Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitimeMan Jan 11, 2010 3:12 am

Hej allesammen Smile Efter en længere ufrivillig pause fra dukkerne, er jeg gået i gang med noget modding, og jeg vil da dele de ting jeg finder ud af herinde.

Har du en dukke, hvis hænder er lidt kedelige? Vil du hellere have dem til at gribe, pege, knytte sammen, lave håndtegn eller lign. i stedet for bare at have strakte fingre?
Hvis du har en minifee, er variation i hånd-poses intet problem, men andre resindukker kan også. :] Det kræver bare lidt modding.
Har du af en eller anden grund en ekstra hånd, er det selvfølgelig bedst at øve sig på, men hvis du følger guiden, burde der ikke gå noget galt.

Dagens forsøgskanin er min MSD Juichi, der har en ekstra højrehånd (han ankom med et par brækkede fingre på venstre, så jeg fik tilsendt et nyt par hænder magen til.) Hans højrehånd dur desværre slet ikke til at spille på guitar, så den skal der laves om på. Jeg vil gerne have ham til at kunne holde et plekter. Lige nu kan den ikke holde noget som helst:
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Billeder20100110frstekameratmnin-43

Du skal bruge:
Dukkehånd af resin (helst med metalkrog (s-hook).
Brødrister
Emhætte eller anden udluftning
Sokker, handsker eller lignende (i menneskestørrelse altså)

1. Stil brødristeren klar, gerne tæt på en emhætte (dette er for en sikkerheds skyld - resin er noget halvgiftigt stads at slibe i, så hvis der udvikles nogle dampe, når man varmer det, er det bedst med udsugning. Det kan godt lugte lidt underligt, når man varmer det.) Hav også hånden klar, helst med metalkrog i. Krogen gør at du bedre kan holde fast uden at brænde dig.

2. Tag sokker/handsker på hænderne. Alt efter hvor varm din brødrister bliver, kan du tage 1-2 lag sokker på, for at beskytte mod varmen.

3. Skru brødristeren op på maximal varme, hvis den har sådan en indstilling. Sørg for at den kører i ca 2 minutter uden at stoppe. Tænd den.

4. Hold godt fast i resinhånden, mens du fører den hen over brødristeren, så den får godt med varme (dog uden at komme ned i selve brødristeren!) Hold evt på den lille metalkrog eller håndledet, altså en del, der ikke skal ændres på.

5. Efter ca. 2 minutter over varmen, bør resinen være gummiagtig. Prøv forsigtigt og langsomt at bøje fingrene i den retning, du ønsker - og hold dem der. Hvis du slipper, svupper de tilbage. Smile

6. Tag resinhånden væk fra brødristeren, og bliv ved med at holde fingrene i den ønskede position til hånden er helt kølet af.

7. Se om du er tilfreds med resultatet. Hvis fingrene ikke er bøjet nok, kan du begynde forfra. Undgå dog at bøje fingre frem og tilbage mange gange, da det gør resinen svag, så fingre kan knække.
Her kan du se før- og efterbilleder, da disse to hænder før moddingen var helt ens. Hånden til venstre er moddet:
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Billeder20100110frstekameratmnin-42
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Billeder20100110frstekameratmnin-41
Juichi: Fedt! Nu kan jeg holde et plekter!..
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Billeder20100110frstekameratmnin-40
..og dermed få spillet noget elspade! >: D
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Billeder20100110frstekameratmnin-38

Ifølge brugere på DOA, kan du fortryde moddingen ved at gøre hånden varm igen - så skulle fingrene svuppe tilbage til udgangspunktet. Jeg har dog ikke selv testet dette - hører gerne fra andre, der har erfaring med dette. Smile

God fornøjelse med moddingen! Very Happy

NB: Dette er ikke den eneste måde at lave denne modding på, da nogle dukkeejere foretrækker damp, hårtørrere og andet. Jeg synes dog at denne metode er lettest for begyndere og temmeligt ufarlig, da man let brænder sig på damp, og hårtørrere brænder let sammen, hvis ikke de holdes op i luften. Men jeg hører gerne andres erfaringer - billeder af resultaterne er også velkomne. n_n


Sidst rettet af manda Søn Jan 17, 2010 6:21 am, rettet i alt 4 gange
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Sv: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitimeMan Jan 11, 2010 3:39 am

oh.. hvor nice! Jeg har tit hørt fra mine venner at de er utrilfredse med fingerene.. (og jeg selv har ønsket mig en poke finger til MNF)
Jeg håber at du poster nogle før og efter billeder. (selvom før billeder er lidt svært?.. Wink )
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Sv: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitimeMan Jan 11, 2010 4:11 am

Jeg ved ikke om det her er rigtigt; men jeg har læst - vistnok på DoA - at hvis man damper en hånd og ændrer fingerstillingerne og så fortryder det bagefter, så skal man bare dampe hånden igen og så vil fingrene svuppe tilbage til den originale stilling. Som sagt er det ikke noget jeg har prøvet - ville bare nævne det her. Måske kan nogen be- eller afkræfte det? Jeg har nu ikke tænkt mig at prøve det selv. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
manda

manda


Antal indlæg : 118
Age : 32
Geografisk sted : Roskilde, Danmark
Registration date : 05/01/09

Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Sv: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitimeMan Jan 11, 2010 4:25 am

wolter: Glad for at du kan bruge guiden! :3 Hvis du kaster dig ud i det, skal du være velkommen til at poste billeder af det - vil gerne se folks kreative fingermods. Very Happy Har postet billeder nu!

boots: Det har jeg også hørt, og troede egentlig jeg havde tilføjet det til guiden (kom hvis til at trykke "vis prøve" i stedet for "gem". xD Kan sagtens forestille mig at det passer, for mens fingrene er varme, vil de MEGET gerne svuppe tilbage til udgangspunktet. :] Det kræver lidt kræfter at holde dem på plads. DOA-teorien er i hvert fald tilføjet nu. Tak for du mindede mig om det. :]
Tilbage til toppen Go down
https://resingarden.danskforum.net/commissions-bestillingsarbejde
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Sv: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitimeMan Jan 11, 2010 6:08 am

Uhh, det kunne godt være at det skulle prøves.. Den ene af mine drenge har hænder med fingre der ikke duer til noget xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Empty
IndlægEmne: Sv: Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen   Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Modding-Tutorial: Ændre håndpositur ved at varme resinen
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Tager resinen skade af det?
» Man må ændre lidt på planerne [gore]
» skal jeg varme dig?
» Sol, varme, kage og sommerfugle i maven ~~ x'D <3
» Tutorial: BJD Hættetrøje

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: