Resin Garden
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Resin Garden

Velkommen til Resin Garden! Forum for moderne asiatiske dukker.
 
ForumforsideForumforside  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log ind  

 

 Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]

Go down 
+3
Yami
Nerdystreak
Ponpyon
7 deltagere

Hvad farve skal bænken have?
Guld - med røde shiny puder
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_lcap14%Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_rcap
 14% [ 2 ]
Hvid - med hvide puder
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_lcap57%Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_rcap
 57% [ 8 ]
Hvid - med anden farve puder (skriv hvilken i kommentar)
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_lcap29%Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Vote_rcap
 29% [ 4 ]
Totale stemmer : 14
 
Poll closed

ForfatterBesked
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeMan Maj 23, 2011 7:51 am

Hej folkens!!

Er gået igang med at lave møbler til mit gang, så tænkte at jeg lige ville lægge lidt billeder op - både for kritik og til inspiration til andre.

mit første projekt er en bænk. Basen stammer fra en gammel hylde mine forældre havde liggende. Her er en hurtig sketch over hvad der skal gøres.
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Bjdbench
er lige blevet færdig med step 2 og har sandet det hele. Så mangler kun step 3 og så self at male hele mulivitten.
Jeg ligger et billede op af resultaten når jeg er nået så langt.

Når jeg så en gang bliver færdig med overstående har jeg tænkt mig at gå i krig med at lave en "lædder" lænestol (har nogle tasker liggende i noget der ligner lædder, men tvivler på det er ægte lædder). Den skal laves i træ og derefter beklædes med "lædder" og "lædder" puder. ligger en sketch op og billede op når jeg har lavet dem.


Sidst rettet af Ponpyon Søn Jun 19, 2011 9:47 am, rettet i alt 4 gange
Tilbage til toppen Go down
Nerdystreak

Nerdystreak


Antal indlæg : 946
Age : 43
Geografisk sted : København
Registration date : 28/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeMan Maj 23, 2011 7:54 pm

Næh, hvor spændende! Jeg synes tit, at man risikerer at mangle møbler til dukkerne; de er ikke så nemme at få fat i. Så lækkert at se, at du selv går i gang! Smile
Er delene på tegningerne i det rigtige målestoksforhold i forhold til hinanden? (Er benene fx den rigtige længde/tykkelse i forhold til resten på tegningen, eller bliver målene lidt anderledes i virkeligheden?)
Tilbage til toppen Go down
Yami

Yami


Antal indlæg : 54
Age : 37
Geografisk sted : Sønderborg
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeMan Maj 23, 2011 10:46 pm

Ej, den tegning der, eller arbejdstegning, den er så fin ^_^
Min kæreste er, eller har været, tømre, og hans tegninger fra den gang fatter man hverken hovede eller hale i.
Men den her er så fin, den er til at finde hovede og hale i, al held og lykke med at lave den ^__^
Det er altid fedt at have et projekt.
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTirs Maj 24, 2011 1:12 am

Mary: Ja det er ret svært at finde passende møbler - specielt til SD. Og de få der er, er enten kedelige, mega dyrt eller udsolgt. Volks havde en i deres udstillingsvindue i Shinjuku - men den kostede lige 25.000Yen og var self udsolgt >.<
Men min tegningen er kun efter øjemål - men tror jeg har ramt det meget godt. Når jeg er færdig skal jeg nok ligge et billede op med forskellig størrelse dukker siddende på bænken.

Yami: tak. ^^


Sidst rettet af Ponpyon Tirs Maj 24, 2011 5:56 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTirs Maj 24, 2011 5:46 am

sorry for dobbelt post, men ville lige sige, at bænken er ca. 40cm høj fra jorden og op til sædets overflade er der ca. 20cm og så er der self ca. 20cm fra sædets overflade til toppen af ryggen. Fik ikke lige målt bredden og dybden, men tror der kan sidde mindts 3 SD'er.

Men ville lige høre folk med hensyn til farven. Er kommet lidt i tvivl. Havde tænkt mig at den skal være i guld og have puder i rødt shiny stof - eller om den skal være hvid med hvide puder.
For den er måske ikke helt fancy nok til at blive guld? hvad syntes I?
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTirs Maj 24, 2011 6:45 am

Jeg kunne godt tænke mig at se et billede af bænken når den er færdig og parat til at blive malet. Så er det lidt nemmere at se hvilken farve der vil passe. Det
har jo også en del med dine dukker at gøre - deres stil m.m.
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTirs Maj 24, 2011 8:10 am

lægger et billede op af bænken når jeg har fået sømmet de 3 sidste ben på - limen var ikke tør nok til at jeg kunne nå det i dag.
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 6:54 am

så har jeg fået taget nogle hurtige billeder!

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] DSC_5982
her er den så, benene har drillet ordenligt meget, men nu er de både limet og sømmet fast, så burde det jo kunne holde.

og her kommer så med dukker:
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] 2bench

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] 3bench

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] 4bench

Størrelserne på dukkerne er
- Min SD dreng er ~65cm
- Min SD pige (sort håret) er ~60cm
- Min MSD pige er ~42cm
- Hirin's pige (grå håret) er ~58cm
bænken's størrelse er perfekt for min SD dreng, og min SD pige ser ud til lige akurat at kunne nå jorden med højhælede.


Sidst rettet af Ponpyon Fre Maj 27, 2011 9:39 am, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Kurisu
Moderator
Kurisu


Antal indlæg : 645
Age : 35
Geografisk sted : Søllerød
Registration date : 29/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 7:14 am

Mega nice bænkeprojekt! XD
Det er så fedt at dine dukker straks har overfaldet den og taget den til sig (når ja, den ene dame er da vidst hirins Wink
Jeg stemmer forresten hvid med hvide puder Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.aethercaelus.blogspot.com
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 7:18 am

Jeg har stemt hvid med anden farve puder.

Jeg forestiller mig bænken hvid med tynde guld striber ned langs hver side af 'armlænene'. Altså 2 smalle striber på hvert armlæn - faktisk dér hvor man kan se noget af farven er gået af. Det samme på sædet - 2 parallelle guldstriber hele vejen rundt. Puderne skulle så være i guldbrokade af en slags. Altså sådan lidt rokoko-romantisk-agtigt...

Edit: Jeg er iøvrigt helt vild med dine billeder. Du forstår virkelig at posere dukkerne på en interessant og sjov måde. Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 8:37 am

Kurisu: takker ;)
Ja havde først overvejet at tage billede af den ude i fyrrummet hvor jeg harvde stået og bikset med at få benene sat på - men så tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne hente den ind og tage billeder med dukkerne også, nu jeg var igang.

boots:
dit forslag lyder ret interesant - men skal lige finde ud af om jeg overhovedet kan formå at male tynde striber på den. X'D
Tak - nogle af ideerne stammer dog fra min lillesøster (Hirin) hun har poseret sin egen dukke og fand på ideen på billede 4.
Tilbage til toppen Go down
boots

boots


Antal indlæg : 426
Age : 63
Geografisk sted : Taastrup
Registration date : 06/02/09

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 8:45 am

Det skulle kun være på kanterne. Du kan altid bruge sådan noget tapet-tape (kan ikke huske hvad det hedder) - sådan noget tyndt noget - og så sætte det hvor du ikke vil have malet (altså ovenpå det hvide som du maler først, og som skal være helt tørt). Når der så sidder tape på overfladen af armlænet - og på siderne - med en ganske lille åbning på kanten af armlænet - så kan du male med guldfarve i en stribe hele vejen ned. Det samme kan du gøre på sædet. Jeg ved ikke om jeg forklarer det ordentligt - og det er jo slet ikke sikkert du vil kunne lide det... Jeg tror jeg vil prøve at lave et billede der viser hvad jeg mener. Så kan du altid overveje om det er dét du vil. Smile

Edit: noget i dén her stil:

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Untitled

(sjusket lavet; men bare for at du kan forstå hvad jeg mener..).
Du kunne også male hele overfladen af armlænet, kanten forneden og i siderne/bagpå og kanten foroven med guld, og så resten i hvid. Og måske ville det
se bedst ud med sådan noget effektmaling - altså det hvide - så bænken får et antik-look.... Jeg bliver da helt revet med af det her.. hoho
(Og jeg bliver ikke spor fornærmet hvis du ikke kan bruge nogen af mine idéer). Hvis du er i tvivl mht. guldet, kan du jo prøve at male den helt i hvid
effektmaling først, og så se om du vil stoppe dér. Og så kan du sy et par guldbrokade puder - eller lave en hynde med et par centimeter skumgummi med
guldbrokade - eller rødguldbrokade omkring. Sådan een kan du også lave til ryglænet - hvis du har magelige dukker. Wink Med hynder istedet for puder er der
også bedre plads til dukkerne...
Tilbage til toppen Go down
http://www.supermario.webbyen.dk
Heceta

Heceta


Antal indlæg : 797
Age : 42
Geografisk sted : Holstebro DK
Registration date : 29/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 6:45 pm

hvor ser det godt ud Smile Går selv om rumler oppe i hovedet med at lave en sofa, så det er spændende at se dit projekt Wink
Tilbage til toppen Go down
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeTors Maj 26, 2011 8:02 pm

Heceta: uhhh lyder spændende ^^
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 29
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeSøn Maj 29, 2011 12:00 am

ih!! er den ikke snart færdig?? >x3
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeSøn Maj 29, 2011 3:54 am

Rigi-chan: haha nej ikke helt endnu, vi har haft gæster og jeg har haft arbejde, men skal nok se om jeg ikke kan fåe den malet færdig i morgen eller mandag. ;)
Tilbage til toppen Go down
Rigi-chan

Rigi-chan


Antal indlæg : 377
Age : 29
Geografisk sted : midt jylland
Registration date : 30/05/10

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeMan Maj 30, 2011 1:38 am

>3< *sign* fine I'll wait
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/Rigiichan?feature=mhum#p/a
Ponpyon

Ponpyon


Antal indlæg : 689
Age : 33
Geografisk sted : . . .
Registration date : 30/12/08

Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitimeSøn Jun 19, 2011 9:55 am

lige en lille opdatering herfra... er ikke færdig endnu, mangler stadig at få malet guld striber.
Har pt ikke noget maler tape, så derfor er jeg ikke kommet længere.
Desuden har der været et par andre problemer.
For det første har et af benene været en lille bitte smule mindre end de ande, og det rykkede sig løst et par gange.
prøvede først at sømme endnu et søm i, men det hjalp ikke - der var stadig en lille revne mellem sædet og benet, så det fyldte jeg med fuemasse. håber det kan holde.
Andet problem var med malingen, formåede flere gange at sætte sorte finger aftryk forskellige steder som trængte ind i malingen - så skulle male flere gange >3>'
MEN tror det var fordi malingen måske ikke fik lov til at stå længe nok.
Men nu venter jeg som sagt bare på at få noget maler tape, så jeg kan komme igang med striberne...
og så er der self også lige hynderne X'D
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Empty
IndlægEmne: Sv: Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]   Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler] Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Møbel projekt [status: kun guld detlje mangler]
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjemmelavet wig projekt – operation hestehår 8D
» Projekt Junku - modelleringsdagbog
» Vis os dit nyeste sy-projekt!
» Taske projekt
» Hvad er dit nuværende projekt?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Resin Garden :: Dukkeværksted :: Fremstilling af tøj, parykker, møbler, etc.-
Gå til: