Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?

Go down 
+5
jeanet kaulitz
AnMaNi
Chazzi
Pallas
Nerdystreak
9 deltagere

Hvor mange fotos tager du ad gangen?
Jeg tager aldrig fotos.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap0%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Jeg tager nogle få og ender tit med at have for få.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap3%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 3% [ 1 ]
Jeg tager dem, jeg skal bruge - ikke flere.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap0%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Jeg tager et par ekstra for en sikkerheds skyld.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap6%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 6% [ 2 ]
Jeg tager cirka det dobbelte af, hvad jeg bruger.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap17%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 17% [ 6 ]
Jeg tager cirka 3-9 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap29%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 29% [ 10 ]
Jeg tager cirka 10-19 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap11%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 11% [ 4 ]
Jeg tager cirka 20-29 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap3%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 3% [ 1 ]
Jeg tager cirka 30-39 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap0%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Jeg tager cirka 40-49 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap0%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Jeg tager cirka 50-100 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap3%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 3% [ 1 ]
Jeg tager over 100 gange så mange, som jeg skal bruge.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap3%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 3% [ 1 ]
Det varierer så meget, at jeg ikke kan lave en statistik.
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_lcap25%Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Vote_rcap
 25% [ 9 ]
Totale stemmer : 35
 

ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 4:46 am

Jeg kunne godt tænke mig at vide, sådan cirka hvor mange billeder, folk egentlig tager ad gangen.

Tager I kun de billeder, I skal bruge? Eller tager I 30 gange så mange (= 300 billeder, hvis I skal bruge 10)?
Ville I tage flere billeder, hvis I var på en location, som I ikke bare kunne komme tilbage til, end hvis I tog billederne i jeres have? Ville I tage færre billeder, hvis I havde et supergodt kamera? Eller flere, hvis I havde mere plads på jeres memory-kort? Tager I billeder, I ved, I ikke vil bruge, men som bare er skægge at have? Varmer I op med at tage nogle tilfældige billeder, før I tager dem, der skal bruges? - Begrund og uddyb gerne jeres svar. :-)

Jeg ved godt, det kan være, man ligger lige på grænsen mellem to kategorier, men jeg håber, man kan vælge det, der trods alt er mest typisk for en.
Tilbage til toppen Go down
Pallas
Moderator
Pallas


Antal indlæg : 345
Age : 38
Geografisk sted : Nørrebro
Registration date : 29/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 6:48 am

Som regel tager jeg 5 - 8 gange så mange billeder, end jeg ender med at bruge.
Nogle gange ser et billede fantastisk ud på kameraets lille skærm, men når det kommer op på en stor computer skærm viser det sig at, det er rystet, uskarpt, ufokuseret eller en fjerde ting. Derfor vil jeg hellere tage flere billeder og have en masse at vælge imellem end at skulle nøjes med et lille, måske dårligere, udvalg.
Antallet af billeder som jeg tager, har ikke ændret sig efter jeg har fået et nyt kamera. Jeg tager det samme antal billeder med mit spejlreflekskamera nu, som jeg gjorde dengang jeg havde et lille digitalkamera. Antallet af brugbare billeder har heller ikke ændret sig.
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 10:22 am

For mit vedkommende varierer det vist lidt. Da jeg skulle tage et billede til denne månedes foto konkurrence tog jeg ca. 60 billeder, hvoraf jeg kun skulle bruge et. Normalt tager jeg ikke så mange ekstra billeder, tror det blev lidt flere i denne omgang da jeg skulle afprøve lidt flere forskellige vinkler, forskellig afstand osv.. Normalt ligger det nok på omkring 10-19 gange det jeg ender med at bruge.
Jeg ville helt klart tage flere billeder, hvis det var på en location, jeg ikke bare lige kunne tage tilbage til! Det er så surt at komme hjem og i princippet have et godt billede, som dog er blevet sløret. Så hellere tage de billeder ekstra.
Nu har jeg ikke haft mit spejlreflekskamera i så lang tid endnu, men tror helt sikkert ikke det har ændret sig. Jeg skal jo også lige prøve nogle forskellige indstillinger, for at se hvad der giver det bedste resultat.
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
AnMaNi

AnMaNi


Antal indlæg : 317
Age : 42
Geografisk sted : KBH
Registration date : 30/01/09

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Feb 28, 2010 10:24 am

For mig variere det meget og det kommer an på hvad jeg tager billeder af og hvor. Men da dette nok er ment med henblik på photoshoots involverende dukker ar jeg svaret 3-9 men jeg ligger nok nærmere 9 end 3 gange så mange.
Dukker bevæger sig ikke, i de fleste tilfælde og det gør det en del anderledes end at tage billeder af levende mennesker og dyr. (I hvilket tilfælde jeg nærmere ligger på 30-35 gange så mange billeder end jeg skal bruge.)
På specielle locations hvor der er elementer jeg ikke kan styre selv, som da jeg engang tog billeder af Alie på stranden tog jeg ekstra mange billeder fordi man aldrig kan vide om vinden lige spiller et pus eller bølgerne ikke ser særlig spændende ud i det øjeblik alt andet lige passer.
Valget af kameraet betyder ikke noget i kraft af at jeg kun har mit digitale Nikon spejlreflekskamera men dog i det tilfælde af at jeg skulle tage billeder med en andens kamera ville det nok heller ikke ha nogen indflydelse.
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Apr 04, 2010 7:36 am

Jeg tager faktisk tit over 100 billeder, men vælger kun at bruge et par stykker. Bliver bare sådan "iiiih fin vinkel DER"! - og så knipser jeg løs. Selvom de fleste dog må skrottes enten pga overbelysning eller mangel på samme. Har et rimelig dårligt kamera, så kræver en del fotos før der kommer nogle jeg er bare nogenlunde tilfreds med. Derefter kræver de så ofte også en kæmpe omgang i PS (cam sucks Rolling Eyes ) før jeg gider præsentere dem for nogen...
Tilbage til toppen Go down
wolter
Moderator
wolter


Antal indlæg : 1350
Age : 29
Geografisk sted : Fyn
Registration date : 03/01/09

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Apr 04, 2010 7:42 am

Det er bedre med for mange end for lidt.. ^w^

Jeg prøver mig altid frem når jeg tager billeder og sommetider ender jeg på de 100 - 200 billeder, hvor jeg så må slette til jeg har det rigtige antal.. ^^; det er dog tit at jeg ender på ca. 50

Somme tider kan man tage for lidt og man må bruge de billeder man har, hvor man så kan side og sukke.. ^^;
Tilbage til toppen Go down
http://robinuwolter.weebly.com/
Gæst
Gæst




Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Apr 04, 2010 7:54 am

Jeg tager EN MASSE. like, a shitload.
Mange hundrede flere end jeg har brug for.
Som regel flere af den samme pose for at være sikker på at have mindst ET godt billede.
Jeg kan tage 400+ og ende med omkring en 10 stykker som så bliver skåret ned til ca. omkring 5.
c:
Tilbage til toppen Go down
Saki

Saki


Antal indlæg : 137
Age : 33
Geografisk sted : Nordjylland, Aalborg
Registration date : 21/08/09

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Apr 04, 2010 8:05 am

.. Heh... Jeg tager maksimalt dobbelt så mange billeder... Og det er maksimalt, jeg tager gerne 4-6 billeder og så poster de 2-4 af dem >.>'' Til nærbilleder kan det dog godt ske at jeg tager lidt mere...
Tilbage til toppen Go down
http://sasakikouishi.deviantart.com
Alex

Alex


Antal indlæg : 115
Age : 33
Geografisk sted : United Kingdom
Registration date : 29/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Aug 01, 2010 12:41 am

Forskelligt for mig. Nogle gange 100 stk, andre 20, så det er op og ned. Depends on my mood og tid.
Tilbage til toppen Go down
http://igreywolf.deviantart.com/
Guest
Gæst




Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeSøn Aug 01, 2010 4:04 pm

Tager 3 dobbelt af hvad jeg kommer til at bruge da, som nævnt i andre posts før mig, billederne kan være rystede, vinklen absolut forkert når den kommer op på computer skærmen, rystede, overbelyste, listen er lang.
Og så har jeg en mani med at tage billederne i en masse vinkler, tæt på/langt fra, lidt/meget lys, samme pose af flere gange etc. bare så man har lidt at vælge imellem.
Tror at når jeg en dag får anskaffet mig et ordenligt kamera vil jeg garanteret tage endnu flere end jeg gør nu ^^;
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeMan Aug 02, 2010 2:43 am

For det meste tager jeg dobbelt så mange som jeg skal bruge, men det kommer an på hvor meget tid jeg har, og hvor meget historien er tænkt igennem. Hvis jeg starter med bare at ville tage lidt billeder, og så senere finder ud af at det skal blive til en historie, så tager jeg mange flere billeder til sidst. Nogle gange har jeg taget en masse billeder, og de kan alla sammen bruges, og andre gange har jeg kun taget det jeg skal bruge, og så er det rystet eller uskarpt.
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitimeMan Aug 09, 2010 6:34 am

Tak for alle jeres svar! Det er rigtig interessant at høre. :-)

Jeg tager en del billeder ad gangen (for det meste mellem 80 og 200 i et photoshoot). Jeg kan godt lide at have noget at vælge imellem ... Til gengæld ender jeg næsten hver gang med de der "sidste 30" og skal ned på en ti stykker til at poste.

For mig spiller flere faktorer ind:
1) Hvor mange billeder, jeg skal bruge som slutresultat.
2) Om det er en location, jeg nemt kan vende tilbage til.
3) Hvor mange dukker der er med.
4) Vejr/lysforhold.
5) Hvor mange poseringer/vinkler, jeg arbejder med.

Kamera spiller også lidt ind, men det skyldes mest, at jeg for tiden eksperimenterer med indstillinger på det spejlreflekskamera, som har fundet vej hjem til mig (standardindstillinger gør det åbenbart ikke for mig længere -_-; ).
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Empty
IndlægEmne: Sv: Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?   Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?
» Hvor grundig man er mht. fotoshoots og/eller photostories.
» Æ bæ bussemand~ [mange mange billeder] (2x Chiwoo, Ih Louis)
» Down memory lane... (Mange dukker+mange billeder)
» Hvilke typer fotohistorier foretrækker I?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: