Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Tager resinen skade af det?

Go down 
ForfatterBesked
Gæst
Gæst




Tager resinen skade af det? Empty
IndlægEmne: Tager resinen skade af det?   Tager resinen skade af det? Icon_minitimeSøn Apr 26, 2009 4:10 am

Jo altså. På mit værelse har jeg den her gamle dåse med Diddlina på, nede i ligger der sådan en pudder pude ting med glimmer på. Det er lavet til at putte på sin hud så man skinner, og det kan sagtens komme af med enten at tørre stille med en klud eller børste det af. Og så tænke jeg at putte det på min ABJD når hun kom, men jeg tør ikke for tænk nu vis resinen tager skade.
Derfor spørger jeg efter om nogen ved det, om sådan noget glimmer stads kan skade dukken?
Og så et ekstra spørgsmål nu hvor jeg alligevel er igang...kan en abjd og resinen tåle vand? og er der noget den IKKE kan tåle?
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Tager resinen skade af det? Empty
IndlægEmne: Sv: Tager resinen skade af det?   Tager resinen skade af det? Icon_minitimeSøn Apr 26, 2009 4:18 am

Hvis glimmeren kun ligger sig udenpå, så vil jeg ikke tro, at det skader din dukke. Det der er farligt for dukkerne er, når noget trænger ind i resinen, som olie-produkter f.eks. gør. (Den videnskabelige forklaring hedder, at olie opløser olie, og resin er et plastkprodukt og plastik er lavet af olie.)
Men dukken kan godt tåle vand, ja ^^ Dog kan elastikken rådne, hvis den efterlades fugtig for lang tid ad gangen. Det kan elastikker generelt ikke tåle. Og ellers skal du passe på med at efterlade din dukke længere tid i direkte sollys, da det får dukken til at gulne, du ved, ligesom et gammelt fotogtrafi.

Men, hvis du stadig er bekymret omkring glimmeret, så kan du jo smørge lidt på indersiden af headcappen og lade det ligge natten over. Hvis du stadig bare kan børste det af bagefter, så er det ikke farligt :3 Men husk altid lige at sprøjte MSC på, inden du påfører noget som helst på dukken ^^
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Gæst
Gæst




Tager resinen skade af det? Empty
IndlægEmne: Sv: Tager resinen skade af det?   Tager resinen skade af det? Icon_minitimeSøn Apr 26, 2009 4:29 am

Tak for svar ^__^ *værdsætte*
Det lyder som en god ide at prøve på indersiden af headcappen, men hvad er MSC? Regner med det er det der spray halløjså jeg har læst nogen fra RG snakke om, men skal man ikke kun bruge det når man skal give dem face-up med oliematerialer?
Eller gælder det for al' kreativt man kunne finde på ved dukken? Håber det er okay jeg kaster nogle spørgsmål ud fordi jeg er helt ny her, og vil helst ikke komme til at ødelægge ABJD'en når den nu endelig kommer til Danmark fra Kina.
Vis man sliber den, er det så ligesom med træ? At du bare skal hoppe ud i det med noget sandpapir, eller skal man smøre noget på?
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Tager resinen skade af det? Empty
IndlægEmne: Sv: Tager resinen skade af det?   Tager resinen skade af det? Icon_minitimeSøn Apr 26, 2009 4:36 am

Du skal altid bruge MSC, hvis du vil male på den, men du må aldrig male på den med olieprodukter! Hold dig til akvarel, der som navnet siger, er baseret på vand. Olie ødelægger ganske enkelt resinen. MSC er rigtig nok noget der skal sprayes på, og uden det, så kan akvarelfarverne ikke hænge fast på resinen. Man bruger det både før, imellem og efter man maler, for at sørge for at farven hænger fast ^^ MSC kan ikke købes i Danmark, nærmeste sted er Holland. Men Xandorram har en masse dåser liggende, så du kan jo skrive dig op til den af dem ^^

Hvis du sliber på din dukke, såeh, ja, ved ikke helt om man kan sammenligne det med træ. Både ja og nej. Ligesom at træ spytter en masse savsmuld ud, spytter resinen en masse resinstøv ud, og det er mega giftigt! Resin er nemlig uforgængeligt, dvs. at det ikke bliver opløst. Derfor ophober det sig i lungerne. Det som folk plejer at gøre, er at gøre resin og sandpapir vådt, for så hænger støven fast. Og så bruger man selvfølgelig maske imens ^^
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Sponsoreret inhold





Tager resinen skade af det? Empty
IndlægEmne: Sv: Tager resinen skade af det?   Tager resinen skade af det? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tager resinen skade af det?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen
» Firmaer, der tager layaway
» Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: