Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!

Go down 
+3
PotatoMash
blood-devil
rocoSTAR
7 deltagere
ForfatterBesked
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 2:40 am

Jeg fjernede den gamle face-up af begge mine hoveder, og nu er der store hvide områder på deres ansigt D:
Jeg lod dem ligge i sprit i 10-15 min. og gnubbede den krakelerede face-up af, men ligemeget hvor meget jeg prøver er der nogle store misfarvninger i resinen der ikke vil væk?

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! IMG181

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! IMG182

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! IMG183


Sidst rettet af rocoSTAR Tors Nov 08, 2012 3:22 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
blood-devil

blood-devil


Antal indlæg : 107
Age : 33
Geografisk sted : århus
Registration date : 23/10/11

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:21 am

Er det lige som skalder på dukken ?
Tilbage til toppen Go down
PotatoMash

PotatoMash


Antal indlæg : 235
Age : 29
Geografisk sted : Jylland
Registration date : 29/03/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:28 am

Jeg er ikke sikker -overhovedet- og andre med mere erfaring skal endelig sige til hvis de ved hvad det er, men umiddelbart synes jeg det ligner sandpapir markeringer?
Men fordi det er i ansigtet og på så store områder tror jeg det ikke...hvordan føles det? Som en del af hovedet, er det ru, glat eller andet ? Har du prøvet at google det (det har du sikkert men hvis man går i panik tænker man jo ikke altid klart) Der er garanteret nogle som har prøvet det samme Smile
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:30 am

Jeg har brugt sandpapir på den ene af dem, men det var før det her skete Smile
Jeg har også prøvet at google det, men ikke noget der hjalp.. men ved heller ikke rigtig hvordan jeg skulle formulere min søgning..

Nogle stæder krakelere det lidt men tror det er msc'en der er løsnet..
men ellers føres det som de plejer..


Sidst rettet af rocoSTAR Tors Nov 08, 2012 3:34 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
MorbidNeeds

MorbidNeeds


Antal indlæg : 185
Age : 39
Geografisk sted : Sydfyn
Registration date : 29/12/10

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:32 am

De gange jeg har siddet med sandpapir og modificeret et ansigt har jeg skulle slibe resten af hovedet after for
at få jevnet farveforskellen ud og komme ned til et nyt lag frisk resin. Ligner også lidt det er tilfældet her.
Bind mig ikke op på det, men kunne være at det kunne fikses med fint sandpapir og tålmodighed.
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:39 am

jeg har lige prøvet lidt.. men det virker ikke til at gøre den store forskel..
Tilbage til toppen Go down
noodle_kun

noodle_kun


Antal indlæg : 95
Age : 40
Geografisk sted : Midtjylland, Århus
Registration date : 09/06/11

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 3:56 am

forsvinder mærkerne når de er våde af sprit for så at dukke op igen når de tørrer eller er de der uanset om hovederne er våde eller ej?
Hvis det er først nævnte er det meget muligt at det bare er de inderste lag msc der ikke er blevet fjernet ordenligt endnu, oplever jeg tit når jeg renser et hoved.Hvis det er tilfældet skal du bare blive ved med at grubbe med sprit, så skal det nok komme af.
Men ellers kunne det lidt godt ligne slibe mærker, er du første ejer og har du eller andre haft slebet på dem?
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 4:15 am

de bliver ved med at være der om de er våde eller ej,
som sagdt tidligere har jeg selv slebet lidt i den ene.. den anden kan det måske være når jeg tænker på det, da jeg sendte ham til en for at fixe nogle huller min hnd havde lavet.
men hvis det er pga. slibning hvorfor er de så først blevet synlige nu?
Tilbage til toppen Go down
noodle_kun

noodle_kun


Antal indlæg : 95
Age : 40
Geografisk sted : Midtjylland, Århus
Registration date : 09/06/11

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 4:19 am

det er højst sandsynligt slibe skader så.
Det bedste vil være at slibe overfladen på dem så skulle de meget gerne få ens kullør igen.
En face-up kan faktisk nemt dække slibe skader og gulning. blusking kan gøre rigtig meget for at skjule det
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 4:51 am

jeg synte også det ser ud til at være slibe pletter - så du skal som andre har påpeget slibe alt det rundt om også.
MEN HUSK resin er IKKE SUNDT, så sørg for at gøre det udendørs med maske for mund og næse.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeTors Nov 08, 2012 8:05 pm

Jeg er enig i, at det ligner "slibe-skader" (i mangel af et bedre udtryk). Hvis du vil være sikker på, at det ikke er MSC-skjolder/rester, kan du prøve at gnide efter med acetone (men uden iblødlægning selvfølgelig). Det plejer at tage de sidste rester af MSC og faceup. Men umiddelbart ser det også for mig ud til, at der er blevet slebet. Som andre har sagt kan en faceup dække meget, så selv hvis du ikke får farven jævn nu, kan en ny faceup nok dække en del. Smile
Tilbage til toppen Go down
rocoSTAR

rocoSTAR


Antal indlæg : 64
Age : 30
Geografisk sted : Danmark, Næstved
Registration date : 20/10/12

Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitimeFre Nov 09, 2012 3:07 am

mange tak allesammen. <3 jeg har lagt en face up på den ene og det ser okeyy ud (dækker ikk helt, men det er ok Smile).
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Empty
IndlægEmne: Sv: Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!   Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvide områder efter jeg har fjernet face-u. HJELP!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kan 'Warhammer-maling' bruges til face-up? + Et par andre face-up spørgsmål.
» Før/Efter billeder!
» Grønt hår i den hvide sne [Eve; DOD DOT E-an]
» Glemt at putte vand på efter sprit!! :S
» Face-up Wiki - Alt ang. face-ups!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Faceup og modifikationer-
Gå til: