Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Alpaca wigs! (Minifees)

Go down 
+3
Mariehønen
mystearica
PotatoMash
7 deltagere
ForfatterBesked
PotatoMash

PotatoMash


Antal indlæg : 235
Age : 29
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 29/03/12

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 4:21 am

Jeg færdiggjorde en paryk i sidste uge som jeg egentlig blev ret stolt af, og tænkte at jeg i stedet for bare at smide tingene på facebook - Ville vise det frem her!
Men først - historie tid!

Havde mange gange set smukke parykker rundt omkring på tumblr og forskellige dukke fora, som mindede mig supermeget om ægte menneskehår - Fandt så ud af det var alpaca-pels som man bare havde limet på en headcap, og selvom det tog mig over et år at tage mig sammen - Så lavede jeg en dag min helt egen alpaca paryk Smile Synes det er super hyggeligt at sidde med, og der er noget terapautisk over det, hvis man har god tålmodighed Very Happy

Den første paryk var det helt store projekt, og den ser umiddelbart okay ud, men kan selv finde en masse fejl i den.

Alpaca wigs! (Minifees) 16121240625_d6961baa10_c

Headcappen kom jeg til at tage af for hurtigt, så den krympede og sidder ikke særlig godt på min dukke. Ser man den fra en anden vinkel, er der desværre også lim som man kan se. Jeg glemte også at klippe den ende som jeg limer på, fordi jeg var bange for den blev for kort. Men det var rart at få prøvet, og det gav mig egentlig kun lyst til at prøve igen!

Alpaca wigs! (Minifees) 16149575827_44de896293_c

Nummer to wig prøvede jeg at lave med pandehår! Er en forfærdelig frisør, så jeg mangler stadig at få den ordenligt klippet til. Denne gang havde jeg dog meget bedre styr på headcappen, og den er mere bøjelig og fleksibel Smile Skilningen er jeg også sluppet bedre fra. Desuden synes jeg også det blev meget bedre, da jeg klippede spidsen af hårtotterne, så de var nemmere at lime på.

Alpaca wigs! (Minifees) 16355508722_2f809bd711_c

Denne gang var det igen headcappen der gav problemer - fordi jeg blev utålmodig. Lad altid headcappen tørre 100% før man tager den af. Other than that, så brugte jeg blondt alpaca som jeg selv havde kæmmet. Det lyserøde er noget jeg havde til overs fra de to andre parykker Smile Den er en smule stram på min dukke, men udover det, var det en af de bedste parykker jeg havde lavet.

Alpaca wigs! (Minifees) 16551543105_3c4f0e807e_c

Alpaca wigs! (Minifees) 16550425902_970b143459_c

Den sidste og fjerde wig er den jeg er mest tilfreds med - Og tror jeg har fået udviklet en okay teknik til de her parykker Smile Den passer hende perfekt, og er fleksibel og rar at arbejde med. Derudover brugte jeg alpaca som jeg selv har kæmmet, vasket og farvet. Desværre ser det ikke ligeså lyserødt ud på billedet som det er rigtigt, men det øverste lag er "Cotton candy pink," Mens resten er en fin blondt. Man kan desværre også se en smule af headcappen på billedet, på grund af måden jeg fik taget billedet, ups.

Jeg kan ikke andet end at opfordre alle til at lave alpaca parykker. Det er super hyggeligt og er vild med det faktum at jeg kan lave ting til mine egne dukker. Er uduelig til at sy og jeg kan ikke lave face ups, så parykker er et dejligt alternativ.

Jeg er ikke en alpaca-wig guru, overhovedet, men hvis nogen har spørgsmål, vil jeg gerne hjælpe så godt jeg kan Smile
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 4:32 am

det er et fantastisk protject du har gang i, har selv også overvejet at prøve at lave wigs til nogle af dem jeg har der er svære at finde til pga irriterende hoved størelse.

de er meget flotte , og jeg syntes man kan se en tydelig forbedring på de to sidste, det er vildt så hurtigt du udvikler det Very Happy

Tilbage til toppen Go down
Mariehønen

Mariehønen


Antal indlæg : 75
Age : 35
Geografisk sted : Århus
Registration date : 30/05/11

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 5:27 am

Er stadig helt vild med den sart lyserøde - den er bare så fin. Very Happy (Og så ligner den måske lidt en paryk, jeg selv har købt engang...så er måske lidt biased. Very Happy)

Men er til gengæld pjattet med farverne på den blond-pinke størrelse. *tyvstjæler* Gad vide om frisøren glor sært, hvis jeg møder op med det billede og erklærer, at jeg gerne vil farves sådan...
Tilbage til toppen Go down
http://lilysdolls.wordpress.com/
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 7:41 pm

Siger det igen, jeg er vild med dine wigs, de er bare så flotte! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeOns Feb 18, 2015 8:40 pm

Hvis du nogensinde skulle få lyst, så tror jeg vi er et par stykker som ville værdsætte et tutorial. De er bare smadder flotte, er helt vild med dem. Smile Det er så inspirerende at se, og farverne er dejlige. Pastel lyserød, namme nam. cat
Vis endelig flere billeder! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeTors Feb 19, 2015 4:48 am

De er alle sammen rigtig fine :D
Tilbage til toppen Go down
Hirin

Hirin


Antal indlæg : 597
Age : 30
Geografisk sted : Holstebro
Registration date : 29/12/08

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeTors Feb 19, 2015 5:25 am

Det er nogle rigtig flotte parykker du har fået lavet Smile
Tilbage til toppen Go down
http://thelittledollmaster.blogspot.dk
PotatoMash

PotatoMash


Antal indlæg : 235
Age : 29
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 29/03/12

Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitimeFre Feb 20, 2015 5:08 am

Mystearica - Tusind tak! Synes virkelig du burde tage at få lagt penge til side til noget alpaca, det er så hyggeligt at sidde med, og man bliver så stolt når man ser sine dukker i en paryk man selv har kreeret. Det er også smart til, som du selv siger - Dukkerne har sære hovedformer Very Happy

Mariehønen - Det er helt i orden at være biased 8D Tror farvekombinationen ville være sej på mennesker såvel som dukker, så synes du skal give en frisør en ordenlig udfordring og få farvet hår! Very Happy

Manna - tusind tak, øvelser gør forhåbenligt mester en dag 8D!

Kia - Tusind tak, vil tage en tutorial til efterretning så, næste gang jeg skal lave en paryk! Er også selv lidt skør med den lyserøde xD

Ponpyon og Hirin - Tusind tak, det er altid dejligt med ros :DD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Alpaca wigs! (Minifees) Empty
IndlægEmne: Sv: Alpaca wigs! (Minifees)   Alpaca wigs! (Minifees) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Alpaca wigs! (Minifees)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» two minifees(elf shiwoo, DES)
» Gode råd til bevaring af wigs
» Nye wigs [Eliza - LTF Bisou]
» Løse wigs er en plage!
» Byttet wigs (Adrien og Katashi)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: