Antal indlæg : 764 Age : 35 Geografisk sted : århus Registration date : 31/12/08
Emne: spørgsmål om behandling af gulning Man Sep 08, 2014 8:10 am
Hej har set at på doa folk har prøvet nogle ting mod gulnede dukker, jeg vil høre om nogle her i danmark har prøvet noget lignende ? kunne godt tænke mig at prøve at se om jeg kunne få bernkastel til at se mindre gullig ud
Pallas Moderator
Antal indlæg : 345 Age : 38 Geografisk sted : Nørrebro Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning Tirs Sep 09, 2014 8:11 pm
Jeg læste engang at man kunne smøre de gulnede dele ind i natron/bagepulver pasta og pakke dem ind i plastikfolie. En af mine dukker er meget gulnet, så jeg gave det et forsøg, men jeg kunne ærlig talt ikke se den store forskel. Om det var fordi delene havde været pakket ind i for kort tid eller fordi min dukke var for gulnet, det ved jeg ikke.
Hvis det er rigtig slemt, så tror jeg ikke, at der er anden udvej end at slibe hele dukken, så det yderste gulnede lag fjernes.
Kurisu Moderator
Antal indlæg : 645 Age : 35 Geografisk sted : Søllerød Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning Ons Sep 10, 2014 8:32 am
Ved at Prinsessen brugte en teknik for nogle år siden med en bagepulver/klorhexidin blanding. Hun skulle have blå farve ud af en normal eller white skin dukke mener jeg - og der skete ret store ting så vidt jeg husker. Men hun kan nok bedre selv forklare hvordan og hvorledes. ^^
mystearica
Antal indlæg : 764 Age : 35 Geografisk sted : århus Registration date : 31/12/08
Emne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning Ons Sep 10, 2014 11:21 pm
tak begge to jeg tør dog ikke slibe på hende men jeg mener at have hørt om den teknis kurisu nævner på doa
Pallas Moderator
Antal indlæg : 345 Age : 38 Geografisk sted : Nørrebro Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: spørgsmål om behandling af gulning Tors Sep 11, 2014 8:14 pm
Det kan jeg godt forstå. Jeg tør heller ikke slibe nogle af mine dukker. Jeg ville starte med bagepulver/klorhexidin-løsningen og fjerne så meget af det gule som muligt. Og så må blushing og faceup stå for at fjerne det sidste gullige skær. Det var hvad jeg gjorde med min gulnede dukke og det fungerer faktisk udmærket.