Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?

Go down 
+36
Katia
Akutenshi Uke
Chazzi
CakePie
Maria
Marha
Hirin
Zhean
Akatsuki
jeanet kaulitz
noodle_kun
Souly
MariyaKyosukeChan
ChibiShin
lupus-wolfy
Saki
mellaney
Amano
DekinaiYo
LiChan
dark_dream
Ziggimaguagua
Kurisu
Risushi
Kiba-kuun
Riki
yokomo
Kinu
wolter
Nerdystreak
Manna
Isabella
Maru
Charlie
Xandorram
chuchu
40 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTirs Jun 02, 2009 9:29 pm

Ja der lægger vel altid noget bag når man navngiver en dukke? så ville høre hvad grundene er til jeres dukker har lige de navne de har?

Nogle af mine dukkenavne eks. Yuuchi er mig meget personlige og vil helst ikke se dem kopieret..ville gøre mig super ked ^^;;

Mine:

Yuuchi - En japansk kammarat jeg havde, han døde som 16 årig af en hjerneblødning, en af mine bedste venner over nettet, Savner ham ubeskriveligt meget

Neo- Matrix freak og det mere hans kaldenavn, han hedder rigtigt neroshi

Jim - Jeg er super skatteøen fanatic og elsker navnet

Mayu - Opkaldt efter en figur i et af mine ynglings spil, Project Zero Crimsom butterfly

Tsuki - Min bloodelf mage i World of warcraft Very Happy

Asuka (joey)- Godtnok er han en dreng men han er opkaldt efter en af mine ynglings japanske sangerinder

Dash- Fordi han var en yngre udgave af den nye tashi udgave (luwen) og han altid blev kaldt Dash af vincent her inde lige siden første dag jeg fik ham xD og drillet med det lød som Das (jysk slang for WC)



Mere kommer hvis jeg lige kommer i tanke om hvoffor de andre fik deres navne! ^^


Sidst rettet af chuchu Lør Jun 06, 2009 9:47 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Xandorram
Moderator
Xandorram


Antal indlæg : 296
Age : 36
Geografisk sted : Odense V
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTirs Jun 02, 2009 11:47 pm

Taylor - Uanset hvor meget jeg hader at navnet oftes ses hos piger, så var det bare det navn som Taylor selv nærmest sagde da jeg modtog ham

Hunter - Synes navnet har en klang er ulydighed og drillepind, hvilket beskriver bærerens personlighed meget godt

Hailey - SYnes her at navnet har en klang af uskyldighed og rolighed, hvilket igen beskriver bærerens personlighed, og desuden skulle det passe til at være et tvillinge navn

Damian - Til ære for bøssen på min gamle skole, OTS xD Damian traskede glædeligt gerne op i miniskirt og plateusko, og sine mange piercinger og ton af sminke, og synes han var så underholdene at se på xD

Gaist - Kommer af Geist fra Tysk der betyder "spøgelse" eller "sjæl". Gaist er nemlig efter sin forbandelse blevet mere eller mindre en tom skal af sit forhenværende levende jeg.
Tilbage til toppen Go down
Charlie

Charlie


Antal indlæg : 73
Age : 32
Geografisk sted : Vejle - Ølsted
Registration date : 04/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 12:24 am

Da jeg købte hovedet og vaskede face-uppen af, mindede ansigtet mig om min rollespils figur Nanna, som jeg så ville lave som dukke. Hvordan Nanna fik sit navn aner jeg ikke, men synes navnet er så sødt, lillepige-agtigt og uskyldigt, hvilket passer til førnævnte rollespilsfigur.
Men ændrede mening, ville ikke have Nanna, men havde efterhånden vænnet mig så meget til at den hed Nanna at jeg bare lavede et twist. Så nu hedder hun Nenna. ^^
Tilbage til toppen Go down
http://nuclearbombsale.blogspot.com/
Maru

Maru


Antal indlæg : 293
Age : 33
Geografisk sted : København
Registration date : 23/04/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 12:33 am

Jeg har længe gået og fedet med idéen og en steampunkverden hvor fransk var hovedsproget så min karakter måtte selvfølgelig også have et fransk navn. Miel betyder honning hvilket gør det meget sødt (orly?) og lidt lillepigeagtigt hvilket passer til karakteren og hendes udseende.
Og så føler jeg lidt at det retfærdigør at jeg bruger tiden her istedet for på min franskeksamen imorgen ^^'
Tilbage til toppen Go down
Isabella

Isabella


Antal indlæg : 525
Age : 33
Geografisk sted : Vordingborg, Sydsjælland
Registration date : 05/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 1:12 am

Dennie: i starten skulle han havde heddet nana da jeg bare syntes det var sød og han skulle være min pige. hehe men jeg fik aldrig rigtig en personlighed. Jeg havde så en firgur på nettet i et spil, som jeg havde kaldt Danny da jeg elsker D-navne. DA jeg så prøvede danny var det heller ikke rigtig. så jeg prøvede at lave lidt om på det. Sa Aét i Danny blev til et E og y blev til IE. Sådan fik han navnet Dennie og udtalte næsten som danny bare med et E. Et unikt navn syntes jeg. Very Happy


Kira: Jeg jeg holder meget af Death Note(dog kun set filmene, men det var godt nok) Og da jeg fik hende viste jeg at det var lige det rette navn. Det kan bruges til en sød pige, en badass og en ond en. det perfekte navn. til hende. passer lige til hendes personlighed.
Tilbage til toppen Go down
http://Dragon-Circle.probroads.com
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 1:28 am

Jeg havde lige siddet og set noget i tv om L.O.C. som så i virkeligheden hedder Liam O'Connor eller noget i den stil hvilke er et Irsk navn. Og så gik jeg så ind på 20,000 names og kiggede på Irske navne, hvor der så stod Éirinn som åbenbart betyder Irland. Jeg syntes navnet lød sødt, og da min ABJD så endelig kom fik hun det navn...enkelt xD
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 3:28 am

Well... Jeg har ikke rigtig fået givet nogle af dem rigtige navne endnu xD De har fået navne og lidt baggrundshistorie, yay xD

Keenan og Kayden er brødre, og deres navne er lidt specielle, men dog engelske. Og Reese fordi lidt terminatorfan er man vel (Det er også lidt derfor Keenan bliver kaldt Kyle)

Jimmie kom bare lidt af sig selv, stavet på en ikke så udbredt måde, Duke pga. min veninde og vores kærlighed til Duke Devlin i Yu-Gi-Oh the abridged series xD, og Highland fordi han er Irsk og det bare lyder godt ^^

... Jeg er faktisk ikke ret sød ved mine dukker ^^' Jeg er stadigvæk ikke sød ved dem hele tiden, men hey, de har navne xD


Sidst rettet af Manna Fre Dec 04, 2009 9:41 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 8:55 am

Alle (med en enkelt undtagelse) mine dukker er baseret på originale figurer, jeg skriver historier om.

Jonathan: Et alias/kælenavn for min karakter Grae. Han bruger det, fordi en person, han engang kendte og holdt af kaldte ham det, fordi hun ikke syntes, Grae (i virkeligheden en forkortelse, G.R.A.E.) var et "rigtigt" navn. Det er dog sandsynligvis ikke det navn, hans forældre i sin tid gav ham, og sikkert heller ikke det, der står på hans officielle papirer. Jeg har valgt at kalde dukken det for at adskille den en smule fra den egentlige figur (men i Roomies spiller dukken Jonathan Crowe figuren Grae for at gøre forvirringen komplet).

James: Min figur Chromes rigtige navn, James Pierce. Han er født of opvokset i Storbritannien, hvor det selvfølgelig er et temmelig almindeligt navn (faktisk er Pierce oprindeligt et irsk navn, så vidt jeg er informeret. Han er født i Skotland og har tilsyneladende irske aner også, selvom det vistnok er så langt tilbage som et par af hans bedsteforældre).

Chromeykins: Chrome (James) bliver af og til kaldt Chromey af et par nære venner. Kins er sådan lidt britisk kælenavnsagtigt ... En måde at udtrykke slægtskab/familiaritet. (Svarer lidt til andre diminutive former som fx det tyske -chen. Eller "lille" i Lilleper.) Så Chromeykins er "Lille Chrome", hvilket jo er rigtig nok siden han er en lille ("chibi"), karikeret version af figuren Chrome.

Herminius: Et ikke helt almindeligt navn til en ikke helt almindelig vampyr ... Han er opvokset i det Habsburgske Rige i slutningen af det attende århundrede, og det var heller ikke et almindeligt navn dengang. Hvad hans forældres bevæggrunde har været, ved jeg ikke, men navnet stammer oprindeligt fra den græske gud Hermes.

Christophe: Eller Christopher Renaud Stephens. Hans mor er fransk (Renaud - et meget almindeligt fransk efternavn), hans far amerikansk (Stephens - også ret almindeligt navn). At han bliver kaldt Christophe (den franske variant af navnet) en del skyldes, at han i den historie, jeg skriver om ham, befinder sig i Paris. Om han er opkaldt efter Christopher Robin (drengen i Milnes Winnie the Pooh-bøger), helgenen af samme navn eller noget helt andet vides ikke. Måske hans forældre bare godt kunne lide navnet og syntes, det fungerer internationalt.

Morgan: Traditionelt et drengenavn, men efterhånden nogle steder mere udbredt som pigenavn. Hun er en ret gammel vampyr, så i sin tid har hun nok heddet noget andet og dermed sikkert selv valgt sit navn. Jeg tvivler stærkt på, at hun har noget med Arthur-legenden at gøre, selvom der er en troldkvinde med det navn i dem.

Freja: Undtagelsen fra reglen. Hun er ikke som sådan en person, og navnet blev besluttet da jeg anskaffede hende efter Lucie havde fået sin dukke af samme art, som hedder Persephone. Begge dele er gudindenavne (fra hhv. græsk og nordisk mytologi).
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 9:12 am

Sakras: Han skulle endelige ha hedt Ikras, og set helt anderleds ud.. Men han var bare for nuttet! x'D
Så blandede 2 af mine figur sammen fra et rollespil; Ikras Sarki = Sakras! (En fusion)
Kanin Johannes (Sakras's legetøj): Mine brødre, have på et tidspunkt et flip, med at sige Johannes hele tiden! ^^; Og da jeg sad med den lille kanin, kom navnet jo af sig selv.. x'D


Ikras: En af mine yndlings personer fra mit rollespil. Da jeg skriver en historie til ham, som menneske. (I rollespilet er det en hund) ville jeg også have mennesket! x'D

Sam: ingen rigtig historie..

Black Berry: ingen rigtig historie..
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 9:36 am

Daniel: Daniel Von Schele, Fheiherr. Førstefødte og er blevet opkaldt efter sin bedstefar.

Kaoru: Izumi Kaoru Japaner... Hans forældre syntes sikkert at det var et fint navn. Der er ikke nogen videre historie bag det. Meget androgynt, og det passer ham da også :3

Valentin: Han tog selv navnet for nogle år siden. Han skifter det ca. hvert år 1000. Sidst var for omking 300 år siden.

Vile: Han er Dansk og Vile var et ganske almindeligt drengenavn for nogle hundrede år siden. Efter han blev lavet til Vampyr begyndte folk at kalde ham Vile udtalt på engelsk, sikkert for at genere ham, men det blev hængende og nu hedder han det.

Marron: Sacha Sani Marron Dagher, er hans fulde navn, hans far var fra Algeriet, mor var Fransk.

Lady: Themis, græsk gudinde. Titan, egentlig, and she is a force to be reckoned with. Formegentlig et navn hun selv har taget, eller som nogen har givet hende.
Tilbage til toppen Go down
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 8:02 pm

Well. Mine dukke bære Eupæiske navne, simpelthen fordi jeg mener at bare fordi man har en asiatisk dukke, behøves man altså ikek kalde den et asiatiks navn. Syntes også det var lidt nørded.

Vladimir: well... simpelthen fordi det er min favorit navn i Rusland Smile

Boo: Jeg syntes det lød kært.

Murdoc (ejer ikke endnu): Han er den eneste af mine drømmedukker, som faktisk har en reél BG, og navnet valgte jeg, fordi han minder mig om en figur fra en comic, hvis navn er Mordecai Wink

Emily (ejer ikke endnu): Well.... kort og godt syntes jeg det navn er så forbandet nuttet Smile
Tilbage til toppen Go down
Riki

Riki


Antal indlæg : 56
Age : 38
Geografisk sted : Holbæk, Danmark
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeOns Jun 03, 2009 9:17 pm

Nobu Nobu er mit absolut yndlings drengenavn. Så det var oplagt at min dreng skulle hedde Nobu. Navnet indgår også i nogle af mine yndlings skuespillere (Masanobu Ando, Tadanobu Asano).

Mitsuko Som Nobu er Mitsuko mit yndlings pigenavn. Jeg syntes det er smukt og meget feminint.

Keiko Da Nobu's kæreste dukkede op faldt Keiko naturligt. Jeg syntes det er et super sødt navn og det passede til hende.

Jeong-Woo Jeg husker ikke hvad det oprindelige volapyk-navn jeg kom på var, men sagen er at jeg kunne lide det og derefter søgte på variationer af det over google for at se om et lign. Koreansk navn eksisterede.

Kruspe Paul Kruspe. Efter Rammsteins guitarister Paul Landers og Richard Kruspe. Paul er et undervuderet navn og Kruspe lyder bare sejt ^^ Desuden er han jo en slags fusion af de to.

Pyra Pyra var navnet på en af mine katte. Hende og hendes søskende var noget ganske særligt i forhold til de fleste andre katte jeg har haft i mit liv, så selvfølgelig skulle hun hedde Pyra.

Chiot De Deux "Puppy" Chiot De Deux var sådan han præsenterede sig. Derudover er det et bevis på min mangelfulde French-skillz. Chiot De Deux betyder "Hvalp af to" og står for hans konstant skiftende personlighed. "Puppy" påstod han var sit kælenavn.

Capitaine Det er ikke hans navn, men hans stilling. Hans navn er ukendt da han altid præsenterer sig som le Capitaine.

Cerise Jeg snublede over navnet da jeg skulle finde betydningen af et andet Fransk navn. Cerise betyder kirsebær og jeg spottede det med det samme, syntes det lød sødt og passede perfekt til min lille pige. Desuden opdagede jeg at jeg var begyndt at køre et C/P tema i navnene, så jeg fandt det oplagt.

Chasseur Igen er det hans stilling og ikke hans navn. Han er jæger så jeg skulle finde ud af hvad det hed på Fransk og surprise, det hed Chasseur (igen med C'et). Det kunne jo ikke blive meget bedre.

Dempsey Jeg syntes Dempsey er et utrolig smukt navn. Det betyder "stolt" på.....*forgot*. Derudover var det navnet på min mors bedste og flotteste hanhund. Det var ganske simpelt det navn der dukkede op da jeg så ham.
Tilbage til toppen Go down
Kiba-kuun

Kiba-kuun


Antal indlæg : 60
Age : 32
Geografisk sted : Rungsted Kyst
Registration date : 04/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTors Jun 04, 2009 6:27 am

Lad os se, det er virkelig blandet XD

Hyde - En rollespilskarakter til et RPG jeg har med min kæreste. Han er halv amerikaner og halv japaner. Gav ham navnet fordi jeg altid har elsket tanken om børdre der hedder Jekyll og Hyde, og synes Hyde er det pæneste af de to navne XD (og self har karakteren Hyde en halv bror der hedder Jekyll XD)

Shura/Anima - Shura betyder et eller andet med beskytter på russisk mener jeg det var. Det passer til hans personlighed som falden engel med snert af sin retfærdighedsans tilbage ^^
Anima fordi jeg elsker navnet simpelthen XD Synes også det lyder mere ondt en Shura, så det passer fint til den 'onde' personlighed XD

Jin - Han skulle have et navn, og har altid elsket Tekken... Så det blev Jin XD

--- soon to bee ---

Puni [Pu-ni - japansk] [Py-ní - fransk] - betyder efter min far på halv slang japansk søpindsvin hvilket passer til hendes personlighed, og på fransk begyder det møg sæk, hvilket også passer til hende 8D Blev inspireret af det fra en fransk film jeg så, og fandt ud af det bliver stavet på samme måde, så jeg var jo solgt XD

Tendens: vælger navn efter hvad der lyder pænt og efter mening der passer til karakteren ^^
Tilbage til toppen Go down
Risushi

Risushi


Antal indlæg : 92
Age : 29
Geografisk sted : Jylland/Aalborg/Varde
Registration date : 31/01/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTors Jun 04, 2009 6:33 am

Eiko - Jeg syntes bare det passede til hende, så det var det hun kom til at hedde, jeg tænkte ikke rigtigt over om det var Japansk eller Europæisk, hun var bare min Eiko-Chan Razz
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTors Jun 04, 2009 6:47 am

Mine dukker skulle have navn efter deres personlighed, men samtidig synes jeg det skulle være være navne som ikke knyttede sig til et bestemt køn.

Jun - 淳 - betyder: pure, genuine - har altid været glad for det navn til drenge, og så synes jeg det passede rigtig godt, selvom det modstrider hans 'arbejde' lidt. XD
Yuu - 優 - betyder: gentleness, superiority - synes det var et fantastisk navn, og det passede perfekt, både som sådan men også betydningsmæssigt da hun er Juns storesøster. ;D

Endnu en ting der fik mig til at vælge lige præcis Yuu som navnet til min 2. dukke var, at de begge skulle have navne på 3 bogstaver. Ved ikke lige hvorfor, men det var meget sjovt...thehe
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTors Jun 04, 2009 7:38 am

Kim Chi Szabo - hun kom fra korea og havde intet navn, ingen karakter og ingen historie, så navnet blev fra hendes (dukkens, som dukke, ikke karakter) nationalitet. Kim har altid være et af mine favoritnavne og da det er et normalt efternavn i Korea kom det af sig selv. Chi var der bare... jeg kan egentlig ikke huske hvor det kommer fra, men jeg fandt ud af at Kim-Chi er en af koreas nationalretter og så kunne jeg ikke lade være xD Szabo kom efter jeg fandt ud af at der faktisk er en person (på min fars arbjde) der hedder Kim Chi Szabo Smile så det var bare en lille addition for at gøre det lidt mindre latterligt efter hun begyndte at få karakter ^_^'

Sess-chan - er en chibi-version af mangafiguren Sesshoumaru fra Rumko Takahashis briliante serie InuYasha. Han er min absolut favoritkarakter ever. Han stjal mit hjerte da jeg var 15 og han har det endnu :p forkortelsen og cutesy-endelsen kom fordi Sess-chan bare er en lille, sød version af originalen.
Tilbage til toppen Go down
dark_dream

dark_dream


Antal indlæg : 130
Age : 29
Geografisk sted : danmark/nordjylland
Registration date : 04/02/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeTors Jun 04, 2009 8:11 am

Shira: jeg sad længe og tænkte over hvad min puki skulle hedde XD først skulle hun hedde shiro men kunne ikke få mig til at kalde hende det, men hun skulle hedde nået med "shi" også kom shira af sig selv. shira syntes jeg lyder lidt som et sky og bange person, men stadig har masser af livs glæde >.< (i kommer nok til at se hende i en billedestory et par mange gange X'D)
Tilbage til toppen Go down
LiChan

LiChan


Antal indlæg : 178
Age : 36
Geografisk sted : København (men kommer fra Aalborg)
Registration date : 14/04/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeLør Jun 13, 2009 2:08 am

Makoto betyder "truth" eller "sincerity" og der synes jeg passede godt til den karakter jeg havde planlagt til ham. Derudover er det også navnet på en af mine yndlings manga fyre (Makoto fra WJuliet) som han også minder lidt om i udseenet.
Tilbage til toppen Go down
DekinaiYo

DekinaiYo


Antal indlæg : 188
Age : 32
Geografisk sted : København
Registration date : 31/12/08

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeLør Jun 13, 2009 4:47 am

Inoru - 祈る: Tjah, horfor egentlig er et godt spørgsmål. Inoru er ikke et egentligt navn, men et japansk ord der betyder bøn. I virkelighedden skulle han hedde Minoru, men jeg brød mig ikke om Kanji versionen af navnet, så det blev til Inoru. Der har ikke rigtigt nogen betydning, men det svinger godt sammen med Inochi (liv) som er navnet på hans afdøde tvillingebror. Og tematikken bøn og liv, passer også godt sammen.
Tilbage til toppen Go down
Amano

Amano


Antal indlæg : 448
Age : 37
Geografisk sted : Vejle
Registration date : 16/11/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeFre Dec 04, 2009 7:09 am

Nu har jeg endelig fundet det perfekte navn til min kommene dukke...

Hun kommer til at hedde - Adi Pendragon

Adi - betyder Juvel/Smykke ( og det er lidt hvad hun er for mig, hun er alt jeg altid har øsket mig)

Pendragon - først hørte jeg det i en ynglings filmen fra Japan (Howl's moving casel - er nok stavet forkert) også fandt jeg ud af at det er et fornemt Middelalder navn som betyder Chef/Leder Drage..

De navne passer bare super til hende, og hendes historie..
Tilbage til toppen Go down
mellaney

mellaney


Antal indlæg : 169
Age : 32
Geografisk sted : Odense
Registration date : 04/04/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeFre Dec 04, 2009 9:32 am

Zhivago: han hedder som han hedder fordi, jeg inden læste en gaiaonline manga, hvor navnet Zhivago dukket op, me looking og det lød godt i mine ører, så søgte lidt på hvad navnet betød og betød så noget i retningen af:

"The name ‘Zhivago’ is not a Russian name at all. It is a Church Slavonic (not Russian) word which means ‘the living’. It is this word which is sung at Sunday Matins in the Orthodox Church, when the angel addresses the myrrhbearers with the words: ‘Why seek ye the living (‘zhivago’) among the dead?’ As Zhivago says: ‘Man is born to live, not to prepare for life. Life itself – the gift of life – is such a breathtakingly serious thing’ ‘Oh, how sweet it was to be alive! How good to be alive and to love life!"

so that's the reason ^^
Tilbage til toppen Go down
Saki

Saki


Antal indlæg : 137
Age : 33
Geografisk sted : Nordjylland, Aalborg
Registration date : 21/08/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeFre Dec 04, 2009 9:58 am

Orv det var egenligt et ekstremt godt spørgsmål... Gid dog jeg kunne huske det >.>'' Oh well, jeg prøver:

Suzaku Kazuki Tsuki: Da jeg skulle finde på et navn til ham, besøgte jeg den elskelige side behindthenames.com og fandt hurtigt "Kazuki" (一希 (One Hope)) som jeg syntes passede til ham ^^ Hans fornavn "Suzaku" betynder "phoenix", altså en udødelig (mere eller mindre) og så hans efternavn, "Tsuki" som, som bekendt betyder måne ^^ Altså: Phoenix, One Hope, Moon)

Akai Miu Tsuki: Hendes navn kommer af, at den model hun er, hedder Miyu, og jeg kom til at bruge det navn til hende bare lidt for længe -.- "Miu" betyder desuden "beautiful" "Akai" betyder rød, og symbolisere at hun blev dræbt (rød = blod <3) ^^ Og "Tsuki" er igen månen <3 Altså en smuk, rød måne <3

Yuki Akuma Tsuki: "Akuma" betyder djævel, og det var faktisk ikke mig, men min veninde Eva der kom på det navn ^^ Jeg beskrev Akumas personlig hed for hende, nemlig som en lille djævel, og så blev det bare til Akuma XD "Yuki" ved jeg ikke rigtig hvorfor hun fik, men det betyder hvid (i den form jeg har brugt) og det ville jo give en hvid djævel, hvilket passer til hendes hud <3 sammenlagt giver det en hvid måne djævel XD

Shiki: Ja hvis jeg dog bare vidste hvor det kom fra -.- Jeg har ingen ide om hvor det navn kom fra, og det har heller ingen synderlig betydning ^^''

Suger: Fordi hun skulle være sød som sukker ^^ Lille og kær, og sød <3
Tilbage til toppen Go down
http://sasakikouishi.deviantart.com
Maru

Maru


Antal indlæg : 293
Age : 33
Geografisk sted : København
Registration date : 23/04/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeFre Dec 04, 2009 10:16 am

Azazel er hebraisk og betyder syndebuk, og det er lige hvad min dreng er. (Han er en faun, så gede-delen passer jo purrrrfect)
Derudover er det også navnet på en ørkendæmon fra biblen = Wayyy too cool.
Jeg har længe været facineret af navnet og jeg finder det smukt på trods af det er satanisk og ofte noget man ikke forbinder med direkte skønhed ^^'
Tilbage til toppen Go down
lupus-wolfy

lupus-wolfy


Antal indlæg : 637
Age : 35
Geografisk sted : fyn
Registration date : 28/06/09

Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeFre Dec 04, 2009 11:10 am

Tomo- fik navnet fra en der har lavet story til kyo kara maoh og jeg elsker virkelig bare den serie plus at det bare passe godt til hendes venlighed plus navnet er kæret

Saiga-..hmm ja hvorfor oO? har ikke rigtig set navnet nogle steder. kan godt lid navnet sai ^^ men det har jeg anden char fra noget rolle der hedder og de har langt fra samme prsonlighed ^^;; men saiga passe bare til ham ^^

Mano- betyder krystal hjerte vis jeg husker rigtig ^^ og et ret kært navn

matias-...tja det blev han bare dødt til et traf. han blev kaldt det så mange gange at han bare ikke ku hedde andet til sist

efter navnt tosaka på Tomo og Mano- fandt jeg i fate stay night manga´en ^^ og passe fint til dem

saiga´s efter navn Niwa- et navn jeg os elsker at sige har det fra DN angel. jeg kunne ikke utale Daisuke på et tids pundt så sage altid niwa når jeg snakke om daisuke fra dn angle så det hang vel bare ved og endt på saiga ^^;;
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitimeLør Dec 05, 2009 1:55 am

Joker @ Han er min lille 'Joker'. Han er fræk af natur og snyder tit folk på de underligste måder.
c:

So @ So er japansk og betyder 'rotte'. Ligesom Joker er han en laban og en ballademager, han er meget 'rotteagtig' i den forstand at han er god til at tilpasse sig.

Jeremy @ Det første der faldt mig ind da jeg så hans lille nuttede ansigt xD
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?   Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvoffor hedder jeres dukker lige de navne?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste
 Lignende emner
-
» Dukke-hygge-tingeling (fordi jeg er så god til navne) (Mnf shushu, D.O.C Leya, kid delf cherry)
» Intet lige nu
» Lige nogen hurtige af Adi...
» Adi nu med nyt tøj - lige nogen hurtige billeder.
» Har jeres dukkesmag ændret sig?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: