Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?

Go down 
+2
Astrid
Nerdystreak
6 deltagere

Hvor mange billeder er optimalt i en fotoserie?
1
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap0%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
2 - 5
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap9%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 9% [ 4 ]
6 - 10
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap38%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 38% [ 17 ]
11 - 15
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap22%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 22% [ 10 ]
16 - 20
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap4%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 4% [ 2 ]
21 - 25
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap0%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
26 - 30
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap0%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Over 30
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap2%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 2% [ 1 ]
Det er fuldstændig lige meget
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap24%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 24% [ 11 ]
Jeg tager aldrig billeder og kigger heller ikke på andres
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_lcap0%Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totale stemmer : 45
 

ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 1:28 am

Når jeg har været på fototur med en dukke (eller flere), ender jeg tit med en hel del billeder (sjældent under 30 og af og til langt over 100; jeg tager tit flere billeder i samme vinkel netop for at have nogle at vælge imellem bagefter). Nogle af dem kan slet ikke bruges, fordi de er blevet slørede eller har forkert belysning eller lignende, men jeg ender stortset altid med en hel del flere "brugbare" billeder end jeg lægger op - og jeg kunne forestille mig, at det samme gælder for mange andre.

Hvad spiller ind på hvor mange billeder, I lægger op i tråde i fotogalleriet? Og hvor mange foretrækker I at se, når I kigger på andres billeder?
Er det optimale at vælge et enkelt billede ud, så tilskuerne kan fordybe sig i dét? Eller er det bedre jo flere billeder, der er at se på? Splitter man en fotoserie op og laver to tråde, hvis der er for mange billeder til én, eller vælger man fra og tager kun de allerbedste ud og bruger? Er det umuligt at give indtryk af en dukke på bare fire billeder? Eller bliver det for meget, hvis der er to billeder taget fra samme vinkel? Kommer antallet af fotos an på, hvor mange dukker, der er på billedserien?

Selvfølgelig kan der være undtagelser fra det, man normalt synes bedst om (fx en fotoserie på 40 billeder, er bare er så fed og har så mange forskellige dukker, at man ikke synes det er spor for meget, selvom man normalt kun selv lægger fem billeder op ad gangen eller et enkelt billede, der tager pusten fra én, selvom man normalt synes, der skal et tocifret antal billeder til for at man får et godt indtryk af en dukke), men lad os prøve at se, hvad de generelle holdninger er. :-)
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 4:34 am

Som regel når jeg laver photoshoots ender jeg også med billeder fra omkring 100-250 (lidt underligt, jeg ved det V_V). Jeg går dem igennem og sletter dem der ikke kan bruges osv. Bagefter vælger jeg de absolut ALLERBEDSTE ud og redigerer dem en smule.
Til sidst efter den svære og smertefulde udvælgelse, ender jeg med omkring, 3-15 stykker.
Bagefter det, hvis der er flere end 11(underligt, tilfældig valgt tal), tager jeg omkring 5-7 stykker ud og uploader som et photoshoot.

Så egentlig synes jeg selv at fra 4-.. højst 10 billeder pr. shoot er nogenlunde. Mere end 10 bliver i længden kedeligt at se på(hvis det er samme shoot)(for mig XD).
Men generelt tror jeg kun det er mig der lægger ekstremt lange shoots ind >>
Kan ikke rigtig styre mig når jeg har et kamera i hånden xD
Tilbage til toppen Go down
Astrid

Astrid


Antal indlæg : 357
Age : 31
Geografisk sted : København
Registration date : 05/01/09

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 7:21 am

Uf ja, jeg ender altid med at tage et helt hav af billeder xD
Jeg synes, det er svært at sige, hvor mange billeder der skal være i et shoot. Hvis der er mange forskellige, interessante billeder, gør det mig egentlig slet ikke noget, at der er mange. Hvis det derimod er billeder, der er som kopier af hinanden, er et enkelt eller nogle stykker ganske fint :3
Nogle gange skal der bare hellere ikke mere end ét billede til at sige, hvad tusind andre kunne sige tilsammen ^^
Tilbage til toppen Go down
Ziggimaguagua

Ziggimaguagua


Antal indlæg : 138
Age : 33
Geografisk sted : Danmark, København NV
Registration date : 30/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 7:40 am

Nu er jeg ikke så meget i foto-galleriet, undtagen når jeg skal introducere nogle nye, men jeg er i høj grad enig med Pawky.
Jeg starter med 100-200 billeder, sletter de direkte ubrugelige og vælger derefter ud så jeg har det bedste fra hver pose og så så jeg har fra de bedste 3-6 poses... så jeg stemte 2-5 og 6-10.
Personligt synes jeg at "det perfekte billede" er det bedste... det er bare sjældent man får fat i et af dem... så et par stykker er oftest bedre (men 10 er for mange).
Jeg tror ikke jeg ville dele en tråd i to for at få plads til alle billederne... så hellere slette til der er plads til dem alle i én tråd (det er self noget andet med photo stories). På den måde får man det bedste og det når ikke at blive kedeligt Smile
Tilbage til toppen Go down
Kinu
Moderator
Kinu


Antal indlæg : 149
Age : 40
Geografisk sted : København
Registration date : 29/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 9:27 am

Jeg starter som så mange andre tilsyneladende, med et mindre hav af billeder (dog sjældent over 50. Det har nok noget at gøre med hvor mange billeder jeg synes der bør være i et photoshoot) Jeg vil sige 6-10 billeder. Gerne 9 egentlig. Tallet 9 kom jeg frem til ved i en længere periode at følge galleriet, og det gik op for mig, efter min mening, at hvis der kun er en dukke, så bliver det kedeligt med mere end 9. På den anden side vil jeg heller ikke mene at under 6 billeder er et photoshoot. Men hellere det end 9 billeder hvor 3 af dem er dukken tagt i samme stilling fra forskellige vinkler uden nogen endring af baggrund eller noget.
Tilbage til toppen Go down
Dina

Dina


Antal indlæg : 30
Age : 32
Geografisk sted : København - Østerbro
Registration date : 30/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTirs Feb 17, 2009 6:43 pm

Som så mange andre tager jeg først en maaaasse billeder, mange af samme vinkler og poseringer.
Bagefter sletter jeg dem der er blurry, og begynder at vælge hvilke jeg vil bruge. Vil helst have ca. 5 billeder, da jeg ellers ikke synes jeg formår at vise det bedste af det bedste, men også et hav af middelmådige billeder som jeg egentlig ikke har lyst til at bruge.
Desuden prøver jeg at undgå billeder af de samme poseringer, også selvom det er fra en fuldstændig anden vinkel med anden belysning.
Er meget kræsen med de billeder jeg poster =)
Tilbage til toppen Go down
http://www.myspace.com/gogonoame
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeTors Feb 19, 2009 8:29 am

Tak for alle svarene (indtil videre). :-) Jeg synes, det er interessant at høre alle betragtningerne, som ligger bag hvor mange billeder, man viser.

Jeg kan fuldstændig tilslutte mig det, som Pawky kalder det "svære og smertefulde" valg mellem de sidste billeder. Det er ret nemt for mig at komme ned på 20 billeder fra et langt photoshoot, men derefter begynder det at blive svært. Jeg sidder tit med "hvilket closeup er det bedste af de to her?"-problematikken. XD
Af og til kan et enkelt billede virke fint som "teaser", hvis det virkelig er gjort godt og ens interesse for at se mere til den pågældende dukke straks bliver vækket, og ved fx reportager fra træf med en hel masse dukker kan over 15 billeder også godt være spændende. Men jeg stemte 6-10 og 11-15. Jeg tenderer nok den første af de to, især hvis der kun er en enkelt dukke på billederne og ikke er store ændringer (som fx forskellige locations, meget varierede poseringer eller skift af tøj og brug af tilbehør undervejs) i løbet af fotosne.
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitimeOns Jun 10, 2009 12:16 am

Jeg syntes det er svært at sætte en grænse, da det afhænger meget af billederne.
Man gider selvfølgelig ikke se de samme poses fra 130 forskellige vinkler/afstande og sådan,
men hvis de er teknisk gode og varierede, og der self er en mening med antallet, har jeg ikke nogen grænse.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Empty
IndlægEmne: Sv: Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?   Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fotoserier: Hvor mange billeder er optimalt?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvor mange fotos tager I, når I laver fotoserier eller fotohistorier?
» Down memory lane... (Mange dukker+mange billeder)
» Æ bæ bussemand~ [mange mange billeder] (2x Chiwoo, Ih Louis)
» Min nye dreng - lidt flere billeder. (mange billeder)Minimee Johnny Depp
» Sam's velkomst del 2. (mange billeder)

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fotografi - tips og spørgsmål-
Gå til: