Antal indlæg : 93 Age : 32 Geografisk sted : Danmark, Esbjerg Registration date : 21/02/10
Emne: Sanding af tan dukke? Lør Feb 13, 2016 6:54 am
Min veninde's tan dukke faldt og fik en grim skramme på næsetippen. Hun har bedt om hjælp til at få det fikset, men problemet er at jeg aldrig har slebet en tan dukke. Nogle ideer?
Jeg vil bede hende om nogle billeder hvis der er brug for det.
Anori
Antal indlæg : 323 Age : 33 Geografisk sted : Risskov, Århus Registration date : 31/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Lør Feb 13, 2016 8:01 am
Håber lige en anden kan hoppe ind, da jeg er ikke sikker :c Man kan vidst godt slibe, men hvad jeg har hørt er at der måske kommer lidt forskel i farve pga laget hvor du sliber bliver lysere. Dette kan nok godt blushes væk, øhm, men jeg ved ikke hvor nemt/svært det er
Prinsessen Admin
Antal indlæg : 817 Age : 38 Geografisk sted : Beijing, Kina Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Lør Feb 13, 2016 8:04 am
Jeg har ikke selv erfaring med det, så jeg kan ikke hjælpe. Men jeg har hørt, at man skal være opmærksom på om dukken er gennemfarvet eller om farven kun er i det yderste lag. Det er vist noget med at hvis dukken ikke er gennemfarvet, så kan man nemt fjerne farven med sandpapir. Men som sagt, så har jeg ikke erfaring indenfor det, så det er bare noget som jeg har hørt.
Kurisu Moderator
Antal indlæg : 645 Age : 35 Geografisk sted : Søllerød Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Man Feb 15, 2016 5:09 am
Det er, som Prinsessen skriver, vigtigt at være klar over, om resinen er gennemfarvet eller ej før man begynder at slibe tans. Billeder ville klart gøre det meget nemmere for os andre at vurdere skaden. Men ja, hvis der skal slibes skal I nok forberede jer på at det vil kunne ses, og at det så skal blushes til at se ensartet ud med resten af hovedet. :/ Det var da også bare mega ærgerligt at dukken fik en skramme ;__;" Men det KAN jo også være, at det bare er faceuppen der er gået af eller blevet beskidt? I så fald er en magic sponge guld værd Man kan jo håbe '
Skumring
Antal indlæg : 15 Age : 52 Geografisk sted : Gamlebyen, Oslo, Norge Registration date : 30/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Tirs Feb 16, 2016 5:45 am
Dersom resinen har fått en bulk, hull eller skramme kan du putte nesetippen i damp eller kokende vann, eller bruke en hårføner, ofte vil da resinen rette seg ut igjen. Det kan jo være et alternativ til å pusse ned nesen. Og som de andre sier, finn ut av om resinen er gjennomfarvet før du pusser på den. Prøv å pusse inne i headcapen for å sjekke hvor stor farveforskjell det blir.
FifiIsBored
Antal indlæg : 93 Age : 32 Geografisk sted : Danmark, Esbjerg Registration date : 21/02/10
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Tirs Feb 16, 2016 9:01 am
Mange tak for alle de gode råd! Min veninde lander i DK i morgen, så jeg tror jeg vil vise hende denne tråd. Hun er desværre på flyet lige nu, så kan ikke rigtig skaffe et billede pt., men vil selvfølgelig kunne tage nogle selv i morgen eftermiddag en gang. Dukken er forresten en iplehouse, hvis det kan være til nogen hjælp?
Akatsuki
Antal indlæg : 813 Age : 35 Geografisk sted : Djursland Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Tirs Feb 16, 2016 8:42 pm
Jeg har kun erfaringer med Iplehouse light brown, når det kommer til sanding, men i det tilfælde er resinen ikke gennemfarvet. Det vil nok kunne ses ja.
FifiIsBored
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Ons Feb 17, 2016 11:48 am
Tak, Akatuki! Det reddede os lige fra nogle irriterende fejl. Vi prøvede at koge næsen, og resultatet er supert! Hun er helt fin igen.
Kurisu Moderator
Antal indlæg : 645 Age : 35 Geografisk sted : Søllerød Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Tors Feb 18, 2016 4:06 am
Fedt FifiIsBored!! Hvor godt at høre Det er aldrig sjovt med den slags, og sikke en lettelse når man kan undgå 'varige mén' på de små pus *^^* Er veldig glad på din venindes vegne
Skumring
Antal indlæg : 15 Age : 52 Geografisk sted : Gamlebyen, Oslo, Norge Registration date : 30/12/08
Emne: Sv: Sanding af tan dukke? Tors Feb 18, 2016 8:36 am