Jeg færdiggjorde en paryk i sidste uge som jeg egentlig blev ret stolt af, og tænkte at jeg i stedet for bare at smide tingene på facebook - Ville vise det frem her!
Men først - historie tid!
Havde mange gange set smukke parykker rundt omkring på tumblr og forskellige dukke fora, som mindede mig supermeget om ægte menneskehår - Fandt så ud af det var alpaca-pels som man bare havde limet på en headcap, og selvom det tog mig over et år at tage mig sammen - Så lavede jeg en dag min helt egen alpaca paryk
Synes det er super hyggeligt at sidde med, og der er noget terapautisk over det, hvis man har god tålmodighed
Den første paryk var det helt store projekt, og den ser umiddelbart okay ud, men kan selv finde en masse fejl i den.
Headcappen kom jeg til at tage af for hurtigt, så den krympede og sidder ikke særlig godt på min dukke. Ser man den fra en anden vinkel, er der desværre også lim som man kan se. Jeg glemte også at klippe den ende som jeg limer på, fordi jeg var bange for den blev for kort. Men det var rart at få prøvet, og det gav mig egentlig kun lyst til at prøve igen!
Nummer to wig prøvede jeg at lave med pandehår! Er en forfærdelig frisør, så jeg mangler stadig at få den ordenligt klippet til. Denne gang havde jeg dog meget bedre styr på headcappen, og den er mere bøjelig og fleksibel
Skilningen er jeg også sluppet bedre fra. Desuden synes jeg også det blev meget bedre, da jeg klippede spidsen af hårtotterne, så de var nemmere at lime på.
Denne gang var det igen headcappen der gav problemer - fordi jeg blev utålmodig. Lad altid headcappen tørre 100% før man tager den af. Other than that, så brugte jeg blondt alpaca som jeg selv havde kæmmet. Det lyserøde er noget jeg havde til overs fra de to andre parykker
Den er en smule stram på min dukke, men udover det, var det en af de bedste parykker jeg havde lavet.
Den sidste og fjerde wig er den jeg er mest tilfreds med - Og tror jeg har fået udviklet en okay teknik til de her parykker
Den passer hende perfekt, og er fleksibel og rar at arbejde med. Derudover brugte jeg alpaca som jeg selv har kæmmet, vasket og farvet. Desværre ser det ikke ligeså lyserødt ud på billedet som det er rigtigt, men det øverste lag er "Cotton candy pink," Mens resten er en fin blondt. Man kan desværre også se en smule af headcappen på billedet, på grund af måden jeg fik taget billedet, ups.
Jeg kan ikke andet end at opfordre alle til at lave alpaca parykker. Det er super hyggeligt og er vild med det faktum at jeg kan lave ting til mine egne dukker. Er uduelig til at sy og jeg kan ikke lave face ups, så parykker er et dejligt alternativ.
Jeg er ikke en alpaca-wig guru, overhovedet, men hvis nogen har spørgsmål, vil jeg gerne hjælpe så godt jeg kan