




Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 4:53 am

Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 5:03 am

Nu ved jeg ikke hvor god du er til engelsk; men du kan helt sikkert finde råd på DoA. Jeg har set så mange farvede dukker derinde (der er farvet af ejeren - ikke fabrikken) så der er helt sikkert
også nogen oplysninger om hvordan man kan gøre. Jeg har ikke selv søgt - det vil jeg overlade til dig hvis du er interesseret. Måske kan du også finde en video på youtube. Der er snart videoer om alt derinde....
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 5:18 am

Wolter> hmm ja du har fat i noget der

boots> tro mig søde, den her tråd er oversat FRA min engelsk tråd "how do i color my doll permanently"
på DOA ^o^
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 5:25 am

chuchu - Hvis du har søgt på DoA, mon ikke du finder noget så.. Wink
og.. det burde du endelige ha skrevet i tråden, i starten.. ^^;
Mest så du ikke skulle rette på alle de mennesker der vil komme med det forslag? (nogen læser jo ikke hvad andre har skrevet i tråden)
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 5:51 am

Jeg har set flere Tråde om at farve Dukkerne "permanent" på DoA Smile

Jeg kan godt lede efter trådene senere, Men det hele handler om at få fat i noget farve der skal koges op med vand, og så skal man dyppe delene i det, huske at tage tid så de alle får lige længe!

Men jeg går lige på jagt efter tådene, for det er en mulighed Smile
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 6:33 am

Ja, det synes jeg også jeg har; men det er nogen jeg er faldet over tilfældigt, så jeg ved ikke hvad man skal søge efter....
Jeg fandt et sted på nettet hvor man kunne købe farve til at farve resin med; men de havde kun orange, hudfarvet og mørk hudfarvet....
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 9:36 am

Jeg snakkede engang med leechy om netop dette og med den koge farve alle snakker om
på DOA, men mener hun nævnte folk coater med MSC, først så det kan fjernes igen
men mon man kan male dem uden msc så faven trænger ind og permanent blir en del af resinen og skal slibes med sandpaoir før det ryger af. Hmm syns jeg ikke jeg har kunnet finde info om, nå men en på doa skal snart farve sin puki så må vel toldmodigt vente på et svar der.

Ang. det jeg skrev med furwig, har jeg købr mr putty
til der jeg vil lave en aftagelig manga like "plast" wig til ham Smile
vil det entelig stadig godkende ham som en abjd så? Min volks mini figur var jo resin og havde
kugleled, og var asiatisk men var ikke en bjd... ?
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 9:45 am

Det hører vel med til bjd at den er sat sammen med elastiksnor... Men det var din mini figur måske også?
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 9:57 am

Boots> Nej kun ved hænderne ^^ men der var en guid med((på japansk)) (man skulle selv bore hullerne) til hvis man ville lave den med elastik, fik jeg dog aldrig gjort ^^;; )
men jeg er nok bare nøja med min dukke ikke længere vil være en bjd så for har en del foto planer med ham Tehehee ^ o^
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 62
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 10:05 am

Ahr - jeg tror ikke han bliver udelukket. Een gang bjd - altid bjd... Parykken er jo da også aftagelig. Smile

Var det den lille dukke jeg har set på nogen billeder tidligere? Har du den ikke mere? Hvis det er den jeg tror så var den da super-cute..

Men - tilbage til emnet. De farvede dukker jeg har set havde allesammen problemer med at farven skallede af ved knæled osv., så det bliver nok svært at få et godt resultat med at farve den.
Hvad med at bruge en Elfkin fra Bobobie?
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 10:28 am

Jeg tog lige et hurtigt kig på DoA, og efter hvad jeg kan så bliver farven permanent hvis du følger de her fremgangsmåder. Jeg er lidt småtræt nu, så det kan godt være at jeg har læst forkert.

http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?t=139610&highlight=dyeing
http://www.denofangels.com/forums/showthread.php?t=266082&highlight=dyeing
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeFre Okt 02, 2009 10:55 am

Pallas> taak jeg ser på det <3

Boots> den er sød den der elfkin men den er desværre
ikke det der ligne min type dukke og den passer bare slet ikke til
karakteren bag. Desværre, den famle "mold" var nemlig
en bobobie pixie men den duede heller ikke.

Der er kun puki pong jeg har funde passende som faktisk kan holde sig til "rollen"
som min karakter, og nu jeg har den som ham åååh den er så dejlig..
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeOns Okt 07, 2009 9:37 am

Jeg ville nok bare bruge noget godt vandbaseret akrylmaling. Først MSC, og så ellers male alle dele med akrylmaling.
Ved ikke om det også var det der stod på DOA, men det er den eneste løsning jeg lige ville kunne komme på. Det er jo også sådan folk brusher deres dukker - altså med air brush. ;D
Held og lykke. Glæder mig til at se resultatet. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeOns Okt 07, 2009 11:46 am

Kurisu> trueproblemet er dog at med tiden kraller det af hvor ledene glider mod hinanden og det ser FORFÆRDELIG grimt og sløset ud :,( derfor skaldet være permanent, altså for altid trænge ind i resinen men jeg prøver med rit color uden msc coating Smile når jeg har penge og "nosser" nok til det ^^ tak for din interasse...<3
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeOns Okt 07, 2009 6:02 pm

Hvad med at lave en blanding af maling og vand og ligge delene i vandet i nogle timer, ved ikke lige om Resin kan suge noget til sig, men man kan prøve...
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeOns Okt 07, 2009 8:43 pm

M-B: det er netop det jeg skal med rit/color, det har mange på DOA haft gode experience med
Tilbage til toppen Go down
MuseumBizarro

MuseumBizarro


Antal indlæg : 109
Age : 49
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 11/07/09

Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitimeOns Okt 07, 2009 8:54 pm

Chu: Sorry, det vidste jeg ikke Smile men held og lykke, glæder mig til at se resultatet Smile
Tilbage til toppen Go down
http://nickbosse.dk/Museum%20Bizarro/Index.htm
Sponsoreret inhold





Dukke skal farves... permanent! Empty
IndlægEmne: Sv: Dukke skal farves... permanent!   Dukke skal farves... permanent! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Dukke skal farves... permanent!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Det skal fejres!
» Vincent's nye skal (CP EL)
» skal jeg varme dig?
» Hvad skal jeg så lave i dag ?
» Nyt kamera, skal bruge ideer

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: