Antal indlæg : 797 Age : 42 Geografisk sted : Holstebro DK Registration date : 29/12/08
Emne: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke) Tirs Jul 01, 2014 7:19 pm
Jeg så der var et hoved til salg på facebook. Der stod godt nok at den var "Total ødelagt" men havde ikke forventet det var så skidt. Tidligere ejer havde fået den i en bytte handel. Grunden til at jeg VILLE have den, var at jeg kunne se det var en AIL dukke. Jeg var lidt i tvivl om hvilken typen, men er nu ret sikker på at det er en Bertram. Selv om han er modded, og har lidt større øjne nu, så er jeg ret sikker i min sag.
Da jeg fik ham, kunne jeg se at der under farven var en masse ridser. Jeg forsøgte først at fjerne tidligere face up med sprit, det fjernede ikke noget. Så prøvede jeg med acetone, det fjernede heller ikke noget. Så lagde jeg hovedet i acetone bad, det fjernede en minimal farve af det sorte. Så alt farven er fjernet med min dremmel.
Hovedet var i forvejen modded rigtigt meget, læberne var slebet meget på, også det nederste af øjnene. Så nu er jeg igang med at omforme hele hovedet, med sandpapir. Bygge helt nye læber op osv.
Her er billeder af hvor langt jeg er nået til nu, men der er stadigt rigtigt meget slibe arbejde, men jeg er fast besluttet på at redde denne dreng, især pga min kærlighed til Ail dukker.
Jeg købte ham i første omgang med henblik på at "lave" ham, og så sælge ham igen. Men efter alt min arbejde, og de, allerede, mange timer sammen med ham, er jeg begyndt at holde af ham hehe. Så nu tror jeg han får lov til at blive, hvis projektet kan udføres til et tilfredsstillende resultat. Dette er jeg stadigt lidt usikker på, da det er meget svært at lave læberne, fjerne sorte rester i øjenlågenes folder, og især at redde næsen uden at lave den om, og det er jo lige netop ail's specielle næser jeg er forelsket i.
Jeg vil ligge billeder op jo længere jeg kommer, hvis der er interesse for at følge med.
De første billeder.
mystearica
Antal indlæg : 764 Age : 35 Geografisk sted : århus Registration date : 31/12/08
Emne: Sv: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke) Tirs Jul 01, 2014 8:59 pm
hold da op, den var godt nok slemt tilredt. du er allerede noget langt, glæder mig til at se dig gøre ham færdig
Hirin
Antal indlæg : 597 Age : 31 Geografisk sted : Holstebro Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke) Tirs Jul 01, 2014 10:52 pm
stakkels knægt. Glæder mig til at følge din progress
Heceta
Antal indlæg : 797 Age : 42 Geografisk sted : Holstebro DK Registration date : 29/12/08
Emne: Sv: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke) Ons Jul 02, 2014 5:52 pm
Ja stakkels dreng
Er kommet noet videre, men kæmper stadigt med det sorte omkring øjnene, da det er i dybe tynde folder
Miki
Antal indlæg : 264 Age : 33 Geografisk sted : Aarhus Registration date : 03/01/09
Emne: Sv: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke) Søn Jul 20, 2014 11:24 pm
Super godt arbejde! Synes virkelig du har formået at beholde mange af kendetegnene for molden taget i betragtning hvor hårdt du har måtte til værks!
Sponsoreret inhold
Emne: Sv: Fra total ødelagt hoved, til nyt liv (Ail dukke)