Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)

Go down 
+3
MorbidNeeds
Manna
Prinsessen
7 deltagere
ForfatterBesked
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeLør Feb 13, 2016 8:26 am

Det bliver nogle flere hvad-vil-du-helst spørgsmål denne gang Smile

Kom gerne med en begrundelse (da det alligevel er det sjoveste at læse Very Happy )

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeLør Feb 13, 2016 11:43 am

Yaay Very Happy

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Den perfekte paryk, jeg synes den er en vigtigere del af dukkens udtryk end tøjet. Måske er det fordi ingen af mine dukker har f.eks. historisk inspireret stil.

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Altså hvis det er 3 dukker/molds jeg gerne vil have, så kan jeg sagtens leve med at de ikke er perfekte, der er altid mulighed for at ændre på noget jo, det er det skønne ved den her hobby Smile

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
Jeg har engang fået en dukke i gave af min veninde, og jeg vil altid elske hende for det. Men jeg tror måske en omgang nyt tøj kunne være med til at sætte lidt gang i det hele igen.

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Alle mine certifikater ligger i kasserne 8D Ej, jeg har beholdt alle mine kasser, dels er det praktisk når man flytter rundt, og så har jeg jo dem til at opbevare alle mulige ting i. Og da jeg primært har købt dukker direkte fra forhandlere går jeg ikke så meget op i deres certifikat, for jeg ved de ikke er recasts.

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
Igen, ingen af mine dukker har voldsomt avancerede stilarter. Men jeg vil super gerne lave mere tøj selv, da det alligevel hurtigt løber op med fragt osv. når du køber online.

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Det kommer an på hvilket fullset der er tale om. Mine første par køb har været fullset, men ellers køber jeg lige så gerne dukken blank, dom med faceup da jeg ikke selv vil kunne gøre det xD

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Normal resin med vildt hår xD Jeg synes der findes nogle virkelig søde og specielle dukker derude i alverdens farvevariationer, men de kommer nok ikke til at finde vej ind i min flok. Jeg tror det vildeste jeg vil gå med til er grå resin..
Tilbage til toppen Go down
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeLør Feb 13, 2016 11:17 pm

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Bliver nok sidstnævnte da man altid senere kan finde, eller sy, det perfekte outfit. Parykken har mere at sige og kan leve med at der går en rum tid inden det rette tøj er på plads.

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Bliver nok det sidste for ingen her har været så kaldt 'perfekt' fra start af og har altid afprøvet ting og sager med dem.

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
Tilbehøret, klart tilbehøret.

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Hellere kassen end deres COA hvis man skulle komme i den situation at skulle finde nyt hjem til en for at kunne bevise at det ikke er en hælervare man er ved at sælge som legit.

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
En blanding af begge, både syr og køber hjem diverse steder fra.

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Blank som udgangspunkt, men har dog heller intet imod et fullset, dog vil jeg nok fjerne face-up da jeg selv vil kunne puste liv i dem.

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Bliver sidstnævnte da jeg ikke er til resin i regnbuens farver.
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeSøn Feb 14, 2016 1:41 am

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Bliver også wig her. syntes det er mest vigtig

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Det sidste, har svært med at beslutte mig for udseendet. og skifter tit mening om hvordan de skal se ud.

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
kan ikke vælge her, da det er det at gaven er dukke relateret der gør mig glad.

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
kasserne, da hvis jeg ender med at skulle sælge, har brug for bevis for at dukken er legit

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
sy selv, da er bange for at ødelægge det jeg køber

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
helst blank, da jeg kan lide selv at finde frem til hvordan dukken skal se ud. men har købt fullsæt nogle gange, det sker dig ofte at andre dukker får en stor del af tilbehøret

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?[/b]
Normale med fantasy farver, kan bedst lide den kombi. kan godt lide fantasy skin dukker. har nogle i min samling, men kan bedst lide fantasy har til dem
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeMan Feb 15, 2016 5:02 am

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Det perfekte outfit er nok sværest at finde, så ville blive mega glad for at finde det perfekte outfit Very Happy
Parykker er ikke så dyre, så det er nemmere at få råd til en ny hvis man er utilfreds Wink

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Altså, baseret på min samling må jeg klart sige kvantitet XD' Men vil nu også gerne have at de bliver færdig inden for mange år :'D

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
Det kommer jo an på hvad det er for noget. Jeg ville være super glad for begge dele. Heldigvis er vi 3 i min familie der har BJD'er, så der er ingen risiko for, at nogen ved et uheld ville købe mig en recast eller noget, så jeg vil kan altså ikke vælge her. XD'

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Deres CoA faktisk. Jeg har kvitteringer på alle mine dukker, men kasserne er faktisk svære lige at støve op hvis de mistes. >_<

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
Helst selv, men det er svært og kræver en del skills. Pt har jeg desværre ikke mulighed for det, men i fremtiden vil det være noget af det jeg rigtig gerne vil lave i hobbyen Very Happy

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Synes nogle fullset er fantastiske, og man får så meget mere for prisen end hvis man selv skal sammensætte det hele. Men køber selv oftere blanke dukker end full set ^^"

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Fantasy farvet resin med normale hårfarver!! Har en skør idé om, at jeg en dag har en dukke i ALLE ikke-normale (normal og white) skin tones fra Peak's Woods :'D
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeMan Feb 15, 2016 8:52 am

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Hmm, den er faktisk svær. Jeg tror jeg vælger wig, da de wigs jeg allerhelst ville have koster €80-120+ Sad
Men ville faktisk også gerne lære at både sy og lave wigs selv.

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Helt klart en perfekt dukke. Jo mere ufærdige mine dukker er, jo mere stresset bliver jeg, så gad ikke have en masse mindre perfekte.

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?
Altså begge dele ville jo være så skønt, men vil helst have outfits, wigs, osv. da jeg mangler det mere end nye dukker lige nu.

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Helst deres kasser. CoA har større personlig værdi for mig.

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
Af de to valg vil jeg helst lave det selv. Tanken om at komme til at ødelægge noget jeg har købt er værre, end at lave noget der er grimt xD

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Begge dele ville nok være okay. Ved et fullset (givet det var et fullset jeg kunne lide) ville jeg bare bruge tøjet på en anden dukke eller splittet det op og sætte det sammen med andre ting. Men blank er også sjovt, så man selv kan få fornøjelsen af at male.

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Dukker i normal farvet resin med fantasy hårfarver. Mine dukker eksisterer i London i 2014, så det fungerer desværre ikke med fantasy farvet resin Sad
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitimeTirs Feb 16, 2016 4:19 am

Vil du helst finde det perfekte outfit eller den perfekte paryk?
Må nok gå med paryk, også selvom jeg syntes det med outfits er svært, men det er nok bare mig som er kræsen der.
Parykker ligger nok tættere på hvad en faceup og øjne giver af udtryk til dukken, end hvad tøj gør.  cat

Vil du helst eje en helt perfekt dukke med perfekt outfit, paryk mm eller tre mindre perfekte dukker (tænk kvalitet eller kvantitet)?
Jeg kan godt lide selve processen for at få dem perfekte. Har det bare sådan at ingen dukke er perfekt, selvom man sagtens
en kort stund kan bruge det ord om den. Jeg ser det mere som følelses dukken skal kunne give en, som skal være perfekt. Og selvom man har tre mindre perfekte dukker, betyder det ikke at de ikke kan blive det. Som udgangspunkt ville jeg sige tre mindre perfekte, da jeg så har tre dukker at arbejde med, som for mit vedkommende er en stor del af glæden ved hobbyen. Faceups, wig making, finde det rette tøj, tattoos eller ej, blushing or not, alt det der. Det er derfor heller ikke noget problem for mig at starte forfra med en dukke, selv hvis jeg er nået langt med den.

Vil du helst få en ny dukke i gave eller en masse outfits, parykker, øjne til dine nuværende dukker?

Det er nok nemmere for dem der skal give gaven, at give en helt bestemt dukke, istedet for nogle af de 1 billion ting jeg ønsker mig til min dukke.
Dog, hvis jeg fik penge som udelukkende skulle bruges på dukketing(hvor jeg selv stadig kan bestemme hvad og hvorfra), ville jeg nok vælge det. Smile

Vil du helst miste dine dukkers CoA eller deres kasser?
Jeg vil nok hellere miste kassen. Selvom kasser er praktiske og i et hvis omfang virker som bevis for legitimitet, så syntes jeg CoA virker mere troværdig. Nu er jeg heller ikke typen som gemmer mine dukker væk hver gang jeg er færdig med at lege(de står dog i skygge, no worries.)

Vil du helst lave dine dukkers tøj selv så stilen er helt rigtig eller købe tøj fra en forhandler og modificere det så det bliver okay i stilen?
Købe. Det er meget tidskrævende at sy, især når man først skal lærer det og blive god. Leggings kan jeg sy, så dem laver jeg selv, men alt andet køber jeg. Sådan syntes jeg også det fungerer bedst, lol.

Vil du helst købe en dukke som fullset eller købe dukken blank?
Blank. Selvom fullsets kan være overskønne og helt igennem fuldførte, ville jeg personligt foretrække en blank dukke. Så skal jeg ikke wipe en flot faceup bare for at lave min egen, og vil alligevel sælge tøjet da jeg er ret kræsen. Men hvis en dukke kun sælges som fullset, og jeg bare må have selve dukken, så vil jeg selvfølgelig gerne ofre mig lidt. Wink

Vil du helst have dukker i fantasy farvet resin med 'normal' hårfarve eller dukker i 'normal' farvet resin med fantasy hårfarve?
Nok naturlig hudfarve og fantasy hår. Det er så svært at matche fantasy resin, og hybrider er nærmest umuligt. Plus, ingen af mine karakter er særlig fantasy agtige. Hårfarver vil jeg gerne have i alle mulige farver. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)    Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II  (Uge 6)  Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? (Uge 4)
»  Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 2 ud af 5 (Uge 10)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 4 ud af 5 (Uge 14)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: