Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Empty
IndlægEmne: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Icon_minitimeTirs Apr 12, 2016 7:57 am

Denne prompt blev lidt forsinket, så den næste del af prompten kommer straks op også Smile

Det her er anden del af 50Q BJD Meme'n lavet af MorbidDelusions på http://theresincrew.blogspot.dk/
Der er 50 spørgsmål i alt og vi deler dem ud på fem gange for at strække det lidt længere Very Happy

21. Er er et bestemt tema i dine dukkers stil/faceups/tilbehør/andet? Eller er de alle forskellige fra hinanden?

22. Hvor meget er for meget at betale for en dukke/hvor lidt er for lidt? Begrund.

23. Laver du selv mods på dine dukker? Vis os noget af dit arbejde! Ville du lave mods på sjældne/limited dukker?

24. Foretrækker du at få dukkerne hjem blanke og så selv lave faceups, eller vil du hellere have dukkerne med firma faceups?

25. Holder du øje med de forskellige udgivelser/events/lignende fra firmaerne?

26. Har du nogensinde oplevet at hade at skulle dække en dukkekrop med tøj, for kroppen bare var for guddommelig og du ville heller nyde den nøgne herlighed?

27. Hvad er dit favorit paryk brand?

28. Hvor mange par sko ejer du til dine dukker?

29. Hvor mange parykker har du til dine dukker?

30. Har du et favorit sæt tøj? Ejer du det? Hvis ja, vis billeder.
Tilbage til toppen Go down
Kia

Kia


Antal indlæg : 154
Age : 29
Geografisk sted : Viborg
Registration date : 27/10/14

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Icon_minitimeOns Apr 13, 2016 3:56 am

Er helt vild med prompts! Syntes det er en super ide, og gode spørgsmål også.

21. Er er et bestemt tema i dine dukkers stil/faceups/tilbehør/andet? Eller er de alle forskellige fra hinanden?
Er stadig igang med at finde ud af hvorhen jeg vil med mine dukker, og tror et sted at det er en evigt skiftende faktor for mig.
Lige nu vil jeg helst bare have mine tøser i afslappet hverdagstøj, men nu hvor jeg er ved at bygge mit diorama op vil jeg gerne have deres stil i retningen af noget mori eller mere antikt og super nedtonet. Især for at de kan matche den tidsbobbel som dioramaet bliver lavet i. cat

22. Hvor meget er for meget at betale for en dukke/hvor lidt er for lidt? Begrund.
Det går meget an på den enkelte dukke, hvert fald for mit vedkommende. Ville nok ikke betale over 5500kr for en msd og over 7000kr for en SD, og selv de beløb syntes jeg lyder som for meget. xB Selvom dukkerne giver mig så mange glæder og kreative udfordringer, så har jeg et loft på hvor meget jeg vil betale for at få de glæder, for mindre kan sagtens gøre det. At de kan koste for lidt ved jeg ikke helt hvad min mening er. Det bedste måde jeg kan forklarer det på er nok, at jeg f.eks aldrig vil købe mig en Resin Soul dukke da dukkernes pris afspejles meget i hvordan dukkerne er formet, altså rent anatomisk men også hvor god ''led-teknologi'' de har. Så på sin vis kan de godt blive for billige, men ikke alene udfra at prisen bare er lavere.

23. Laver du selv mods på dine dukker? Vis os noget af dit arbejde! Ville du lave mods på sjældne/limited dukker?
Har lavet et par mods, men det er stort set kun øjenåbninger jeg har arbejdet med. Har dog slebet lidt næse og læber på min MNF elf Rin, udover hendes øjne som er blevet åbnet. Moddede også mit SL Liria hoved men eftersom jeg ikke havde redskaberne til at gøre det færdigt(og blev af økonomiske årsager nød til at sælge det,) så den blev ikke gjort færdig af mig.
Jeg ville egentligt skrive, at jeg aldrig ville turde modde limited dukker, men jeg har faktisk KUN modded på limited, dog ikke super sjældne hoveder. tongue Så jeg holder mig nok væk fra de sjældne frem for hvis de bare er limited men stadig er i pænt antal.

24. Foretrækker du at få dukkerne hjem blanke og så selv lave faceups, eller vil du hellere have dukkerne med firma faceups?
Jeg tror ikke jeg nogensinde vil købe en dukke med firma faceup. Jeg holder utrolig meget af at lave mine faceups selv, og det er en kæmpe del af hobbyen. Jeg kan ikke med standard faceups, så skulle det være et limited hoved som har en flot fullset faceup som er lidt ekstra prangende.
Med det sagt, så har jeg intet problem med at se andres dukker med firma faceups, det er alene mine egne som er nul og nix company made.

25. Holder du øje med de forskellige udgivelser/events/lignende fra firmaerne?
Helt klart! Primært Luts, Souldoll, Iplehouse og Fairylands. Følger dog med i andre firmaers gøren, især fordi jeg elsker at se hvordan de udvikler sig og fremfører deres værker! Fullset udgivelser er noget jeg holder meget af at glo/savle over.

26. Har du nogensinde oplevet at hade at skulle dække en dukkekrop med tøj, for kroppen bare var for guddommelig og du ville heller nyde den nøgne herlighed?
Ikke en krop jeg har haft imellem mine egne hænder, nej. Men hvis jeg nogensinde fik mig en Iplehouse SID eller EID mandekrop, så ville jeg nok sidde og savle dagen lang over hvor fantastisk et håndværk de er. (Vener, muskler, det hele er bare gennemført!)

27. Hvad er dit favorit paryk brand?
FMD er nok det brand (som laver fiber wigs) jeg bryder mig bedst om. Har endnu ikke oplevet dårlige parykker fra dem, og har kun fået det som ligner billederne til punkt og prikke. Hvad angår alpaca wigs(som klart er hvad jeg foretrækker,) så vil jeg nok helst lave dem selv.
Der er hvert fald penge at sparer, også selvom man måske ikke får den mest perfekte wig. Smile

28. Hvor mange par sko ejer du til dine dukker?
To, og det ene par passer ingen af mine dukker.


29. Hvor mange parykker har du til dine dukker?
7 og har så et par på vej hjem.

30. Har du et favorit sæt tøj? Ejer du det? Hvis ja, vis billeder.
Der er et par fra Iplehouse som jeg er helt vilde med, men ejer ingen af dem.
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Icon_minitimeTors Apr 14, 2016 1:03 am

21. Er er et bestemt tema i dine dukkers stil/faceups/tilbehør/andet? Eller er de alle forskellige fra hinanden?
Well jeg prøver at give dem lidt hver deres stil, der kan afspejle deres personlighed, men de er alle sammen temmelig normale. Jeg har ingen i vildt punk eller historiske kjoler.

22. Hvor meget er for meget at betale for en dukke/hvor lidt er for lidt? Begrund.
Puha, jeg tror det for mig kommer meget an på hvilken dukke det er. Og hvilket firma den er fra. Jeg har ikke som sådan noget max beløb, det afhænger alt sammen af hvordan min økonomi ellers ser ud.
Hvis prisen er urealistisk lav kan jeg godt blive kritisk i forhold til kvalitet og om den er legit. Men det er ikke noget jeg er stødt på, så det tænker jeg ikke så meget over.

23. Laver du selv mods på dine dukker? Vis os noget af dit arbejde! Ville du lave mods på sjældne/limited dukker?
Nope, så langt er jeg aldrig nået. Jeg vil simpelthen være bange for at jeg fik gjort noget forkert, så det vil jeg hellere lade andre om hvis det endelig skulle være Very Happy

24. Foretrækker du at få dukkerne hjem blanke og så selv lave faceups, eller vil du hellere have dukkerne med firma faceups?
Jeg kan generelt godt lide firma faceups, men det er måske også bare fordi jeg selv har 0% kreativitet når nu det kommer til at forestille mig hvad der vil klæde diverse ansigtstræk.

25. Holder du øje med de forskellige udgivelser/events/lignende fra firmaerne?
Jeg gjorde i en periode, men er stort set holdt op igen. Simpelthen fordi min økonomi ikke er til flere dukker lige pt, og så er der jo ingen grund til at pine sig selv ;D Dog støder jeg stadig på nye dukker ol. ind i mellem diverse steder online.

26. Har du nogensinde oplevet at hade at skulle dække en dukkekrop med tøj, for kroppen bare var for guddommelig og du ville heller nyde den nøgne herlighed?
Altså hvis jeg havde en EID mand fra Iplehouse, så ville han konsekvent skulle sidde minimum med bar overkrop Very Happy Hvilket er lidt sært, for jeg er slet ikke til muskler på den måde i virkeligheden, men jeg synes bare at detaljerne er super flotte. Jeg kan generelt godt lide når der er kælet for detaljerne, hvad enten det er kønsdele eller hænder. Men jeg vil nok gå efter at finde en påklædning der komplimenterende kroppen frem for bare at have en nøgen dukke siddende, det vil være lidt for akavet xD

27. Hvad er dit favorit paryk brand?
Jeg har ikke noget.

28. Hvor mange par sko ejer du til dine dukker?
5 par sko der er i brug, og et par SD jeg aldrig har fået skillet mig af med. Julia og Paksu har af gode grunde ikke sko da de har hove Very Happy

29. Hvor mange parykker har du til dine dukker?
12-13 stykker tror jeg..

30. Har du et favorit sæt tøj? Ejer du det? Hvis ja, vis billeder.
Ikke rigtigt nej..
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Empty
IndlægEmne: Sv: Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)    Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)  Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 3 ud af 5 (Uge 12)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
»  Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 2 ud af 5 (Uge 10)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 4 ud af 5 (Uge 14)
» Ugens Prompt: 50Q BJD Meme part 1 ud af 5 (Uge 8)
» Ugens Prompt: Hvad vil du helst...? part II (Uge 6)
» Ugens prompt: Caketown billed-tag (Uge 1)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: