Læs mere om Roomies her: http://resingarden.wiki.zoho.com/Roomies.html
Jeg prøver at rekonstruere de forskellige episoder af Roomies-serien (en vaskeægte dukke-sitcom i fotoform med dukker tilhørende undertegende og Kinu), som lå på det gamle forum (og så fortsætter vi derefter med nye episoder også). Yay for Google-cache til at genopbygge den her!Roomies ep. 03: Den hvor pigerne leger med dukkerLady: "Jeg har også overvejet nogle andre øjne."
Morgan: "Hvor store er det nu, de er?"
Lady: "Jeg kan ikke huske det. Jeg kan lige prøve at tage dem ud ..."
Grae: "..?"
Morgan: "Faceuppen er nu altså flot. Glossen virker super godt."
Lady: "Mange tak! Jeg ville bare ønske, jeg havde mere MSC. Har du en dåse?"
Grae: "... Må jeg have lov at spørge, hvad I laver?"
Morgan: "Åh ja, det kan du tro, du må! Det er sådan nogle asiatiske hobbydukker, der hedder Asian Balljointed Dolls, altså asiatiske kugleledsdukker, eller bare moderne asiatiske dukker. Oprindeligt var det et firma i Japan, som begyndte at producere dem, men efterhånden er der en masse i Korea og også i Kina, der laver dem. På nuværende tidspunkt er der langt over tusind forskellige ansigter at vælge imellem. De er lavet at et hårdt, lidt plastikagtigt materiale, der hedder resin og så er de samlet med elastikker og kugleled og poserer helt fantastisk og livagtigt. For det meste kommer de nærmest some blanke lærreder, uden maling i ansigtet, så man kan selv male dem lige som man vil have dem. Man kan også slibe på dem og give dem et helt unikt udseende, hvis man vil det."
Lady: "Man kan nemt skifte hår og øjne på dem. Bare se her! Så kan man give dem en anden paryk, og på den måde kan de få et helt andet udseende. Man kan købe alle mulige parykker med forskellige farver og frisurer, og man kan også få øjne i alle farver. Mange syer også selv til dem."
Grae: "... Øh ... Spændende."
Morgan: "Man kan få både piger og drenge. - De er også anatomisk korrekte!"
Grae: "... Åh."
Lady: "Vi bruger dem også til at tage billeder af. Nogle gange laver vi fotohistorier med dem, lidt ligesom tegneserier bare med fotos. Det er en meget kreativ hobby."
Morgan: "Her, prøv at holde hende. Hun er ret tung ikke? Prøv at posere hende!"
Grae: "... Jo ... ja ..."
Lady: "Vi har det her forum på internettet, hvor man kan tale om ABJDs og vise billeder. Der er næsten 350 medlemmer nu. Her, tag et visitkort. Du er meget velkommen til at gå derind og kigge lidt, hvis du har lyst."
Grae: "Tak ..."
Grae: "Jeg bliver desværre nødt til at gå nu ... Men tak for alle de ... mange oplysninger om jeres dukker."
Morgan: "Nå, han virkede da ret interesseret, gjorde han ikke? Tror du, han kunne finde på at købe en dukke?"
Lady: "Det kan da godt være. De er jo lidt dyre, men måske han ville blive glad for at få en i julegave ..."