Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Har jeres dukkesmag ændret sig?

Go down 
+6
Chazzi
Prinsessen
Akatsuki
mystearica
Vincent
Nerdystreak
10 deltagere
ForfatterBesked
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeOns Maj 22, 2013 6:52 am

Jeg kunne forestille mig, at nogle eksempelvis i starten at var vilde med store dukker, men nu kun falder for små. Eller man kunne gå fra at klæde dukker i afslappet hverdagstøj til store fantasy-kjoler. Eller fra at købe realistiske dukker til mere stiliserede dukker. - Eller noget helt andet. Smile

Da jeg fik min første dukke, havde jeg en bestemt idé om, hvordan hun skulle se ud. Der var godt nok ikke ret mange at vælge imellem dengang, og der var en gennemgående stil i de to-tre mærker, som man kunne få fat i, men jeg havde besluttet mig for dukkens køn, tøjstil og hår osv. - Og hold da op, hvor har meget ændret sig siden da. Noget af det skyldes, at udvalget er så meget større nu, men meget af det er i høj grad et spørgsmål om min personlige smag i dukkernes tøj/faceups/hår/alt muligt andet.

Har jeres smag ændret sig? Og hvis den har: Hvordan?

Tilbage til toppen Go down
Vincent

Vincent


Antal indlæg : 215
Age : 39
Geografisk sted : Give
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeOns Maj 22, 2013 8:50 am

Nu ved jeg ikke om det her er at ændre smag men!

min første dukke havde et bestemt look og det var det lidt emo looking stil (han var sanger og sådan sku han altså se ud!)
det har så ændret sig meeeeget!
Faktisk både mold og udseende!
Har jeres dukkesmag ændret sig? Vincent2 Har jeres dukkesmag ændret sig? DSC02823

Samme person men anderledes udseende..

Jeg har stadigvæk nogle RP karaktere og de ser ud som de gør men har ændret mold med tiden. De fleste dukker jeg har nu er Luts. har vist kun to der ikke er Razz

jeg er gået lidt fra transdrenge (har to af dem! men det er deres personlighed. en er transeksuel og den anden synes bare det sjovt at ha pigetøj på. de har ikke ændret sig de sidste 6 år!)
og fra Emo drenge til at have et par mere specielle dukker som f.eks. En demon, en engel og en djævel. arbejder stadigvæk på dem men det går godt =D

det lidt hvordan det har ændret sig for mig Razz de skal ikke alle være sorthåret og ha sort make up mere!
Tilbage til toppen Go down
mystearica

mystearica


Antal indlæg : 764
Age : 35
Geografisk sted : århus
Registration date : 31/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 3:57 am

Ja jeg vil sige der er en del ting der er ændret for mig. Min første dukke Melissa skulle fra starten være med en kimono og langt lilla hår. hun er nu i sort skjorte og nederdel og med brunt hår. hun er også gået fra halfling til menneske. shima og sisva har skiftet tøjstil fra fantasy til en mere normal hverdags stil, shima har ikke længere sine horn men det er dog mest fordi det var for besværgeligt med hans lille hovede og stramme paryk at holde magneterne fast i længen .
jeg har dog stadig en kærlighed for msd i en tegneserieagtig stil Smile

har fundet ud af at sd's ikke passer mig, syntes de er enormt flotte men de er for store. så jeg solgte min dreng, kan dog ikke nænne at sælge min Luts Mia og soom FC Amber/Beryl. ville heller ikke have tiny i starten, men er oppe på 4 da jeg virkelig holder af deres lille og nemme størrelse Smile


Sidst rettet af mystearica Fre Maj 24, 2013 6:50 am, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen Go down
Akatsuki

Akatsuki


Antal indlæg : 813
Age : 35
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeFre Maj 24, 2013 5:23 am

Jeg kan huske, dengang jeg lige var kommet ind i hobbyen. Dengang var Luts, med især deres Delfs, populære, og jeg var også helt vild med dem. Så meget at min nummer 2 dukke faktisk var en Breakaway.
Dukken før den, var en endnu mere "anime" agtig dukke fra B&G, med super store øjne.
Så lavede jeg faktisk et sjovt spring over til Migidoll, som jo har en smule mere realistiske dukker. Så tilbage til en Crobidoll Lance, som igen er lidt mere "anime".
Sådan har jeg igennem min tid i dukkehobbyen hoppet frem og tilbage, og jeg kan stadig godt lide begge dele, men jeg foretrækker dog realismen fremfor "animeen".

Jeg har også hoppet imellem de forskellige størrelser.
Først var det SDs, og kun SDs, der sagde mig noget. Så købte jeg mig dog en tiny, men hun blev solgt igen. Så solgte jeg mine SDs og købte MSDs. Så købte jeg en tiny igen og blev besat og fik mig en tiny hær. Så indså jeg, jeg meget bedre kunne lide SDs, og så reshellede jeg mine MSDs som SDs. Så solgte jeg næsten alle mine tinies. Og nu er jeg tilbage på næsten kun at have SDs.

Tøjstilsmæssigt har jeg også ændret smag. Dengang jeg startede hobbyen, skulle det være visual kei/punk/goth, men lidt efter lidt voksede jeg fra det look og blev mere glad for det mere hverdags agtige/jakkesæts/fine kjoler.

Og så har jeg sjovt nok også ændret interesse for køn i dukker.
Jeg var mest til drenge dukker, da jeg startede, men nu foretrækker jeg mine piger. Kan stadig godt lide begge køn, men der er så meget fint tøj, wigs og sko til pigerne, og det er bare så meget mere interessant at arbejde med kvindelige characters. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://fushitebjd.blogspot.dk/
Prinsessen
Admin
Prinsessen


Antal indlæg : 817
Age : 38
Geografisk sted : Beijing, Kina
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeLør Maj 25, 2013 9:34 am

Min første dukke var en Dolkot Leaf, der kun skulle have store kjoler på. I lang tid ville jeg helst have dukker på cirka 57cm. Nu er mine piger på 62cm og lidt mere "voksne" (mindre øjne og ikke så runde ansigter). Jeg tror, jeg er blevet mere bevidst om hvilken slags tøj jeg vil have til mine piger, så jeg køber ikke længere tøj 'bare fordi det er pænt', men fordi det passer til den stil dukken har. Deres stile er mere adskilte og ikke så blandet som tidligere.

Jeg var vild med Iplehouse, Dolkot, Dream of Doll, Elfdoll og Latidoll da jeg begyndte i hobbyen. Iplehouse og Elfdoll holder jeg stadig ved, men til gengæld er jeg blevet helt vild med Volks SD16 pigerne (eller jeg er vild med deres deres kroppe). Jeg er blevet mere modig med at lave hybrider af mine dukker, hvor i begyndelsen kunne jeg ikke forestille mig at lave hybrider.

Jeg er også begyndt på YoSD'er nu. Det var en størrelse som jeg ikke brød mig så meget om tidligere, men nu synes jeg de er så kære.
Tilbage til toppen Go down
Chazzi

Chazzi


Antal indlæg : 680
Age : 35
Geografisk sted : Aarhus
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeTors Aug 22, 2013 8:02 pm

Når jeg tænker over det, har jeg egentlig ikke ændret min smag i selve dukke molds. Jeg har stadig min første dukke og der er flere af de dukker jeg ejede i starten, som jeg ikke ville have noget imod at eje igen, hvis jeg da havde noget at bruge dem til.

Dog har jeg, ligesom Akatsuki, i hvert fald ændret min smag i tøj til mine dukker. I starten ville jeg også helst have noget punk/goth/visual kei lignende, men der blev hurtigt skiftet ud med noget mere casual og hverdags-agtigt.  

Når vi kommer til størrelser bliver jeg lidt i tvivl. Jeg startede i hvert fald ud med kun at ville samle på SD'er, men købte allerede en MSD mit første år i hobbyen. Han blev dog hurtigt solgt igen og her kan jeg så ikke huske, om jeg ikke mere ville have MSD'er igen. I så fald er det i hvert fald ændret igen. Jeg har et par stykker MSD'er på min ønske liste, men de er ikke prioriteter. På et tidspunkt endte jeg også op med en lille tiny hær, men det blev for meget og solgte en del af dem igen.
Tilbage til toppen Go down
http://tjassi.blogspot.dk/
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeSøn Aug 25, 2013 12:00 am

Min første dukke var meget anime-agtig, og det var også meningen. Jeg elskede anime i mine teenageår. Og J-rock! Så han skulle da være J-rocker.
Senere blev jeg mere og mere vild med de lidt mere realistiske dukker, men tror alligevel aldrig jeg vil købe nogen der er alt for realistiske, fordi så er de bare ikke 'dukkede' nok. Jeg har brug for at mine dukker ligner dukker. Hehe
Men derfor kan jeg stadig godt sidde og savle over de realistiske dukker en imellem. ;D

Tror det mest unaturlige i verden ville være, hvis ens smag ikke ændrer sig en smule med alderen. Men det er sjovt at se i hvor stor grad.
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeSøn Aug 25, 2013 6:40 am

Min dukkestil har også ændret sig meget. I starten tror jeg ikke rigtig jeg havde nogle præferencer. Jeg købte en dukke hvis den var "pæn". Min første var en Featherfall Finn http://www.featherfall.ca/store/index.php?main_page=product_info&products_id=654 . Han var egentlig ret realistisk. Efter ham har jeg haft ret mange forskellige dukker, men har nok altid været mest til dukker der ser realistiske ud og som er 60cm+.
Har altid bondet mest med drengedukker (har kun haft to piger: En Notdoll Ligaya og en Dollfie Dream).

Har været gennem en del stilarter. Startede med at mine dukker skulle være punk-ish og emo. Så har jeg haft en lang periode med ca to drenge af gangen, hvor den ene skulle være alm klædt (helst 70cm) og den anden nuttet.

Mine drenge har næsten altid være homoseksuelle btw.

For lidt tid siden fik jeg imidlertid mulighed for at få min gamle Notdoll Ligaya tilbage igen i en byttehandel, og WAUW en opvågning jeg fik!!! Vidste faktisk slet ikke at jeg havde savnet hende så meget haha Laughing 

Så min sidste dreng røg til salg, og jeg har ikke fortrudt det mindste. Har INGEN planer om at skulle have en dreng igen, har simpelthen fundet ud af at grunden til jeg ikke rigtig har kunnet bonde fuldt ud med nogle af mine drenge (på nær Katashi, en minimee kaoru) - som jeg jo ellers troede var dem jeg bedst kunne lide - er at jeg skulle have en pige XD - og ingen drenge samtidig!

Nu får May min fulde opmærksomhed, og glæder mig til at finde ud af hvordan hun skal se ud Smile
Tilbage til toppen Go down
Manna

Manna


Antal indlæg : 719
Age : 34
Geografisk sted : Sjælland
Registration date : 30/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeOns Aug 28, 2013 8:47 pm

Jeg havde meget stor interesse for de store dukker, især drenge, men nu har jeg ikke nogle tilbage. Jeg syntes de små er lettere at fange personligheden på, de bliver mere levende for mig end de store gør. Jeg har stadig nogle store drenge jeg godt kunne tænke mig, men det er vist mere som eyecandy Cool
Så ja, de små har vundet indpas i mit liv, og skubbet de store til side.
Tilbage til toppen Go down
jeanet kaulitz

jeanet kaulitz


Antal indlæg : 809
Age : 37
Geografisk sted : Østjylland
Registration date : 30/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeOns Mar 05, 2014 9:24 am

Nå, DEN holdt ikke længe  Laughing 

Ejer pt 4 SD dukker (2 af hvert køn), og ja... De er alle så forskellige at jeg ikke aner hvad min dukkesmag er mere?!? Ved bare at de alle er nogle ret specielle (ikke særligt populære molds), men WOW hvor jeg synes de er fantastiske <3

*forvirret nu*  Laughing 
Tilbage til toppen Go down
Saya

Saya


Antal indlæg : 80
Age : 31
Geografisk sted : Århus
Registration date : 29/12/08

Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitimeTors Mar 06, 2014 3:42 am

Jeg er gået fra temmeligt urealistisk udseende Luts Shiwoo til min mere realistiske Elfdoll Eun-a. Jeg har tidligere haft købt dukker (Shiwoo og Annette) fordi moldsne var pæne og så bare påduttet dem en karakter, men det er ikke lykkedes mig at bonde med dem. Nu, hvor jeg har købt dukken til Jae ud fra billedet af ham, jeg havde i hovedet, kan jeg mærke at jeg allerede bonder meget mere med ham!
Så jeg er gået fra anime-lignende dukker (Især luts) til de mere "realistiske" (elfdoll, iplehouse, souldoll) og har ingen intentioner om at vende tilbage...  :P 
Tøjstilsmæssigt er det vist også gået fra meget flamboyant på min Shiwoo til mere down-to-earth casual tøj, men det afspejler nok også mig selv :)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Har jeres dukkesmag ændret sig? Empty
IndlægEmne: Sv: Har jeres dukkesmag ændret sig?   Har jeres dukkesmag ændret sig? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Har jeres dukkesmag ændret sig?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvilken alder forestiller jeres msd'er at have?
» Vis jeres dukke-værelser :D
» Jeres bedste efterbehandlinger/fotomanipulationer af dukkebilleder
» Hvad er jeres yndlings firma?
» Jeres værste og bedste oplevelse indefor bjd hobbyen?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: BJD-diskussion :: Generel dukkediskussion-
Gå til: