Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)

Go down 
+3
Manna
Pallas
Nerdystreak
7 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeTors Dec 29, 2011 3:13 am

Jeg er lige nu i gang med det omfattende projekt at male et par vinger og tænkte, at jeg ville dele min fremgangsmåde og resultater med jer.

Min kommende KDF Yuz skal have vinger. Og de vinger, han skal have, tilhører Luts' Bory (fra det her sæt: http://eluts.com/shop/step_submain.php?b_code=B20101202054091). Jeg har Bory og kroppen, som kan få vingerne på, så det bliver ikke et problem.

Min strategi er følgende:
Vingerne skal se slidte/gamle ud. Den mekaniske må gerne have en smule rust eller ridser og se ud, som om den engang har været skinnende og fin, men ikke er det længere. Den af fjer er ikke en organisk vinge, men er lavet til at ligne det, så under det fjerlignende lag, må der være mekanik i stil med den anden. Den skal være metallisk at se på, men må godt have spidser, som ser slidte ud.
Grunden til slitagen er trefoldig: For det første passer det ind i den historie, som jeg har tiltænkt min knægt. For det andet er det praktisk, siden malingen garanteret vil skalle af (især i leddene) efterhånden. På den her måde kan jeg nemt rette det til, og det vil ikke ligefrem være en katastrofe, at de slidte vinger ser (mere) slidte ud. For det tredje vil jeg gerne gøre det på en måde, som ikke bare efterligner Luts' version.

Materialer:
MSC
Pensler
Akrylmaling
Akvarel
Vand
Tålmodighed

Fremgangsmåde:
MSC først.
Et "wash"-lag, hvor jeg med en stor pensel kommer en mørk sølvfarve med en del vand i på vingerne (over det hele).
Mere struktur "duppes" på med en næsten tør pensel med hhv lys sølv og sort maling.
Kobber-detaljer (på skruer og den slags) males på.
Detaljer med sort/mørk sølvfarve i samlinger og steder, hvor illusionen af skygger/dybde skal skabes.
Highlights med lys sølv på kanter, der skal fremhæves.
Rustfarve på enkelte steder.
Afslutning med MSC.


Her er først Luts' egne billeder (vingerne i henholdsvis umalet og "standardmalet" stand):

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Lutswings

Og her er foreløbig et udsnit af den mekaniske vinge, som jeg har malet den (argh blits ... Lyset er dårligt i dag):

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Mechwing1

Jeg er næsten færdig med den og er gået i gang med fjervingen nu.

Hvad synes I indtil videre? Har I nogen tips?

Jeg vil opdatere tråden med flere/bedre billeder efterhånden som arbejdet skrider frem og der er lys til det. Smile
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeLør Dec 31, 2011 1:06 am

Så er jeg færdig! Det tog godt nok nogle timer, men jeg er faktisk ret tilfreds med dem.

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Wings1

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Featherwing1

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Mechwing2

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Wings2

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Wings3

Hvad synes I? Smile
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeLør Dec 31, 2011 1:36 am

Det ser rigtig godt ud. Jeg synes faktisk at det ser bedre ud end Luts' egen version. Jeg kan specielt godt lide de små kobber detaljer. Det får på en eller anden måde vingen til at se endnu mere slidt og brugt ud.
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeLør Dec 31, 2011 2:24 am

Jeg er enig med Pallas, jeg kan også bedre lide dit resultat. Det ser super godt ud, og jeg er imponeret over at du har haft så meget tålmodighed xD
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeLør Dec 31, 2011 3:59 am

det er et virkeligt imponerende arbejte du har lavet med dem Smile jeg kan rigtig godt lide det slidte look.
jeg syntes vingerne er perfekte jeg glæder mig til at se dem på din Yuz
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeLør Dec 31, 2011 9:51 pm

Mange tak for jeres kommentarer! Smile Jeg er rigtig glad for, at I kan lide dem.

Pallas>> Jeg har kun set et andet "hjemmemalet" sæt, og der var guldagtige dele på. Jeg kunne godt lide ideen om variation, men jeg ville hellere have kobber/bronze/rust til formålet. Så jeg er glad for, at det virker efter hensigten.

Manna>> Det var egentlig meget hyggeligt, men jeg må indrømme, at min tålmodighed var ved at slippe op undervejs. Det er ikke den slags ting, jeg kan lave på en enkelt dag.

mystearica>> Tak - og jeg glæder mig også. Tolden "løslader" ham forhåbentlig i næste uge, så det bliver rigtig spændende!

Til Luts' "forsvar" vil jeg sige, at de dels malede dem forholdsvis billigt (så de kan nok ikke have brugt så mange arbejdstimer på dem), og dels sikkert skulle male en hel del af dem, så der nok ikke har været mulighed for at bruge dage på hvert enkelt par. - Men i hvert fald ønskede jeg netop også at gøre det anderledes og mere detaljeret, så det er jeg super glad for lykkedes. Very Happy


Tilbage til toppen Go down
714

714


Antal indlæg : 253
Age : 43
Geografisk sted : Uføret
Registration date : 29/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeOns Jan 04, 2012 3:20 am

De er superflotte. Very Happy Rigtig godt arbejdet - vidste godt at det ville være fedt lavet, men er stadig overrasket over hvor flot det er blevet. Vil gerne låne noget af din kobbermaling til mine egne Luts-malede vinger. :3
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeOns Jan 04, 2012 5:28 am

me likes very much! ÔwÔ sys resultated er blevet kanon flot. Elsker det lidt rustne/antikke look.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeTirs Jan 10, 2012 4:42 am

714 & Ponpyon>> Også rigtig mange tak til jer! Very Happy

Og for en god ordens skyld, ser vingerne sådan her ud på:

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Shiran01

(Flere billeder her: https://resingarden.danskforum.net/t4662-winged-warrior-shiran-kdf-yuz)
Tilbage til toppen Go down
Medusa

Medusa


Antal indlæg : 94
Age : 56
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 10/06/11

Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitimeTirs Jan 17, 2012 11:20 pm

Nøij, hvor er de super seje. Især den mekaniske lidt steampunk-agtige (åh ja,jeg er ret vild med steampunk).

Flot malerarbejde, lige min stil, og passer kanon godt til karakteren/dukken.
Du har min officielle tilladelse til at blære dig! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://bjdollhouse.wordpress.com
Sponsoreret inhold





Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Empty
IndlægEmne: Sv: Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)   Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story) Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Maling af vinger (fra KDF Bory Untold Story)
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Wings of steam [Luts Bory Untold Story]
» Specialdele (fx klove, poter, horn, haler, vinger) med egen maling/blushing
» vinger eller hale
» Små øjne, åben mund og kun akvarel maling til rådighed o__x<
» Fe vinger, fe fødder og fe hoved ,al kritik er velkommen. (store billeder)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: