Antal indlæg : 345 Age : 38 Geografisk sted : Nørrebro Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 10, 2011 3:42 am
Efter meget, meget, meget lang tid er jeg endelig blevet færdig med Kjolen. Det irriterer mig at det skulle tage mig over 2 år at lave den. Men det viste sig at det var svært at finde de enkelte dele jeg skulle bruge, specielt de bittesmå nitter til korsettet. Men det var også svært at finde noget ordentligt stof, det måtte ikke være for tyndt, men heller ikke for tykt. Og det gjorde det heller ikke nemmere at, jeg havde bestemt mig for at det skulle være en eller anden form for brokade, eller noget der lignede.
Men alt i alt er jeg meget tilfreds med den. Der er sikkert nogle ting der kunne gøres bedre, men taget i betragtning af at, det er første gang jeg har lavet sådan en type kjole, så synes jeg at det er meget godt.
Jeg har egentlig ikke så meget andet at sige, men hvis i har nogle spørgsmål, så spørg endelig.
Så her er den, en håndsyet kopi af en eftermiddagskjole fra 1863.
Ponpyon
Antal indlæg : 689 Age : 34 Geografisk sted : . . . Registration date : 30/12/08
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 10, 2011 4:20 am
hvor er den bare blevet fin! ^^ er rat så imponeret over at den er håndsyet... tror ikke jeg ville have tålmodighed til at lave såden en stor og detaljeret kjole i hånden.
Nerdystreak
Antal indlæg : 946 Age : 43 Geografisk sted : København Registration date : 28/12/08
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 10, 2011 6:31 am
Wow, dejligt håndværk! Den er virkelig blevet flot. Stoffet er jo helt perfekt (det er så svært at finde noget med det helt rigtige mønster). Og pasformen er skøn. Jeg synes, det er lykkes dig at ramme stilen utrolig godt. Lækre detaljer med knapperne, kantbåndet og de forskellige lag. *applaus*
lille_Aki
Antal indlæg : 457 Age : 36 Geografisk sted : Aalborg Registration date : 24/04/09
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 10, 2011 7:10 am
er helt enig med Mary kan kun sige Great done!
mystearica
Antal indlæg : 764 Age : 35 Geografisk sted : århus Registration date : 31/12/08
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 10, 2011 8:10 am
wow hvor er det blevet flot det hele sidder rigtig godt på dukken
Pallas Moderator
Antal indlæg : 345 Age : 38 Geografisk sted : Nørrebro Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Lør Jun 11, 2011 1:20 am
Tak skal I have
PonPyon: Det var faktisk ikke så slemt at sy i hånden. Selve kjolelivet er noget småt pillearbejde, og jeg havde meget mere kontrol over de enkelte dele, end hvis jeg havde brugt symaskine. Skørtet var heller ikke særlig slemt at sy. Det er gigantisk (1 m stof i omkreds), men der var faktisk ikke så meget der skulle syes sammen.
Mary:Tak. Jeg er selv meget glad for stoffet. Jeg fandt det i bunden af mine stofrester, og jeg blev så glad da jeg opdagede at mønstret var i en perfekt skala + at der var nok til et sy hele kjolen.
CakePie
Antal indlæg : 33 Age : 30 Geografisk sted : Roskilde Registration date : 01/06/11
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig! Fre Jun 24, 2011 9:46 am
Hold da op hvor er den smuk! Ö
Jeg tilbeder dine fantastiske evner med nål og tråd! For søren hvor er det flot!!! :O
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!
Det store viktorianske kjoleprojekt. Endelig færdig!