Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...

Go down 
+4
Miki
714
Risushi
boots
8 deltagere
ForfatterBesked
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 6:20 am

Jeg har lige 'adopteret' en LittleFee - og har opdaget at den ene søm - på venstre ben - ikke er særlig køn. Jeg vil gerne
slibe sømmene af, så man ikke kan se dem; men den er faktisk ret dyb, så resinen ser ud til at være tynd nogen steder. Hvis
nu benet så at sige 'går op i sømmene' senere hen - hvad er så jeres erfaring med dukkefirmaer i almindelighed og Fairyland
i særdeleshed? (Nu skal det siges at jeg faktisk ikke ved om den er solgt direkte fra Fairyland; men det kan jeg nok få at vide).

Spørgsmålet er om de er hjælpsomme hvis man ingen faktura har? Jeg mener, de kan jo stadig se på dukken at det er deres
produkt - dog ikke præcis hvor gammel den er... Jeg vil naturligvis forsøge at få fat i fakturaen; men hvis nu jeg ikke kan er
jeg så bare lost hvis benet senere knækker? - Og her taler jeg naturligvis ved alm. brug og ikke hvis jeg taber hende på gulvet
eller lign.

Er der nogen der har erfaringer i denne retning?
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Risushi

Risushi


Antal indlæg : 92
Age : 29
Geografisk sted : Jylland/Aalborg/Varde
Registration date : 31/01/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 10:35 pm

Du kan prøve at ligge et billede op, så man kan se hvor slemt det er ^^
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 10:38 pm

Jeg kan prøve lidt senere i dag. Ved dog ikke om mit kamera er godt nok til at fange det. Forsøger. Smile

Det kan jo også godt være at det slet ikke er slemt sammenlignet med andre dukker; men når jeg sammenligner med
mine andre dukker er det ikke særlig kønt....
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Risushi

Risushi


Antal indlæg : 92
Age : 29
Geografisk sted : Jylland/Aalborg/Varde
Registration date : 31/01/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 10:42 pm

Okay ^^
Jeg har godt nok ikke ret meget forstand på det, men der er sikkert andre herinde der kan hjælpe ^^
Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 11:04 pm

Jeg har selv en LittleFee, og synes deres sømme specielt på armene er relativt store. Dog - resinen mener jeg er ganske tyk; umiddelbart gæt mindst et par millimeter, som man bør kunne slibe på. Smile Men det bliver nok lidt nemmere at bedømme, når der er billeder af det (husk makrofunktion! Smile)
Jeg sleb i alt fald min, uden problemer. ^^
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 02, 2009 11:27 pm

Venstre ben (det der er værst):
Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... E490803e Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 3fe45ae5 Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 25c59f06 Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 62c59c7a

Højre ben er ikke så slemt - og her går den ikke så langt ned:
Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 11d18fed

Undskyld de store billeder - jeg har problemer med photobucket...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Miki

Miki


Antal indlæg : 264
Age : 33
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 03/01/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 04, 2009 7:01 am

Hmm ser faktisk half-grotesk ud, og somom låret nærmest går indad af det.

Jeg vil foreslå at du sender en e-mail til fiaryland, give dem nogenlunde samme forklaing som du har givet os, altså hvordan du har købt et af deres produkter 2nd hand, og har fundet denne ubehagelig overraskelse. Smile

Min erfaring med Firmaet er godt og kun godt! Du er super søde og rigtig hjælpsomme, også selvom du måske ikke engang køber noget el. lign. Smile
- Hvis du er bange for at benet ville gå i stykker, så se om du evt. kan få lov til at købe delene af fiaryland, eller måske endda få dem Smile
Der er jo ingen skam i at spørge, og de svare altid så pænt derinde!

Held og lykke Smile
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 04, 2009 7:11 am

Nu skal du jo huske at jeg har zoomet godt ind. Jeg kan lige prøve at tage nogen billeder af hendes ben i et lidt mere normalt format - så får man måske et bedre indtryk.

Dér hvor jeg er nervøs er helt ude ved kanten - lige over knædelen. Hvis jeg sliber på dét stykke er jeg bange for at det vil knække.

Det var også min tanke - at jeg ville prøve at skrive til dem før jeg går igang med sandpapiret... (har nu heller ikke fået købt noget endnu).
Jeg prøver stadig at få fat i en faktura, dog, for alt andet lige vil det nok være nemmere at trænge igennem hvis man kan bevise hvor ny
hun stadig er (ifølge sælger er hun ikke mere end 2½-3 måneder gammel).

Uanset hvad vil jeg ikke af med hende igen. Jeg er totalt fortabt og vil aldrig kunne gå af med hende igen. Utroligt at man kan bonde så hurtigt...
Jeg har det faktisk på samme måde med alle mine dukker - uanset hvilke skavanker de har, så går jeg aldrig af med dem. Det giver dem personlighed,
tror jeg. Men - jeg synes disse sømme er lidt for synlige og vil ikke have nogen skal spørge om hun har ar eller lign. på benene. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 04, 2009 7:48 am

Her er nogen lidt anderledes billeder. Man ser det mere fra nogen vinkler end andre. Store billeder igen. Jeg kan simpelthen ikke få photobucket til at lege med...

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Cc36bb40 Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Cc257a0d Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 075d08cb Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... 7919fece Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Bf8c5db0
Undskyld de nogengange underlige placeringer af hendes hånd; men hun har ikke nogen trusser endnu...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Haruka_Kite

Haruka_Kite


Antal indlæg : 245
Age : 32
Geografisk sted : Storkøbenhavn
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 04, 2009 11:18 am

Ja de er da godt nok noget tydelige, selv på de billeder, du har taget af hende i fuld figur.
Men umiddelbart tror jeg, at man med lidt nænsomhed sagtens vil kunne slibe dem pæne, eller i hvert fald mindre tydelige. :) Og hvis du ikke er tryg ved at skulle gøre det selv, kan du jo altid prøve at spørge om hjælp.
Og så må jeg altså være meget off topic og sige; iiih hvor er hun sød...
Tilbage til toppen Go down
http://haruka-kite.deviantart.com/
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 04, 2009 10:42 pm

Jeg tror jeg venter lidt og ser tiden lidt an før jeg gør noget. Det kan da også være at jeg nøjes med at slibe sømmene på hendes arme - kjoler eller bukser vil jo dække låret meget af tiden - og på mindre billeder af hende vil man måske ikke bemærke noget. Uanset hvad tror jeg nu jeg vil prøve at skrive til FairyLand og høre hvad normal procedure er hvis dele af en dukke går i stykker pga. produktionsfejl. De ved jo godt - og det er jo også meningen - at nogen købere vil slibe sømmene væk. Jeg vil også prøve at sende et par billeder med så de ved hvad jeg taler om. Så må vi se hvad de skriver tilbage. Der er vel også en form for garanti på de her dukker - de er jo ret kostbare (bl.a. også derfor det ville være rart at have fakturaen - eller en kopi af den).

Ja - hun er utrolig sød. Jeg holdt mig ellers lidt tilbage i starten da jeg så hun var til salg (syntes hun så alt for nuttet/'dum blondine' ud - det synes jeg ikke mere). Ville egentlig have en Ante eller en Shiwoo; men da jeg så en Elf Shiwoo faceplate + krop var til salg også, besluttede jeg mig til at det skulle være mine sidste dukker - Flora og Elf Shiwoo (har dog også 2 Brownies på vej). Det var ikke meningen at jeg ville have en dukke med alm. ører; men tingene går ikke altid som planlagt. Jeg er lykkelig for at jeg tog dén beslutning. Hun er den dukke jeg egentlig skulle have haft fra starten - hvis du forstår hvad jeg mener - selvom jeg ikke ville have undværet nogen af de andre...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
yokomo

yokomo


Antal indlæg : 42
Age : 37
Geografisk sted : Danmark
Registration date : 03/01/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeSøn Jul 05, 2009 10:52 pm

Hmmm... ville du ikke kunne dække det over med lidt miliput? fylde sømmen ud med det, frem for at slibe dte tyndere end hvad det er?
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeMan Jul 06, 2009 2:55 am

Dét var en god idé; men jeg kender ikke miliput... Hvad med farven? Er det hudfarvet? Er det noget der luft-tørrer? Ved du evt. hvor jeg kan købe noget?
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTors Jul 09, 2009 12:01 am

Jeg vil sige at det der kan du sagtens slibe på. Smile Milliput er rigtig svært at få til at matche med resinfarven, så det ville jeg ikke rode med. Smile Du vil få langt det pæneste resultat ved at slibe i stedet.
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 36
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 11, 2009 1:00 am

Hvis du vil være helt sikker på ikke og efterlade risser så vælg en tynd vandslibepapir, det er sandpapir der er så tyndt og fungere ved du gør det vådt og sliber, det efterlader ingen risser!


Ps. tror sagdtens du kan slibe det væk udend er sker hende noget ^^

Men det ligner overksydene Resin, så jeg vil slibe det ned, gjorde jeg med min Shiwoo Smile blev helt perfeckt
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeLør Jul 11, 2009 1:07 am

Jeg er mest nervøs helt nede ved knædelen. For mig ser det ud som om at hvis jeg sliber bliver resinen for tynd og vil måske knække.

Men - indtil videre vil jeg lade det være. Jeg har alligevel nok at gøre med at finde ud af hvordan mine 'ansigts-løse' dukker skal 'males'. Smile

Tak for hjælpen til jer allesammen. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Raito

Raito


Antal indlæg : 24
Age : 31
Geografisk sted : Danmark, Nordjylland
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 1:51 am

Sjovt, min nye littlefee har heller ikke ret pæne søm o.Q Det er dog ikke helt så klart, men burde jeg sige noget til producenten? Er i forvejen ved at skal have byttet en dukke om, fordi de har sendt den forkerte.. Og oven i købet et ekstra hoved! (Ikke til littlefee, men alligevel xD ..)
Tilbage til toppen Go down
chuchu

chuchu


Antal indlæg : 381
Age : 36
Geografisk sted : Aarhus, Denmark
Registration date : 29/12/08

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 1:59 am

Det sker tit med abjds, sådan var min Dollkot kiss, og alle mine Luts dukker har hft det sådan, plus de fleste af mine minifees, og min hound, sådan kommer de tit... det er ikke en fejl... de støber bare ens dukker og gidder ikke slibe dem til, det vil blive for stort et arbejde, så det er som når du støver gips figure, eller samler plastic skibe, biller, huse, figure mm. af hobby ting der vil altid være noget man selv skal slibe af i kanterne, så fat modet piger, grib den mildeste sandpapirstybe i kender og begynd og slibe Smile

har selv snakket med firmaerne, og det gidder de ikke tage sig af...

Boots> jeg syns hvis ledet er så tyndt du måske skal få ejn prof. modder/dukke sliber til at ordne det (ect. leechy gør det jo i comissions) hvis du er nervøs søde, ellers hvis det er så slemt at ingengang en Prof kan gøre det, må du jo blive ved og skrive til fiareyland indtiil de gir sig og sender dig et nyt benled...
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitimeTirs Aug 11, 2009 2:18 am

Tak; men jeg har besluttet mig til at lade det være indtil videre. Jeg kan sagtens tage billeder af hende uden at man ser det - og det generer mig egentlig ikke mere. Der er ingen grund til at risikere
at benet går i stykker ved en slibning når hun formentlig mest vil være klædt i tøj der dækker det. Smile Og skal hun i mininederdel eller shorts eller noget - så kan jeg tage billederne så det ikke ses. Jeg vil nøjes med at slibe de 'sømme' man kan se meget - f.eks. på armene...

Jeg tror bare jeg var lidt nervøs i starten; men jeg er allerede ved at være lidt hærdet mht. dukkerne. De kan tåle en del mere end jeg umiddelbart troede.... Smile

Jeg har set at nogen dukkefirmaer tilbyder at slibe 'sømmene' for et beløb. Andre - som Bobobie - mener åbenbart det er en del af servicen. Sjovt egentligt - at
de billige yder bedre service...

Men tak for hjælpen allesammen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Sponsoreret inhold





Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Empty
IndlægEmne: Sv: Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...   Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere... Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvis dukker har produktions fejl der først viser sig senere...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Da jeg først så dig... [DIM Event Elf Head, Damian] *Mildt indhold*
» Ståltråd i dukker...?
» Rensning af dukker
» Gamle dukker
» Dig og dine dukker!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: