Det er tit brugbart at kigge på billeder af forskellige typer sammen (hvis fx man skal købe en ny dukke og gerne vil have en bestemt højde eller kropsbygning eller overvejer at lave en hybrid mellem flere forskellige mærker og gerne vil have farven til at passe). Nogle har flere dukker selv og har måske lyst til at tage billeder af dem sammen, så man kan se forskellene. Andre har måske været med til at tage sammenligningsbilleder til træf, hvor der har været mange dukke-typer repræsenteret.
Jeg håber, flere vil være med. :-) Men nu lægger jeg i hvert fald ud med dem, jeg har liggende:
1/4 (MSD-størrelse/ca. 40-45 cm):Fra venstre til højre:MiniFee / A-line / white skin
MiniFee / A-line / normal skin
MiniFee / Beauty line / normal skin
Volks / pureskin / lange ben
MiniFee / A-line / normal skin
Dollmore / har kun en type og kun en hudfarve
DOC / ”gammel version”
1/3 piger (SD-størrelse/ca. 60 cm):Fra venstre til højre:Dollkot / glamour body / white skin
Dollmore
CP Delf / Girl type / white skin / Dollkot Kiss-hoved / fra dec. 2005
CP Delf / mature type / white skin / 4 sisters-hoved / fra april 2005
CP Delf / mature type / normal skin / fra 2008
Volks / SD13 / old skin / big bust
DOT
Soom / normal skin
Soom Beryl / white skin (modificeret til dreng)
1/3 drenge (SD-størrelse/ca. 60 cm og opefter):Fra venstre til højre:Angel Region Fair-krop / CP Delf Nanuri '07 white skin-hoved
CP Delf / white skin
CP Delf / normal skin
Bobobie krop / AIL Bertram hoved / normal skin
DIM MiniMee-krop / Elfdoll-hoved / normal skin
Angel of Dream-krop / GomiDoll Igon-hoved / normal skin
Dollkot white skin-krop / SSD '08 man hoved / normal skin
Iplehouse / normal skin / fra 2006 (?)
Iplehouse / muscle / normal skin / fra 2008
SDF / normal skin
Soom Super Gem Spinel / normal skin
Dollzone / pinky white skin
DollShe / white skin / gammel version
DOI / normal skin
Billederne er taget til et træf (hos Lucie) sommeren 2008. Mange tak til alle der donerede deres dukker til projektet. Og især tak til Pallas, som skrev det hele ned for os.