Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"

Go down 
+5
gogojimmy
Chazzi
jeanet kaulitz
Astrid
TrekkieGrrrl
9 deltagere
ForfatterBesked
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeTirs Jan 20, 2009 2:21 pm

OK.. det kan godt være at de fleste vil sige "ja selvfølgelg" til det her, men da jeg nægter at tro at jeg er specielt dum og det trods alt tog mig et stykke tid at finde ud af.. så er her mit tip som godt nok er rettet mod "lommekamera-brugere som mig selvmen som egentlig gælder hvadend man bruger en telefon eller et dyrt spejlreflekskamera:

BRUG DIN ZOOM!

Jeg var plaget af voldsomt overbelyste billeder i lang tid - grundet det at jeg gerne ville TÆT PÅ mine Pukier... indtil det dæmrede for mig at der jo for pokker var en ZOOM på kameraet.

Da først jeg vænnede mig til at bruge den blev alle mine billeder straks meget bedre. De blev skarpere OG de blev ikke totalt udvaskede mere. For jo, jeg fotograferer mine dukker med blitz 95% af gangene. Og vi ved alle at blitz + resin = noget skrammel - HVIS altså ikke man kommer langt nok væk med blitzen. Og det gør man nemmest med at bruge sin zoom. Typisk bruger jeg en 2x zoom til både dukker og bentoer or .. det pynter altså Smile
Tilbage til toppen Go down
Astrid

Astrid


Antal indlæg : 357
Age : 31
Geografisk sted : København
Registration date : 05/01/09

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 4:54 am

Jeg vil lige så, at jeg er meget enig i dette råd, og jeg selv har lidt under det xD
Men hvis man nu ellers hader at zoome, kan der til mange spejlreflekskameraer købes store, fede blitze (eller whatever det hedder i flertal xD). De øger kvaliteten endnu mere (men koster sikkert det vide ud af øjnene o.O)
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 5:00 am

Uh cool Lisbeth!!

Det skal jeg HELT klart prøve!!! For de bliver enten for mørke (uden blitz) eller for belyste (med..)


^^
Tilbage til toppen Go down
TrekkieGrrrl

TrekkieGrrrl


Antal indlæg : 58
Age : 58
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 5:03 am

En anden ting mht "store fede blitze" - som så absolut gi'r et flot resultat - hvis de bliver brugt rigtigt - er at de som regel er styret med noget infra rødt noget - og altså ikke nødvendigvis behøver at sidde på kameraet mens man tager billedet. En blitz der bliver holdt i hånden et tilpas stykke væk fra motivet kan skabe nogle vældig flotte effekter og belysninger Smile

Og ellers bør man som minimum sørge for at de har enten en diffuser på eller peger mod loftet eller noget Smile

Men det er så til spejlreflekskameraer. Til lommekameraer vil jeg holde på at zoomen er den beste løsning til at undgå overbelyste blitzbilleder Smile
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 6:19 am

Normalt bruger jeg slet ikke blitz på mine billeder, men tror da lige jeg skal have afprøvet det her ^^
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
gogojimmy

gogojimmy


Antal indlæg : 51
Age : 35
Geografisk sted : Christiansfeld
Registration date : 29/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Jan 21, 2009 9:27 am

Hvis dit kamera har et lille blomster-ikon (makro) kan du også bruge det til at tage billeder tæt på.. og så en skarp eller meget lysende lampe, for normalt kan der ikke være blitz på når man bruger makrofunktionen.
Jeg bruger altid makro (eller super makro - mit kamera er fancy) og jeg bruger aldrig-aldrig-aldrig blitz men en gammel, stor, meget skarp skrivebordslampe. : )
Desværre har lommekameraer tit ikke særlig meget optisk zoom, men kun digitalt og det er ikke altid at det der digital zoom er specielt godt..
Men det hele kommer selvfølgelig helt an på ens kamera : )
Tilbage til toppen Go down
http://www.gogojimmy.dk
gaaralove

gaaralove


Antal indlæg : 127
Age : 29
Geografisk sted : Roskilde
Registration date : 29/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeTors Mar 19, 2009 1:20 am

Jeg bruger ikke blitz, da det jo som du siger ikke bliver et fantastisk resultat. Men jeg vil helt sikkert prøve dit forslag ^^
Dog synes jeg nogen gange at billederne på min mobil bliver meget uskarpe hvis man zoomer ind, men hvis det ikke er så meget man zoomer, så kan resultatet nok alligevel blive godt ^^
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeOns Apr 15, 2009 12:17 am

Som gogojimmy siger, tror jeg at det kommer an på om det er optisk eller digitalt soom. Optisk = godt, digitalt = noget bras (har jeg hørt fra flere fotofolk Smile).
Jeg vil som andre varmt anbefale makro-tulipanfunktionen, og er af den (sikkert noget ensidige) opfattelse at blitz aldrig er godt. Smile Selvom det kan give dejlige, klare billeder, gør det mærkelige ting ved dukkerne. D:
Tilbage til toppen Go down
zenni

zenni


Antal indlæg : 86
Age : 50
Geografisk sted : Frederiksberg
Registration date : 29/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeLør Maj 02, 2009 6:12 pm

Jeg havde selv gået lang tid og undret mig over forskellen på optisk soom og digital soom...Fik forklaringen OPTISK SOOM= RIGTIG SOOM . DIGITAL SOOM= FORSTØRRE BARE MIDTPUNKTET I ET BILLEDE OG BLÆSER DET OP...ERGO FALSK SOOM .

Håber jeg forklarer det ordenligt...kan ikke lige gentage damen fra fotoforretningen Laughing
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitimeLør Maj 02, 2009 10:56 pm

Ej hvor smart ö Men jeg syntes mine billeder har tendens til at blive lettere rystede hvis jeg zoomer ind... Derfor plejer jeg at udnytte mine lange, mørke lokker, til simpelthen at dække lidt for blitzen... Så kommer der knap så meget lys, og i forhold til hvis man dækker med sin finger, der gør billeder helt rødt, så kommer der ingen "misfavning". Men det kan være jeg bare skal til at tage mine stativer mere i brug, så billederne ikke bliver rystede ^^
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Empty
IndlægEmne: Sv: Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"   Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera" Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Et tip til at fotografere dukker med et "lommekamera"
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Sjove udtalelser om dukker, som får andre til at undre sig ("Jeg skal snart have nye øjne ..." osv.)
» Jagten på den helt rigtige ... (ting til dukkerne) Hvad er jeres "tilbehørsbesættelse"?
» Rebirth Episode 01: "Birth of Harmony" [CP Chiwoo SH mod] Advarsel i selve post!
» Endelig hjemme - min "første" dukke
» "..Og efter kampen.." ( Advarsel: Blod. )

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: